Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:09

Misschien ook even in gedachte houden dat de gemeente(mogelijk) kan eisen dat opstallen aan bouwbesluit voldoen als er woonbestemming komt.
Wellicht slim om dit even schriftelijk te toetsen.

BeFunny

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 14:25

Wat er staat mag blijven staan.
Als er woonbestemming op zit mag er ook ook door de eigenaren besloten worden dat ze blijven recreëren.
Er zijn ook huisjes eigenaren die niet voor woonbestemming hebben gekozen maar van de 240 hebben er 197 wel gekozen voor woonbestemming

Het chalet hoeft dus niet weg

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 10:15

Nou mijn eerste en daarna tweede bod van 3ton is afgewezen.
Het is nu ook van Funda af omdat ze gaan wachten tot de bestemming rond is. Mijn aankoopmakelaar zegt het wordt niet meer waard want het is een bouwblok van 90m2 niet bouwgrond van 500m2. Project ontwikkelaars kijken er niet naar. De gewone mens moet een hypotheek lospeuteren van 6,5 ton als ze de vraagprijs bieden plus de bouwkosten van nieuw huis.

De aankoopmakelaar zegt. Het duurt niet lang of hij zakt door de grond. Dan kan die de vloer zelf laten doen en de schimmel of chalet af laten voeren en het als bouwgrond verkopen. Maar als er recreatie bestemming op blijft dan mag er enkel chalet. En dan schat hij dat het een stuk minder waard is.

Dus ik ga verder zoeken. Dit mag het niet zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:16

Heel jammer! Maar idd, dan komt er vast iets anders op je pad!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:22

Je laatste zin is zo treffend, denk de spijker op zijn kop. Dit mag het het niet zijn.

Ik hoop dat er wat anders moois op je pad komt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:31

He, dat is jammer.
Maar waarom heb je het nu over een hypotheek van 6,5 ton, terwijl jij klaar zou zijn met <4 ton inclusief verbouwing? Als jij wil verbouwen, wil een toekomstige koper dat wellicht ook, dus het wordt niet automatisch 6,5 ton voor de volgende geinteresseerde.

En aansluitend bij de rest; er komt zeker iets anders op je pad!
En je hoeft niet nu weg waar je zit toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:32

Jammer zeg....

En wat super zonde van alle tijd die iedereen er in gestopt heeft. Een bod van 3 ton klinkt helemaal niet gek volgens mij.... wie weet komt meneer er nog een keer op terug. Maar hopelijk heb je dan inmiddels iets nog veel leukers gevonden :(:)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:34

Jammer maar goede beslissing.

Soms moet het gewoon zo zijn. Voor we vonden waar we nu wonen hebben we 2x een vrij aparte onderhandeling gehad die allebei niet doorgingen uiteindelijk. En ik ben blij toe.

Ik hoop dat het voor jou daar ook p uitkomt, dat je nu nog iets veel beters gaat vinden (liefst gelijk hierna natuurlijk :P)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:47

Ontzettend jammer, jouw gedroomde huisje. Daar zul je echt wel even flink van balen.
Maar vol goede moed verder. +:)+ Waar een deur sluit, gaat een venster open.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 10:57

Goof schreef:
He, dat is jammer.
Maar waarom heb je het nu over een hypotheek van 6,5 ton, terwijl jij klaar zou zijn met <4 ton inclusief verbouwing? Als jij wil verbouwen, wil een toekomstige koper dat wellicht ook, dus het wordt niet automatisch 6,5 ton voor de volgende geinteresseerde.

En aansluitend bij de rest; er komt zeker iets anders op je pad!
En je hoeft niet nu weg waar je zit toch?

Een stenen huis mag erop als het chalet eraf gaat. En dat kost als je het simpel houd tegenwoordig 3ton. Plus 3,5 ;)

Bouwgrond. 3,5
Huis bouwen 3ton als mensen veel zelf kunnen.

Ik zou het chalet verbouwen :j

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:06

Dan kan een andere koper dat toch ook beslissen ?
Om het bestaande chalet te verbouwen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 11:09

Zeker kan dat
Maar de waarde van de grond met bewoonbaar chalet is door mijn makelaar geschat op 285
De WOZ waarde is 241

Dus dat doen andere makelaars ook
Dus die gaan ook geen 350 bieden.
Ik heb 3ton geboden omdat ik het echt graag zou willen maar dat is het dus niet waard. En dan gaat het om wat de gek ervoor geeft. En die gek komt misschien wel maar ik moet het laten gaan ;)

De kijkers die zijn wezen kijken op mij na, willen allemaal bouwen.

