Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:53

Zebrastreep schreef:
Nou uh als ik al zie hoe smerig mijn paard het wormenmiddel vindt geen haar op mijn hoofd dat ik dat in gaat nemen.

Wat is dat voor argument? Jouw paard zal een biefstukje waarschijnlijk ook enorm smerig vinden, maar dat maakt het niet gelijk troep of gevaarlijk voor mensen.

Ik zou de veiligheid voor mensen van een middel niet proberen af te lezen van hoe lekker een paard het vindt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:56

Ivermectine wordt volgens mij nog altijd ingezet in sommige landen als medicijn tegen corona.

En ondertussen duiken de apenpokken hier ook weer op hoorde ik vanmorgen op het nieuws. :+

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:33

Wat betreft Ivermectine , ik weet niet of ik het bericht terug kan vinden maar in sommige landen, vooral Amerika , melden zich nogal wat patiënten met behoorlijk ernstige klachten door het langdurig slikken van ivermectine .
Zal even gaan zoeken, las het een week geleden al.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:47

Tja, dat kan natuurlijk, heb er geen idee van wat de bijwerkingen van ivermectine zoal zijn.
Maar wat hier in de ziekenhuizen gebruikt wordt, zal vast ook niet onschuldig zijn en zal misschien ook niet erg doeltreffend zijn aangezien wij zoveel doden hadden...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:56

Karl66 schreef:
Nee het is geen uitzondering. dat jij dat vindt maakt het nog niet waar. Je bent nu ook de paaltjes aan het verzetten. De bestuursvoorzitter van Philips hoeft niet te vertrekken, terwijl hij er verantwoordelijk is voor de problemen met de slaapapneu apparaten en vooral verantwoordelijk voor de dramatisch slechte afhandeling. En toch mag hij gewoon blijven zitten. Het is gewoon onzin om te zeggen dat mensen in het bedrijfsleven altijd of zelfs meer verantwoordelijk worden gehouden dan politici.

Ik zal de volgende keer specifieke benoemen dat je als bestuurder in het bedrijfsleven, over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) kunt vertrekken nadat je fouten hebt gemaakt vergelijkbaar met die van bepaalde politici. Zoals ik al eerder aanhaalde is de laatste bewindvoerder die verplicht moest aftreden in 1919

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:59

Pandora2 schreef:
Tja, dat kan natuurlijk, heb er geen idee van wat de bijwerkingen van ivermectine zoal zijn.
Maar wat hier in de ziekenhuizen gebruikt wordt, zal vast ook niet onschuldig zijn en zal misschien ook niet erg doeltreffend zijn aangezien wij zoveel doden hadden...

Als je het teveel gebruikt gaan je darmen aan gort en... is je weerstand natuurlijk minder. Dus wetenschappelijk gezien doet het in westerse landen weinig aan COVID-bescherming, en het kan zelfs je weerstand schaden waardoor je COVID sneller oploopt / heftiger krijgt.

Als het gebruikt wordt voor waar het bedoelt is, dan is het niet heel schadelijk, maar het is niet bedoeld voor langdurig slikken en/of de dosissen waarvoor het volgens sommigen zou helpen bij een COVID-infectie.

Voor zover ik weet zijn virussen sowieso lastig te bestrijden als ze eenmaal in je lichaam zitten -antibiotica werkt bijv. niet, dat is voor bacteriën. De ziekenhuizen hebben keihard gevochten om iets te vinden, en zeker in zo'n fase van leven-of-dood is de balans tussen bijwerkingen en effectiviteit anders dan bij een gezond iemand. Net zoals chemotherapie echt troep is, maar bij bepaalde fases van kanker wegen de voordelen op tegen de bijwerkingen/nadelen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:32

oomens schreef:
Zebrastreep schreef:
Nou uh als ik al zie hoe smerig mijn paard het wormenmiddel vindt geen haar op mijn hoofd dat ik dat in gaat nemen.

Wat is dat voor argument? Jouw paard zal een biefstukje waarschijnlijk ook enorm smerig vinden, maar dat maakt het niet gelijk troep of gevaarlijk voor mensen.

Ik zou de veiligheid voor mensen van een middel niet proberen af te lezen van hoe lekker een paard het vindt.

