Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:57

Klinkt goed allemaal Denise_Storm! Fijn dat je alle ruwe beelden van de videograaf kan krijgen. Ik ben dus ook bang delen gewoon te missen.

mbt het pak ik weet de kleur ongeveer. Hij heeft aangewezen wat hij mooi vond, en vervolgens na het slagen voor zijn pak verteld wat de kleur was. Maarja, daar heb je natuurlijk gradaties en tinten in. Dus precies weet ik het niet. Maar verder weet ik niks.

Delaja

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:23

Grappig dat jullie de pakkleur niet weten. Wij hebben juist andersom: Ik heb mijn jurk uitgekozen en aan de hand daarvan doorgegeven dat donkerblauw wel het mooist is. Partnerlief boeit het niet zoveel, dus het wordt donkerblauw :+

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 23:02

Delaja zo doet iedereen het weer anders. Leuk om te lezen.
Ik heb wel een stukje stof mee gegeven om te zorgen dat het match. En ook aan mijn vader. Die loopt toch met mij naar voren en staat ook op veel foto's. Vond het wel leuk als dat ook zou passen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 23:08

Voor mij is het bekend welk pak mijn man zal dragen. Heb daar niks op afgestemd maar ik weet zeker dat we een mooi setje zullen zijn :D . Hier gaan we de vliegtickets deze week boeken en rustig kijken naar de reis eromheen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 11:27

Tucktuck schreef:
Delaja zo doet iedereen het weer anders. Leuk om te lezen.
Ik heb wel een stukje stof mee gegeven om te zorgen dat het match. En ook aan mijn vader. Die loopt toch met mij naar voren en staat ook op veel foto's. Vond het wel leuk als dat ook zou passen.

Zo hoor ik het ook heel veel inderdaad :j

Ik vind het op de dag zelf wel leuk om even een beetje te plagen. Als ik dan bij de bruid kom en haar vraag of ze enig idee heeft hoe haar aanstaande er uit ziet vraag ik ook of ze weet wat voor kleur. En als ze dan bijvoorbeeld zeggen “nee, maar heb wel gezegd dat het geen (vul een kleur in) mag zijn” dan kijk ik even bedenkelijk O:)

Nessie: lekker vooruitzicht! Waar gaat de reis naar toe?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 11:53

We vliegen op Las Vegas, waar we de eerste dagen verblijven en in Caesars Palace trouwen. Daarna gaan we door naar de Grand Canyon, eventueel Bryce Canyon en Los Angeles. Hier zullen we Universal en eventueel ook Disney Anaheim bezoeken en vanuit LA vliegen we terug. Apart zullen we nog een huwelijksreis boeken, dit is meer omdat we graag in Vegas willen trouwen :j .

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:38

Welkom iedereen die er nieuw bij is!
En leuk om te zien dat de plannen allemaal weer concreter worden.

Ik had 1 januari toch wel het besef, dit jaar gaan we trouwen. En Oh mijn god dat is al over 4 maanden. SCHAT we moeten echt weer aan de slag nu!!!!

Dus weer even samen gezeten en de planning doorgelopen.
Morgen gaat mijn partner kijken naar een pak. Hij krijgt geen sample van mij mee en hij moet helemaal zelf weten wat hij uitzoekt. Wel heb ik 2 paar schoenen liggen. Daarin kan hij aangeven welke straks het beste zou matchen met zijn pak. Heb ik nog steeds geen idee wat hij heeft, maar vind het wel leuk als mijn schoenen (wat een lekkere felle kleur wordt) een beetje match met zijn pak.

Daarnaast heb ik nu ons terugvervoer geregeld. We gaan met een touringbus en alle gasten welke in het zelfde dorp wonen gezamelijk terug! Dat vind ik nou nog eens een leuke afsluiting.

Onze ringen moeten ook binnenkort gemaakt worden. We krijgen alleen momenteel geen contact met de juwelier. Daar beginnen we ons dan wel enigszins zorgen om te maken. Heb aangegeven dat we deze week nog even afwachten. Misschien is hij met vakantie. Alhoewel ik dan wel vind dat je op zijn minst een bericht terug kan sturen dat je met vakantie bent.

