Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:30

Het staat er misschien wat rot geschreven. Maar begrijp wel wat schuur zegt.
Ik denk dat voor jou je leven fijner word als je mindset betreft die dingen anders word. Goed bedoeld dus :knuffel:

Je kan zeggen kijk daar wat een bedriegers bende daar en dat negatief uiten.
Of kijk. Wat blij dat ik daar weg ben en het positief bekijken.

Zelf zou ik daar helemaal niet meer op gelet hebben wat die verhuurder nog wel en niet doet. Ook dat geeft rust.

Dat je het hier niet deelt over bijvoorbeeld je verhuizing maakt voor jou innerlijke gevoel niet uit.
Maar zou je vaker kunnen omdenken wel. Gewoon voor jezelf. Niet voor andere :*

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:35

Van alle huishoudelijke taken vind ik de was opvouwen en opruimen toch wel echt de ergste.. helaas is dat nu nog het enige klusje wat er gedaan moet worden.

Dus nu heb ik heel erg last van uitstelgedrag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:39

denisesilver schreef:
Ik erger me dus aan dit soort kinderachtig gedrag. Ik geef Sushi helemaal gelijk. Kom hier om ergernissen te delen/van me af te schrijven, niet om daar vervolgens commentaar op te krijgen. Dat gaat mensen op een gegeven moment tegenhouden iets te plaatsen.
En als ik had gezegd "o, meid, wat een horken, wat erg voor je!" hadden jullie niet geklaagd, dus imo moet je dan ook niet klagen als anderen niet zeggen wat je wilt horen. Als je dingen op wilt schrijven en geen reactie - positief of negatief - wilt, moet je een dagboek kopen.

Sushi: Wat DP zegt. Je ergernissen zijn vaak wel van het kaliber "de hele wereld is tegen me" en dat is helemaal niet erg om die te delen, maar je helpt jezelf er ook niet mee als je het dan op gaat zoeken. :) Die mensen van de woningbouw verliezen er echt geen minuut slaap over, terwijl jij je er midden in de nacht aan ergert en je er druk over maakt, en dat is ook niet chill. :(:) Alleen dat is wel een ergernis waar je zelf wat aan kunt doen, namelijk gewoon niet meer kijken en als je wel kijkt, je schouders ophalen en denken: ah well, niet mijn probleem. En echt, dat geeft zoveel meer rust! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:42

Nou, het spijt me dan dat ik me eraan erger dat een woning die niet eens brandveilig is zo weer in de verhuur gegooid wordt zonder de beloofde renovatie. Als het fout gaat voel ik me daar niet heel erg comfortabel bij, ik voel me ook deels verantwoordelijk omdat ik het weet, maar goed, ik zal het wel loslaten.

Ik ben zeker blij met mijn nieuwe woning.

Overigens heb ik al een tijd erg weinig van dat soort ergernissen (of serieuze ergernissen in het algemeen) geplaatst en ik ben behoorlijk aan mezelf aan het werken. Het is een beetje poedersuiker om daar op gewezen te worden terwijl ik een in mijn ogen zeer terechte ergernis deel.
Ook zie ik heel veel onzinnige ergernissen langs komen waarvan ook een hoop eigenlijk in het ik ben blij topic zouden horen, maar daar komt geen kritiek op. Dat vind ik raar.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:47

Is de kwestie van brandveiligheid enz wel door een deskundige beoordeeld of is het alleen jouw eigen mening? Als de woningcorporatie zwaar in overtreding zit kun je daar misschien wel ergens melding van maken?

Het is iig jouw woning niet en je bent nergens schuldig en/of verantwoordelijk voor, probeer het maar los te laten.

En dat 600 "gekken" daar willen wonen - we zitten met enorm huizentekort en er zijn zat mensen die onwijs blij worden van iets van een dak boven hun hoofd. Ik ben eventjes dakloos geweest, ook onveilig en illegaal enz gewoond en geloof me, brandveiligheid en wel of geen tokkies als bovenburen waren mijn minste zorg :+ dat deze woonsituatie bij jou zoveel ergernissen oplevert wil niet zeggen dat een ander daar ook zo naar kijkt :o

LaPluche

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:50

Bij de huisarts ivm de oorpijn...
**\O/**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:56

Fly_high schreef:
Is de kwestie van brandveiligheid enz wel door een deskundige beoordeeld of is het alleen jouw eigen mening? Als de woningcorporatie zwaar in overtreding zit kun je daar misschien wel ergens melding van maken?

