Happy Postcrossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:56

judithM schreef:
[ [url=m/snpdxl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag een grote sticker op een kaart uit Duitsland....
Soms trek je ze er zo af maar deze niet. Precies over de code heen...adres was duidelijk geschreven en juist. Stom gedoe |o jammer van de kaart.

Heb daar op het forum op de site iets over gezien. Geloof dat mensen daarover een klacht indienen met het verzoek om goed af te halen zegels. Mss dat even opzoeken, als maar genoeg mensen het doorgeven helpt het mss

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 21:57

Ik heb altijd alleen van die smalle stickers, niet zoiets als wat daar zit :wow: . Die smalle gaan er bij mij altijd gewoon prima vanaf inderdaad. Dit is wel echt horror zo judithM en dan ook net bij het postcardID |o

judithM

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 04:56

Ja maar het stomme is dat het adres gewoon echt goed te lezen is en gewoon correct is 8)7

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:38

Aangezien de postzegels er nog niet waren vandaag maar een velletje gekocht in de stad, dus bij thuiskomst uiteraard ook de andere zegels daar :))
Wat een verschil zeg qua grootte, nog nooit speciale gekocht maar vooral voor die Chinese tekens moet je wel ruimte voor over hebben op een kaart!
5x dierendag zegels, 2x Chinees konijn, 5x Hollandse tekens naast elkaar op de foto
Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:17

Die Hollandse plaatjes heb ik laatst ook bij Postnl besteld, vind ze zo leuk!
Ik werk in een winkel die ook veel postzegels verkoopt. Die bestellen we bij een handelaar en die heeft heel veel verschillende. Ook van die samengestelde zegels. Ga daar maar eens wat leuke uitzoeken. Kost wel veel ruimte op de kaart maar staat wel leuk

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:50

Alle kaarten naar Duitsland zijn aangekomen dus ik kon weer 5 nieuwe adressen opvragen :D

Afbeelding

Deze kaarten gaan v.l.n.r. naar: Frankrijk, Taiwan, Rusland, Duitsland & de VS.

Ik moet ze nog schrijven/versieren dus ik zal zo wat duidelijkere foto's maken als ze klaar zijn :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 15:45

boeflover
Hele mooie zegels! Sommige best groot inderdaad ja, al ben ik ondertussen wel eraan gewend om minder ruimte hebben omdat ik vaak kaartjes met 4 zegels plak nu.

Siersma
Zeker leuk om dan idd bij jullie in de winkel eens wat uit te zoeken.

Marjo
Leuke kaart keuzes en lekker veel verschillende landen/adressen ook.

Hier ook weer genoeg te laten zien/vertellen haha dus tijd voor een update.

NIEUWE KAARTEN

We zijn een weekendje naar de Eifel geweest in Duitsland, dus dat betekende uiteraard nieuwe kaartjes mee terug naar huis nemen hihi. Ik ben echt gek op het Eifel gebied, woon er relatief dichtbij dus ben er al vaker geweest ook en heb er wel het een en ander over te vertellen. Dus vind het wel leuk om dan kaartjes van daar te kunnen uitsturen naar mensen.

Afbeelding

Verder kwamen er nog wat kaartjes binnen via Happy Postcrossing waar ik een kleinere bestelling deed onlangs om met name het Amsterdam map kaartje te bestellen en nog wat Inge Löök om die collectie aan te vullen aangezien IL kaartjes vaak gewenst zijn. De blue cats halloween kon ik niet weerstaan ook haha. Ben langzamerhand wat halloween kaartjes aan't verzamelen. En ik heb via Marktplaats nog 3 setjes PostNL Kaartjes met matchende zegels gekocht van Nederlandse Zoogdieren. Deze persoon deed ze weg voor 4,35 per setje dus dat kon ik niet weerstaan haha. Vind deze setjes echt fantastisch.

Afbeelding
Afbeelding

INCOMING!

Naast gekochte kaarten, kreeg ik ook weer leuke post. Er kwam via Postcrossing een officieel kaartje binnen, van iemand uit Nederland wie ik ook nog toevallig volg via instagram met m'n postcrossing account. Hoe toevallig is dat dan, dat zo iemand mijn adres krijgt haha. Dat was echt een onwijs leuke verrassing. Super tof NL themed blue cats kaartje en heel leuk versierd en beschreven achterop, ik ben er echt heel blij mee. Via instagram ook gelijk contact gezocht haha.

