Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 14:50

Wij hebben tegenwoordig wel een DPD locker bij de supermarkt buiten, dat vind ik dan wel weer handig :))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 14:56

In onze apotheek staat een locker om dhl, dpd en ups te verzenden. Handig want zeer ruime openingstijden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 15:12

Ik heb momenteel een pakketje voor DHL en eentje van Mondial Relay.

Waar ik eerder echt veel sneller verkopen en reacties/favorieten kreeg na het plaatsen van nieuwe advertenties, is het echt onwijs rustig nu. Had ik niet verwacht. Vraag me af of dat dan niet toch komt voor het veranderen van inhoudelijke dingen mbt de boeken o.a. Maar met die 2 van nu wel 20e weer. Dat is 20e meer als dat ik niks erop had gezet zeg maar haha.

Maar goed, ik had dus 1 ding gereserveerd voor iemand en die heeft ze de dag erna ook meteen gekocht met een dankjewel, ze was erg dankbaar. Dus dat vind ik dan toch weer leuk haha. Daarom reserveer ik dus wel gewoon als mensen dit vragen :j

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 15:16

Wat is er veranderd rondom boeken? Want ik merk dat ze bij mij ook aardig stil staan. Dacht eerst dat ik vakantiemodus nog aan had maar dat heb ik niet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 15:19

Ze hebben alle sub genres weggehaald en het is nu alleen nog fictie of non-fictie. En ik weet niet Waarom, maar het maakt schijnbaar toch wel echt verschil tov eerst :n

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 15:24

tengeltje11 schreef:
Het waren oude hoofdstellen die grondig onderhoud nodig hadden, en idd vuil en bv de typische leder schimmel, maar allemaal nog bruikbaar.

Ook bv shethoofdstelletjes van toen de kids nog kleiner waren en op een shet reden, veiligheids stijgbeugels en riemen waar de elastieken van verstorven waren (verkocht zonder elastieken),….
Allemaal verkocht voor 5 euro/hoofdstel en iemand kocht vb 9 hoofdstellen voor dan 40 euro. Zo goed als alles is naar Italië verstuurd. Geen idee waarom en ik denk dat als je zo iets koopt, het meer manege’s zijn ofzo? Waar de spullen functioneel en niet hip moeten zijn?

ah oke!
En dan heb je ze wel 'vies' verkocht? Of schoon gemaakt?
Dan moet ik me er binnenkort toch maar eens aan gaan wagen!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:10

Zucht. Ik ga denk ik bundel korting maar uitzetten.

Ik heb sowieso voor het merendeel gewoon al lage prijzen, heb bundel korting aanstaan (niet super veel, max 10%) en dan gaan mensen nog gewoon op een bedrag van 15e eronder met 3e en dus een bod van 12e. Ik vind dat echt flauw. Het gaat om een gloednieuwe trilogie boeken, en 2 losse boeken nog. Dan vind ik 15e toch geen gek bedrag voor 5 boeken... Daar krijg je tegenwoordig niet eens meer 1 boek voor (de 2 losse boeken zijn gelezen maar zien nog uit als nieuw) en ik zit qua stuk prijs gewoon al echt laag met 3-3,49 per boek (en dan krijgt ze in dit geval 5% bundel korting met 3 advertenties).

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:13

cursebreaker schreef:
Ze hebben alle sub genres weggehaald en het is nu alleen nog fictie of non-fictie. En ik weet niet Waarom, maar het maakt schijnbaar toch wel echt verschil tov eerst :n

Oh irritant.. ik had alles er in staan bij de juiste genres.. ik zou zelfs nog een onderverdeling willen tussen limited editions / custom boeken en reguliere.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:16

Dat was inderdaad ook erg leuk geweest, als limited/exclusive nog een aparte categorie was geworden ja.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:37

cursebreaker schreef:

Ik heb sowieso voor het merendeel gewoon al lage prijzen, heb bundel korting aanstaan (niet super veel, max 10%) en dan gaan mensen nog gewoon op een bedrag van 15e eronder met 3e en dus een bod van 12e. Ik vind dat echt flauw. Het gaat om een gloednieuwe trilogie boeken, en 2 losse boeken nog. Dan vind ik 15e toch geen gek bedrag voor 5 boeken... Daar krijg je tegenwoordig niet eens meer 1 boek voor (de 2 losse boeken zijn gelezen maar zien nog uit als nieuw) en ik zit qua stuk prijs gewoon al echt laag met 3-3,49 per boek (en dan krijgt ze in dit geval 5% bundel korting met 3 advertenties).