Het is iig jouw woning niet en je bent nergens schuldig en/of verantwoordelijk voor, probeer het maar los te laten.

En dat 600 "gekken" daar willen wonen - we zitten met enorm huizentekort en er zijn zat mensen die onwijs blij worden van iets van een dak boven hun hoofd. Ik ben eventjes dakloos geweest, ook onveilig en illegaal enz gewoond en geloof me, brandveiligheid en wel of geen tokkies als bovenburen waren mijn minste zorg :+ dat deze woonsituatie bij jou zoveel ergernissen oplevert wil niet zeggen dat een ander daar ook zo naar kijkt :o

Ik vertrouwde de situatie niet (en ik weet meer van brandveiligheid dan gemiddeld) dus voor bevestiging heb ik een bevriende branddeskundige gevraagd ernaar te kijken. Ik denk dat het genoeg zegt dat hij niet eens op mijn verjaardag wilde komen, hij heeft geen stap meer in dat gebouw gezet. Er zitten heel wat gaten met grote doorsnee in de wand die brandvertragend zou moeten zijn. Die hele wand is dus niet brandwerend.
Dat betekent dat de appartementen niet netjes één wooneenheid per brandcompartiment zijn. Als er brand is bij de buren dan slaat dat zo over naar een ander appartement.
Dat mag simpelweg niet. Zeker met het gedrag van de omwonende huurders is het een flink risico.

Ik heb geen plek gevonden om het te melden buiten de huurcommissie, en daarmee kwam ik al niet verder toen ik er nog woonde.

En oké, gekken is niet het juiste woord, maar ik zou willen dat ze de gebreken van de woning wisten voordat ze de woning accepteren.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:59

DuoPenotti schreef:
Het staat er misschien wat rot geschreven. Maar begrijp wel wat schuur zegt.
Ik denk dat voor jou je leven fijner word als je mindset betreft die dingen anders word. Goed bedoeld dus :knuffel:

Je kan zeggen kijk daar wat een bedriegers bende daar en dat negatief uiten.
Of kijk. Wat blij dat ik daar weg ben en het positief bekijken.

Zelf zou ik daar helemaal niet meer op gelet hebben wat die verhuurder nog wel en niet doet. Ook dat geeft rust.

Dat je het hier niet deelt over bijvoorbeeld je verhuizing maakt voor jou innerlijke gevoel niet uit.
Maar zou je vaker kunnen omdenken wel. Gewoon voor jezelf. Niet voor andere :*

Maar dit is dan precies een reacties die de juiste toon zet. Evenals de laatste reactie van Mkango. De reacties daarvoor niet. Daar gaat het mij een beetje om. Ik zeg niet dat er helemaal niet gereageerd mag worden, maar dat men weleens op mag letten op wat voor manier.
Edit

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:08

Ik begrijp wat je bedoelt Denise.

Maar het is soms in schrift zo dat het er anders staat dan dat het in je hoofd klinkt.
Ik heb dat ook best vaak dat ik iets met een knipoog bedoel of gewoon goed bedoeld. En dat mensen dan bozig reageren. Gelukkig ook vaak dan een pb met hoe bedoelde je dat?

Op enkele Bokkers na denk ik meestal ook. Dat zal vast niet bedoeld zijn om te etteren. Maar gewoon wat gel.Llig overkomen ;)

En die wel andere Bokkers staan op foei.

