Tussen de mazen van het net..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 12:16

wat vreselijk verdrietig allemaal TS.
misschien samen met je vriendin toch de publiciteit opzoeken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 12:20

Hier zijn toch geen woorden voor?!
Hoe dan, hoe kan dit?!

je kan je beter aanmelden bij asielzoekerscentrum, heb je sneller de nationaliteit te pakken.
En nee dat bedoel ik niet discriminerend of zo.
Maar dat het gewoon zo absurd is dat iemand die hier altijd gewoond heeft, gewerkt en betaald heeft, dit zo kan gebeuren.
Een kind heeft en de duper word... is toch bizar.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 12:28

Of naar het OCMW van Anderlecht, het is in de media duidelijk gebleken dat daar 0 controles gebeuren.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 12:31

Dat dacht ik ook DP. Er zijn toch nog mensen die hier aankomen zonder papieren en bij wie dat dan wel geregeld kan worden? Alleen, omdat je van een Europees land komt, een buurland dan nog, kan dat ineens niet geregeld worden. Erg krom…

Tieneke schreef:
Of naar het OCMW van Anderlecht, het is in de media duidelijk gebleken dat daar 0 controles gebeuren.

Klopt, maar net door de media-aandacht, gaan ze hoorde ik vanochtend nog de verantwoordelijken ter verantwoording roepen en daar eens orde op zaken stellen, dus wellicht is het daar te laat voor.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 12:33

Zo rap zijn ze niet in Brussel :+

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 12:55

Nee dat is waar, maar tegelijkertijd… denk je niet dat er nog meer mensen zijn die nu via die weg willen gaan waardoor ze toch voorzichtiger zijn? Plus: ze zijn daar zodanig overvraagd dat de wettelijke termijnen ruimschoots overschreden worden. Dat wil zeggen dat je 1,5 maand, soms 2 of nog langer moet wachten vooraleer je de intake hebt. Als je dan een leefloon of zo krijgt, is dat vaak op z’n vroegst binnen 6 maanden… dus of dat een oplossing is? En… dan nog moet je wel overtuigend kunnen liegen als er toch iemand wil komen controleren of je daar effectief verblijft. En áls ze er op zeker moment achterkomen dat je op die manier bv aan een leefloon of papieren geraakt bent, dan kan je dat wel heel duur komen te staan… dus of dat nu echt een goed idee is… ik betwijfel het. Al snap ik wel dat je het noemt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 12:57

Tuurlijk is het niet de beste oplossing. Maar het is allemaal nogal wraakroepend wat er gebeurt.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 12:59

Is er geen journalist op bokt die hier iets mee kan? Het is toch te idioot voor woorden dat ze gewoon op straat wordt gezet met niks?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:05

Joltsje schreef:
wat vreselijk verdrietig allemaal TS.
misschien samen met je vriendin toch de publiciteit opzoeken?

Ik lees dit topic met verbazing en afschuw dat dit blijkbaar niet anders kan. Wilde idd ook reageren met de media erbij.
Tv programma's krijgen vaak ineens wel dingen voor elkaar.
Heeft iemand een idee welke tv zenders kunnen helpen? Als we met z'n allen gaan mailen oid?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:12

Is er een Belgische equivalent van Tim Hofman? Iemand die opkomt voor rechtvaardigheid? Krant of een politicus opzoeken kan natuurlijk ook.
Normaal ben ik niet zo van de media, maar dit is zo absurd. |o
Uiteraard moet TS daar wel mee kunnen dealen. Wellicht is dat allemaal wat lastiger vanwege je beperking.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:19

Ik kan niemand zo meteen bedenken. In Limburg heeft de krant een rubriek "voor u opgelost", maar ik weet niet of dat in TS haar regio ook is, of iets vergelijkbaars...

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:24

senna21 schreef:
Is er een Belgische equivalent van Tim Hofman? Iemand die opkomt voor rechtvaardigheid? Krant of een politicus opzoeken kan natuurlijk ook.
Normaal ben ik niet zo van de media, maar dit is zo absurd. |o
Uiteraard moet TS daar wel mee kunnen dealen. Wellicht is dat allemaal wat lastiger vanwege je beperking.

Tim Hofman kan deuren openen die voor anderen gesloten blijven en ik vraag mij af of het feit dat TS en haar zoon in België wonen voor Tim een hindernis is.
Indien TS het aankan en erachter staat vind ik het geen slecht plan om Tim te contacten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:28

Maar TS is ook Nederlandse.
Dus misschien kan hij wel wat?

uiteraard is dit aan ts zelf, maar zou ondanks ik nooit in de media zou willen dit toch aan grijpen als het kan.
Die hebben inderdaad wegen die niemand anders krijgt bewandeld

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:54

Het probleem is juist dat beide landen naar elkaar wijzen omdat TS in beide landen heeft gewoond. Ik denk dat Tim Hofman hier idd een goede kan zijn.
In België is er niet zoiets? Lijkt me geen kwaad kunnen om meerdere zenders/programma s te contacteren.

