Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:09

Er lag visgraatparket in ons huis (eind jaren 50 neergezet). Is er nu uit :P

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:19

Wij hebben ook eiken visgraat maar wel in een ruime pastorie van 100 jaar oud, daar vond ik het wel passen. En in Den Haag, daar hoort het toch een beetje :D Normaal vind ik visgraat niet zo mooi, tenzij je een ruime maar vooral diepe kamer hebt. En zeker niet met greywash. Hongaarse punt vind ik leuk maar geen enkele goede vloerenlegger wilde dat leggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:23

Lisitano schreef:
Wij hebben ook eiken visgraat maar wel in een ruime pastorie van 100 jaar oud, daar vond ik het wel passen. En in Den Haag, daar hoort het toch een beetje :D Normaal vind ik visgraat niet zo mooi, tenzij je een ruime maar vooral diepe kamer hebt. En zeker niet met greywash. Hongaarse punt vind ik leuk maar geen enkele goede vloerenlegger wilde dat leggen.

Waarom niet? Te moeilijk?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:35

Lisitano schreef:

Precies, bij sommige huizen past het enorm goed. Groot genoeg en toch bepaalde stijl haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:44

Lisitano schreef:

Misschien ligt het dan daaraan. Ik kom ook uit den Haag en mijn vader wilde ook altijd visgraat :') .

We hebben wel een behoorlijk grote woonkamer (65 m2). Maar ik weet het gewoon niet zo goed met vloer -O- UO: Vind laminaat bijna altijd lelijk. Planken saai. We hebben nu natuursteen, maar die geleiden geen warmte waardoor het huis altijd koud is. Gietvloer kan niet, omdat we de vloer mss ooit willen openbreken en dan zit je met je vloer van 8K. Huis is te breed voor vinyl zonder naden (en kan geen voorbeelden vinden). Betonlooklaminaat vind ook een behoorlijk cliché en ik wil koste wat het kost geen grijs of zwart.

Wat voor opties mis ik nog _O- Want ik had visgraat ook echt alleen maar bedacht als best of worst en het past niet per se bij ons degelijke saaie jaren '80 huis.

Okay. mss moet ik deze vraag even verplaatsen naar het interieurtopic.

Iemand vroeg om een foto, maar we hebben nu een hele vloekende muur met onze meubels (viel iets anders uit dan gepland :D ) dus ik ben niet trots genoeg op onze interieur om te laten zien :)) . En eerlijk gezegd ook te lui om het over te schilderen :') .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:49

Als jij het mooi vindt, dan leg je toch visgraat? Kan joi het schelen. Ik ben juist heel blij met mijn grijze hoekbank :') en ben daar in mijn omgeving weer origineel mee

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:58

Menino schreef:
Misschien ligt het dan daaraan. Ik kom ook uit den Haag en mijn vader wilde ook altijd visgraat :') .

We hebben wel een behoorlijk grote woonkamer (65 m2). Maar ik weet het gewoon niet zo goed met vloer -O- UO: Vind laminaat bijna altijd lelijk. Planken saai. We hebben nu natuursteen, maar die geleiden geen warmte waardoor het huis altijd koud is. Gietvloer kan niet, omdat we de vloer mss ooit willen openbreken en dan zit je met je vloer van 8K. Huis is te breed voor vinyl zonder naden (en kan geen voorbeelden vinden). Betonlooklaminaat vind ook een behoorlijk cliché en ik wil koste wat het kost geen grijs of zwart.

Wat voor opties mis ik nog _O- Want ik had visgraat ook echt alleen maar bedacht als best of worst en het past niet per se bij ons degelijke saaie jaren '80 huis.

Okay. mss moet ik deze vraag even verplaatsen naar het interieurtopic.

Iemand vroeg om een foto, maar we hebben nu een hele vloekende muur met onze meubels (viel iets anders uit dan gepland :D ) dus ik ben niet trots genoeg op onze interieur om te laten zien :)) . En eerlijk gezegd ook te lui om het over te schilderen :') .

Haha ja, uiteindelijk gewoon lekker doen wat jij mooi vindt! Ik vind houten planken echt het allermooist, maar als jij dat saai vindt niet doen :)) Zolang je maar geen plavuizen legt, dan moet je het land uit.

Ik heb trouwens ook heel lelijk laminaat hoor, dat lag er al.

En dat laatste stukje, nu ben ik nog benieuwder, hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:58

MyWishMax schreef:
Als jij het mooi vindt, dan leg je toch visgraat? Kan joi het schelen. Ik ben juist heel blij met mijn grijze hoekbank :') en ben daar in mijn omgeving weer origineel mee

Maar dat is het probleem :') Ik vind het meh. En het minste meh van alles. Kan gewoon geen vloer vinden waar ik echt enthousiast van wordt :)) .

Wilde altijd een zandkleurige betonvloer, maar dat is erg duur en ook onpraktisch als we toch ooit gaan isoleren :+ .

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:03

Menino schreef:
MyWishMax schreef:

Maar dat is het probleem :') Ik vind het meh. En het minste meh van alles. Kan gewoon geen vloer vinden waar ik echt enthousiast van wordt :)) .