Het zo benaderen geeft ook rust in je hoofd. :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:14

@Sushi ik ga mee met wat MWM zegt, dit was bij mijn huurwoning namelijk ook het geval. Het moment dat de oude huurder vertrok kwam mijn woning direct weer vrij voor de verhuur, en begin februari 'won' ik dan eindelijk de woning. Echter, ik kon er halverwege maart pas in, omdat er nog een hoop sloopwerk en verbouwingen gedaan moesten worden. Over die periode heb ik dan ook geen huur hoeven betalen.
Toen ik er eenmaal in kon moest ik wel nog zelf alle muren doen (behang van 70 jaar eraf halen enzo) omdat dat voor hun een te grote kostenpost zou worden, maar wij hadden wel afgesproken dat als ik dat zou doen, dat zij de woning van binnen dan ook opnieuw zouden stucen.
Dat heeft dus ook tijd geld en moeite van mijzelf gekost, en ik kon er uiteindelijk pas in oktober in. Maar ik durf te zeggen dat ik oprecht denk dat ik de beste woning heb van het hele rijtje.

Dat ik een fijne woningbouw heb die mee wil denken wil ook niet zeggen dat dat bij jou ook is natuurlijk, wie weet zijn het bij jou ook echt vreselijke mensen. Maar mijn ervaring wou ik je toch ook graag meegeven, misschien dat de woningbouw bij jou ook zoiets heeft willen doen.

Ik erger mij aan het ov. Zo veel haat zo veel HAAT

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:15

[***] schreef:
Ook zie ik heel veel onzinnige ergernissen langs komen waarvan ook een hoop eigenlijk in het ik ben blij topic zouden horen, maar daar komt geen kritiek op. Dat vind ik raar.

Niet iedereen is zwaar op de hand en ik vind wat luchtigheid altijd wel lekker.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:19

Weet je, als je er niets aan kan doen, laat het los O:) dat zei mijn oma altijd.
Kan ik ook heel goed :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:25

DuoPenotti schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt Denise.

Maar het is soms in schrift zo dat het er anders staat dan dat het in je hoofd klinkt.
Ik heb dat ook best vaak dat ik iets met een knipoog bedoel of gewoon goed bedoeld. En dat mensen dan bozig reageren. Gelukkig ook vaak dan een pb met hoe bedoelde je dat?

Op enkele Bokkers na denk ik meestal ook. Dat zal vast niet bedoeld zijn om te etteren. Maar gewoon wat gel.Llig overkomen ;)

En die wel andere Bokkers staan op foei.

Het zo benaderen geeft ook rust in je hoofd. :j

Ah je was me voor, ik wilde nog toevoegen, dat ik nu een reactie van Mkango eruit pik, maar dat dit voor mij een algemene ergernis is op het gehele forum.

Maar ik zal het met dezelfde instelling als jij gaan benaderen, bedankt voor de tip! Verder laat ik het erbij :D

Edit: ergernis van de dag; gebruik maken van de korting bij de kruidvat, en bij de kassa erachter komen dat je drie keer conditioner hebt gepakt en twee keer shampoo ipv andersom. Aan de andere kant, gelukje dat ik er in eerste instantie achter kwam dat de actie niet voor de haarmaskers geldde, anders had ik enkel maskers en conditioner :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:12

Schijt NS. Treinen rijden niet en die teckel zit alleen thuis.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:15

Mijn dochter ging afgelopen week bij een nieuwe baan kijken en op gesprek, ik zeg fijn, kan je zo met de trein heen want ze woont vlakbij het station hier.
Ging twee keer de trein terug niet :')
Het is echt een zooitje bij de NS!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:23

Jep hier ook de ns, nadat ik de vorige aansluiting heb gemist kan ik 45 minuten wachten op de eerstvolgende trein. Kant en klare voorverpakte sushi voor 1 persoon op het perron kost ook gewoon 16 euro, en koffie was iets van 7 euro. Stik er in, ik leef vandaag wel op een kaassoufle van 2,50, echt niet dat ik meer ga betalen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:32

Urbanus schreef:
[***] schreef:

Niet iedereen is zwaar op de hand en ik vind wat luchtigheid altijd wel lekker.

Sterker nog, ik weet niet beter dan dat dit topic voor luchtige ergernissen, klein leed en zelfspot is.

En de zware psychologische dingen en doorlopende ellende, langdurige zaken gewoon beter in een eigen dagboek topic kunnen.

