We worden oud...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:10

Tamagotchi… heb er vele onvoldoendes door gehaald :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:12

Zo ongeveer maar meer te vergelijken met een trol, waar ik er overigens een in een betonnen variant buiten in de tuin heb staan.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:22

Ja tamagotchi, veel plezier mee gehad al werkte ik al :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:29

Nokia 3310... onverwoestbaar en je kon allemaal leuke frontjes kopen of laten spuiten :') en beltonen moest je kopen... en dan waren het nog steeds alleen maar "tonen".
Ik kan mij ook nog goed herinneren dat sms nieuw was :')

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:30

Over die blaaspijpjes van elektrabuis en pijltjes/ besjes. Ik ben elektricien en was een paar jaar terug in een superdeluxe kantoorpand aan het werk, en we hadden best veel restjes elektrabuis. Komt er zo'n bobo in een strak, grijs maatpak op me af. En hij vroeg: "Wat doen jullie met die restanten?"
Dus ik zeg, naar waarheid: "weggooien".
Die bobo: "mevrouw, zou ik een stapel restjes mogen? We willen blaaspijpjes maken"

Mijn mond viel een beetje open, maar als hij blaaspijpjes wil maken veel plezier ermee, alles wat jij meeneemt hoef ik niet af te voeren dus hij mocht van mij pakken wat hij hebben wilde.

Een uur later liepen we over de gang en kwamen we de hoge heren tegen: Ze hadden inmiddels complete geweren geknutseld en renden met blaaspijpjes, pijlen en andere onzin als kleine kinderen over de gangen, we moesten wegduiken voor de rondvliegende pijlen. Zo jammer dat het net voor de tijd van de smartphones was en we het niet konden filmen dus! Hilarisch, een hele groep oudere kerels in maatpakken die met blaaspijpjes rond aan het rennen zijn.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:51

Domo vla! De ouderwetse Punica. Koetjesrepen. Allemaal dingen die zo leuk waren.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:52

c_alsemgeest schreef:
Nokia 3310... onverwoestbaar en je kon allemaal leuke frontjes kopen of laten spuiten :') en beltonen moest je kopen... en dan waren het nog steeds alleen maar "tonen".
Ik kan mij ook nog goed herinneren dat sms nieuw was :')

Uren snake spelen :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 08:55

mick75 schreef:
Een uur later liepen we over de gang en kwamen we de hoge heren tegen: Ze hadden inmiddels complete geweren geknutseld en renden met blaaspijpjes, pijlen en andere onzin als kleine kinderen over de gangen, we moesten wegduiken voor de rondvliegende pijlen. Zo jammer dat het net voor de tijd van de smartphones was en we het niet konden filmen dus! Hilarisch, een hele groep oudere kerels in maatpakken die met blaaspijpjes rond aan het rennen zijn.

Ik vind dat prachtig. Eindelijk eens een stel mannen die gewoon het kind in zich nog de ruimte durven geven.
Ik wilde dat de managers die ik allemaal gekend heb nog zo jolig waren geweest. Helaas waren dat echt allemaal, stuk voor stuk, enorme hufters. En dat was volgens mij vooral omdat ze zichzelf zo belangrijk vonden en dat zo gruwelijk ernstig opnamen...

Dus: mooi!

On topic: tamagotchi is echt ver van na mijn tijd.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 09:14

Oh heerlijk idd. Mensen die gewoon toegeven aan 'dit vind ik leuk' ipv 'oh dit past niet bij mijn leeftijd en/of status'

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 09:40

Boheme schreef:
Domo vla! De ouderwetse Punica. Koetjesrepen. Allemaal dingen die zo leuk waren.

Met Sint maarten had je roze zuurstokjes, en die zijn er al lang niet meer.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 09:42

Miran schreef:
Wat leuk, meteen herinneringen!
Wij hadden op het schoolplein ook een spelletje met landen, rondjes met krijt, dat je op je buik moest liggen om te kijken of je erbij kon? Weet iemand waar ik het dan over heb?