Dan zeg ik neem vooral nog een spuitje wormenmiddel. Klinkt heel veilig

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:42

Zebrastreep schreef:

Ik zeg niet dat het veilig is, alleen dat hoe vies of lekker je paard het vindt, een heel slechte maat is om veiligheid voor mensen aan af te lezen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:46

Zo dan, laatst kreeg ik per ongeluk zelf wat wormenpasta in mijn mond omdat ik het dopje er met mijn tanden af haalde. Nu begrijp ik waarom paarden daar zo'n moeite mee hebben. Is echt viezer dan vies. Kunnen ze daar geen beter smaakje aan geven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:16

Bloodymary schreef:
Zo dan, laatst kreeg ik per ongeluk zelf wat wormenpasta in mijn mond omdat ik het dopje er met mijn tanden af haalde. Nu begrijp ik waarom paarden daar zo'n moeite mee hebben. Is echt viezer dan vies. Kunnen ze daar geen beter smaakje aan geven.

Sommige ab kuurtjes zijn ook verre van smakelijk.
Of paracetamol, ook zo goor.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:01

rien10 schreef:
Mijn medical taping verhaal is tot op heden (volgens mij) ook nog niet bewezen bij covid. Maar stel nou dat ik met de tip iemand kan helpen? Dat is toch mooi?
Totale complottheorieën ben ik ook niet van hoor

Ik vind het een goede tip en je dringt het niemand op he!?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:08

purny schreef:
Bloodymary schreef:

Sommige ab kuurtjes zijn ook verre van smakelijk.
Of paracetamol, ook zo goor.

Eerlijk gezegd proef ik niks van paracetamol, hap slik en weg met een beker water. En een ab kuur tabletten of capsules proef je toch ook niks van? Glas water en hap slik weg.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:21

oomens schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik zeg niet dat het veilig is, alleen dat hoe vies of lekker je paard het vindt, een heel slechte maat is om veiligheid voor mensen aan af te lezen.

Spruitjes zijn ook levensgevaarlijk! :j

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:01

996981 schreef:
Karl66 schreef:
Nee het is geen uitzondering. dat jij dat vindt maakt het nog niet waar. Je bent nu ook de paaltjes aan het verzetten. De bestuursvoorzitter van Philips hoeft niet te vertrekken, terwijl hij er verantwoordelijk is voor de problemen met de slaapapneu apparaten en vooral verantwoordelijk voor de dramatisch slechte afhandeling. En toch mag hij gewoon blijven zitten. Het is gewoon onzin om te zeggen dat mensen in het bedrijfsleven altijd of zelfs meer verantwoordelijk worden gehouden dan politici.

Ik zal de volgende keer specifieke benoemen dat je als bestuurder in het bedrijfsleven, over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) kunt vertrekken nadat je fouten hebt gemaakt vergelijkbaar met die van bepaalde politici. Zoals ik al eerder aanhaalde is de laatste bewindvoerder die verplicht moest aftreden in 1919

Alleen is het geen uitzondering, kijk naar de bankencrisis, hoeveel bestuurders moesten toen opstappen? Kijk naar de Libor affaire, hoeveel bestuurders zijn toen opgestapt. Het is gewoon geen uitzondering als een bestuurder in het bedrijfsleven blijft zitten. Het klinkt altijd heel mooi, in het bedrijfsleven vliegen mensen er gelijk uit, maar dat is gewoon niet waar en vaak gelukkig maar. Organisaties gaan er niet beter door draaien als mensen geen fouten meer durven te maken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:03

Komt er eigenlijk op neer dat mensen in hogere functies met meer lijken weg te komen in verhouding dan mensen in lagere functies. Vind ik dan, want in verhouding hoef je als normale werknemer niet zulke fouten te maken en alleen excuses te maken. Misschien de 1e keer, maar de 2e keer heb je toch al een groter probleem

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:10

Kabinet trad zgn af na de toeslagenaffaire, maar wie bij de belastingdienst?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:42

Karl66 schreef:
996981 schreef:

Alleen is het geen uitzondering, kijk naar de bankencrisis, hoeveel bestuurders moesten toen opstappen? Kijk naar de Libor affaire, hoeveel bestuurders zijn toen opgestapt. Het is gewoon geen uitzondering als een bestuurder in het bedrijfsleven blijft zitten. Het klinkt altijd heel mooi, in het bedrijfsleven vliegen mensen er gelijk uit, maar dat is gewoon niet waar en vaak gelukkig maar. Organisaties gaan er niet beter door draaien als mensen geen fouten meer durven te maken.