Wilde altijd een zandkleurige betonvloer, maar dat is erg duur en ook onpraktisch als we toch ooit gaan isoleren :+ .

Betonlook laminaat? :D ideaal ook als je huisdieren hebt want je ziet er werkelijk niks op :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:28

_San87_ schreef:
Lisitano schreef:

Meerdere gaven aan dat dat toch fout gaat. Wij hebben vloerverwarming en dan heb je te maken met uitzetten en krimpen en zou zo’n punt toch kieren kunnen geven. Wel jammer want wij vonden dat wel het mooiste.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:53

Lisitano schreef:
_San87_ schreef:

Meerdere gaven aan dat dat toch fout gaat. Wij hebben vloerverwarming en dan heb je te maken met uitzetten en krimpen en zou zo’n punt toch kieren kunnen geven. Wel jammer want wij vonden dat wel het mooiste.

Ah zo, ja dat snap ik wel. Al hadden mijn ouders Weense punt in combi met vloerverwarming, heeft tot nu toe geen problemen opgeleverd :).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:46

Ik heb toevallig net spotgoedkoop betonlook klik venyl gehaald voor op de muur in de kelder (achter de nieuwe ketel) :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:50

Ik heb ook vinyl tegels liggen die binnenkort gelegd gaan worden. Beetje steen/beton achtig. En dus grijs :D daar hadden ze meer varianten en vond ik eigenlijk wel heel mooi. Fijn aan de voeten, voelt heel anders als laminaat, ook nog stiller. En wel geschikt voor vloerverwarming enzo.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:13

Ah ja, zolang we het allemaal zelf mooi vinden toch ;)

Ik vind dat standaard licht eiken / grijzig laminaat of vinyl echt ellendig lelijk :') (zal ook UO zijn gok ik?) maar kan me voorstellen dat iemand anders het prima ziet zitten. Objectief mooi bestaat nou eenmaal niet ;)

Hier is de vloer iig bijna zwart, ik vind het persoonlijk prachtig maar kom niet veel mensen tegen die deze mening delen :=

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:17

Fly_high schreef:

Ik vind dat standaard licht eiken / grijzig laminaat of vinyl echt ellendig lelijk :') (zal ook UO zijn gok ik?) maar kan me voorstellen dat iemand anders het prima ziet zitten. Objectief mooi bestaat nou eenmaal niet ;)

Hier is de vloer iig bijna zwart, ik vind het persoonlijk prachtig maar kom niet veel mensen tegen die deze mening delen :=

Heb nog laminaat in de aanbieding. Wil het ook wel ruilen tegen een warmere kleur.
Het ligt op de boven en beneden verdiening. :') (verkoopfoto's)
Afbeelding

Heb je een foto van de vloer? Klinkt heel vet!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:30

Fly_high schreef:

Ik heb wit laminaat. Als in wit wit. Staat heel mooi als het proper is.

Helaas heb ik een hond en paarden :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:36

Avalanche schreef:
Fly_high schreef:

Ik heb wit laminaat. Als in wit wit. Staat heel mooi als het proper is.

Helaas heb ik een hond en paarden :+

Heb je een foto? Ben wel nieuwsgierig

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:40

Ik heb destijds het goedkoopste kliklaminaat van de kwantum gehaald, tot groot ongenoegen van mijn vader dier zijn duimen op heeft blauw geslagen :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:49

Foto is ruk, maar dit had ik 25 jaar geleden
Groene Novilon, net een groene bank en groenen gordijnen

Maar de foto maakt alles groen :D

Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:49

Afbeelding
Wij hebben een eikenhouten parketvloer <3. Die in het echt neutraler van kleur is, dus niet zo roodbruin :=.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:50

DuoPenotti schreef:
Foto is ruk, maar dit had ik 25 jaar geleden
Groene Novilon, net een groene bank en groenen gordijnen

Maar de foto maakt alles groen :D

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Oh god, mijn opa en oma hadden vergelijkbaar _O-. Het groen van de banken was velours.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:52

Ik vind dat groen echt schitterend, bij jou die muur ook zo San, in combinatie met die vloer en tafel. Past perfect!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:54

Nee hier was de bank van leer.

Ik wilde toen een houten vloer, maar omdat het nieuwbouw was raadde ze dat af.
En zo doende de groene vloer.

Het was de bedoeling dat dat te veranderen, maar het beviel goed en daarna zijn we verhuisd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:55

denisesilver schreef:
Ik vind dat groen echt schitterend, bij jou die muur ook zo San, in combinatie met die vloer en tafel. Past perfect!

Thanks <3. Het heeft nog wat aankleding nodig (lijsten aan de muur, gordijnen), maar het begin is er :D.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:58

Cchanny schreef:
Fly_high schreef:

Heb nog laminaat in de aanbieding. Wil het ook wel ruilen tegen een warmere kleur.
Het ligt op de boven en beneden verdiening. :') (verkoopfoto's)
[ [url=m/BbwrZm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je een foto van de vloer? Klinkt heel vet!

Ik wil hem wel :')