No-Buy-January

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 10:41

Net ben ik door de kledingkasten van mijn 3 dochters gegaan.

De kleinste is een kledingmaat gegroeid dus veel was krap geworden. Daarnaast weigert ze truien te dragen :7 , dus daar heb ik enkel de leukste van bewaard in haar huidige maat.

Uiteindelijk 2 wasmanden aan kleding die de deur uit gaat. Morgen maar even tijd vrijmaken om een deel om vinted te gooien.

Bij de oudste ging ik ook nog even door de t shirt la en daar bleven maar 5 van over.
Mijn eerste reactie was dat moet aangevuld worden, maar niet al de zomerkleding ligt in haar kast.
Dus eerst netjes wachten tot alle zomerkleding in de kast ligt en dan zien of ze voorkeur aan t shirt gaat geven deze zomer of nog steeds veel jurkjes blijft dragen. Bij voornamelijk jurkjes, dan is 5 t shirts zelfs al zat.

foxy80

Re: No-Buy-January

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 10:58

Boodschappen doen dit weekend was weer aanslag op de portemonnee.
En nu een reep uit de automaat getrokken, toch maar beter een pak koekjes in de bureaulade leggen.
Ben voor bezoek zondag toch maar gebakjes gaan halen ipv zelf wat te maken, de puf ontbrak, ben grieperig.
Tenslotte nog iets vergeten in de koelkast en dat moest ik weggooien, ook zonde.

Maar hey, ik heb een vriend aan een oude schuld herinnerd en die is netjes betaald – meestal ben ik heel slecht in het innen daarvan
Tenslotte nog bijpassing van mijn werkgever gekregen die ik niet verwacht had (afin, ik had in december al gesignaleerd dat ik dacht dat iets niet klopte, en nu dat effectief zo blijkt te zijn, krijg ik paar honderd euro gestort – jippie).
Nu nog actief terugbetalingen aanvragen bij het ziekenfonds van sportclub – uitstapjes en aanschaf bril.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 11:50

cobiie schreef:
Net ben ik door de kledingkasten van mijn 3 dochters gegaan.

De kleinste is een kledingmaat gegroeid dus veel was krap geworden. Daarnaast weigert ze truien te dragen :7 , dus daar heb ik enkel de leukste van bewaard in haar huidige maat.

Uiteindelijk 2 wasmanden aan kleding die de deur uit gaat. Morgen maar even tijd vrijmaken om een deel om vinted te gooien.

Bij de oudste ging ik ook nog even door de t shirt la en daar bleven maar 5 van over.
Mijn eerste reactie was dat moet aangevuld worden, maar niet al de zomerkleding ligt in haar kast.
Dus eerst netjes wachten tot alle zomerkleding in de kast ligt en dan zien of ze voorkeur aan t shirt gaat geven deze zomer of nog steeds veel jurkjes blijft dragen. Bij voornamelijk jurkjes, dan is 5 t shirts zelfs al zat.

Ik vraag mij altijd af hoe dat werkt in zoń kinderbrein :D Met dit weer geen trui willen dragen. Hoe dan? Het is toch hartstikke koud?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 11:52

Ik heb volgens mij vanaf begin december niet meer fatsoenlijk boodschappen gedaan, wegens idiote drukte overal. Steeds snel het hoognodige gehaald. Ben bang dan ik vandaag echt aan de beurt ben.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 11:54

Reep uit de automaat heeft zichzelf al met winst terugbetaald - was badge op de keukentafel vergeten - zie ik daar opeens 2 euro liggen :D

Benzz, klasgenoot van zoon loopt ook nu in korte broek :')

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:07

foxy80 schreef:

Echt? Dat snap ik echt niet :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:19

Haha, een korte broek zou me nu ook wat te heftig zijn :') Maar ik loop wel nog steeds 's morgens vroeg in mijn ochtendjas de wei in om mijn paard te voeren voordat ik me ga aankleden :')

Drukte bij de supermarkt? Dat ben ik nog niet tegen gekomen. Maar ik ga de laatste weken meestal rond 20:00u naar de AH om wat 70% korting spul te verzamelen. Dan is er echt geen hond binnen :))

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 15:59

Benzz schreef:
foxy80 schreef:

