Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:09

Even op wat dingen inhaken die ik voorbij zag komen; Sokken mogen hier ook altijd net als plaids, ik heb maat 41. Geurkaarsen JA!! Ik lust alle thee behalve zoethout. Chai (latte) is een grote top.

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 36
Wat is jouw lievelingsgeur? Geen parfum, maar denk aan: lavendel, fruit, amber etc.
Qua geuren houd ik heel erg van winterse geuren. Ik heb nog jaren oude Yankee Candles liggen met de geur van dennenboom met sneeuw. <3 Durf ze elk jaar niet op te branden omdat ze niet meer te krijgen zijn. Verder houd ik echt van veel geuren. Vanille, kaneel, appeltaart, sneeuw, regen, bloemen, fruit, natuur, specerijen, kruiden. Geurkaarsen kunnen me niet sterk genoeg ruiken hoor. Heerlijk als mijn hele huis bedolven is onder de geur. Douchegel hoeft niet zo heftig te zijn maar ik kan bij niks iets bedenken wat ik echt vies vind ruiken, dus ik denk dat mijn Santa weinig fout kan doen met geuren voor mij. :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:33

Oh ja, benzine en vers brood!

Als kind wilde ik héél graag in een bakkerij gaan werken :') Het is er niet van gekomen, maar ik kan wel (als ik er tijd voor heb) zelf suikerbrood en challah bakken :D Helaas niet veel tijd meer om te koken/bakken :)

Ik hou ook van de geur van "de natuur". Hoe de coniferen ruiken als het geregend heeft. De geur van de combinatie zon, zee en strand. Of hoe mijn Daisy rook, in combinatie met de zon en zand. Gemaaid gras.

Of hoe de barbecue ruikt. Niet perse de geur van het vlees, maar omdat het me doet denken aan "zomer".

Ik las iets over koffie / thee: ik drink beide graag. Er zijn weinig dingen waar ik graag voor betaal, maar onze volautomaat was echt zijn geld waard. Standaard drink ik mijn koffie zwart (met suiker), maar ik drink net zo graag een latte of cappucino. Echt een traktatie: koffie met hazelnoot! En ijskoffie vind ik ook top haha.
Thee: ik lust heel veel smaken, maar niet alles. Ik drink vooral zwarte thee, of zoete thee. Appel/kaneel vind ik grandioos! In de zomer dan weer eerder mango. Citroen vind ik heerlijk, gember en munt vind ik maar niks :)
Edit: pumpkin spice latte = smerig :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:48

Ik werk vlakbij een koekjes fabriek af en toe ruik je dw gebakken koekjes erg lekker.

Lenor korrels ruiken ook erg lekker.
De natuur ook op bepaalde momenten.
Gemaaid gras vind ik ook erg lekker.

Ik kom even niet op de naam maar wij hebben van die blokjes in huis en af en toe schraap je daar een laagje vanaf.

Boven hangen robijn zakjes in de kleding kast.
Ook erg lekker.

Ik zag rituals voorbij komen dat zijn vaak ook lekkere geuren.

Lavendel hou ik ook van.

Geur van paarden en nieuw leer ruikt ook lekker.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:56

@Renee, geen idee waar mijn matcha vandaan komt, heb t in mijn zwangerschap heel weinig gedronken vanwege theïne, dus deze staat al even in de kast (maar is nog steeds lekker).

Favoriete geur; ik ben vooral fan van wat zachte wat frisse geuren, zoals lente-geuren, bloemen als jasmijn, magnolia of Lotus (ook veel andere bloemen, maar niet te chemisch dan) en geuren met namen als ‘katoen’ of ‘linnen’ doe je mij het meeste een plezier mee.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:16

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 36
Wat is jouw lievelingsgeur? Geen parfum, maar denk aan: lavendel, fruit, amber etc.

Deze vraag is ingestuurd door Ineke2. Heb je zelf een vraag die geschikt is als weekvraag? Laat het mij gerust weten.

Eucalyptus by far mijn favoriete geur. Overigens kan ik ook genieten van vers gemaaid gras, de geur van benzine en de geur van een nat bos haha. Maar dat is niet te krijgen in een flesje :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:22

Mijn favoriete geuren zijn appel/kaneel en lavendel. Maar dingen als patchouli en zoetig/bloemig hou ik sowieso wel van.