Afbeelding

En via een instagram group swap waar we met het thema 'touristic' kaartjes sturen naar 4 mensen en je er 4 terug krijgt, heb ik de eerste van de vier binnen gekregen van iemand uit Vermont, USA. Mooi geïllustreerd kaartje. Jammer genoeg met een postNL sticker erop welke er niet zo vanaf ging en dus een deel van de tekst mee eraf gehaald heeft, ugh.

Afbeelding

WRITING/OUTGOING

Ik heb nog een instagram direct swap welke ik nog moet schrijven - het Amsterdam map kaartje - en 2 nieuwe adressen aangevraagd via postcrossing welke naar Belarus (de vintage bloemen kaart) en Duitsland mogen (royal guard). Kijken of ik daar vanavond nog even mee verder ga.

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 16:10

Mooie kaarten ook weer cursebreaker <3 Love dat setje van PostNL trouwens, die moet ik ook maar gaan bestellen denk ik...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 16:13

Marjo schreef:
Mooie kaarten ook weer cursebreaker <3 Love dat setje van PostNL trouwens, die moet ik ook maar gaan bestellen denk ik...

Kijk eens terug in de app, daar had ik een linkje gedeeld laatst; want die persoon op MP had er nog meer.
Volgens mij is deze specifieke set niet meer nieuw via postNL zelf te krijgen namelijk.

edit:
https://shop.postnl.nl/webshop/collect- ... tzegelsets

Hij staat op deze pagina namelijk niet ertussen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 16:15

cursebreaker schreef:
Marjo schreef:

Kijk eens terug in de app, daar had ik een linkje gedeeld laatst; want die persoon op MP had er nog meer.
Volgens mij is deze specifieke set niet meer nieuw via postNL zelf te krijgen namelijk.

edit:
https://shop.postnl.nl/webshop/collect- ... tzegelsets

Hij staat op deze pagina namelijk niet ertussen.

Oh ga ik doen, thanks!

Mijn kaarten zijn geschreven en klaar voor verzending :D

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 15:47

Hele leuke kaartjes en deco weer Marjo <3

Hoe is het met de rest hier? Iemand nog wat gekregen of geschreven?

----

Ik ben momenteel weer druk bezig haha.

Voorbereiden voor World Postcard Day op 1 oktober, waar ik met dalijk 17 verschillende landen kaartjes ga uitwisselen uit een serie postcards die speciaal voor WPD gemaakt zijn dit jaar. Ik heb het digitale bestandje van een NL design, welke ik bij kruidvat ga laten drukken en deze dan ga uitsturen naar straks 20 mensen - sommige landen heb ik dubbel omdat ik een paar leuke mensen uit eenzelfde land heb die wilden swappen en niet wilde teleurstellen haha. Van sommige van hen krijg ik dan andere kaartjes terug zodat ik geen dubbele WPD designs ga krijgen.

Verder ook nog opgegeven voor een nieuwe Group Swap via instagram met het thema BOEKEN. Kon ik niet weerstaan haha, ik ben zo gek van lezen en boeken, dus ja... Dat zijn dan wel ook weer 6 kaartjes die ik moet gaan sturen, lol. Eind datum van versturen is 4 september. Ik moet nog wat boeken themed kaartjes bij kopen wanneer loon hier weer binnenkomt, dus moet nog even wachten om alles te schrijven.

Ik heb momenteel 4 kaartjes liggen welke 'af' zijn, al moet ik bij 2 nog even het adres printen - die gaan naar Taiwan en China - en dan kunnen ze gepost worden. 3 hiervan zijn direct swaps, 1tje is een official postcrossing kaartje.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de laatste tijd weer veel ver-weg-landen gekregen via Postcrossing zelf, dus het gaat allemaal wat trager met de kaartjes van mij die geregistreerd worden. Momenteel mag ik er 7 tegelijkertijd sturen. Ben as we speak nog bezig met een Official Postcrossing kaartje, welke naar Japan mag. Deze persoon houd van bloemen (velden) met ook het specifiek benoemen van oa Tulpen, dus het gaat deze worden:

Afbeelding

En ik kreeg nog super toffe en onverwachte post deze week van een lieve bokker; Tinkergirl. Zij kwam dit vintage kaartje van Heerlen tegen en stuurde me deze als verrassing op. ZO vreselijk lief. Ben er ook echt heel erg blij mee, vind het echt te gek! Kwam met een lief geschreven kaartje erbij en een hele toffe envelop met wax seal erop ook <3

Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:01

Leuk! Ik ben aan het wachten tot mijn verstuurde kaarten geregistreerd worden. Ben benieuwd hoe lang ze onderweg zullen zijn uiteindelijk, en ook hoe lang het daarna duurt voor er een kaartje terug in de bus valt.