Ik had er laatst ook eentje. Ging om 3 producten van alle drie een euro, met bundel korting 2,55. Biedt die l*l 1,80

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 21:24

Daar is vinted voor. Bieden :')
Gewoon afwijzen en door leven

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 21:49

Ik wijs zulke biedingen af zonder bericht.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 21:51

Ben ik het dan niet perse mee eens Cioccolato. Ik vind dat bieden niet altijd maar Moet. Het is gewoon een verkoop platform met de optie tot bieden, ja, maar vinted is juist ingesteld op ook het direct kunnen kopen zonder dat pingelen. Maar goed, ieder zijn eigen mening over hoe je vind dat het platform bedoeld is. Imo kun je ook gewoon een beetje realistisch blijven en inzien wanneer je iets gewoon kunt kopen voor een nette prijs, ipv maar perse te moeten onderbieden altijd, op alles. Maar mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, blijkt wel weer. Daarnaast mag ik me daar gerust over uiten in een vinted topic, want daar is dit topic toch net zo goed voor bedoeld ook :+

En dat laatste doe ik ook. Ik geef wel nog aan waarom ik het niet realistisch vind, en dat ze al bundel korting hebben voor als ze het niet door hadden en wijs het bod af en laat het dan ook gaan verder. :j

Die ergernis hier in het topic erover, krijgt op vinted ook niemand wat van mee, maar imo moet daar in het topic gewoon plaats voor zijn om je daar over te kunnen uiten :') Anders kunnen we beter maar nergens meer wat over zeggen, over dingen wat irritant zijn en fout gaan.

*ik heb overigens ook heel vaak kopers die dus gewoon meteen kopen :j En ik vind bieden ook zeker niet per definitie fout, zelf ook al gedaan, maar sommigen gaan gewoon erg overdreven ver erin en dat vind ik gewoon jammer en zonde van mijn tijd :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 26-08-25 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 21:59

Amber_anne schreef:
cursebreaker schreef:

Ik had er laatst ook eentje. Ging om 3 producten van alle drie een euro, met bundel korting 2,55. Biedt die l*l 1,80

Ja, dit gaat toch echt nergens meer over. :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 22:08

Gewoon niet zo moeilijk doen en afwijzen. Je maakt je zo druk (ook zonde van tijd), gaat toch niet veranderen tot je de optie bieden uit kan zetten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 22:20

Ik zag een piano langskomen op vinted. Ben benieuwd naar welk pakketpunt die kan worden gestuurd :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 22:21

Ik zie steeds meer advertenties met meubels e.d. die dan voor op te halen zijn, staat er dan bij. Ze hebben ook witgoed apparaten categorie nu enz.

:')
Afbeelding

Edit
Je kunt dus laten bezorgen en dat is helemaal zo gek duur ook niet. Bv een vriezer:

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:23

Oh dat valt me dan toch weer mee idd dat het kan!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:01

Zo jeetje, dat is super goedkoop zelfs!

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 10:37

Toen ik merkte dat er heel veel geboden wordt, ben ik gewoon een iets hogere prijs gaan vragen. Meeste mensen bieden namelijk de suggestie van het systeem en dan kan je er altijd nog tussenin gaan zitten. Als je een beetje goed speelt met je vraagprijs kom je dan wel uit waar je (ongeveer) wil zitten :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:37

Dat deed ik met marktplaats altijd wel omdat daar ontzettend geboden wordt. Vond het juist fijn dat dat met Vinted niet nodig was en het gewoon meteen gekocht wordt. Ik wil zelf ook niet op alles bieden

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:04

Ik heb werkelijk nog nooit geboden op Vinted. Als het een prijs heeft die me zint dan koop ik het en anders zoek ik verder. Als ik wil bieden ga ik inderdaad naar Marktplaats

Van de week mijn 1e verkoop gedaan, normaal koop ik enkel. Naar Frankrijk, ging heel snel en netjes, fijn!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:46

Mensen momenteel problemen met kopen op vinted? Het lukt me niet om te kopen en te betalen of een bod te doen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:05

Ik ben op zoek naar wat dingetjes die ik graag nieuw wil hebben. Dus filters aan op nieuw met en zonder prijskaartje. Zie ik advertentie, ‘Is maar een paar weken gebruikt?’ Dat is toch niet nieuw zonder prijskaartje.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:31

Flying_Angel schreef:
Ik ben op zoek naar wat dingetjes die ik graag nieuw wil hebben. Dus filters aan op nieuw met en zonder prijskaartje. Zie ik advertentie, ‘Is maar een paar weken gebruikt?’ Dat is toch niet nieuw zonder prijskaartje.

Snap daar ook niks van.... Was evt op zoek naar wat puzzels als cadeautje voor oma. Ook gezocht op nieuw zonder prijskaartje, meer als de helft is al een x gemaakt. Staan fotos van bij.
Nieuw zonder prijskaartje is voor mij dat ze nog niet gemaakt zijn/ met seal.

Anders is het toch gewoon "heel goed".