Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:29

Loop ook alweer wat vragen achter....

Citaat:
#SNUFFELSANTA WEEK #37 woensdag schreef:
Wat vind jij zelf belangrijk bij het geven van een cadeautje aan een andere hond? (Bijvoorbeeld: duurzaam, praktisch, grappig of unieks of iets anders?)

Dat het echt een top is, passend bij lootje en baasje :j En wat andere ook zeggen: gevarieerd, dus speeltje/snacks/etc

Citaat:
#SNUFFELSANTA WEEK37 ZONDAG schreef:
Als jouw hond een dierenwinkel zou binnenlopen: waar rent hij/zij als eerste heen?

We gaan regelmatig naar de Welkoop, hij gaat dan niet specifiek ergens als eerst heen, vindt het al beregezellig dat ie mee mag dus loopt lekker kwispelend en snuffelend de hele winkel rond. De laatste keer vond hij de mandjes nog het meest interessant :Z

Citaat:
#SNUFFELSANTA WEEK 38 Woensdag schreef:
Een beetje later maar bij deze
Krijgt jouw hond wel eens groente of fruit als snack? Zo ja, wat is zijn/haar favoriet?

Valt hier niet in de smaak :n

Citaat:
#snuffelsanta week 38 zondag schreef:
Vind jouw hond bepaalde smaken/structuren snacks of koekjes lekkerder dan anderen? Welke smaak/vorm is favoriet en welke hoeft hij/zij absoluut niet?

Groot, klein, hard of zacht, het maakt Sigi allemaal niet uit. De kleine dingen worden zo naar binnen gewerkt :+ , maar harde snack is hij ook groot fan van :j

Volgens mij ben ik nu weer bij qua weekvragen

Luna2006: ik denk dat daar al best 'veel' van is. Je voorbeeld met badjas oid, dan zou het elke keer een ander pakket moeten zijn, ik zou zulke zaken eerder los kopen

Konstantine: ik was ook wat rond aan het zoeken toen de winkel waar ik het altijd bij bestelde ermee gestopt is. Heb laatst bij gezondedogsnacks besteld, erg tevreden over dus dat wordt mn nieuwe snack adres :Y)

Zondag gaan we onze eerste les fun&hoopers doen, ik ben heel benieuwd wat Sigi daarvan gaat vinden *\o/*

Ineke2

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:46

Hier nog een grote top is buffeloren.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:20

Mijn Santa had gevraagd naar wat er wel mocht qua snacks en ik zou nog updaten; we zijn nu voorzichtig eens Edgard en Cooper koekjes op fruitbasis (appel / bosbes, ze hebben ook een variant met banaan) aan het voeren en tot zover gaat dat goed en vindt hij ze ook heel lekker! *D
Ik heb de kauwstaven met munt ook in huis, omdat hij graag kauwt en helemaal wild van de geur wordt als ik kauwgom heb :+ Maar die heb ik nog niet gegeven.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:41

Citaat:
Vind jouw hond bepaalde smaken/structuren snacks of koekjes lekkerder dan anderen? Welke smaak/vorm is favoriet en welke hoeft hij/zij absoluut niet?

Qua vormen of structuur merk ik weinig verschil. Smaken dan weer wel, kip is sowieso favoriet en daarna lam en rund. Snacks met vis wisselt heel erg, de ene keer fantastisch en de andere keer trekt ze d'r neus ervoor op.
Wat ze dan echt weer niet moet zijn die dentasticks. Ze neemt ze aan en kijkt er vervolgens vakkundig niet meer naar om. :+

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:05

Konstantine schreef:
Mijn Santa had gevraagd naar wat er wel mocht qua snacks en ik zou nog updaten; we zijn nu voorzichtig eens Edgard en Cooper koekjes op fruitbasis (appel / bosbes, ze hebben ook een variant met banaan) aan het voeren en tot zover gaat dat goed en vindt hij ze ook heel lekker! *D
Ik heb de kauwstaven met munt ook in huis, omdat hij graag kauwt en helemaal wild van de geur wordt als ik kauwgom heb :+ Maar die heb ik nog niet gegeven.