Die swaps spreken me nog niet zo heel erg aan, ik vind de verrassing wat je krijgt heel leuk en dat is met zo’n swap volgens mij niet zo?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:55

Ik heb aangeven bij sommige swaps dat ze voor mij mogen kiezen. Dan heb ik alsnog de verrassing :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 13:51

boeflover
Ja, ik doe die direct swaps dus ook als aanvulling op gewone postcrossing. Ik vind niet weten wat je krijgt ook echt fantastisch, gewoon het originele postcrossing concept. Maar ik kom bv. Via instagram - waar een hele community is met mensen die kaartjes aanbieden om te ruilen - vaak zulke GAVE kaartjes tegen die ik graag zou willen hebben en dan vind ik het wel echt oprecht leuk om die ook te swappen. Ik weet dan alsnog niet wat die persoon doet met schrijven e.d. dus dat is altijd nog wel deels een verrassing en leuk wanneer het aankomt.

En wat Marjo zegt, er zijn er ook genoeg daar die graag surprise kaartjes willen swappen bv. En dan weet je ook gewoon niet wat je krijgt. Voor mij gaat postcrossing zelf ook gewoon vrij langzaam, dus ik vind het wel echt leuk om dan nu nog aangevuld van onderling afgesproken swaps te doen. Hoeft dus ook zeker niet met een al bekend kaartje te zijn nee, kunt ook gewoon aangeven bij mensen dat ze zelf wat mogen kiezen.

Bij de direct swaps welke ik via het postcrossing forum heb gedaan bv, weet ik ook meestal niet wat ik krijg bv.

--

De printer en wifi zijn eindelijk weer vriendjes, dus vanochtend snel de adressen geprint en geplakt en dan kunnen die ook de deur uit dit weekend. Heb er nog wat extra stickers bij geplakt, omdat ik nog wat ruimte over had door het printen;

Afbeelding

En er kwamen net nog 2 Postcrossing kaartjes binnen, eentje uit Finland - de Vintage kaart met de vrouw op de fiets - en eentje uit Philadelphia, USA - de narwal. Leuke postzegels ook <3

Afbeelding
Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:54

hele leuke kaartjes, je versiert ze steeds zo leuk! Ook die sticker met de verzenddatum en het weer, waar heb je die vandaan?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 14:42

boeflover schreef:
hele leuke kaartjes, je versiert ze steeds zo leuk! Ook die sticker met de verzenddatum en het weer, waar heb je die vandaan?

Deze heb ik bij Favorite Postcard gekocht > https://www.favoritepostcard.com/shop/s ... rossing-2/

Er zijn meerdere shops wel die zoiets soortgelijks hebben, waar je bv. ook zoiets krijgt en dan qua design aangepast aan een land. Zo is er ook ergens iets te vinden wat NL themed is, ik ga eens zoeken zo. Vind ze toch wel handig moet ik zeggen om te gebruiken soms, ligt een beetje aan de kaart ook, gebruik ze niet altijd haha.

EDIT:

Via papersisters.de krijg je bv die NL themed - en nog anderen, met bloemetjes of andere thema's. Die zijn ook leuk vind ik en wil ik ook echt nog eens wat van bestellen - al vind ik het bij die van favorite Postcrossing wel leuk dat je het weer kunt inkleuren. Sommige van papersisters hebben dat ook.

> https://www.papersisters.de/aufkleber/id-aufkleber/?p=1

Dit is de NL bv die ik wel echt heel erg leuk vind > https://www.papersisters.de/postcrossin ... ueck?c=116

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 17:14

Die postzegel met die bloem uit Usa had ik laatst ook, vond ik ook al zo’n mooie.

Ik heb nu 4 kaarten klaar liggen voor verzenden. Deze keer 3 mannen en en een vrouw.Grappig dat er toch nog best veel mannen meedoen. Mijn kaartjes gaan nu naar Italië, Duitsland, Engeland en Usa. Die naar Engeland wilde dat ik het in het Nederlands zou schrijven, grappig

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 14:53

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 17:34

Ik ga nu deze posten, 1 officieel postcrossing en de rest zijn allemaal tags. 3 x USA, 2x Germany, 2x Korea, Rusland en Japan. <3

Afbeelding

Verder is dit nu mijn kaarten en washi tape stash. Ben nog steeds aan het puzzelen met hoe de stickers precies te bewaren.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 13:39

Siersma
Valt me inderdaad via postcrossing ook op ja, dat er toch best veel mannen mee doen. Via Instagram kom ik ze ook wel tegen, maar wel in verhouding minder vaak. En bedankt voor het delen van het linkje van dat topic, daar wil ik ook wel aan gaan meedoen!

nevica
Echt leuke kaartjes heb je weer de deur uit gedaan! En mooi alles nu zo in je nieuwe bakken met die tabs, love it hihi.