Onze uitnodigingen moeten we nog bestellen. Dan moeten we wel weten hoe onze dagplanning er uit ziet. Dit vind ik nog erg lastig om uit te werken. Hebben nu wel een eerste opzet gemaakt, maar met wie ga je dit afstemmen? Natuurlijk ga ik dit met onze ceremoniemeester doorlopen. Daarnaast zou ik dit ook graag met de fotograve en locatie doornemen voordat we het definitief maken. Zij hebben toch vaak net een andere kijk op zaken.

Ohja ik zag ook nogal wat voorbij komen over het vrijgezellenfeest. Ik heb er nu een paar georganiseerd en dit is altijd tussen de 100 - 150 € uitgekomen. Verder ook nooit echt problemen gehad met de groep. Ik ben wel benieuwd wat het bij mij gaat worden. Heb een relatief grote groep (16 man). Een vriendin van mij heeft zich wel verlult over de datum. Ze vond het super vervelend dat ze dit verlult had. Niks aan te doen, ik wist al dat een datum plannen een uitdaging ging worden ivp mijn sportwedstrijden. Hier hebben ze een wedstrijd voor verzet dus dat valt nogal snel op. Voor het feest van mijn partner heb ik niks vernomen.

Dusja, conclusie - eerste stress en realisatie begint nu wel te komen :o

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 13:35

Spannend he Hanneke, zo snel al. Voor mij voelt het ook echt alsof het morgen is. Wat naar dat je geen contact krijgt met de juwelier. Als je echt niks meer hoort misschien op zoek naar een ander? Lijkt me erg stressvol.

Ik kreeg net een nieuwe schets van onze ringen. Ik had gevraagd of ze een specifieke ring van haar schetsen nog eens gedetailleerd wilde tekenen met mijn verlovingsring erbij en ik ben heel enthousiast. Ik vond het eerst heel spannend om iets te laten maken wat ik nog niet had gezien, maar ben er nu vrij zeker van dat dit het moet gaan worden. Als ze de ring gaat maken zal ik mijn verlovingsring daar ook heen brengen, zodat ze de trouwring echt precies goed kan matchen met mijn verlovingsring.
Helemaal blij :)

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:09

jojoleinee schreef:
Spannend he Hanneke, zo snel al. Voor mij voelt het ook echt alsof het morgen is. Wat naar dat je geen contact krijgt met de juwelier. Als je echt niks meer hoort misschien op zoek naar een ander? Lijkt me erg stressvol.

Ik kreeg net een nieuwe schets van onze ringen. Ik had gevraagd of ze een specifieke ring van haar schetsen nog eens gedetailleerd wilde tekenen met mijn verlovingsring erbij en ik ben heel enthousiast. Ik vond het eerst heel spannend om iets te laten maken wat ik nog niet had gezien, maar ben er nu vrij zeker van dat dit het moet gaan worden. Als ze de ring gaat maken zal ik mijn verlovingsring daar ook heen brengen, zodat ze de trouwring echt precies goed kan matchen met mijn verlovingsring.
Helemaal blij :)

Oh ook heel tof! Ik moet mijn verlovingsring ook inleveren voor het maken van de trouwring.
Bij onze juwelier hebben we ook al een aanbetaling gedaan. Dus wil ook niet zomaar wisselen. We hadden hem uitgekozen om specifieke redenen. Ik heb er nog wel vertrouwen in, maar vind het dan jammer dat hij niet reageert. Als we volgende week nog niks gehoord hebben, dan wordt het wel nagels bijten....

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:22

Lastig Hanneke, dat zijn nou net dingen waar je niet op zit te wachten. Hopelijk is er niks aan de hand en kan je gewoon contact krijgen. En succes nog met de laatste dingen regelen.

Leuke planning Nessie, hebben jullie ook al een idee van een bestemming voor de huwelijksreis?

Jojoleinee, ook leuk. Blij dat het ontwerp naar tevredenheid is. Wel spannend dat je het nog niet in het echt gezien hebt.