Die edward en cooper pindakaas/banaan is een grote hit hier. 2 kwijlende honden als dat trommeltje opengaat..
Appel/bes heb ik nog niet getest, maar wel een goed idee.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:09

Oh is het met pindakaas? Als ik de pot Calvé open draai zit meneer ook aan mijn voeten, zelfs al lag hij gewoon te slapen. Die zal hij dan ook zeker wel lusten! :j
Dat schap was nu leeg, maar wie weet volgende keer.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:31

Oh die banaan pindakaas heb ik laatst gekregen van vrienden.
Vinden mijn meiden ook prima!

Zag dat Edgar Cooper nu 25% korting heeft bij de Welkoop.
Daar was ik vandaag even shoppen voor zowel lootje als mijn eigen meiden.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:37

Dank voor de tip voor de Edgar en kooper ik ga dan voor DJ nog een doosje halen ik heb nu de bosbes appel en hij zit al naast me als hij het doosje ziet!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:47

Sorry aan mijn SS van mijn afwezigheid. Ik wil dan per se perfect en uitgebreid reageren maar daarvoor nam ik niet de tijd. _O-

Ik zag wel een heleboel leuke foto's van wandelingen en hondjes! :D

Zie mijn lijstje (ga ik aanvullen nog) als inspiratie. Ik hoef dat niet per se. Ik bel wel dol op grappige cadeaus / speeltjes. _O-

Ik ben zelf wel van de natuurlijke snacks maar zijn baasjes geven dentasticks etc. Maar zelf heb ik liever meer natuurlijk. Ik probeer wel vaak van lokale winkels te kopen. Omdat ik die wil steunen. Hier in de buurt staat vaak een bepaalde kraam op markten. Die is erg goed.

En ik heb goed nieuws, Jozi komt in oktober ook nog 10 dagen. Dus dit jaar nog 40 dagen met de rolmops! :D

Ik zal mijn best doen om ook wat meer op anderen te reageren. :o

En vanavond komt er een hond van een vriendin te logeren. Die blijft tot zondag. En eind oktober komt er een hond van een bokker (Alja) een weekend.

----

Wat vragen:
Is jouw hond meer een luilak of een energiebom?
In de ochtend: lui en in de middag en avond wat meer energie. Hij slaapt wel veel. :D

Wat is het gekste trekje dat jouw hond heeft?
Als ik ga douchen moet hij per se op mijn badmat naast de douche liggen te slapen. Onder mijn badjas. En als ik klaar ben met douchen drinkt hij van de vloer? :?

Wat is de ultieme snack waar jouw hond álles voor zou doen? Zijn er snacks of smaken die jouw hond
Hij is gek op ijs maar ook wel op pens / zalm etc. Hij is niet echt wild van 1 ding ofzo. Hij eet dus wel graag ijsblokjes (gewoon van water). :+

Krijgt jouw hond ook wel eens een 'mensensnack'? Zo ja, wat dan?
Thuis krijgt hij wortels en alles wat hun kind naar hem gooit. Ik ben wat strenger. Af en toe wat kaas of een restje...

Team piep, team pluche of team touw?
Piep + pluche!

Heeft jouw hond een bepaalde 'stijl'? (stoer, schattig, teer zieltjes, gothic, chic en truttig, wild?)
Koninklijk!

Is jouw hond een modderfan of blijft ‘ie liever schoon en droog’?
Droog! Nat asfalt is al onder protest.

Als jouw hond een verlanglijstje mocht maken, wat zou daar dan op staan?
Een geschakeld huis voor zijn baasjes en mij. Kan hij overdag eten schooien bij zijn mensenzusje en 's nachts in rust en stilte in mijn bed slapen. _O-

Draagt jouw hond wel eens (al dan niet functioneel) kleding en/of accessoires en zo ja: Wat past bij zijn of haar stijl?
Wij hebben matchtende kersttruien en hij heeft een regen / winterjasje. Want als je 10cm van de grond leeft is het best snel koud.

