Single jonge vrouw gezocht voor deze leuke man!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:37

VuurVleugels schreef:
germie schreef:
Ach ja, niet desparate. Wel de afgelopen 2 weken van 2 singles op fb zomaar benaderd. Maar daar ben ik verder niet op ingegaan, 1 komt van het speciaal onderwijs en de ander snapt niet dat je ook wel eens niet online bent.

"1 komt van 't speciaal onderwijs"?
Ik kom ook van 't speciaal onderwijs, studeer nu aan de universiteit, dus ik weet niet wat je daarmee wil zeggen? Kan echt zo giftig worden van die stigmatisering...

EDIT: scherpe reactie van me, maar het doet ook wel echt iets met me merk ik. Hier komt een hele hoop prestatiedrang vandaan van oud-SO'ers. Is off topic, maar wilde het wel even benoemen. Andere tekst en uitleg over waarom die ene dan niet zou erg gewaardeerd worden...

Dan krijg je de uitleg, geen probleem. Het is niet bedoeld om iemand te beledigen, dus maar even verduidelijken dan. ;)

Jij hebt verder gestudeerd. Dat is wat anders dan de enige opleiding daar gehad.
Hier was het dat en niet meer. En dan begeleid werk als werkervaring. Eigenlijk maakt me opleiding niet zo veel uit, maar ik zoek niet iemand waar ik nooit een diepgaand gesprek mee kan voeren. Daarnaast was het eerste bericht: hoii, en het tweede bericht: ben je singel? (met tiepvauten).
Ik reageerde er op met: Ken ik je ergens van? En toen was de tegenreactie: 'hoezo?' En daarna was het stil. Profiel dus even bekeken en tja, dat wordt hem niet.

Ik weet dat speciaal onderwijs van alles kan zijn. Maar in dit geval ging het ook samen met een lager iq dan gemiddeld zeg maar. En ja, die mensen mogen er ook zijn. Maar tussen er vriendschappelijk mee omgaan, en ze ze af en toe helpen, of een relatie er mee hebben zit wel een heel groot verschil. DUs zo is het bedoeld. Niet beledigend, maar hoe ik het anders had moeten uitleggen weet ik ook niet. DUs ik hoop dat het nu duidelijk is.
De man met speciaal onderwijs en daarna een normale baan of vervolgopleiding (en dan maakt me ook nog niet eens uit wat) sta ik gewoon voor open hoor.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:53

germie schreef:
VuurVleugels schreef:

"1 komt van 't speciaal onderwijs"?
Ik kom ook van 't speciaal onderwijs, studeer nu aan de universiteit, dus ik weet niet wat je daarmee wil zeggen? Kan echt zo giftig worden van die stigmatisering...

EDIT: scherpe reactie van me, maar het doet ook wel echt iets met me merk ik. Hier komt een hele hoop prestatiedrang vandaan van oud-SO'ers. Is off topic, maar wilde het wel even benoemen. Andere tekst en uitleg over waarom die ene dan niet zou erg gewaardeerd worden...

Dan krijg je de uitleg, geen probleem. Het is niet bedoeld om iemand te beledigen, dus maar even verduidelijken dan. ;)

Jij hebt verder gestudeerd. Dat is wat anders dan de enige opleiding daar gehad.
Hier was het dat en niet meer. En dan begeleid werk als werkervaring. Eigenlijk maakt me opleiding niet zo veel uit, maar ik zoek niet iemand waar ik nooit een diepgaand gesprek mee kan voeren. Daarnaast was het eerste bericht: hoii, en het tweede bericht: ben je singel? (met tiepvauten).
Ik reageerde er op met: Ken ik je ergens van? En toen was de tegenreactie: 'hoezo?' En daarna was het stil. Profiel dus even bekeken en tja, dat wordt hem niet.

Ik weet dat speciaal onderwijs van alles kan zijn. Maar in dit geval ging het ook samen met een lager iq dan gemiddeld zeg maar. En ja, die mensen mogen er ook zijn. Maar tussen er vriendschappelijk mee omgaan, en ze ze af en toe helpen, of een relatie er mee hebben zit wel een heel groot verschil. DUs zo is het bedoeld. Niet beledigend, maar hoe ik het anders had moeten uitleggen weet ik ook niet. DUs ik hoop dat het nu duidelijk is.