LWDaisy

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:40

Linnie050 ik heb nog in een koejesfabriek gewerkt!
Na een week kon ik geen koeken meer zien :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 22:06

Adamootje schreef:
Mijn favoriete geuren zijn kruidige geuren zoals een mix van kardemom, kaneel, gember en dergelijke. Ik ben dan ook gek op herfst- en wintergeuren. Ook als theesmaak vallen die bij mij goed in de smaak. Mijn favoriete thee is dan ook Yogi Tea Classic en mijn guilty pleasure snoepje de fireball. *\o/*

Versgebakken brood, pasgemaaid gras... Jaaa, dat ruikt ook zeker lekker! Lavendel doet me teveel denken aan wc-spray, dus daar ben ik geen fan van.

@_AB_ wat is je ventje alweer groot joh!

Ook mijn favoriete geuren ! :-D

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 22:38

Woow alweer veel gepraat zeg!
Zag iets voorbij komen over het budget. Ik ben vorig jaar wel iets over budget gegaan, vind shoppen voor een ander gewoon veel te leuk. :D Maar vind het geen probleem als mijn SS zich wel aan het budget houdt, wat de reden ook is. Gaat om het gebaar en de spanning haha.

Sokken (mt41]), plaids, geurkaarzen...alllemaal welkom!

Citaat:
Weekvraag week 36

Leuke weekvraag weer! Echt een doordenker ook.
Ik vind veel geuren eigenlijk wel lekker. Maar hou vooral van frisse geuren. Heb nu ook een geurkaars aanstaan met de geur Cotton Fresh, heerlijk!
Doet me eraan denken, ben ook gek op de geur van mijn wasgoed buiten gedroogd en dan gewassen met de roze Robijn. Pink sensation heet die geloof ik.
Wat ik ook lekker vind ruiken zijn benzine stiften, van die dikke zwarten haha.
En eerlijk is eerlijk, al ik ui en knoflook aan het fruiten ben. Hmm.. <3

Waar ik echt niet van hou is de geur van kokos, vanille en meestal vind ik lavendel ook te sterk.
Ik heb wel ooit een geurkaars gehad met als geur lavendel en citroen, die was echt heerlijk!

Qua sport doe ik aan paardrijden, tennis en baantjes zwemmen. Verder ben ik niet zo sportief haha. ;)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:43

Ik heb mij ook weer aan gemeld :)

Ik ben 43, zoon van 12 . Ik vind heel veel leuk en vind het alleen al geweldig dat iemand moeite voor je doet en er over nadenkt. 2 e hands / zelfgemaakt ook geen probleem.
Flops: douchecremes / make up. - mijn huid is erg gevoelig.
Tops: kaarsen, “ gekleurde kandelaars” , lekkers

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:01

Las iets over matcha thee, dat heb ik dus nog nooit gehad, geen idee of dat lekker zou zijn. Ik ben een echte thee leut en hou niet van koffie. Hou van een lekkere kruidenthee zoals sterrenmunt of zoethout. Maar ook voor andere smaakjes ben ik wel te porren. Alleen sinaasappelthee (of andere dingen met sinaasappelsmaak) vind ik echt niks aan.

Las ook nog iets over sokken, dat is ook altijd goed. Ik heb hele brede voeten maat 43 dus dat is altijd even zoeken, maar gelukkig zijn er tegenwoordig veel leuke (mannen)sokken.

Welke geuren hou ik van... niet te zware geuren, beetje fris en licht. Er staat hier zelden een geurkaars aan, maar als er iets aan staat dan niet te overheersend. Heb wel zo'n waxmelt brander, heeft al even niet aan gestaan, maar in de winter gebruik die wel na het eten om geurtjes te verdrijven.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

Wat een lastige weekvraag! Ik ben erg gevoelig voor geurtjes en vind al snel iets te veel of te chemisch. Zwitsal, Dove, rozengeur en bepaalde wasmiddelen (die van mijn schoonmoeder bijvoorbeeld, ik gok Ariel?) laten me kokhalzen. Sommige geurkaarsjes vind ik nog wel lekker, maar geen idee welke geur. Ik krijg al snel hoofdpijn van geurtjes.