--

ONTVANGEN

Weer heel wat toffe kaartjes mogen ontvangen de afgelopen week.

4/6 kaartjes uit een Book themed group swap via instagram zijn binnen nu <3
2 komen uit Duitsland, 1 uit USA en 1 uit Nederland.
Afbeelding

Ik kreeg nog 3 directe swaps via instagram binnen.
De 2 thomas kinkade disney kaartjes komen uit Hong Kong en het andere kaartje uit Belarus
Afbeelding

Via postcrossing zelf kwamen er maar liefst 5 kaartjes in totaal binnen.
Stuk voor stuk echt heel tof ook <3
Afbeelding

SCHRIJVEN/STUREN

Zelf ook weer druk geweest haha.

Ik heb onlangs zelf postzegels laten drukken voor de boeken thema groep swap.
Deze kwamen gisteren binnen, samen met de washi tape van Bookish Goods NL.
Ik heb gisteren en vandaag de kaartjes klaargemaakt, dus die kunnen de deur uit nu, yay.

Afbeelding
Afbeelding

Verder nog 4 direct swaps klaargemaakt, allemaal LOTR/the Hobbit kaartjes.
3 ervan zijn voor 1 iemand via instagram, dus omdat ik 3 kaartjes naar die persoon stuur heb ik niet op elk kaartje een hoop geschreven. Bij 1 kaartje heb ik een Smaug quote geschreven, bij de ander heb ik in Elvish een van mijn favo lotr quotes geschreven en de derde wel een tekst. Het 4e kaartje is voor bokker Marjo, dus die laat ik nog even niet zien van achter haha.

Afbeelding
Afbeelding

En dan nog 3 kaartjes die ik via het Postcrossing forum doe, via de TAG topics.
Dan heb je een specifiek onderwerp/opdracht. Bij 1 kaartje was het de bedoeling om de kaart te schrijven aan het huisdier van de postcrosser die jij dan kreeg. Die heb ik geschreven aan een opvang hondje genaamd Sunny, in Frankrijk. Het 2e kaartje was een 'Welke kaart kocht ik als laatste' en daar heb ik een Eifel kaartje voor gepakt en het derde kaartje was de 'Teken op de kaart' opdracht, waarbij je moest tekenen. Daar koos ik voor een LOTR kaart en heb ik the lonely moutain en Smaug (vind 'm echt mislukt hahaha) proberen te tekenen + een elvish quote. Was wel heel leuk om te doen.

Afbeelding
Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:05

Super leuke kaartjes weer, bij mij zijn nu 3 kaarten geregisterd als ontvangen dus het is afwachten tot er iets bezorgd gaat worden en ik mag ook weer gaan sturen. Morgen van plan even naar de stad te gaan voor wat leuke kaarten.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 19:26

En weer 3 om op de post te doen :)
Afbeelding
Allemaal ver weg, Thailand, Australië en Japan.
Lekker ingeslagen vandaag, dus gelijk het eea op voorraad. Is wel even goed zo haha

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:17

Wat leuk dit topic, ik ben kort geleden begonnen met postcrossing. Vind het heel leuk om kaarten te sturen, vooral naar iemand die je eigenlijk niet kent. Drie kaarten zijn al aangekomen, naar Frankrijk, Italië en Amerika en heb vorige week mijn eerste kaartje uit Amerika mogen ontvangen.

Super leuk om te doen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:01

Zo, vandaag weer 20 kaartjes gepost, waarvan 4 officiele postcrossing en de rest allemaal tags. Oeps. :o

Ook heb ik een speciaal Instagram account aangemaakt, maar had een tijdje terug via mijn normale insta geswapped met een lieve vrouw uit Hong Kong (Thank Melissa!!). Ik heb mijn prachtige kaarten al binnen, hopelijk zij die van mij ook snel!
Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:27

Ik ga even een stipje zetten. In m'n postwijk woont een heel fanatieke postcrosser dus m'n interesse werd steeds gewekt met al die leuke kaartjes. En toen zag ik dit topic, dus ik heb me ook aangemeld. Maar ik vind het nog best lastig om wat leuks op te schrijven. Dus ik ga hier lekker inspiratie opdoen