Stond het op zijn profiel dan dat die op speciaal onderwijs heeft gezeten? Begeleid werk hoeft ook niet gelijk een laag IQ te betekenen.
Typfouten. Hij kan ook dyslectisch zijn.
En tsja. Hier MBO niveau 2 afgerond en inmiddels afgekeurd om te werken, maar wanneer het er op aan komt kan ik echt wel een diepgaand gesprek voeren.
Ook mensen die niet op de universiteit hebben gezeten of MBO hebben afgerond of alleen middelbaar hebben gedaan kunnen prima een diepgaand gesprek voeren.
Zolang die persoon niet heeft gezegd wat zijn IQ is (wat hij ook niet hoeft te doen) kun je naar mijn weten ook niet zeker weten of die een laag IQ heeft.

Duhelo

Re: Single jonge vrouw gezocht voor deze leuke man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:58

Nou, als ik eerlijk ben en ik denk na drie zinnen gesprek van "nou, dit is het niet", dan steek ik daar ook geen extra moeite in hoor.
Los of die persoon nu hoog of laag opgeleid is, of een hoog of laag iq had.
Het eerste dat ik in zo een situatie ook doe is idd het profiel gaan bekijken, als het gesprek dan gaat zoals Germie zei én er ook nog eens speciaal onderwijs en begeleid werken bij staat, dan zou ik daar ook geen extra moeite in steken.
In een dergelijke situatie ben je nog niks verplicht aan iemand.
Nog Sterker, een vreemde dat me toevoegt en een dergelijk gesprek begint, dan zal ik gewoon even zijn profielfoto checken en als die me ook al enigszins niet aanstaat, dan kap ik dat ook af. Kan je oppervlakkig noemen, maar zo is het wel.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:08

Inhoudelijk helemaal eens, ik kan ook heel makkelijk doorklikken dan. Niks voor mij, ik zoek verder.

Maar het gaat mij om de pure, platte benaming van 'speciaal onderwijs DUS'. Je geeft aan niet te weten het anders moet omschrijven, maar dat doe je toch net al? Is prima in één zin samen te vatten hoor, waar oordelen over niveaus etc helemaal niet in voorbij hoeven te komen: "1 man waarmee ik mentaal/qua denkwijze totáál niet mee op één lijn zat".

Tadaa, klaar. Iedereen begrijpt het, niemand gekwetst.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:25

Ja, dat stond op zijn profiel. Anders wist ik het natuurlijk niet na 2 halve zinnen. Maar goed, het is gewoon niet iemand voor mij als relatie. Dat mag immers. Als persoon in een vriendenkring kan het mogelijk best.
HOe je iets ook zegt, het is altijd niet goed. Maar sinds wanneer mag je wel iemand afwijzen om huidskleur, hobby of wel of geen kinderen, maar niet om opleiding? Daar zit geen verschil in immers. Dat doe je ook bij Tinder. Maar goed, dit gaat niet over Tinder. En het is dus niet bedoeld om iemand te kwetsen.

Het is sowieso altijd bijzonder hoe sommige mensen denken iemand te kennen zonder dat je ze ooit ontmoet hebt. En dan soms beweringen te doen die echt niet kloppen. Zo heb ik wel eens gelezen dat ik beweerd zou hebben instructeur te zijn, maar dat niet ben. Eh, ik weet het niet hoor, maar ik heb toch echt het bewijs dat ik ergens voor geslaagd ben. :D
Ik nooit beweren dat ik iemand ken die ik nooit ontmoet heb. Maar het kan wel zo zijn dat ik aangeef dat ik er geen relatie mee wil. Maar beweren dat iemand liegt over iets waarvan ik de details niet weet zal ik niet doen. En dat gebeurt hier op bokt bijvoorbeeld wel soms.

Dus maar weer ontopic dan.
Een detailfoto is prive op te vragen zeg maar. Ik denk niet dat ik die direct op mijn profiel hier zet. En als het klikt kan het snel genoeg via fb of whatsapp gaan.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:17

Je kan ook gewoon even lezen wat ik zeg, in plaats van gewoon wachten tot jij weer wat kan zeggen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:31

VuurVleugels schreef:
Je kan ook gewoon even lezen wat ik zeg, in plaats van gewoon wachten tot jij weer wat kan zeggen.

Ik denk dat iemand al met een reactie begonnen was terwijl jij ook aan het schrijven was en dat jij iets eerder op de knop verzenden drukte. Dus niet dat het iets anders is. Gewoon een gelijktijdige actie en niet met opzet ergens op reageren en niet wachten. Dat heeft dan niets met niet lezen te maken, want het staat er gewoon nog niet. En dan krijg je een timingsissue.

Overigens was mijn reactie een reactie op xYaartje. :)

En ik ben het geheel met Duhelo eens. Je mag best kritisch zijn op waar je wel of geen goed gevoel bij hebt.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:41

Excuses in dat geval, te snel een conclusie getrokken.