Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikke schreef:We zullen de OPEC-landen nog hard nodig hebben.
Als je ergens simpel grote hoeveelheden energiedrager kunt produceren, is het daar wel…..
pien_2010 schreef:Het vervelende en tevens onjuistheid van dit soort berichten is, dat nu door de mens het klimaat in een vrij korte periode drastisch veranderd. DAT is het probleem voor mens en dier en planten/ bomen.
De tijd gaat zo snel dat de soorten zich niet kunnen aanpassen en veel verloren zal gaan.
Tevens getuigt het van gebrek aan empathie want het helpt nooit als mensen zich zorgen maken (titel van dit topic) dat dan iemand ook nog eens met onjuisthedenen
zegt:" met maak je geen zorgen, of heb geen stress, ben zenn
etc, zoals in jouw berichten te vaak te lezen is".
pien_2010 schreef:Het vervelende en tevens onjuistheid van dit soort berichten is, dat nu door de mens het klimaat in een vrij korte periode drastisch verandert. DAT is het probleem voor mens en dier en planten/ bomen.
De tijd gaat zo snel dat de soorten zich niet kunnen aanpassen en veel verloren zal gaan. Totaal anders als vorige veranderingen op aarde.
Tevens getuigt het van gebrek aan empathie , want het helpt nooit als mensen zich zorgen maken (titel van dit topic), dat dan iemand ook nog eens met onjuisthedenen
zegt:" met maak je geen zorgen, of heb geen stress, ben zenn
etc, zoals in jouw berichten te vaak te lezen is".
Janneke2 schreef:Ik krijg stess van dit soort teksten
"nu moet het ineens, in een tijdsspanne die met vrijwel elk argument naar de prullenbak verwezen kan worden, compleet anders.
Dat gaat niet lukken, simpelweg omdat het fysiek niet haalbaar is, of maakbaar zoals mijn werkgever dat noemt.
Als iemand stress krijgt van de milieuterroristen, dan wordt het misschien eens tijd om je te verdiepen in wat er echt aan de hand is, welke impact dat gaat hebben en hoeveel tijd dat gaat kosten.
Stress of geen stress, milieuverhalen waar of niet waar; de energietransitie gaat er voor 2100 niet komen!"
Met elk argument naar de prullenbak: we deden in dit topic niet aan discussies over welles nietes, dus off topic.
Dat baas X stelt dat het niet haalbaar is - sorry: dat koeterwaalt Shell al sinds 1964.
(Ik hoef niet te weten welke baas dit is, maar het argument bij Shell is 'zelf rijk worden'. Ik ben het doelbewust afschaffen van Shell solar ook nog niet vergeten.)
Het woord 'milieu terroristen' wens ik hier niet te lezen.
De enige milieu terroristen die ik erken, zijn de moordenaars van de boswachters in de Amazone. En andere collega's die vermoord worden omdat ze illegale houtkap proberen te stoppen.
En doemdenkerij als 'voor 2100 gaat het niet lukken' hoort ook niet in dit topic.
Huertecilla schreef:was wat archeologische teksten aan het doorlezen en;
Ljungavike, Blekinge, Zweden:
De ontdekking van 51 opmerkelijk goed bewaarde huizen in de modder, evenals open haarden, kuilen en paalgaten, onthult dat de bewoner van deze plaats werd geconfronteerd met een natuurramp. Het dorp uit het stenen tijdperk ongeveer 8.400 jaar geleden werd overspoeld door de stijgende zee.
De opgraving vindt plaats vanwege de bouw van een huizencomplex.
Sizzle schreef:Ik heb het idee dat Ikke bedoeld dat de grote vervuilers en/of overheden de milieu terroristen zijn. Zo lees ik dat in iedergeval. Het is niet helemaal duidelijk voor mij.
De manier waarom de druk door de overheden (die zelf hebben zitten slapen) ineens massief op de burger gelegd word door paniek te strooien en ze daarmee zelfs leningen aan te praten om ze volvolgens keihard in het gezicht uit te lachen door zelf niet op tijd het energie net aan te passen is…….bijzonder….crimeel haast.
Ik vind het wat dat betreft geen vreemde post eigenlijk.
De warmtepomp en energiemaatschappijen lachen zich in hun vuistje, die worden slapend rijk.
Om nog maar niet te spreken over de eendagsvliegen die ineens „zonnepaneel expert“ zijn en daarmee goed goed geld verdienen door jouw dak brandgevaarlijk te maken.
Ik ben geen ontkenner, verre van.
Maar ik laat me geen paniek aanpraten waar ik zelf concreet maar weinig aan kan veranderen.
En ja, onze oude olie tank is recent vervangen door een aardsonde pomp, maar ik ga niet nu panelen leggen van geleend geld op een dak waarvan de pannen waarschijnlijk korter mee gaan dan de panelen, ookal wordt er nog zo veel (commerciele) druk uitgeoefend. Het voortijdig vervangen van materiaal is ook niet duurzaam namelijk.
IMANDRA schreef:Ah zo, dan begreep ik je verkeerd, sorry!
Zoveel druk zit er niet op toch? Ja het is vaak onderwerp van gesprek maar als je het niet kan betalen houdt het op en dat is oké.
Sizzle schreef:Er wordt juist enorm met zogenaamd goedkope duurzaamheidsleningen gesmeten.
In 2022 waren in NL al „Twee keer zoveel leningen voor verduurzaming afgesloten“ (citaat).
Dat kan onder Wilders dadelijk wel een heel vuil uitpakken.
Huertecilla schreef:JudithGigi schreef:Ja precies dit inderdaad. Een beetje jammer dat er zo gedramd moet worden.
er mag dus eigenlijk alleen maarover stress in deze draad.
Veel sterkte daarmee.
Ann schreef:Hoe hoger het aantal uitgegeven leningen, hoe groter (%) de kans dat er leningen tussen zitten die niet verantwoord gaan uitpakken? Ik voel ook wel enige druk hoor. We hebben bewust gekozen om niet max. te lenen bij de koop van een huis, waardoor er nu ruimte zou zijn voor een duurzaamheidslening, maar we sparen liever eerst ipv te 'moeten' lenen omdat dit financieel kan en er een soort van druk wordt opgelegd om zo snel mogelijk te verduurzamen. We overwegen serieus om de boel te verkopen en (duurzaam) te gaan huren om al dat gedoe niet te hebben in de komende 20 jaar.