Ja, het bos vind ik lekker ruiken, de zoete dennengeur in de zomer, de schimmel geur van verrotte bladeren in de herfst, en de geur van pas gemaaid gras vind ik ook lekker ruiken, masr ik krijg daar wel een hooikoorts aanval van.

Verder hou ik ook van "rare" geuren: benzine, schimmel, (zo,n oude kelder waar het vocht in is getrokken, heerlijk! :+ )Een echte kolen bqq, en als de boer gegiert heeft, dan hangt het voorjaar in de lucht. (Dat vind ik niet lekker ruiken, dat is de associatie die ik er mee heb wat me vrolijk maakt.)

Tot slot vind ik het heerlijk als mijn beddengoed na het wassen buiten heeft gehangen. Dat slaapt zooo lekker. En in mijn nieuwe woning kan dat! *\o/*

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:47

Petrichor: de geur buiten van een frisse zomerbui na lange droogte!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:50

Ik heb ook nog nooit matcha thee genomen dus ook geen idee, zijn er hier kenners hoe je dit het lekkerste kan maken?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:57

SSS 2025 Lijstupdate {:)

Hierbij de meest recente lijst met aanmeldingen. Staat er een foutje in of ben je vergeten? Laat het Lavitabella even weten via een pb. :D

1. Charaz
2. marleen_88
3. fohadie
4. Nala
5. Cheytjuh
6. Ineke2
7. Roosch
8. Sentir
9. _AB_
10. Naomi_Jortje
11. Tanya
12. Saul
13. Vlinder84
14. KM_Ris
15. Tancreda4
16. Boeflover
17. Zertab
18. capopjekop
19. Lavitabella
20. Banjer
21. Neonlight
22. Sjolvir
23. Roulette_
24. Krtek
25. Renee
26. Detroit
27. Germie
28. miccamaaike
29. Stal_Fiore
30. hahahatsjoe
31. ManonGrr
32. Galja
33. Matheno
34. Apple
35. KimW
36. mriek1990
37. Linnie050
38. foxy80
39. Jodym
40. LWDaisy
41. Bienotje0
42. fransje23
43. 8nnemiek
44. Keizerinnnn
45. Steenbok12
46. Miran
47. StonedRomy
48. dieseltje09
49. nevica
50. Chanen
51. Mondy
52. Adamootje
53. mariekeoo
54. robbie88

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

Matcha thee vind ik echt niet lekker. Het smaakt naar gras.

Mijn lievelingsthee is meloenthee of verse munt met honing. Muntthee uit een zakje vind ik niet zo lekker.
Verder vind ik groene thee met citroen heel lekker.

Ik hou van frisse geuren zoals fresh cotton, dennegeur (liever niet chemisch) of andere natuurlijke geuren.
In de winter ook wel van warme geuren zoals verse appeltaart :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:33

Wat leuk een nieuw paard Apple, ik ben benieuwd naar de kleur :D

Mijn favo geur is toch wel tijdens het harlopen of paardrijden in het zonnetje door de bossen, daar kan ik zo intens van genieten.
En verder hou ik van geurkaarsen, pumpkin spice, kaneel, vanille, dennengeur, dat soort dingen.
Ik ben niet zo van de bloemen geuren.

Hier eventueel nog een top mocht mijn Santa het echt niet meer weten. Ik loop graag hard, en ik ben dol op onbenullige hardloopshirtjes zoals deze.
Afbeelding
Sorry foto is niet duidelijk, ik dacht dat de hele tekst er op stond, maar er staat, Run now, chocolate later :')
Gekocht voor 2 euro op Vinted, ik kon het echt niet laten _O-

Maat je S of M :P

Hardloop sokken zijn trouwens ook altijd welkom, maar die zijn denk ik wat duurder.

Goed, lieve Santa, zie dit niet als een lijstje, maar als een tip, mocht je het niet weten :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:41

Zoethout vind ik ook niet lekker.