Wij noemde dat 'ik verklaar de oorlog' volgens mij. Maar denk niet dat dat in deze tijd nog mag :Y)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 09:46

Kennen jullie het spel dombik nog? En Annemaria Koekoek? En Hout en Heuveltje? En Stoepranden? :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 09:53

Annemarie Koekoek ken ik zeker nog! Rennen en als degene omdraaide stokstijf stilstaan..zoiets was het toch?

Tamagotchi oja...ook gehad haha, was ik alweer helemaal vergeten.

Die eerste mobiele telefoons ook..kan me ook herinneren er voornamelijk Snake op te spelen.

Daarvoor reed ik gewoon als kind/ tiener met paard/ pony alleen zonder cap in het bos..zonder telefoon dus.
Waren echt hele andere tijden... :+

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 09:57

Bij ons de buurt had iedereen met kinderen ook gewoon een touwtje door de brievenbus. Kon je naar binnen wanneer je wilde of moest plassen.

Wij hebben ons ook uren vermaakt met die pijltjes gemaakt van tijdschriften en blaaspijp.

Ik reed ook vanaf mijn 10de zonder cap. Alleen met wedstrijd en springen moest ie op. Wij hadden een eigen ponies en toen kon dat gewoon. Pas na mijn 25ste weer met cap gaan rijden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:06

Dat waren dan ook caps die het verschil echt niet maakten, als je op je harses viel :D Van die fluwelen dingen met een elastiekje onder je kin zonder enige demping in de schaal...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:11

Klopt..als ze niet pasten met wat kranten er in. :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:14

Dat heb ik nooit gedaan, maar dan had je vermoedelijk nog meer demping dan zonder ook _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:26

Hahaha ja, die caps die tijdens een rengalop van je hoofd en voor je ogen stuiterden :') En die pony’s gingen gewoon door, daar zat geen rem op hoor :))

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:29

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:30

Ja die dingen lagen al op de grond voor je zelf op de grond lag _O-

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:31

Ibbel schreef:
Dat waren dan ook caps die het verschil echt niet maakten, als je op je harses viel :D Van die fluwelen dingen met een elastiekje onder je kin zonder enige demping in de schaal...

Toen ik begon met rijden, kreeg ik een oude van een nichtje. Nou ja cap, dat was meer een pet. Wel zwart fluweel en het elastiek, maar de schaal ontbrak. Haha, ik heb het ouderwetse ding nooit gedragen.

Wij moesten trouwens wel een cap op in de les op de ponyclub.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:35

Cowgirl schreef:
Op pagina 16 had iemand het over de skatebike. Daar was ik toen best handig mee als was dat ding niet eens van mij maar van mijn buren.
De reclame
https://www.youtube.com/watch?v=01Pe7Q5 ... Tam%C3%A1s

Ik zie ze nu voor het eerst :)

Wel herkenbaar zijn de skateboard (had ik zelf ook) en dat neon kleuren in de mode waren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:37

Ibbel schreef:
Dat heb ik nooit gedaan, maar dan had je vermoedelijk nog meer demping dan zonder ook _O-

Dat denk ik ook ja _O-

Ik kan me echt niet meer herinneren of wij de cap op moesten bij de ponyclub (eigen pony's), bij de manege moest het wel.

Oja die skatebikes...was ik alweer helemaal vergeten, wij hadden er ook 1 inderdaad. Ik kon er ook aardig mee uit de voeten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:48

In mijn cap zaten oude kranten, want op de groei gekocht. Net als mijn rubberen laarzen. Die vielen standaard in de blub als we zonder beugels moesten rijden. Heb zelfs nog een foto van 1 van mijn eerste rijlessen, zonder cap :oo veilig aan de longe, dat dan weer wel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:25

Haha handig die laarzen..ik had ze ook, met plastic zakjes om je sokken om er in te komen.