Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Re: Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 23:11

Toen ik 16 was had ik verkering met een jongen van 23. Groot leeftijdsverschil, maar in wezen verschilden we niet heel veel qua waar we stonden in het leven etc. Ik was een echt paardenmeisje en deed de opleiding dierenartsassistente in Barneveld. Hij zat op kamers in Amsterdam. Op een gegeven moment hadden we het over hoe we de toekomst zagen. Hij vertelde dat hij zichzelf later zag wonen bovenin in een hoge woontoren met een prachtig uitzicht over de stad. Ik vertelde dat ik mezelf later op het platteland zag wonen met grond en paarden aan huis. Vervolgens verweet hij mij dat ik in mijn toekomst dromen geen rekening hield met zijn wensen... Ehhhh, jij wel met de mijne dan? :?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 08:05

Ik ben een “Funda shopper” ik neus graag op Funda naar leuke huizen, mooie inrichting enz.
Ik doe daar woonideeën op en droom over een huis op het platteland met paarden enz.
Hier op Bokt volg ik het Funda topic (vooral meelezen en linkjes bekijken) en met een vriendin zoek ik regelmatig een nieuw huis uit op te kopen mocht ik de Staatsloterij winnen en zij zoekt er dan ook één uit.
Ik doe dit echt al zo lang als Funda bestaat. Ik ben ook dol op verbouwingen en kan een plattegrond helemaal veranderen, zodat ik mijn idee er in kwijt kan, ik klus ook graag bij vrienden en geef altijd graag mijn mening en ideeën over mogelijkheden.

Beetje achtergrond verhaal voor dit voorval met een ex date die mijn stalker werd.

Ik heb deze gozer maar 4 weken gedate of zo, maar hij kwam langs terwijl ik met vriendin net een nieuw huis aan het uitzoeken was voor de Koningsdag trekking van de Staatsloterij, dus ik had Funda via mijn iPad open staan op de TV terwijl ik met mijn vriendin aan het bellen was. Afijn, wij hadden onze toekomstige woningen uitgezocht en hij begon over een huis dat hij gezien had, dus ik zocht het op Funda op. Het lag bijna op de route naar het restaurant, dus ik stelde voor er langs te rijden op de terugweg.

Daar aangekomen blijkt niemand thuis, dus de stoute schoenen aangetrokken en even uit de auto gestapt om het (vanaf de openbare weg) goed te bekijken. Daar blijkt dat de schuur veel mogelijkheid bied om tot extra woonruimte om te bouwen. Hij werd meteen enthousiast, want dan kon zijn moeder bij ons komen wonen. Ja echt, hij noemde zijn moeder samen in dezelfde zin als dat hij het over “ons”, als in samenwonen, had en dat al na pas enkele weken gedate te hebben. Hij was trouwens al 42 jaar en echt nog een mamma’s kind, hoewel ik niet door had hoe erg het was.

Ik heb het dezelfde week nog uitgemaakt. Hij wilde dat ik mee ging naar de verjaardag van zijn moeder (het zou meteen de eerste keer zijn dat ik zijn familie zou ontmoeten, maar er bleken dan ook nog zeker een 40-tal vrienden en overige familie van zijn moeder aanwezig te zullen zijn) ik was totaal niet zeker of ik met deze kerel een serieuze relatie wilde en ik was echt niet fit, dus heb mij de dag ervoor “ziek gemeld”, lekker uitgeslapen en ben die middag wel naar de paarden gegaan, maar had mijn mobiel in de auto laten liggen.
Ik heb niet gereden, gewoon daar zijn gaf me rust en ontspanning. De eigenaresse van mijn verzorgpaard, waar ook mijn eigen jonge merrie bij op stal stond, en ik raakte in een goed gesprek verwikkeld over een kop koffie en de uren vlogen voorbij. Toen ik weer in de auto stapte schrok ik me rot, tientallen gemiste gesprekken, berichten op sms, whats-app, messenger, en iets van 4-5 voicemails die steeds bozer werden omdat ik niet opgenomen had. Ik heb hem per direct gebeld en gezegd dat ik heel erg geschrokken was van dit gedrag, ik ruimte nodig had om dit op een rijtje te zetten en hem voorlopig niet wilde zien. Nou het hek was van de dam en het stalker gedrag begon gelijk al. Thuisgekomen bleek hij mijn vaste telefoon ook meerdere keren gebeld te hebben en het hele antwoordapparaat stond vol met boze berichten van hem.