Echt? Dat snap ik echt niet :D

Ouders snappen het ook niet. Die voeren elke morgen een gevecht om niet aangestaard te worden aan de schoolpoort.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 16:00

8nnemiek schreef:
Drukte bij de supermarkt? Dat ben ik nog niet tegen gekomen. Maar ik ga de laatste weken meestal rond 20:00u naar de AH om wat 70% korting spul te verzamelen. Dan is er echt geen hond binnen :))

Ik ga ook speciaal soms zaterdagavond, zondag is onze hyper carrefour gesloten. Ideaal om vis met korting te vissen :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 17:28

Benzz schreef:
Het is maar wat je A kwaliteit noemt :D veel plezier bij de Aldi! Arena en Bates is hetzelfde als de decatlon...

Die merken hebben ze niet bij de Decathlon. Decathlon verkoopt Fouganza en die zadels zijn echt minder que kwaliteit.
Ik heb overigens nog een decathlonbon van 50 euro. Daar kan ik van gaan shoppen en toch no buy january halen. Heb alleen nu niets nodig, dus bewaar de bon.

Het werd geen Aldi, maar de appie. Collegas wilden graag koeken bij de standup en het was zo ongeveer weer mijn beurt, dus even snel naar de naastgelegen appie gelopen en ook daar maar mijn lunch gelijk gekocht, pistoletjes met kips leverworst, dus zo goedkoop mogelijk maar wel lekker.
De 16 euro aan koeken zie ik niet als een fail, we rouleren wekelijks en dan wordt er gehaald als we er zin aan hebben. Wel zou ik thuis verpakte koeken halen en geen versgebakken. Maar vers is wel lekker natuurlijk.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 17:56

Als je wekelijks rouleert hoe vaak ben je dan aan de beurt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:44

opisop_shop schreef:
Als je wekelijks rouleert hoe vaak ben je dan aan de beurt?

Oh, 3-4 keer per jaar, ofzo. Dus niet elke maand. We zijn vaak met 10-12 collega's op kantoor en soms is er ook nog een taartmoment wegens een project ofzo.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:47

Vandaag naar de biologische winkel gereden om brood te halen ipv de Albert Heijn. Kost meer, maar eigenlijk heb ik al een tijdje het idee dat deze ingedienten beter voor mij zijn en het brood meer vult. Dus ik denk een goede verhoogde uitgaven.

Verder een abbonement op een computer programma opgezegd die ik nooit gebruik, dat lucht op!

Heb een tijdschrift gezien waar ik mij graag op wil abonneren. Maar nu eerst als doel gesteld om de abonnementen waar ik maar met een half oog door blader op te zeggen. Gelijk al 1 formulier verstuurd net.

Verder verliep vandaag mijn abonnement bjj de yoga studio. Ik vind het daar heel fijn. Maar het is voor mij wel een heel hoog bedrag. Dus besloten om het nu maar even niet door te zetten. En te kijken of het ook oké voelt bij de yoga les op de sportschool.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 01:31

Ik was vandaag bij de supermarkt en heb keurig alleen groente en fruit gekocht. Ik vind de drukte in de supermarkt nu wel weer meevallen. Maar vlak voor kerst en tussen kerst en oud en nieuw kom ik er ook liever niet hoor, wat een ellende.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:42

Mijn brein weet nu echt ff niet waar het z’n entertainment moet zoeken :+ geen social media, geen aankoop trajecten, geen snackies…

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 13:47

Nala schreef:
Mijn brein weet nu echt ff niet waar het z’n entertainment moet zoeken :+ geen social media, geen aankoop trajecten, geen snackies…

Pak een boek! Of ga lekker wandelen, zoek een nieuwe serie uit :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:47

Lezen inderdaad! Ik neem mijn ereader mee naar de woonkamer. Ipv Facebook scrollen pak ik dan de Ereader

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 18:12

Ik heb vandaag in de supermarkt gehaald wat ik moest hebben of waar ik met mezelf afspraken over gemaakt had.