Ik had geen verlovingsring. We hebben dan ook getwijfeld of ik niet de trouwring al eerder zou gaan dragen. Uiteindelijk besloten dat niet te gaan doen. Die wilde ik echt koppelen aan de trouwdag.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:29

Snap dat het spannend is als er geen reactie komt, hopelijk komt het spoedig.

We willen graag naar Centara Ras Fushi op de Malediven, waren hier 2022 ook en dat is heel goed bevallen :j .

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:30

Oh wat irritant Hanneke, daar zit je nu echt niet op te wachten.

Nessie trouwen in Vegas lijkt me toch wel heel gaaf hoor. De hele ambiance eromheen, dat vergeet je nooit meer. Nou ja, je zult je bruiloft nooit snel vergeten, maar jullie snappen wat ik bedoel _/-\o_ Gaan jullie meteen op huwelijksreis of een tijdje later?

Fijn dat de schets bevalt jojoleine! Dat vind ik echt te spannend aan het ‘laten ontwerpen’ van een trouwring. Ik wil hem gewoon aanwijzen en die ook krijgen. Vinden andere heel vreemd, juist omdat ik daar normaal super goed doorheen kan kijken en creatief ben _O-

Ik heb ook een stukje stof gekregen in de kleur van jurk voor het pak van mijn vriend. Hij wilt graag dat ik mee ga uitkiezen, we gaan het zien. Wat hij graag wilt staat in ieder geval mooi bij de jurk, dus daar heb sowieso wel vertrouwen in, ook als hij toch met een ander gaat. Dan krijgt ie gewoon de stof mee.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:38

Ben benieuwd naar alle jurken én pakken!

Ik heb altijd gezegd ik wil in Vegas trouwen, maar dan wel in een luxere ambiance en niet een drive thru wedding (al ach.. dat heeft ook wel wat haha, maar we hebben voor de luxe gekozen). We gaan 11 dagen op reis en de huwelijksreis naar de Malediven zal op een later moment zijn.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:54

Wij hebben onze ringen ook besteld, heel blij mee! Wij hebben wat kleine aanpassingen laten doen aan het ontwerp en ons qua een aantal zaken laten adviseren door de goudsmid. Ben zo nieuwsgierig hoe ze worden!

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:01

Zodra wij foto's hebben zal ik die delen Nessie. Ik vind het ook leuk om te zien.

Volgende week weer een pas afspraak, ben zo benieuwd hoe het er dan alweer uitziet!

Leuk dat je zo je droom kan laten uitkomen door ook daadwerkelijk in Las Vegas te trouwen. Heel benieuwd hoe dat gaat zijn. Wellicht heb je het al verteld maar komen er ook familie en of vrienden mee of gaan jullie er met zijn twee heen?

Spannend Leo!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:10

Snap dat je uitkijkt naar je pasafspraak! <3

Wij gaan samen, een dag zonder verplichtingen en in het teken van ons en wat wij allemaal willen doen. In Nederland geven we wel een huwelijksfeest voor vrienden en familie. Daar houden we nog wel een ‘mini ceremonie’ maar hebben hier nog geen gerichte plannen voor, dat mag allemaal nog uitgewerkt. Twijfelen tussen in de lente met een partytent in onze tuin naast de paardenweide of een locatie huren in het najaar / de winter hiervoor.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:42

Leuk is inderdaad anders, over dat eigen deel moeten betalen. Zeker omdat ze weten dat ik niet graag leur, en mijn schoonzussen het echt geprobeerd hebben om af te houden. Maar soit, om er nog minder drama over te maken, doen we dat gewoon.
Hopelijk heeft het niet teveel weerslag op de eigenlijke dag.
En die “grudge houden” was met een knipoog, dames :D Ik zou nooit een ander z’n dag er zo door laten vergallen, zo ben ik dan niet.
Ik heb trouwens geen idee wat het budget is voor de dag (en dus ook niet op hoeveel verkoop ik moet rekenen).

Mijn vriend had duidelijk gezegd geen strippers of iets te willen, gewoon een leuke dag met de vrienden. Ik heb dan gevraagd aan één van de vrienden om te organiseren en met de duidelijke boodschap dat er geen strippers mochten aangedragen worden en dat heeft hij mooi gerespecteerd. Hij gaat een hele fijne dag tegemoet.