Saul, ik dacht dat er in de regels stond dat tweedehands kleding niet mocht. Maar wat ik me dan afvraag, als je expliciet aangeeft dat je rustig tweedehands van Vinted o.i.d. wilt ontvangen, mag het dan nog steeds niet?
Want een hardloopshirt is normaal wel duurder dan 17.50, behalve misschien op Ali of Temu. Maar zelfs dan is 2 euro natuurlijk nog niet haalbaar. Dat haal je alleen bij de kringloop of Vinted.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:45

Oh dat had ik niet gezien, dat tweedehands kleding niet mocht. Ikzelf heb daar geen problemen mee overigens. Maar als het niet mag, dan mag het niet.

Ik shop zelf zowel voor mezelf als mijn dames, heel graag op Vinted :=

Van Ali, SHEIN of Temu heb ik liever niet eigenlijk in elk geval qua kleding, of dingen voor de kinderen, verder vind ik Ali, of Temu prima :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:09

Banjer schreef:

Hierbij de meest recente lijst met aanmeldingen. Staat er een foutje in of ben je vergeten? Laat het Lavitabella even weten via een pb. :D

1. Charaz
2. marleen_88
3. fohadie
4. Nala
5. Cheytjuh
6. Ineke2
7. Roosch
8. Sentir
9. _AB_
10. Naomi_Jortje
11. Tanya
12. Saul
13. Vlinder84
14. KM_Ris
15. Tancreda4
16. Boeflover
17. Zertab
18. capopjekop
19. Lavitabella
20. Banjer
21. Neonlight
22. Sjolvir
23. Roulette_
24. Krtek
25. Renee
26. Detroit
27. Germie
28. miccamaaike
29. Stal_Fiore
30. hahahatsjoe
31. ManonGrr
32. Galja
33. Matheno
34. Apple
35. KimW
36. mriek1990
37. Linnie050
38. foxy80
39. Jodym
40. LWDaisy
41. Bienotje0
42. fransje23
43. 8nnemiek
44. Keizerinnnn
45. Steenbok12
46. Miran
47. StonedRomy
48. dieseltje09
49. nevica
50. Chanen
51. Mondy
52. Adamootje
53. mariekeoo
54. robbie88

Joh, ik dacht dat er al veel meer inschrijvingen waren. Bedank weer voor de lijst.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:32

Ineke2 schreef:

Hoe weet jij dit? :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:59

Ik vind tweedehands kleding ook helemaal niet erg. Ik heb alleen geen idee hoe erg ik tegen die tijd gekrompen ben dus wat mn maat gaat zijn. :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:06

Neonlight schreef:
Ik ben heel benieuwd naar hem Apple. Maar het wordt dus het paard van je wederhelft?

De wederhelft gaat er lekker mee aan de gang, maar ik sluit niet uit dat over een aantal jaar (als hij lekker zadelmak is :+ ) ik er dan ook op ga zitten :-) Of dan koop ik gewoon mijn eigen AT :))

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:28

Haa, toch weer op mijn favoriete nummer, net als vorig jaar *\o/*

Banjer schreef:

1. Charaz
2. marleen_88
3. fohadie
4. Nala
5. Cheytjuh
6. Ineke2
7. Roosch
8. Sentir
9. _AB_
10. Naomi_Jortje
11. Tanya
12. Saul
13. Vlinder84
14. KM_Ris
15. Tancreda4
16. Boeflover
17. Zertab
18. capopjekop
19. Lavitabella
20. Banjer
21. Neonlight
22. Sjolvir
23. Roulette_
24. Krtek
25. Renee
26. Detroit
27. Germie
28. miccamaaike
29. Stal_Fiore
30. hahahatsjoe
31. ManonGrr
32. Galja
33. Matheno
34. Apple
35. KimW
36. mriek1990
37. Linnie050
38. foxy80
39. Jodym
40. LWDaisy
41. Bienotje0
42. fransje23
43. 8nnemiek
44. Keizerinnnn
45. Steenbok12
46. Miran
47. StonedRomy
48. dieseltje09
49. nevica
50. Chanen
51. Mondy
52. Adamootje
53. mariekeoo
54. robbie88

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:59

foxy80 schreef:
Ineke2 schreef:

Hoe weet jij dit? :')

:') Gras smaakt bitter, geproefd na een val van een paard in het gras.