Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mylittlejoy schreef:chevax schreef:
Ayasha heeft hier imo helemaal gelijk. Ik zou me hier ook absoluut niet happy bij voelen.
Mwhua, je weet niet waar iemand vandaan komt. Ik ken ook mensen die van dichtbij hebben gezien hoe ze in de financiële sh*t kwamen door toedoen van anderen en daardoor supervoorzichtig zijn met dit soort zaken. Op zich niets mis mee om zaken gescheiden te houden, maar het moet wel eerlijk zijn. Dat is waar het in dit geval wat spaak op loopt (gecombineerd met de uitspraken van de vriend van TS).
elmiran schreef:smurffie schreef:Ik weet niet waar die 300 vandaan komt, maar ik zou de helft van de rente + de helft van de g/w/l ect normaal vinden.
Het terugbetaal deel en verbetering van de woning zijn dan voor hem.
Helft van de rente?.
Mjelleke schreef:Voelt hele redelijk. Consequentie van die insteek is wel dat vriend ook zelf mag bepalen of, wanneer en welke investeringen hij in zijn huis wil doen.
Ik heb een beetje de indruk dat vooral TS heel graag een nieuwe badkamer en keuken wil, maar daar kan ik naast zitten.
Suzanne F. schreef:Oké goed zo. En de investeringen die je tot nu toe gedaan hebt? Heb je die ook beschreven? Krijg je die ook 100% terug?
Sizzle schreef:Fijn dat het gesprek zo goed gegaan is!
Hebben jullie ook besproken wat er gebeurd als hij de hypotheek kosten zelf niet meer kan betalen om wat voor reden dan ook?
Of heeft hij een goede ongeschiktheidsverzekering?
elmiran schreef:Suzanne F. schreef:Oké goed zo. En de investeringen die je tot nu toe gedaan hebt? Heb je die ook beschreven? Krijg je die ook 100% terug?
Ja, heb het gelijk gemeld dat ik de helft van de cvketel betaald heb. Meubels moeten we zelf regelen als we uit elkaar gaan. Mijn vriend geeft daar niet veel om dus dat komt wel goed.
Daarna nog bij de makelaar er naast binnen geweest. Ik zag de prijzen van een flat, en een appartement. Mocht het mis gaan, dan komt het met spaargeld wel goed. Ga daar natuurlijk niet vanuit, alleen geeft het rust door het zien van de prijzen / mogelijkheden.
Er komt natuurlijk nog een 2de gesprek. Ze zet het op papier, daarna wat aanpassingen waar nodig, en tekenen.
Duhelo schreef:Fijne ontwikkeling!
Maak wel voor jezelf de keuze of je jouw spaargeld liever wil investeren in zijn huis (dat je met tijd dan wel terug krijgt, maar als het moment daar is heb je uiteraard altijd het risico dat hij dat bedrag terug betaalt in termijnen en niet in 1 keer) of toch ergens een investering voor jezelf wil doen in vastgoed. (maw: nu al dat appartementje kopen).
Je zou ervoor kunnen kiezen om een leuk vakantie appartementje of huisje te kopen, leuke investering, kan je met een leuke opbrengst verhuren én zelf/samen gebruiken om weekendjes weg te gaan.