@Hanneke137, ik heb onze kaarten gemaakt op Albelli. Daar een basiskaart gekozen en dan helemaal uitgewerkt naar onze eigen smaak.
Vervelend dat je de juwelier nog niet te pakken krijgt, hopelijk wel snel antwoord!

Video doen wij niet, aangezien we ook geen ceremonie hebben. Wel een hele leuke fotografe waar het prima mee klikt!

Ik heb een stukje stof van 1cm op 2cm, aan de hand waarvan ik mijn nagels heb laten doen, nu een eerste keer om te testen. Vriend zei wel dat het precies niet helemaal goed was, dus ik hoop dat hij bij het passen en op maat maken, een iets groter stuk kan krijgen, om mijn nagels toch echt matching te krijgen.

@Jojoleinee: wat leuk dat de ring helemaal naar je zin is! Is toch iets dat je je hele leven bij je draagt en koestert, dus dan mag je echt zoeken naar perfectie

@Tucktuck, leuk dat je nog eens mag gaan passen, toch altijd leuk om te doen hé!

@Nessie: Jullie kunnen 2 keer plannen, da’s ook wel fijn! :D

Wij hebben vanavond een afspraak met de locatie, om even alles door te nemen qua eten, tafels, ontvangst, foto’s,… en hopelijk timing. Als die vast ligt, kan ik namelijk echt de laatste hand leggen aan de uitnodigingen en die bestellen. Dan liggen ze klaar en kan ik ze in februari versturen.
Had ik jullie trouwens al verteld dat wij trouwen op een ex-ranch? Dus vroeger een bruisende ranch met cowboys en paarden en alles erop en eraan. Daar zijn ze nu mee gestopt en ze zijn fulltime feestzaal. Daarom heb ik (als cowgirl in hart en nieren, ondanks dat ik op zeer vervroegd pensioen ben :D) witte cowboyboots besteld voor onder mijn kleed. Heel stiekem, vriend weet van niets, en ik vind het zelf zo geweldig *\o/*

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:47

Wat een super vet idee Xanthippe :D

Wat zijn trouwens jullie ervaringen met de tijden dat je locaties kan bekijken? Ik had er 1 aangeschreven maar die doet het alleen op maandag tm vrijdag tussen 9 en 5. Ik had eigenlijk verwacht dat dit ook in het weekend kon :?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:04

Dat is heel vervelend Autumn, en dat zou bij mij echt een afknapper zijn.
Een beetje flexibiliteit is niet weg en uiteindelijk ben je toch wel een aantal keren daar voor je effectieve huwelijk. Om daar nu elke keer verlof voor te nemen...

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 15:54

Autumnn schreef:
Wat een super vet idee Xanthippe :D

Wat zijn trouwens jullie ervaringen met de tijden dat je locaties kan bekijken? Ik had er 1 aangeschreven maar die doet het alleen op maandag tm vrijdag tussen 9 en 5. Ik had eigenlijk verwacht dat dit ook in het weekend kon :?

Ja zo hadden wij er ook een gevonden... Alsof wij alle tijd van de wereld hebben en niet hoeven te werken. Uiteindelijk zijn we daar ook niet langs geweest. Andere hadden mij wel verteld dat je vaak even moet bellen, dan zijn er wel mogelijkheden om buiten de tijden te bezoeken.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 15:59

Heel irritant. Ik weet niet goed hoe dat bij ons was, omdat we in de vakantie zijn gaan kijken waren wij door de week flexibel. We hebben wel met een bakker gehad dat we op dinsdag of donderdag tussen 11 en 13u langs konden komen voor een gesprek :'). Alsof we inderdaad niet zelf ook werken. Eind van de middag zijn wij vaak best flexibel, maar zo midden op de dag helaas niet haha.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:37

Klinkt goed Nessie, en leuk dat je het erna ook nog in Nederland viert.

