De correctheidsbrigade!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 15:28

DuoPenotti schreef:
ja ben ik mij van bewust. :j
Maar vanuit een duidelijke bron zoals CBS geloof ik het wel

maar dan kun je ook gewoon zoeken op de site van het CBS

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 15:31

rien10 schreef:
Door dit en het Shein topic ben ik eens bij Shein gaan kijken. Ik zie dingen die ik ook gewoon in de NL kampeerwinkel zie liggen, haakjes, waslijnen. Wat maakt Shein dan zo slecht -met deze producten wel te verstaan. Ik denk dat het camping haakje wat ik hier bij de plaatselijke camping boer koop van dezelfde fabriek af komt. Het zijn echt 100% identieke haken.

Het kan best dat die foto's gestolen worden, en je niet hetzelfde haakje krijgt.

Polyester shirtje van shein zou ik me minder druk om maken tbh maar juist spullen waar je bepaalde functionaliteit van verwacht (dus dat het met x kracht kan worden belast, waterdicht is of er gaat straks eten/drinken in) zou ik never nooit via die Chinese sites bestellen. Het "europese" haakje is dan wel getest en gecertificeerd op het gewicht dat het kan hebben zeg maar.

Ik zag ergens online dat mensen ook bijv. ozempic naalden van temu wilden bestellen, nou dat is misschien toch gewoon natuurlijke selectie :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 15:44

Kinke schreef:
DuoPenotti schreef:
ja ben ik mij van bewust. :j
Maar vanuit een duidelijke bron zoals CBS geloof ik het wel

maar dan kun je ook gewoon zoeken op de site van het CBS

Klopt.
Maar dan moet je wel weten dat het daar staat. :+
En die bron werd mij gegeven door chatpgt

juval

Re: De correctheidsbrigade!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 17:21

is er bekend wat de milieu impact van Bokt is?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 17:35

juval schreef:
is er bekend wat de milieu impact van Bokt is?

Waarschijnlijk niet exact. Tenzij je met meer aannames werkt. Je moet weten welke datacentra gebruikt worden, en via welke clouddienst, en in welke landen deze datacentra staan. Er vanuitgaande dat de data niet verplaatst wordt gedurende de dag. Dan kun je uitgaan van de standaard energiemix van het land als het energiecontract niet bekend is.
Dat is een eerste ruwe schatting. Er zijn nog meer parameters die het nauwkeuriger bepalen. Maar vaak is die informatie niet bekend door gebrek aan transparantie in de keten.

Er zijn wel standaard factoren zoals x geheugen = y CO2 uitstoot.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 17:51

Fly_high schreef:
rien10 schreef:
Door dit en het Shein topic ben ik eens bij Shein gaan kijken. Ik zie dingen die ik ook gewoon in de NL kampeerwinkel zie liggen, haakjes, waslijnen. Wat maakt Shein dan zo slecht -met deze producten wel te verstaan. Ik denk dat het camping haakje wat ik hier bij de plaatselijke camping boer koop van dezelfde fabriek af komt. Het zijn echt 100% identieke haken.

Het kan best dat die foto's gestolen worden, en je niet hetzelfde haakje krijgt.

Polyester shirtje van shein zou ik me minder druk om maken tbh maar juist spullen waar je bepaalde functionaliteit van verwacht (dus dat het met x kracht kan worden belast, waterdicht is of er gaat straks eten/drinken in) zou ik never nooit via die Chinese sites bestellen. Het "europese" haakje is dan wel getest en gecertificeerd op het gewicht dat het kan hebben zeg maar.

Ik zag ergens online dat mensen ook bijv. ozempic naalden van temu wilden bestellen, nou dat is misschien toch gewoon natuurlijke selectie :')

Ik zou me juist niet druk maken om dat hangertje en wel om kleding, omdat je daar veel vaker/langer mee in contact komt. Dat er vaak giftige stoffen in zitten is al lang aangetoond, en ik hoef dat niet zo nodig op mijn huid zo lang. Zo'n hangertje houdt het gewicht met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet :+ maar daar is de kans misschien wat kleiner van dat je er ziek van wordt.

Overigens zeker eens mbt eet/drink producten en medicijnen := En kinderspeelgoed, gezien zeker babies alles in de mond stoppen.