Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:25

Wat goed Eileen, gefeliciteerd!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:49

Gefeliciteerd Eileen!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:07

Oskarrino schreef:
Bellatrix schreef:
Je mag toch wel nog eerst ff kijken??

Nee zo werkt het helaas niet altijd, soms mag je niet weigeren en anders krijg je “straf” dus bijvoorbeeld een jaar lang niet kunnen reageren. Is hier met de lotingwoningen: als je wint mag je niet weigeren

Klopt. Dus het is een gokje.
Inkomen is wel goedgekeurd, dus het is officieel!

Vanavond kijken.
Maar t is via woningbouw, dus er zitten wel bepaalde normen aan, dus het zal leefbaar zijn.
Particulier ben ik wel in Huizen geweest die echt half op instorten stonden en nog 1500 per maand moesten kosten voor 40m2.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:27

Volgens mij mag je echt wel kijken en weigeren...het zou toch wat zijn als dat niet zou mogen.

Echter is het wel zo dat als je weigert, je een half jaar (bij mijn woningbouwvereniging) niet meer mag reageren op andere huizen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:36

judithM schreef:
Volgens mij mag je echt wel kijken en weigeren...het zou toch wat zijn als dat niet zou mogen.

Echter is het wel zo dat als je weigert, je een half jaar (bij mijn woningbouwvereniging) niet meer mag reageren op andere huizen.

Ja dat laatste idd. Dan mag ik hier een jaar niet reageren. Dus ik kan er nog wel vanaf, maar dan moet het wel heel bar en boos zijn

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 13:49

Gewoon ervan uit gaan dat je alles moet schoonmaken, schilderen, behangen en nieuwe vloer leggen dan kan het alleen maar meevallen.

Hier is weigeren bij loting maar 3 maanden uitsluiting. Toch ga ik daarom eerst bij de loting woning kijken voor ik reageer. Of de tuin is onderhouden en vooral hoe de buur-huizen zijn.
Je eigen huis kan je zelf veel aan verbeteren, als de buren er een puinhoop van maken wordt lastiger.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 18:14

Weet je een straat en huisnummer? Anders zou ik vast een blik werpen in zo'n situatie. Hier was ik echt niet blij geweest als ik het eerste huis had moeten nemen met name de wijk. Huis was leuk. Dit huis is echt zo'n verademing al als daar. Geen hondenpoep op de stoep, wijksteunpunt direct langs het huis aan een grote weg zonder groen.
Als vrijgezel was het prima ooit maar nu met kind.

Ben benieuwd naar het kijken vanavond!! Succes

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 18:18

Ik zou idd ook vast willen kijken...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 23:07

Ik was al wel langsgereden, en de straat ziet er netjes uit.
Vandaag in het huis geweest. Vorige bewoners hebben er twee jaar gezeten en alles opgeknapt nadat het was uitgeleefd door hun voorgangers. Woningbouw heeft toen keuken, badkamer en toilet vervangen.
Schilderen waren de vorige bewoners niet zo goed in, maar in theorie kan ik er zo in. Ga denk ik wel wat schilderen want het is wat slordig gedaan.
Vloer is top, blijft liggen, moet alleen nog plinten.
Tuin is kaal. Gras en terras, perfect, want dat wordt het katten paradijs. En verder eigenlijk geen onderhoud behalve maaien

Ik ben er super blij mee!

Vorige bewoners gaan weg ivm gekochte woning, in dezelfde buurt.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 06:29

Fijn zeg!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 06:30

Gefeliciteerd dan! Wanneer krijg je de sleutel?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:55

Wat leuk! Gefeliciteerd!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:34

Dat klinkt fijn! Veel geluk met je nieuwe huis en plezier met het inrichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 17:41

Bellatrix schreef:

8 augustus. Precies NA mijn 3 weken vrij van het werk. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 17:55

Ai, dat is heel zuur. :=
Ik kreeg vorig jaar de sleutel op woensdag 19 juli en wij krijgen die vrijdag vakantie. :D Heb er een week aan vast geplakt dus ik had 4 weken om te klussen. :D

Jij moet dat nu in de avonden doen?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 18:16

eilleen333 schreef:
Bellatrix schreef:

8 augustus. Precies NA mijn 3 weken vrij van het werk. :')

Geen mogelijkheid om je vakantie te verzetten?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 18:23

Zouden jullie het aandurven je oude huurhuis op te zeggen alvorens je een nieuw contract hebt? We zijn door de inkomenseis al heen en zaken zoals strafblad, spaargeld etc worden gecontroleerd nu. We betalen momenteel 1600EU per maand dus als we niet opzeggen per maandag betalen we dubbele huur voor augustus.. het wordt me echt wel wat veel voor een huis waar we dan praktisch niet meer inwonen die augustus maand. Nieuwe huis staat leeg dus zij willen ons het liefste er eind juli in hebben. Wat overlap is niet erg. Maar dit is me echt wat teveel. Er is voor ons oude complex een wachtlijst en ze doen niet aan halve maanden :\ heeft iemand hier een goede tip?