Was wel erg lastig want hele slechte dag mentaal, maar het is een soort van gelukt. Denk ik want denken lukt niet zo best vandaag :+

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:35

Ik denk dat ik hier maar moet afhaken :+ Ik heb een ander zadel weer, van een stalgenootje. Dus ik ben vandaag naar Kramer geweest om er een singel bij te halen. Hier moet een lange singel aan en ik heb alleen dressuursingels, heb er wel eentje bij gekregen maar die heeft maar aan één kant elastiek en dat vond ik toch niet zo'n fijn idee. Dus aan de singel is geld uitgegeven, en een dressuursingel erbij (dressuursingel was wel in de planning, eigenlijk lamswol maar het is een andere geworden, wel €30 goedkoper). Verder een hard borsteltje om onder andere schoenen schoon te maken, de lamswol wasmiddel heb ik wel meegenomen omdat ik ook een lamswol onderlegger heb, en een straal spray vergelijkbaar met Cavalor Dry Feet maar dan een stuk goedkoper met meer erin. Dat zijn dus eigenlijk nodige / geplande dingen nu mijn zadel verkocht wordt morgen en zitten ook zeker bij die prijs in. Maar de lange singel was niet gepland, al is die wel goed te praten omdat ik het opstapje nu voorlopig niet koop (omdat zadel er op langere buitenritten op kan), en de singel was maar een paar euro duurder dan het opstapje.

Maar ik heb ook nog een westernhoofdstel besteld, en ik heb hier nog veertjes bij gekocht bij Kramer die ik er aan ga maken als hij er is. Er moeten nog een keer teugels bij, die ik wil zijn nu niet op voorraad. En dat hoofdstel + veertjes en teugels zitten dan in principe wel binnen de prijs van het zadel, maar niet gepland :+ Maar hij is wel heel gaaf dus ik heb er geen spijt van _O- Ben benieuwd wanneer hij komt en hopen dat hij past! <3 Dat hoop ik van de singels ook, dat gaan we morgen zien :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:48

Ik was vanmorgen bij de action en de supermarkt en heb me beide keren aan mijn lijstje gehouden :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 23:26

Ik heb al een paar keer gefaald. Geen prullaria-aankopen, dat scheelt. 3 kledingsstukken die ik al heb gedragen + 2 boeken (nog niet gelezen). Vandaag stond ik op het punt om een nieuw boek te bestellen en toen dacht ik: “nee, het is niet nu nodig”. Ook in de supermarkt koop ik alleen wat nodig is. Ondanks mijn falen ben ik wel bewuster aan het kopen! Ik ga gewoon door en probeer niets onnodigs te kopen!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 23:34

Ik heb in ieder geval geen halster gekocht bij Kramer terwijl er wel mooie waren, en ook een paar andere dingen die ik wel heel leuk vond maar absoluut niet nodig was heb ik daar gelaten, dus dat is in ieder geval wel goed! Wat dat betreft is er wel verbetering.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 07:39

Blij dat mensen ondanks "falen" iig niet àlles gekocht hebben wat hun ogen zag.
Misschien handig om nu achteraf eens goed na te denken hoe je kan voorkomen dat je weer "de fout" in gaat.
Was de reden dat je gestart bent eigenlijk niet zo heel belangrijk in je ogen, of dat je "regels" ruimte lieten om " mazen in de wet" te vinden.
En bedenken hoe je je voelde toen je de aankopen deed. Is het altijd zo dat wanneer je een baaldag hebt/ je verveelt, dat je dan sneller geneigd bent iets te kopen zodat je je dan beter voelt?

Hier gaat het eigenlijk nog zonder echte problemen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 07:48

Naja, ik weet niet. Sommige dingen mogen gewoon. Ik vind dat niet de fout in gaan. Als ik wat verkoop, mag ik daar wat voor terug kopen. Regels en omstandigheden kunnen veranderen. Sommige dingen zijn ook nodig, ik kan geen dressuursingel gebruiken bij een zadel met korte singelstoten. Dus daar kom je dan niet onderuit.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 08:17

Als je niet "gefaald" hebt, prima toch, dan hoef je je niet aangesproken te voelen.

Als je regels makkelijker hebt gemaakt gedurende een 30 dagen no buy, zou ik eens goed nadenken waarom je dat gedaan hebt? Kon er echt niet 2 weken gewacht worden om een aankoop te doen?
Was iets echt een noodzaak of stiekem toch voor de leuk?