En de verkoper heeft in zijn hoofd dat hij het beter verkoopt als bouwgrond dat het dan neet opbrengt. Maar dat bedrag van 650 is wat het de koper dan minimaal kost als hij bij zijn vraagprijs blijft en echt niet iedereen krijgt zo'n Hypotheek. Dus de kans dat hij het met deze instelling verkoopt acht ik klein.

Maar misschien als er woonbestemming op zit komt hij erachter. Hopelijk heb ik dan al iets anders ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:58

Wat balen zeg!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:16

Voor jou erg jammer, zeker gezien tijd je er in hebt zitten en hoe graag je het wilde. Ik had er wel twijfels bij, is er weinig wat je krijgt voor het geld wat het moest kosten, is dan eigenlijk voor de plek.
Misschien haalt een ander het wel helemaal plat en zet een tiny house neer. Ben je voor 50.000 of max 100.000 kwijt, ligt eraan wat je neerzet en of je zelf handig bent.

Ik zou dan eerder in een dorp/stad, aan de rand in de buurt/naast bos zoeken. Heb je voor dit geld een huis van onder de 100m. Verkoopt later ook weer beter.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 12:21

Tiny house mag niet.
Tenzij het aan Bouwbesluit voldoet of het recreatie blijft kan trouwens voor gekozen worden als er woonbestemming op de grond komt als iemand het recreatie wil houden.

Dus stenen gebouw n
Moett er komen als chalet weg is en iemand er wil "wonen" dat is niet met 50k klaar.

Maar als het een handig iemand is uit de bouw die materialen op daarvoor bestemde plaatsen in kan kopen dan kan zo'n stenen tiny house voor 150.

350 plus 150 is 5ton. Voor een tiny house ;) Wie doet dat?

Ik was die gek die een serieus bod deed en daar gaat niet zomaar iemand overheen gokt mijn makelaar. Dus tenzij er nog zo'n gek rondloopt blijft hij er nog wel een tijd mee zitten. In zijn schimmel. En zich rotstoken en platen timmeren tegen de muur om plekjes waar maar lucht door komt af te dekken :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:35

Er zijn wel niet stenen tiny houses die wel aan het bouwbesluit voldoen.

Niet per se veel, maar ze zijn er.
Dat red je niet met 50.000, dat niet.

De goedkoopste die ik tegenkwam volgens mij rond de 90.000.

Maar dat is natuurlijk totaal anders qua sfeer dan wat er nu staat.

Overigens denk ik gezien alles, de bouwtechnische staat en de nog altijd niet volledige zekerheid dat het woonbestemming krijgt, dat de huidige eigenaar écht enorm in zijn handen mag knijpen om een bod van 3 ton.
Is écht gewoon meer dan het waard is.

En als deze persoon het al lang heeft, dan heeft hij er waarschijnlijk ook enorm veel winst op.

Een chalet als dit, hout en zonder woonbestemming, had je 20 jaar geleden voor misschien 25.000 ofzo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 12:38

Het is die 3 ton niet waard.
Het was het mij waard voor de plek.
En daarom noem ik mijzelf die gek.

Maargoed hij verkoopt het niet voor 3 ton en waarschijnlijk ook niet voor 325. Het moet 350 opbrengen want dan kan hij een instapklaar appartement kopen ;)

Alleen het moet nog even bij hem landen dat de koper daar niet voor hoeft te betalen :D

Als er woonbestemming op komt gaat hij ook nog omhoog met zijn prijs.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:41

Heel eerlijk, ik denk echt dat hij dolblij mag zijn als hij er 250 voor krijgt, persoonlijk vind ik dat nog veel zelfs.

Voor jou vind ik het jammer, dat wel.

Ik hoop dat de volgende plek uiteindelijk nog veel passender voor je gaat blijken te zijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 13:07

Mijn aankoop makelaar raadde bod aan van 265 en gaf aan als het chalet bewoonbaar was dan zou het 285 zijn dus dan zou je kunnen zeggen 265 is teveel al maar komt ook bij kijken hoe graag iemand het wil.

Maar als de bestemming erop komt is het volgens mij makelaar dus ook maar die 285 waard max.

Dus het gaat geen 350 opbrengen.
Tenzij iemand net zo gek is erop als mij en meer kan uitgeven.