Het is allemaal heel snel gegaan (2/3 dagen tijd) en vrij veel geluk gehad.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 18:34

Wat kan er nog mis gaan? Ik denk dat je geen strafblad hebt. :+ En wat bedoelen ze met spaargeld? Voor eventuele huurtoeslag?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 18:45

Nee ik kan ook niets bedenken maar wordt wel volledig geworpen in de handen van een winstgevend bedrijf of ik dakloos geraak of niet. Dat vind ik best eng.

Ik heb vandaag ook al het management van m’n huidige woning gebeld en gevraagd of ik het opzeggen evt kan terugdraaien mocht het niet lukken. Dat was ongebruikelijk, maar wilden ze bekijken. Is ook een bijzonder verzoek ja :') ik denk dat ik namelijk net na opzegging wel/(niet?) een contract toegestuurd krijg. Het gaat echt om een paar dagen. Super frustrerend.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 19:04

Feest!

Wij hebben eindelijk een woning gekregen, 16 juli krijgen we de sleutel

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 19:44

Raineri schreef:
Zouden jullie het aandurven je oude huurhuis op te zeggen alvorens je een nieuw contract hebt? We zijn door de inkomenseis al heen en zaken zoals strafblad, spaargeld etc worden gecontroleerd nu. We betalen momenteel 1600EU per maand dus als we niet opzeggen per maandag betalen we dubbele huur voor augustus.. het wordt me echt wel wat veel voor een huis waar we dan praktisch niet meer inwonen die augustus maand. Nieuwe huis staat leeg dus zij willen ons het liefste er eind juli in hebben. Wat overlap is niet erg. Maar dit is me echt wat teveel. Er is voor ons oude complex een wachtlijst en ze doen niet aan halve maanden : heeft iemand hier een goede tip?

Nee ik zou die 1600 even voor lief nemen.. Dadelijk gaat niet door en sta je op straat. plus zo kun je rustig over verhuizen en eventueel op je gemak schilderen in het nieuwe huis

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 19:51

Raineri schreef:
Zouden jullie het aandurven je oude huurhuis op te zeggen alvorens je een nieuw contract hebt? We zijn door de inkomenseis al heen en zaken zoals strafblad, spaargeld etc worden gecontroleerd nu. We betalen momenteel 1600EU per maand dus als we niet opzeggen per maandag betalen we dubbele huur voor augustus.. het wordt me echt wel wat veel voor een huis waar we dan praktisch niet meer inwonen die augustus maand. Nieuwe huis staat leeg dus zij willen ons het liefste er eind juli in hebben. Wat overlap is niet erg. Maar dit is me echt wat teveel. Er is voor ons oude complex een wachtlijst en ze doen niet aan halve maanden : heeft iemand hier een goede tip?

Ik zou maandag even bellen en vragen of het mogelijk is twee dagen extra de tijd te krijgen. Mochten ze dat niet willen zou ik je nieuwe verhuurder bellen met de vraag wanneer ze het contract kunnen sturen en bij voorkeur nog dezelfde dag. Gewoon even de situatie uitleggen.

Die verhuurders zijn ook nog steeds mensen natuurlijk en soms willen ze zelfs meedenken met je :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 20:09

Amado schreef:
Feest!

Wij hebben eindelijk een woning gekregen, 16 juli krijgen we de sleutel

Gefeliciteerd! *\o/*

Is het wat je wilde?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 21:14

Wat een goed nieuws hier allemaal!

Wat klinkt het als een topwpning voor sociale huur! Fijn dat de wijk goed is dat de oude bewoners zouden willen blijven.

En risico van huur opzeggen zonder te tekenen.nee. zuur geld maar in deze tijd geen dak boven je hoofd zonder zekerheid is stress! Jeetje wat een geld wel aan huur ook. Wat een verschil straks.

Amado ook een huis! Leuk. Voldoet het aan je eisen?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 21:59

Veel eisen had ik niet, maar degene die ik had zeker!
Het wordt wel even wat kluswerk, maar daar hou ik wel van