Xanthippe, lijkt mij er lastig dat je nog niet eens weet hoeveel je zou moeten betalen. Lastige situatie. En van je vriend heel herkenbaar. Zo gaat het bij mijne ook. Wel schijnen ze even over de wallen te lopen als ze gaan eten. Maar dat zou het moeten zijn.
Ik vond het erg fijn toen ik een tijdsplanning had. Bij de offerte hadden we er al een ongeveer gehad. En die hebben we eigenlijk grofweg aangehouden en langzaam ingevuld. Over die cowboy laarzen heb ik ook nagedacht, als western ruiter. Maar toch besloten niet te doen, ik kon niks leuks vinden.

Autumnn, wat vervelend. Afhankelijk van de locatie zou je inderdaad wel verwachten dat het ook in het weekend zou kunnen.

Bij onze patisserie was het over het algemeen enkel overdag. Maar hij had wel een paar avonden in de maand dat je een afspraak kon maken. En mocht dat al vol zijn dan maakte hij een nieuwe en kon je dan komen. Wel fijn die flexibiliteit.

Hier gisteren aan de openingsdans begonnen. We hebben net de intro gedaan. En er komt een lift in geloof ik. Ben erg benieuwd naar het totaal.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:40

Wat betreft het kijken naar locaties zijn wij gelukkig erg flexibel werken beide onregelmatige diensten dus kunnen ook doordeweeks.
Echter locatie die we echt ons vonden begon qua bedrag op een zaterdag vanaf 10.000 euro en dat vinden we gewoon te duur.

Daarom hebben wij besloten om het geheel klein te doen en voor de gemeente nu gratis te trouwen.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:42

Phoe dat is een hoop geld. Hoewel afhankelijk van wat er allemaal bij zit.

De locatie waar wij gaan trouwen doet dat enkel op vrijdagen buiten schoolvakanties om. Dit omdat het eigenlijk een museum is. Maar het prijs viel mee, en langskomen kan elke dag om dingen te bespreken. Wel vooraf even een afspraak maken maar net wat uitkomt.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:16

Er is weel veel gezegd dus ik reageer maar een beetje in het algemeen vandaag hahaha.

Ik las iets over de openingsdans: wij gaan gewoon een beetje schuifelen samen hahaha. Ingestudeerd past niet zo bij ons en we houden ook niet van iets geforceerds grappigs te doen, dus we maken er maar wat van. Ik denk dat we als eerste onze entree doen op 'All I do is win' of iets soortgelijks :'). Dan even kletsen met de avondgasten en dan een toast en 1e dans. Maar eigenlijk heb ik de avond nog niet heel scherp gepland.

Verder lees ik veel over ringen: leuk dat jullie allemaal zoveel laten ontwerpen! Lijkt me heel bijzonder om dat op die manier te doen.

En over de prijzen: je kan het echt zo gek maken als je zelf wilt. Wij zijn voor de locatie gelukkig geen 10.000 euro of meer kwijt, daarvoor zou ik bijvoorbeeld liever op vakantie willen gaan hahaha. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Natuurlijk kan je daar wel super veel mooie locaties voor krijgen!

Dan over de trouwkaartjes: de gewone uitnodiging staat klaar, ik ben alleen nog beetje aan het knutselen met hoe en wat met de RSVP's en zo. Maar dat komt wel goed. Twijfel een beetje over de dresscode, ik dacht zelf aan Tenue de Ville. Maar ik wil mijn vrouwelijke daggasten wel specifiek vragen voor pasteltinten: past bij de bloemen die we willen, de locatie, en gewoon de vibe waarvoor we willen gaan. Mijn schoonmoeder heeft er alleen een hekel aan en gaf aan dat ze het niet zag zitten (omdat ze wat voller is en bang is dat pastel haar niet staat). Eigenlijk vind ik wel dat iedereen zich voor deze dag wel een keer aan ons aan mag passen, dus benieuwd hoe we daar uit gaan komen :=.

Vandaag heeft mijn vriend zijn pak gekozen! Ben echt super benieuwd, maar hij houdt het een verrassing voor mij, ook de kleur :D. Hij vond het toch wel heel leuk om allerlei verschillende kleurtjes te passen zei hij hahaha, dus voor hem ook weer een leuke ervaring.