Later die avond was mijn moeder bij mij thuis, omdat ik niet alleen durfde te zijn, hij had namelijk bericht achtergelaten dat hij er in de auto sprong en er aan kwam, ongeveer anderhalf uur rijden, dus ik heb meteen mijn moeder gebeld. Toen hij weer voor de zoveelste keer belde op de vaste telefoon heeft zij opgepakt en hem 3 kwartier lang te woord gestaan (mijn moeder is mijn held), hem uiteindelijk kalm weten te krijgen en hem zover gekregen dat hij de auto omdraaide en terug naar huis ging.
Ik heb het hele gesprek opgenomen met mijn mobiel, gewoon als bewijs van hoe gestoord hij zich ineens gedroeg. Hij voelde zich bedrogen, ik had hem lekker gemaakt en samen met hem naar huizen gekeken en ik had voorgesteld dat we zouden gaan samenwonen… Nou ja nog veel meer van die onzin… Vooral het feit dat ik niet op de verjaardag van zijn moeder was gekomen stak hem, want ik kon wel bij een vriendin op de koffie, terwijl zijn moeder er zo naar uitgekeken had mij te ontmoeten.
Ja joh, want koffie drinken bij iemand waar je kind aan huis bent is vergelijkbaar met een verjaardag met 50 vreemden op minstens anderhalf uur reisafstand.

Ik heb laatst toevallig nog eens de hele opname beluisterd, voordat ik het gewist heb, het is nu ruim 5 jaar geleden en gelukkig sinds vorig jaar juli niets meer van hem vernomen. Maar daardoor ineens weer een gekke flashback naar hoe bizar de situatie was.

Mijn ex daarna heb ik trouwens ook de verbouwplan voor gemaakt inclusief 3D tekening.
Hij stuurde mij onlangs foto’s dat de verbouwing klaar was (we zijn inmiddels alweer een paar jaar uit elkaar), grappig is dat hij precies zo verbouwd heeft als wat ik getekend had. Met die ex heb ik af en toe nog wat app contact, eigenlijk alleen maar leuke exen, behalve die gestoorde ex-date.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:08

Zo die navelstreng zat nog goed vast... en dat stalkgedrag is ook idioot.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:28

Toen de relatie in een dip zat en de seks dus ook, zei mijn ex: eerst moet de seks goed zijn, voordat de relatie goed kan zijn.... Uhmm omgekeerde wereld...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:40

anjali schreef:
Mariett schreef:
Niet echt een ex, heb hem alleen even gedate. Maar hij vroeg me na twee maanden (nadat we elkaar dus leerden kennen) ten huwelijk, telt dat ook?

In elk geval een serieuze kerel.

Je weet dat dit ook een kenmerk is van narcisme? Het al heel snel van stapel lopen met "ik hou van je", eeuwige liefde, trouwplannen enz.
(Hoeft niet, kan wel)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:43

Kan gewoon onzekerheid en laag zelfbeeld zijn hoor. Niet dat je vooruitzicht in zo'n relatie dan wel positief wordt := maar het hoeft iig geen persoonlijkheidsstoornis te betekenen

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:37

Ja, wat zegt samenwonen na 2 dagen dan? _O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:40

Niobe schreef:

Dat de woningmarkt ik Nederland k*t is...? :+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:58

Laten we alsjeblieft niet te snel met het narcisme label strooien…
Snel hard van stapel lopen kan voort komen uit van alles, onzekerheid, hechtingsstijl, puur enthousiasme.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:27

Met huidige vriend woonde ik ook ongeveer na een week samen. Niet officieel maar hij woonde 2 straten verderop en ik woonde (weer) bij mijn ouders. Na het werk ging ik eerst braaf naar huis om vervolgens toch naar hem te gaan en daar te slapen. Na een week, misschien twee vroeg hij waarom ik niet gewoon gelijk na het werk naar hem toe kwam...
Na 5 maanden was ik zwanger (ja bewuste keus, ik moest stoppen met de pil en omdat we beide niet piep meer waren en graag kinderen wilden besloten te zien wat er zou gebeuren..)
Maar wij hebben gewoon een gezonde en goede relatie

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:54

Fly_high schreef:
Niobe schreef:

Dat de woningmarkt ik Nederland k*t is...? :+

Maar dat was 10 jaar geleden niet! _O-

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:15

M'n ex wilde dat ik hem betaalde voor t avond eten. _O-

Mag ik dan ook ff 3 maanden de helft van de huur (hij zat tijdelijk zonder woning woonde bij mij in), gas licht water, boodschappen etc :list: vangen? De grapjas! _O-

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:41

die stond dezelfde avond nog op straat.....toch??