Welke bijnaam gebruik jij het meest voor je hond?
Dikke rat, dikzak, Jooz, rolmops, koning, prinsje. (Maar ik hou wel van hem)

Wat vind jij zelf belangrijk bij het geven van een cadeautje aan een andere hond? (Bijvoorbeeld: duurzaam, praktisch, grappig of unieks of iets anders?)
Ik vind iets grappigs vaak wel leuk. Maar het moet wel bruikbaar zijn voor de hond. Dus je moet goed kijken naar de hond en diens wensen. :j

Als jouw hond een dierenwinkel zou binnenlopen: waar rent hij/zij als eerste heen?
De kassa want daar krijgt hij koekjes. Als hij ze al aanneemt want niet elke "burger" is acceptabel om eten van aan te nemen. Het moet wel van zijn niveau zijn ook.

Hij eet goedkope koekjes niet altijd. Is natuurlijk beneden zijn stand. En hij eet liever een dentastick dan een konijnenoor. Runderkophuid gaat er wel altijd in. En vis ook. Maar dat vind ik stinken. _O-
Dus ja... :+

AfricanLadyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:17

Amigo gaat morgen onder het mes im zijn talgbult onder het mes te laten verwijderen op z'n rug
Hopelijk gaat hij wat vlot onder narcose
2 maanden terug moest leslie ookal om een tepelkliertumor te laten verwijderen en dat ging erg moeizaam dus ben een beetje gespannen :(

Moderatoropmerking:
gofundme link verwijderd

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:21

Oh bah, sterkte en beterschap gewenst!

Ik heb een logé! Hoef niet bang te zijn voor inbrekers deze week! :D
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:28

Wat naar AfricanLady! Ik duim voor een goed verloop. Weet je direct na de operatie of het goed verlopen is?

Dat is wat anders dan Jozi hierboven :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 23:36

Ik duim met je mee!

Even een heel ander onderwerp: ik overweeg om met Ax vrijwilligerswerk te gaan doen, bijvoorbeeld langs gaan bij zorginstellingen. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Hij is heel lief en voorzichtig maar kan wel wat lomp en hyperfocused zijn als er bijvoorbeeld iets van een speeltje gebruikt wordt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:35

Nala schreef:
Ik duim met je mee!

Even een heel ander onderwerp: ik overweeg om met Ax vrijwilligerswerk te gaan doen, bijvoorbeeld langs gaan bij zorginstellingen. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Hij is heel lief en voorzichtig maar kan wel wat lomp en hyperfocused zijn als er bijvoorbeeld iets van een speeltje gebruikt wordt.

https://www.zorgdier.nl/wp-content/uplo ... e-zorg.pdf
Ik zou dit alvast eens doorlezen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:13

#SNUFFELSANTA
[b]Krijgt jouw hond wel eens groente of fruit als snack? Zo ja, wat is zijn/haar favoriet?

Af en toe als, maar meestal hoeven ze het niet. Ze zitten wel vooraan als mijn avondeten er is :P ze hebben het meer gemund op lekkere dingen

------

Ik denk toch wel iets waar diegene iets mee kan of iets aan heeft. Of wat lekker is voor de honden. Denk dat dat onder praktisch valt?

-----+
Als jouw hond een verlanglijstje mocht maken, wat zou daar dan op staan?

Sowieso een eigen weiland om te rennen en te scharrelen.

------

De meest goedkope oliebol koekjes en van die gedraaide raw hide dingen met kip eromheen gedraaid enzo :P

----

Verschilt heel erg per koekje..
Jamie liffey en joker zijn heel kieskeurig met die dingen. Terwijl Ranger Lyn Guinness en vox alles zon beetje eten.

Wij hadden gister onverwachte post aan de deur!! Ik dacht echt van: huh wat heb ik nou weer besteld.
Maar toen werden we blij verrast!

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:33

Nala schreef:
Ik duim met je mee!