Je realiseert je dat de meeste banken nauwe banden hebben, als dan niet in handen zijn van de overheid?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 14:47

Maw, wanneer je op een hoog plekje zit en banden met de regering hebt is je baantje onaantastbaar. Kan best wel een kern van waarheid in zitten.
Maar dit gaat veel verder terug, bvb lid zijn van de juiste studentenvereniging , gaat vaak van vader op zoon ( soms dochter) daar begint de baantjes carrousel al.
Ben het wel met de opmerking eens dat je in het bedrijfsleven allang eruit was gevlogen maar dat geldt voor 90 % alleen voor de loopjongens. Die een broodje vergeten af te rekenen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 14:55

bigone schreef:
Maw, wanneer je op een hoog plekje zit en banden met de regering hebt is je baantje onaantastbaar. Kan best wel een kern van waarheid in zitten.
Maar dit gaat veel verder terug, bvb lid zijn van de juiste studentenvereniging , gaat vaak van vader op zoon ( soms dochter) daar begint de baantjes carrousel al.
Ben het wel met de opmerking eens dat je in het bedrijfsleven allang eruit was gevlogen maar dat geldt voor 90 % alleen voor de loopjongens. Die een broodje vergeten af te rekenen.

Daar lijkt het inderdaad op. Men houdt elkaar de hand boven het hoofd.

“ In de ‘CEO Success Study’ die Strategy& – de strategy consulting praktijk van PwC – jaarlijks publiceert, worden de CEO-opvolgingen bij de 2.500 grootste beursgenoteerde ondernemingen ter wereld bekeken. Uit de meest recente editie van het onderzoek blijkt dat bestuursraden zich blijven verbeteren wanneer het aankomt op het aanstellen van geschikte CEO’s, het besturen van de onderneming en het plannen van een soepel opvolgingsproces. De laatste tien jaar is het aantal gedwongen ontslagen flink gedaald. Van 2007 tot 2011 waren onder de 2.500 grootste bedrijven gedwongen ontslagen nog goed voor 31,1% van alle vertrekken, terwijl in de periode 2012-2016 20,3% van de vertrokken CEO’s gedwongen werd om af te treden. ”

https://www.consultancy.nl/

Het laatste gedwongen “ontslag” in de politiek was in 1919….

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 14:57

Interessant of niet, een afdwaling van het topic is deze discussie wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:02

Heel interessant en nu met een mooie onderbouwing met cijfers en bronnen. De conclusie moge duidelijk zijn.

Dank voor de info 996981.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:15

Ontopic , vorig jaar en niet 1919 is staatssecretaris Mona Keijzer toch echt ontslagen. Vanwege haar onwil om achter het kabinet te staan mbt Corona beleid.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:55

bigone schreef:
Ontopic , vorig jaar en niet 1919 is staatssecretaris Mona Keijzer toch echt ontslagen. Vanwege haar onwil om achter het kabinet te staan mbt Corona beleid.

Ontslagen door de regering zelf, niet door 'het volk' weggestuurd. Dat is waarschijnlijk waarom onze cijferreeks dat niet vindt tellen. Kun je mooi blijven roepen dat het systeem zo vreselijk verrot is want 1919 enzo.

Overigens kun je het feit dat alle bewindspersonen die sinds 1919 gedwongen weg moesten, zijn weggegaan/-gestuurd zonder dat de Kamer hun zwaarste middel daarvoor moesten inzetten, ook zien als een teken dat het systeem blijkbaar zo slecht nog niet is.
Een Opstelten en Teeven bijvoorbeeld, die zijn echt niet vertrokken omdat ze hun werk beu waren, maar kennelijk zijn daarbij andere drukmiddelen ingezet dan ontslag door de Kamer na een aangenomen motie van wantrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:05

En dan kom je nog steeds niet in de buurt bij de % in het bedrijfsleven. Dus als je misschien nog een tiental voorbeelden weet uit de afgelopen jaren, deel ze dan snel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:01

996981 schreef:
Je realiseert je dat de meeste banken nauwe banden hebben, als dan niet in handen zijn van de overheid?

Ga je nou echt met droge ogen beweren dat banken niet bij het bedrijfsleven horen?