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:04

Sky_As schreef:
die stond dezelfde avond nog op straat.....toch??

Uiteraard!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:15

je bent een topper! goed gedaan!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:27

Mijn hond aaien en dan tegen haar zeggen, krijg jij ook nooit aandacht van haar?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:13

hagelslag schreef:
Mijn hond aaien en dan tegen haar zeggen, krijg jij ook nooit aandacht van haar?

Nooooo!
_-:(

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:06

Ik heb een legertje katten, destijds 6 of 7 en regelmatig (3-4x per jaar nestjes met kittens die pas na 14 weken verhuizen). Ik had een ex die niets met katten heeft. Op zich geen probleem maar ja, ik fok al veel langer katten dan dat ik een relatie had en voor een niet al te serieuze relatie (zolang we niet in hetzelfde huis wonen) ga ik ook geen verandering aanbrengen in de hoeveelheid katten of nestjes.

Afijn, ik heb naast mijn vaste plekje op de bank een plantenspuit, een klein ding die tot 6 meter ver kan spuiten. Er zijn dingen die de katten niet mogen, maar sommigen “vergeten” die standaard afspraken (niet aan de TV zitten, niet op tafel en niet op het aanrecht) Ik waarschuw 1x met de naam van de overtreder en een standaard “tsssst” geluidje, maar de 2e keer krijgen ze een “tssst” en een spuit water, ze weten het donders goed en meestal is mijn hand uitsteken naar de plantenspuit al reden genoeg voor de overtreder om weer snel in gareel te springen.

Mijn ex bedacht zo ineens dat het wel handig was om de katten mee op afstand te houden. Ik was bezig met koken en opruimen en hij zat/lag op de bank en spoot elke kat nat die zelfs maar zijn kant op durfde te kijken. Toen het mij opviel dat er ineens allemaal natte katten rond liepen en wat hij aan het doen was ben ik allemachtig hellig geworden, het was de eerste keer dat we ruzie hadden.

Later na het avondeten had ik de plantenspuit naast mij op de bank verstopt, toen mijn ex zijn “ik heb er zin in” blik op zette heb ik bij zijn eerste toenadering de spuit gepakt en hem nat gespoten. Vond hij niet grappig, maar seks heeft hij niet gehad die avond, want ik hield de plantenspuit demonstratief bij me. Hij heeft daarna de plantenspuit nooit meer aangeraakt.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:38

Mijn aller eerste vriendje maakte het uit per e-mail :'). Het ligt niet aan jou maar aan mij verhaal in een paar regels. Ik was een jaar of 15 en hij 18 en wie het heeft rondbazuind van mijn toenmalige vrienden, de dag erna wist de hele school er van af. Thanks guys!

Later kwam ik erachter via een van zijn vrienden dat hij vond dat hij te lang moest wachten op seks. Ik was nog maagd en mijn eerste keer hoefde niet per se speciaal te zijn maar wel met enige privacy in een veilige omgeving. Na 1 maand verkering liet hij niks meer horen, twee weken later i got mail :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:20

Daphara schreef:
Ik heb een legertje katten, destijds 6 of 7 en regelmatig (3-4x per jaar nestjes met kittens die pas na 14 weken verhuizen). Ik had een ex die niets met katten heeft. Op zich geen probleem maar ja, ik fok al veel langer katten dan dat ik een relatie had en voor een niet al te serieuze relatie (zolang we niet in hetzelfde huis wonen) ga ik ook geen verandering aanbrengen in de hoeveelheid katten of nestjes.