Maar wellicht heb ik het oorspronkelijke doel van dit topic ooit verkeerd begrepen.
Kan natuurlijk.

Maar voor een aantal veelpostende mensen lijkt het soms echt wel een klaagdagboek zonder enige relativatie, zelfspot of humor te worden.
Vind ik jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:35

Femke_Tweety schreef:
Sterker nog, ik weet niet beter dan dat dit topic voor luchtige ergernissen, klein leed en zelfspot is.

En de zware psychologische dingen en doorlopende ellende, langdurige zaken gewoon beter in een eigen dagboek topic kunnen.

Maar wellicht heb ik het oorspronkelijke doel van dit topic ooit verkeerd begrepen.
Kan natuurlijk.

Maar voor een aantal veelpostende mensen lijkt het soms echt wel een klaagdagboek zonder enige relativatie, zelfspot of humor te worden.
Vind ik jammer.

xPabloBokt schreef:
Wederom 500 pagina's vol geklaagd hebbende.. hierbij het nieuwe klaagtopic!

Zit je dag even niet mee? Moet je wat kwijt of van het hart? Of wil je gewoon even ouderwets zeuren? Dan ben je hier aan het goede adres.

Hou het netjes naar elkaar en wees niet te oordelend over andermans ergernissen, daar is dit topic niet voor. Mocht je toch de behoefte hebben om het verder te bespreken, dan doe dit liever elders zodat we dit topic echt voor het klagen kunnen houden :D

Gericht over bepaalde bokkers klagen is ook niet toegestaan.

Let the complaining continue!

Mag je vinden, maar dat is niet wat ik teruglees in de openingspost.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:37

Kan je ze dan niet op de foei doen? Als jij je er zo aan ergert ( :') )
Nee maar eventjes serieus, voor vele lijkt me dit een fijn lopend topic om ook gewoon heftige dingen van je af te kunnen schrijven. Een ergernis blijft een ergernis. Al gaat het om familie problemen of dat je hond overleden is.
Hé tuurlijk soms plaatsen sommige mensen veel van dat soort dingen maar heeft dit dan weer echt effect op jou?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:48

Telpeva schreef:
Jep hier ook de ns, nadat ik de vorige aansluiting heb gemist kan ik 45 minuten wachten op de eerstvolgende trein. Kant en klare voorverpakte sushi voor 1 persoon op het perron kost ook gewoon 16 euro, en koffie was iets van 7 euro. Stik er in, ik leef vandaag wel op een kaassoufle van 2,50, echt niet dat ik meer ga betalen.

Utrecht? :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:54

Beetje van alles in dit topic, inderdaad luchtige dingen en zwaardere dingen. En ik vind het heel positief hoe daar doorgaans mee om wordt gegaan, en dat er soms ook gepeild wordt bij mensen die veel posten hoe het gaat. Of dat er soms een halt tot bepaalde gedachtegangen wordt geroepen.

Mijn god, € 7 voor een koffie :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:55

Ik had wel bijna Starbucks gehaald maar heb het niet gedaan haha.

Maar zit een uur voor niks op Utrecht Centraal en die hond zit alleen thuis. Bevalt me niks.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:57

MarlindeRooz schreef:
Telpeva schreef:

Utrecht? :=

Nope Rotterdam - Leeuwarden.
In Utrecht zijn volgens mij ook wel problemen ja, dat werd hier ook omgeroepen en om de app in de gaten te houden.

Ff serieus ik ben al van 11:20 onderweg vanaf hoek van holland haven en ik ben nu net rotterdam pas uit, ben nu net bij gouda. Klaag de klaag de klaag

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:06

Wil in een Facebook groep een bericht anoniem plaatsen ivm collega’s die meelezen. Kan ik geen bericht anoniem plaatsen. Beheerder een bericht gedaan, kreeg een screenshot met op welke knop ik anoniem een bericht kn plaatsen, heb in die knop er niet staan. Ook niet wanneer ik het via de pc probeer.
Dus kan geen anoniem bericht plaatsen.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:07

Dat niemand mee wilt/ kan naar de kingsley outlet zaterdag en wil niet alleen....
positieve is dat ik dan geen geld uitgeef :o