Wat is dit voor spin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 18:09

Daks schreef:
Wie heeft wie vermoord? Ik heb killer spinnen in huis denk ik
[ Afbeelding ]

Ohh en deze vond ik op feestboek
Kunnen wie zien of Bram niet toevallig Joost is of Sjoerd

[ Afbeelding ]

Ik denk dat de trilspin de moordenaar is van de bruine spin -O- ik haat die krengen echt nog méér dan die huisspinnen -O-

Edit : quote toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 19-09-25 18:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 18:10

Babootje schreef:
nine1987 schreef:
Little_Gift als ik z'n moeder tegenkom, hou ik jou persoonlijk verantwoordelijk..

Babootje... Waarom doe je ons dit aan? |(

Om jullie zorgen weg te nemen. :D :D
Wij hoeven ons geen zorgen te maken dat je hier de verkeerde spin tegen komt (behalve in de supermarkt :+ )

Het maakt me geen ene moer uit of ze giftig zijn of niet |( Het uiterlijk alleen is voldoende -O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 18:12

nine1987 schreef:
Little_Gift als ik z'n moeder tegenkom, hou ik jou persoonlijk verantwoordelijk..

Babootje... Waarom doe je ons dit aan? |(

Ja maar ik was niet degene die zei om haar kindje weg te gooien hé (met het badwater) :brr:

Mondy schreef:
Hahaha die spin op spins _O-
Ik ben niet bang voor spinnen maar gok dat ik dan ook sneller t bad uit zou zijn dan de vliegende vissen die ik op vakantie zag.

Deze kom ik net tegen
[ Afbeelding ]

Aaaaaaah neeeee ik ben zowaar nog banger van die krengen dan van een huisspin |(

Prairy schreef:
Ik kwam laatst dit topic tegen en vond het toen al een slecht plan om fotos te bekijken.

Maar deze foto (en het verhaal) is misschien wel leuk voor jullie :')

Er zat dus een enorme spin op de hor bij de achterdeur. Ik dacht aan de buitenkant dus kon het nog enigszins handelen.

Foto gemaakt maar ik dacht, laat ik mijn vinger erbij houden voor de grootte.

Toen keek ik wat beter naar de foto en face fiets HIJ ZIT AAN DE BINNENKANT EN IK HEB HEM NET BIJNA AANGERAAKT Aaaaahhhhh :oo _O-

Wat een slecht idee was dit }:0

[ Afbeelding ]

Nope NOPE nope NOPE nope NOPE nope NOPE NOPE !!!!!! |( |( |(

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 18:53

Daks schreef:
Ohh en deze vond ik op feestboek
Kunnen wie zien of Bram niet toevallig Joost is of Sjoerd

[ Afbeelding ]

Ooh interessant plaatje. Als dit huisspinnen zijn… wat zijn dan de volledig zwarte monsters met dik lijf? Want die zien er toch wel anders uit?

Suzanne F.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 18:59

juliedo24 schreef:
Ooh interessant plaatje. Als dit huisspinnen zijn… wat zijn dan de volledig zwarte monsters met dik lijf? Want die zien er toch wel anders uit?

Met dik lijf en groot is valse wolfspin. Die zijn wel iets bruiner vaak.

Huisspinnen kunnen ook heel groot zijn en zijn meestal zwart.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 19:10

Ja ik weet hoe de valse wolffspin eruit ziet. En ik dacht ook dat huisspinnen zwart zijn maar volgens dat plaatje van Daks is dat dus niet waar. Mijn vraag was wat de zwarte spinnen dan zijn die veel van ons tegenkomen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 19:42

Eng :')
Dat zijn ze

En ze kunnen bijten..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 19:53

Jolliegirl schreef:
Eng :')
Dat zijn ze

En ze kunnen bijten..

Mensen kunnen ook bijten.
Wie is er enger? :+

Little_Gift

Re: Wat is dit voor spin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 20:04

Met klem die spin!!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 20:15

Goed dat ik de lamp even aandeed. Deze kwam hard aanrennen om de wc rol weer op te klimmen, ik moet naar de wc maar ipv stilzitten is het nu rondlopen.

GrrrAfbeelding

Geen idee of ik de toliet durf te delen met een rennende spin %)

Waarom is de toliet zo interessant. Dagen weggebleven (voor zover ik kon zien) en nu weer daar zitten zwaaien -O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 20:19

Little_Gift schreef:
Met klem die spin!!!!

waarom blijf je dan dit topic aanklikken :D ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 20:23

Even beter geinstalleerd. Ik durf het echt niet aan %)

Afbeelding

Suzanne F.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 20:28

Ik durf er niet eens een foto van te maken. Dit vind ik al dapper.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 20:36

Heel ver inzoomen om de hoek van de toilet. Maar echt tof vind ik het niet :n de trap op lukt gewoon maar een keer op een dag. En verder nu geen toilet mogelijkheid. De camper staat bij de garage nog. Geen idee hoe ikmdit ga oplossen, maar de toilet gebruiken nu. Nope :+

Suzanne F.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 20:39

Waarom plet je die spin niet dan? Of spuitbus erop.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 20:44

Omdat ze nuttig zijn. En niet dood hoeven. En gif gebruik ik hoe dan ook niet en spuitbus is voor mij astma aanval.slecht plan. Hoewel ik geen fan ben hoeft iets daarom niet dood. Dan maar een andere oplossing gebruiken. Nog los van hoe moet ik een monster als dit effectief raken op een rond zacht iets. :') dan mis ik met mijn verfijnde motoriek en gaan ze nog harder rennen. :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:18

Ik kom net dit verhaaltje tegen op fb en ik kreeg er een traantje van. Wat zijn wij eigenlijk stom dat we bang voor ze zijn. Ze doen ook maar wat ze horen te doen.. het is wel in het Duits, ik hoop dat jullie hem kunnen lezen:

Ich bin der dunkle Fleck in der Zimmerecke, das lautlose Zittern im Faden, das Tier, das deine Augen erschrecken lässt, noch bevor du mich wirklich erkennst.