Afijn, ik heb naast mijn vaste plekje op de bank een plantenspuit, een klein ding die tot 6 meter ver kan spuiten. Er zijn dingen die de katten niet mogen, maar sommigen “vergeten” die standaard afspraken (niet aan de TV zitten, niet op tafel en niet op het aanrecht) Ik waarschuw 1x met de naam van de overtreder en een standaard “tsssst” geluidje, maar de 2e keer krijgen ze een “tssst” en een spuit water, ze weten het donders goed en meestal is mijn hand uitsteken naar de plantenspuit al reden genoeg voor de overtreder om weer snel in gareel te springen.

Mijn ex bedacht zo ineens dat het wel handig was om de katten mee op afstand te houden. Ik was bezig met koken en opruimen en hij zat/lag op de bank en spoot elke kat nat die zelfs maar zijn kant op durfde te kijken. Toen het mij opviel dat er ineens allemaal natte katten rond liepen en wat hij aan het doen was ben ik allemachtig hellig geworden, het was de eerste keer dat we ruzie hadden.

Later na het avondeten had ik de plantenspuit naast mij op de bank verstopt, toen mijn ex zijn “ik heb er zin in” blik op zette heb ik bij zijn eerste toenadering de spuit gepakt en hem nat gespoten. Vond hij niet grappig, maar seks heeft hij niet gehad die avond, want ik hield de plantenspuit demonstratief bij me. Hij heeft daarna de plantenspuit nooit meer aangeraakt.

De relatie van iemand met een huis vol dieren en iemand die dat niet ook heel leuk vindt heeft zowiezo vrijwel geen toekomst.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:46

En daarop inhakend:
Ik had een behoorlijke verzameling Afrikaanse reuzenslakken en een kat en mijn toenmalige vriendin besloot me te vertellen dat ik niet verder mocht uitbreiden, alles behalve mijn kat moest wegdoen en dat zij een hond zou nemen waar ik alles mee moest gaan doen maar geen bal over te vertellen had.
We woonden niet eens samen toen ze dat besloot. :+
Ik was bereid om niet verder uit te breiden, evt kweekplannen stop te zetten en door natuurlijk verloop naar een kleiner aantal te downgraden maar het moeten inkrimpen en het geen middenweg willen zoeken stond me zo tegen dat ik de samenwoonplannen op de lange baan geschoven heb en toen het uit ging en ze me terug wilde heeft het beslist een rol gespeeld in mijn besluit dat niet te doen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:09

anjali schreef:
De relatie van iemand met een huis vol dieren en iemand die dat niet ook heel leuk vindt heeft zowiezo vrijwel geen toekomst.

Ja dat vooral.

Ik moet zeggen dat ik het benauwd krijg alleen van de gedachte aan zoveel katten in huis :') maar ja, husidieren van je partner met opzet lopen pesten omdat ze bestaan is niet de manier om er mee om te gaan.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:18

Is ook niet altijd zo. Mijn ex had helemaal niets met dieren en katten in het bijzonder. Tot we gingen samenwonen en mijn kat zijn beste vriend werd, die kat hield zelfs meer van hem dan van mij (en mijn ex misschien ook wel meer van de kat dan van mij :Y) ). Nadat we uit elkaar gingen nog gedeelde voogdij gehad, omdat ik regelmatig periodes weg moest voor werk en ik zag hoe gelukkig mijn kat was bij mijn ex. Nadat de kat is overleden heb ik zelfs nog hem geholpen een leuke herplaatser te vinden :D .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:20

Ik heb echt niks met de katten van mijn man, maar ik krijg zo'n blij hart van hoeveel hij van ze houdt en hoeveel geluk ze hem geven.

Dan tel ik wel weer tot 10 als ik mijn zwarte jas sta af te vegen met een plakroller.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:23

Ik heb ooit een huwelijksaanzoek afgeslagen omdat hij absoluut geen dieren in huis wilde. Weliswaar had ik op dat moment geen dieren in huis maar ik hoop in de toekomst juist wel weer een huis vol dieren te hebben. Hoe meer dieren hoe meer vreugd. En dat zou met die man dus nooit mogen. Hij zei er niet tegen te kunnen.Paard op pensionstalling mocht wel. Anders zou het niet eens ooit tot een vriendschap zijn gekomen. Verder was het wel een heel leuke man hoor. Hij koos toen een andere vriendin .Die mocht toen geen hondje maar accepteerde dat.