Als sporadische meelezer zie ik dit toevallig; lees je goed in ook qua verzekeringen enz.
Ook kan dit boek interessant zijn, ook al wil je het vrijwillig doen en zonder specifiek therapiedoel: https://www.bol.com/nl/nl/p/aai-handboe ... 196942585/
Het legt wel de aspecten uit.

Ik heb met mijn hond een assessment bij St. Con.tacthond gedaan om geschiktheid als therapiehond te laten beoordelen en zelf de eerste fase van hun opleiding gedaan (je schreef je toen in per module). Ontzettend leerzaam, veel eye-openers wat er allemaal bij komt kijken. Praktische zaken, maar vooral ook wat het vraagt van je hond.
Ondanks dat mijn hond het super leuk vond en met vlag en wimpel door het assessment kwam heb ik besloten er toch niets meer mee te doen. Ik wilde hem eerst emotioneel uit laten groeien en daarna paste het door omstandigheden voorlopig niet in mijn leven.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:13

Oooh het is nu echt begonnen :D

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:57

Citaat:
#snuffelsanta week 38 zondag schreef:

Noa lust eigenlijk alle snacks wel erg graag; de een gaat er sneller in dan de andere. We hebben laatst een paardenkophuidrol & runderkophuidrol gehad en daar doet ze echt wel een paar weken mee voordat ze die op heeft.

Afgelopen week zijn er twee knuffels bij ons naar het knuffelkerkhof gegaan. Noa had een gat in de knuffels gevonden & voordat we het wisten en ze naar het knuffelziekenhuis konden om gemaakt te worden, had mevrouw de hele vulling er al uit getrokken _/-\o_

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:31

Oeps. Ze zijn ook snel hè, als ze eenmaal een beginnetje hebben. De piñata waar hij zo gek op was is hier ook afgepakt, meneer was hem binnenstebuiten aan het keren, waarbij de flarden eraf kwamen.
Hij heeft nu een lama die er heel erg op lijkt, maar wat groter en meer hufterproof is. :P

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:06

Ik heb de eerste dingen voor mijn lootje binnen! Vindt het verzamelen van cadeautjes zo leuk! En straks alle hints maken.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:40

Ik vind de hints verzinnen nog best lastig want je wilt ook niet teveel weg geven, maar hier ook al de eerste dingen gekocht/besteld :D doos staat al klaar om gevuld te worden :o :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:49

Hahaha wat leuk dat jullie al aan het shoppen zijn!

Misschien ga ik met Ashlynn m’n oppashondje vrijdag of zaterdag wel even naar de dierenwinkel hier! :D

Ik vind het HEERLIJK om weer een hond in huis te hebben. Al is het niet m’n type hond. Te veel haar, kwijl en te groot. _O-

En ze mag door operaties niet heel lang wandelen. Maar 45-60 min op rustig tempo met wat pauzes mag wel. Het waren een gescheurde kruisband en meniscus dit jaar geloof ik. En vroeger al de andere kruisband. Daarbij is ze ook alweer 7. :P

Afbeelding
Afbeelding

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:18

Marlinderooz:
Wat een leuke hond heb je te logeren zeg!

Hints maken vind ik ook best een lastige ben nog aan het bedenken hoe ik dat vorm wil gaan geven.

Ik ben samen met DJ het modellenwerk weer op aan het pakken wat hij superleuk vind om te doen!
Afbeelding
Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:52

Fem schreef:
Oh die banaan pindakaas heb ik laatst gekregen van vrienden.
Vinden mijn meiden ook prima!

Zag dat Edgar Cooper nu 25% korting heeft bij de Welkoop.
Daar was ik vandaag even shoppen voor zowel lootje als mijn eigen meiden.

Oeh goeie tip! We hebben hier een kleine welkoop zitten maar wellicht hebben ze wat leuks

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:55

Wij zijn vorige week een weekje naar Park Berkenrhode geweest, blijft een hele leuke plek. We hebben alleen helaas nooit mazzel met het weer

Afbeelding

Een poepfoto hoort er ook altijd bij

Afbeelding

Het hondenbiertje op het terras viel niet zo in de smaak

Afbeelding