Edit: Hier kan hart van Nederland ook nog wel eens goede dingen doen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:02

Misschien gewoon allemaal aanschrijven als de TS daarmee akkoord is, met een beknopte samenvatting van wat er aan de hand is?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 14:46

Als jullie denken dat het echt een verschil zou kunnen maken zou ik daar zeker voor open staan. Alleen niet om in de media te verschijnen om de kijk/leescijfers te verhogen met een "zielig"verhaal.

Momenteel onderweg naar mijn vriendin om zoon daar af te zetten. Ons verblijf in de crisisopvang is daarjuist stop gezet met onmiddellijke ingang... Ik sta dus terug op straat. Gelukkig zit zoon wel warm en veilig bij iemand die hem liefdevol zal opvangen. Daar hoef ik mij geen zorgen over te maken.

Verder weer het advies gekregen om terug naar Nederland te gaan, omdat ze hier niet kunnen begrijpen dat ik daar geen rechten meer heb.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:50

Wat zegt de advocaat?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:50

Terug naar Nederland om eerst daar orde op zaken te stellen, en dan in Belgie alles op orde maken, als je daar uiteindelijk wilt verblijven, klinkt wel als een logische volgorde.

Maar ik vind je zoon daar wel een beperkende factor in. Kan me voorstellen als hij in Belgie verblijft, dat terug naar Nederland voor jou ook niet goed voelt als optie.

Maar goed, als je in Belgie echt op straat komt nu, dan zou ik het proberen in Nederland idd.

Verwacht dat de media hier wel deuren kan openen!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:03

Het is toch van de zotte.
je hebt geen recht op zorg en ondersteuning, maar ze vinden er wel wat van dat je zoon niet bij je vriendin mag blijven.

ik zou inderdaad dan dus eerst weer naar nederland gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:06

senna21 schreef:
Wat enorm absurd en verdrietig. Geen woorden voor, voor jou en je zoontje.
Betutteling en bureaucratie ten top. Ik wens je veel kracht toe. :knuffel:

Inderdaad absurd en verdrietig :knuffel:

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:12

poetser schreef:
Als jullie denken dat het echt een verschil zou kunnen maken zou ik daar zeker voor open staan. Alleen niet om in de media te verschijnen om de kijk/leescijfers te verhogen met een "zielig"verhaal.

Momenteel onderweg naar mijn vriendin om zoon daar af te zetten. Ons verblijf in de crisisopvang is daarjuist stop gezet met onmiddellijke ingang... Ik sta dus terug op straat. Gelukkig zit zoon wel warm en veilig bij iemand die hem liefdevol zal opvangen. Daar hoef ik mij geen zorgen over te maken.

Verder weer het advies gekregen om terug naar Nederland te gaan, omdat ze hier niet kunnen begrijpen dat ik daar geen rechten meer heb.

Maar daarnet zei je dat je nog in de opvang mocht blijven ivm zoon?
Echt ongelooflijk hoeveel alle instanties zichzelf tegenspreken zeg...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 18:15

Little_Gift schreef:
poetser schreef:

Maar daarnet zei je dat je nog in de opvang mocht blijven ivm zoon?
Echt ongelooflijk hoeveel alle instanties zichzelf tegenspreken zeg...

Gisteren is er gesproken dat we inderdaad in de opvang mochten blijven tot er een oplossing was voor mijn zoon. Vanmiddag kreeg ik te horen dat het toch vanaf vandaag werd stop gezet. De persoon die hierover beslist was er gisteren ook niet, dus vermoed dat daar het misverstand vandaan komt.

Terug naar Nederland maakt geen verschil. In beide landen moet ik een woning hebben en werk om het in orde te krijgen. Dus wat dat betreft kan ik net zo goed in België blijven. Vanavond kan ik gelukkig bij mijn vriendin blijven en vanaf morgen is er zicht op een opvang speciaal voor mensen in mijn situatie, al zijn daar nog vraagtekens rond.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 18:27

Ik weet gewoonweg niet te reageren. Dit is Kafkaniaans zoals het allemaal gaat.

Fijn dat je vannacht bij de vriendin kan blijven want in deze tijd van het jaar is buiten slapen geen pretje.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 18:30

Werk hoeft niet, als jij in Nederland je kan inschrijven op een Nederlands adres dan kun je vandaar uit een nieuw id / paspoort aanvragen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 18:35

Wat ik me afvraag, voortbordurend op wat Brainless zegt; kun je je in Nederland op een adres voor daklozen inschrijven en op die manier aan een nieuw NL paspoort komen?