Viele nennen mich „Monster“, „Ekelvieh“ oder „Albtraum auf acht Beinen“. Manche schlagen sofort zu, wenn sie mich sehen. Doch das bin ich nicht. Ich bin eine Hausspinne.

Ja, ich habe Gift. Aber mein Gift ist schwach, harmlos für dich, zu klein, um durch deine Haut zu dringen. Es reicht nur für Mücken, Fliegen und kleine Insekten. Ich könnte dich nicht beißen, selbst wenn ich wollte und ich will es nicht.

Ich jage nicht dich. Ich jage die, die dich stechen, die dich um den Schlaf bringen, die Krankheiten verbreiten. Jede Fliege, die in meinem Netz hängen bleibt, ist ein Sieg für dich. Jede Mücke, die ich betäube, macht dein Zuhause sicherer.

Ich spinne meine Netze nicht, um Angst zu verbreiten. Ich spinne sie, um Ordnung zu schaffen – eine Falle für das Chaos der kleinen Plagegeister.

In stillen Nächten bin ich dein unsichtbarer Wächter, dein geduldiger Jäger. Ohne mich gäbe es mehr Mückenstiche, mehr summende Fliegen, mehr Unruhe in deinem Haus.

Und doch sterben so viele von uns. Unter Schuhen, unter Staubsaugern, unter dem Reflex deiner Angst.

Nicht, weil wir eine Gefahr sind, sondern weil unser Aussehen Schrecken auslöst. Lange Beine, dunkler Körper – das reicht, damit du mich tötest, noch bevor du weißt, wer ich wirklich bin.

Ich verlange nicht viel. Eine dunkle Ecke, einen stillen Winkel, ein wenig Raum, um mein Netz zu spannen. Ich will dir nichts wegnehmen, ich will dir nichts antun. Ich will nur tun, was ich seit Millionen von Jahren tue: jagen, ausgleichen, das Gleichgewicht halten.

Weißt du, wie alt ich werden kann? Ein, manchmal sogar zwei Jahre – ein kleines Leben voller Dienste für dich, meistens im Verborgenen. Doch für viele von uns endet es viel zu früh, im Zorn eines Augenblicks, in der Angst eines Schreis.

Wenn du mich das nächste Mal siehst, erinnere dich:
Ich bin kein Monster.
Ich bin kein Feind.
Ich bin eine Hausspinne – harmlos für dich, aber nützlich, unermüdlich, alt wie die Häuser, in denen ich lebe.

Sieh mich nicht mit Ekel, sondern mit Respekt.
Denn solange ich da bin, schläfst du sicherer, als du glaubst.

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:21

prompter schreef:
Little_Gift schreef:
Met klem die spin!!!!

waarom blijf je dan dit topic aanklikken :D ?

Omdat ik een idioot ben :')

Edit Muronia, ik weet het en ik voel me er ook echt rot over maar ik kan ze echt niet liever zien |(
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 19-09-25 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:23

Nou ik ben niet zo sterk in Duits maar nee, ik ga een (huis)spin echt nooit als een vriendje beschouwen hoor. Ik wil geen enkel dier of insect in huis. En ik heb er geen moeite mee om ze te pletten in huis.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:26

Wij zijn in belgie (belgische ardennen) in een B&B en deze gozer liep net over de muur.
Ik kan aan de reanimatie en durf niet meer te slapen :+

Iemand getakeld in de hal van de b&b die hem weggehaald heeft.

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:28

Ik heb heel iets anders.. een wespennest onder mn overkapping, vlakbij de achterdeur. Ik heb erover nagedacht om een verdelger te bellen, maar.. ze maken mn huis niet kapot en ze doen ook maar wat ze horen te doen, dus moeten ze daarom dood? Ik krijg dat niet over mn hart. Dus ben ik momenteel tussen de 10 en 20 wespen per dag uit huis aan het vangen en weer buiten aan het brengen. Ben ik gek? Ja vast, maar over een paar weken zijn ze weg en gaat het leven weer verder. En ja ik ben ook al een keer gestoken.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:40

Ik lees net dat de geur van kastanjes een afschrikwekkend effect zou hebben op spinnen? Iemand dat al geprobeerd?

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:40

Ohh wat lief Muronia! Ik waardeer het zo wanneer mensen zo denken. Over een paar maanden zijn ze weg omdat het winter is neem ik aan?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:42

eva1969 schreef:
Ik lees net dat de geur van kastanjes een afschrikwekkend effect zou hebben op spinnen? Iemand dat al geprobeerd?

Achter ons huis een rij kastanjes en ons huis zit vol spinnen... dus gok het niet :')

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:45

c_alsemgeest schreef:
eva1969 schreef:

Achter ons huis een rij kastanjes en ons huis zit vol spinnen... dus gok het niet :')[/quote]

Damn, ik had al haast een paar kilo besteld....