VuurVleugels schreef:germie schreef:Ach ja, niet desparate. Wel de afgelopen 2 weken van 2 singles op fb zomaar benaderd. Maar daar ben ik verder niet op ingegaan, 1 komt van het speciaal onderwijs en de ander snapt niet dat je ook wel eens niet online bent.
"1 komt van 't speciaal onderwijs"?
Ik kom ook van 't speciaal onderwijs, studeer nu aan de universiteit, dus ik weet niet wat je daarmee wil zeggen? Kan echt zo giftig worden van die stigmatisering...
EDIT: scherpe reactie van me, maar het doet ook wel echt iets met me merk ik. Hier komt een hele hoop prestatiedrang vandaan van oud-SO'ers. Is off topic, maar wilde het wel even benoemen. Andere tekst en uitleg over waarom die ene dan niet zou erg gewaardeerd worden...
Dan krijg je de uitleg, geen probleem. Het is niet bedoeld om iemand te beledigen, dus maar even verduidelijken dan.

Jij hebt verder gestudeerd. Dat is wat anders dan de enige opleiding daar gehad.
Hier was het dat en niet meer. En dan begeleid werk als werkervaring. Eigenlijk maakt me opleiding niet zo veel uit, maar ik zoek niet iemand waar ik nooit een diepgaand gesprek mee kan voeren. Daarnaast was het eerste bericht: hoii, en het tweede bericht: ben je singel? (met tiepvauten).
Ik reageerde er op met: Ken ik je ergens van? En toen was de tegenreactie: 'hoezo?' En daarna was het stil. Profiel dus even bekeken en tja, dat wordt hem niet.
Ik weet dat speciaal onderwijs van alles kan zijn. Maar in dit geval ging het ook samen met een lager iq dan gemiddeld zeg maar. En ja, die mensen mogen er ook zijn. Maar tussen er vriendschappelijk mee omgaan, en ze ze af en toe helpen, of een relatie er mee hebben zit wel een heel groot verschil. DUs zo is het bedoeld. Niet beledigend, maar hoe ik het anders had moeten uitleggen weet ik ook niet. DUs ik hoop dat het nu duidelijk is.
De man met speciaal onderwijs en daarna een normale baan of vervolgopleiding (en dan maakt me ook nog niet eens uit wat) sta ik gewoon voor open hoor.