Avalanche schreef:Dorine92 schreef:Want een kind die thuisonderwijs heeft, die wordt automatisch minder sociaal?
Yep.
Thuisonderwijs belemmert de ontwikkeling van sociale vaardigheden
Wij van omo...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche schreef:Dorine92 schreef:Want een kind die thuisonderwijs heeft, die wordt automatisch minder sociaal?
Yep.
Thuisonderwijs belemmert de ontwikkeling van sociale vaardigheden
BigOne schreef:Tijdens de lockdown waren er ook kinderen voor wie dat een zegen was. Maar ts zegt dat haar vierjarige zoon een negatieve ervaring pre school heeft gehad en niet naar school wil. Zelf is ze blijkbaar als orthopedagoog niet kundig genoeg om dit te behandelen. Dus gemakkelijke uitweg , niet naar school. Ik vindt dit de omgekeerde wereld.
BigOne schreef:Tijdens de lockdown waren er ook kinderen voor wie dat een zegen was. Maar ts zegt dat haar vierjarige zoon een negatieve ervaring pre school heeft gehad en niet naar school wil. Zelf is ze blijkbaar als orthopedagoog niet kundig genoeg om dit te behandelen. Dus gemakkelijke uitweg , niet naar school. Ik vindt dit de omgekeerde wereld.
Kimmie235 schreef:BigOne schreef:Tijdens de lockdown waren er ook kinderen voor wie dat een zegen was. Maar ts zegt dat haar vierjarige zoon een negatieve ervaring pre school heeft gehad en niet naar school wil. Zelf is ze blijkbaar als orthopedagoog niet kundig genoeg om dit te behandelen. Dus gemakkelijke uitweg , niet naar school. Ik vindt dit de omgekeerde wereld.
Echt waar? Want alle (gedrags)problemen kunnen opgelost worden? Waarom hebben we dan eigenlijk orthopedagogen? We hebben er dan maar 1 nodig…
BigOne schreef:Ik zeg absoluut niet dat jij een slechte moeder bent, laat dat even duidelijk zijn.
Waar ik ( en dat hoeft je totaal niet te interesseren) wel wat moeite mee heb is mijn gevoel dat je voor een vierjarige de hele toekomst al wat invult. Kinderen kun je ook teveel beschermen soms. En vaak wanneer je als ouders wat afstand neemt blijken ze je aardig te kunnen verrassen.
Dorine92 schreef:Met thuisonderwijs kun je werkelijk waar álles wat een school ook kan, PLUS je hebt vrijheden om van de paden af te wijken.
Citaat:Immers, als jij voor thuisonderwijs kiest, heb je álle vrijheid om ze alsnog met 34 andere kinderen in een door 34 ouders afgehuurd lokaal te proppen en er een juffie bij te zetten.
Avalanche schreef:Dorine92 schreef:Sowieso hebben de mensen in dit topic naar mijn idee een enorme waas voor hun ogen.
Oh echt? Als jij het ergens niet mee eens bent, heeft de ander een waas voor de ogen? Dat is lekker makkelijk
Avalanche schreef:Nou, heeft niks met begrijpend lezen te maken, meid, dit is letterlijk wat je zegt![]()
En wat ik zei, lekker makkelijk, hoef je nergens meer mee te discussiëren en nergens over na te denken.
Shadow0 schreef:Ik snap de keuze helemaal @Maaike_Indy, en zeker als je een internationale achtergrond hebt is de keuze dan heel begrijpelijk.
Maar ik heb die CLA even bekeken, en dat zou ik dan weer niet willen voor kinderen, zo invasief en opdringerig christelijk.
Kimmie235 schreef:Kelan schreef:Tuurlijk kan dat.
Maar als orthopedagoog weet je dan toch ook dat het niet het meest handig/verstandig is om je eigen kind te testen?
(mijn schoonzus, ook orthopedagoog, heeft daarom de testen voor haar dochter door een ander laten doen)
Ik heb bij mijn moeder EMDR gegeven. Ik heb mijn kind niet getest want ik vind het niet nodig, maar als ik informatie zou willen zou ik dat best kunnen doen, als ik er een etiket op wil plakken moet ik dat via een officiële instantie doen, maar ik vermijd dat jyust liever.