Banken kijken ook naar de waarde dus dat hypotheek gebeuren dat zal een ding blijven. Dus kortom dit is onverkoopbaar voor de prijs.

En hij had echt een bod waar die idd mee in zijn vingers kon knijpen. En mocht ik tzt niks hebben en ze zouden erop terug komen kelderd mijn bod naar 225.

Want dat is wat het waard is in deze staat als je echt kijkt naar waarde en kosten die erin zitten om het de waarde van 285 te geven.

Dus ik was de echte gek.
Die het plekje echt te gek vond en nog steeds.

Maar dit gaat hem gewoon niet worden ;)

Mijn aankoopmakelaar zou zich ook terug trekken als ik hoger zou gaan hoor. Die heeft dat ook kenbaar gemaakt en met echt zo van hier moet je echt niet overheen gaan want dit is al teveel en we vinden wel wat anders.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:23

Ik dacht ik kijk even voor wat betreft het mogen wonen

wellicht heeft iemand het al gedaan.. want ik heb niet meer meegelezen na pagina 1. Dan beschouw deze post als nutteloos.

BP:Park Oosterhout, park Tergouw is een onherroepelijk bestemmingsplan sinds 2015.

Er zit woonfunctie op. “Wonen-2” op. Dit houdt in dat de aangewezen grond bestemd is voor;
A: wonen, waarbij binnen deze bestemming maximaal 256 woningen aanwezig mogen zijn;
B; de uitoefening van een aan gebonden beroeps of bedrijfsactiviteit;
C; tuinen en erven;
D; water en waterhuidkundige voorzieningen
E; parkeervoorzieningen ten behoeven van het wonen
F; nutsvoorzieningen

Een en ander met bijbehorende voorzieningen.

Dus ja. Het lijkt zo te zijn.

Je zit alleen wel met vrijwaringzone voor de dijk. Ze willen nog wel onderhoud en verbetering van de waterkering uit kunnen voeren.

Verder heb ik inhoudelijk niet verder gekeken.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:24

Tja vaak gaat het toch gewoon om emotie en als je het financieel kan, dan staat niks die emotie in de weg en wordt het dus wel verkocht of gekocht voor de vraagprijs.

Het is maar net de vraag hoeveel haast de verkoper heeft en het is ondertussen duidelijk dat die niet gehaast is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 13:25

Het betreft hier geen park ;)

En al die die dingen gaan aangepast worden dat staat allemaal al beschreven.

Het wordt een "woonwijk" zo gaat het heten als de bestemming rond is.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 13-03-25 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:25

BeFunny schreef:
Tiny house mag niet.
Tenzij het aan Bouwbesluit voldoet of het recreatie blijft kan trouwens voor gekozen worden als er woonbestemming op de grond komt als iemand het recreatie wil houden.

Dus stenen gebouw n
Moett er komen als chalet weg is en iemand er wil "wonen" dat is niet met 50k klaar.

Maar als het een handig iemand is uit de bouw die materialen op daarvoor bestemde plaatsen in kan kopen dan kan zo'n stenen tiny house voor 150.

350 plus 150 is 5ton. Voor een tiny house ;) Wie doet dat?

Ik was die gek die een serieus bod deed en daar gaat niet zomaar iemand overheen gokt mijn makelaar. Dus tenzij er nog zo'n gek rondloopt blijft hij er nog wel een tijd mee zitten. In zijn schimmel. En zich rotstoken en platen timmeren tegen de muur om plekjes waar maar lucht door komt af te dekken :')

Bouwbesluit is met de komst van de omgevingswet a 1 jan 2024 niet meer van kracht.

Het besluit bouwwerken leefomgeving wel.
Maar die eisen zijn sterk vergelijkbaar.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:26

BeFunny schreef:
Het betreft hier geen park ;)

Oh ja ik reageerde op het adres op pagina 1. Oude groene straat 6-240.

Daar geldt dat bestemmingsplan voor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 13:30

O ja die stond idd op dat residentie met al die gekke regeltjes.

Maar dit is echt heel anders.

De gemeente heeft dat allemaal laten uitzoeken en beschrijven. Bewoners moeten allemaal geld betalen voor de omzetting. Dan komt er o.a een verharde weg. Een parking al hebben alle percelen parking voor en op hun erf. Maar dat schijnt te moeten parking.

De huisjes zitten al op gasnetwerk etc.