Babootje schreef:Excuus Ibbel, maar zo kijk ik ertegenaan. De bijbel is de basis van mijn geloof en dus haal ik de bijbel ook aan als onderbouwing van ijn uitleg over wat ik geloof en hoe ik tegen de eindtijd aankijk. Niet om mezelf te verdedigen. Waarom zou dat nodig zijn? Ik geef toe het is een complexe vraag en daarom is het antwoord ook niet heel eenvoudig. Je hoeft t ook niet te lezen natuurlijk.
Het komt op mij over (dat bedoel ik overigens in het algemeen, niet jij in het bijzonder, hoewel je een goed voorbeeld bent) als:
Ik geloof in Orcs en Elven, want dat staat in 'In de Ban van de Ring'.
Waarom geloof je daarin? Nou, omdat op pagina 322 van deel 2 'huppeldepup' staat.
Niemand ziet ooit Elven of Orcs, maar dat maakt niet uit, het staat in 'In de Ban van de Ring', dus bestaan ze.
Niet om disrespectvol te zijn verder, maar áls er een god zou zijn, dan zou je toch op z'n minst af en toe eens een berichtje verwachten. Van die visioenen en stemmen waar de bijbel vol mee staat.
En je hebt vást weer een bijbelcitaat waar duidelijk uit wordt waarom 2000 jaar geleden de boodschappen om de oren vlogen, en het nu al 2000 jaar radiostilte is.
Maar ik wil geen bijbelcitaat, ik wil jouw gevóel gewoon eens horen. En niet alleen van jou trouwens, Babootje, maar ook heel graag van andere gelovigen hier in het topic.
Waarom geloof jij in een god, wat zit er in jouw innerlijk waardoor je 'weet' dat er een god is.
Dat intrigeert me, want ik geloof niet in een god. En waarom je dat wel zou doen begrijp ik gewoon echt totaal niet.