Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:01

Avalanche81 schreef:
In reactie op de OP: als ex GGD-er kan ik Barry aanraden te bellen naar de GGD, er zijn prikbussen die bij mensen langs gaan die zelf de prik niet kunnen halen. Anna kan ook gewoon gevaccineerd worden.

Verhalen als in de OP spelen in op emotie, maar feitelijk zijn ze gewoon onjuist. Beiden hebben uiteindelijk zelf een keus gemaakt, zowel in nalatig zijn wat betreft informatie zoeken, als in simpelweg de afsprakenlijn bellen of een mailtje sturen met deze vragen.

Volgens mij bedoelt de ts dat er bij beide sprake is medische aandoeningen waardoor ze niet gevaccineerd MOGEN worden. Dus dan heb je nog niets aan een prikbus.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:08

Sjaco schreef:
Avalanche81 schreef:
In reactie op de OP: als ex GGD-er kan ik Barry aanraden te bellen naar de GGD, er zijn prikbussen die bij mensen langs gaan die zelf de prik niet kunnen halen. Anna kan ook gewoon gevaccineerd worden.

Verhalen als in de OP spelen in op emotie, maar feitelijk zijn ze gewoon onjuist. Beiden hebben uiteindelijk zelf een keus gemaakt, zowel in nalatig zijn wat betreft informatie zoeken, als in simpelweg de afsprakenlijn bellen of een mailtje sturen met deze vragen.

Volgens mij bedoelt de ts dat er bij beide sprake is medische aandoeningen waardoor ze niet gevaccineerd MOGEN worden. Dus dan heb je nog niets aan een prikbus.

Volgens de tranplantiestichting kunnen mensen met een donorhart prima gevaccineerd worden.

‘Alle vaccins zijn toegestaan. Er is een voorkeur voor de mRNA vaccins vanwege de effectiviteit.' De NTS en de artsen van de Nederlandse Transplantatie Vereniging gaan er vanuit dat er geen bijwerkingen zijn bij transplantatiepatiënten en dat de vaccinaties goed beschermen tegen corona. Blijf wel de afweer onderdrukkende medicatie in de voorgeschreven dosering gebruiken en wijzig de inname van de medicijnen alleen als de arts dit aangeeft.

Beide vaccins die nu beoordeeld worden (Pfizer en Moderna) zijn na goedkeuring toegestaan. Zodra er meer gegevens beschikbaar zijn, volgt er een update van deze informatie.

Ik denk dat het wellicht een beetje een verzinseltje was van TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:17

janderegelaa schreef:
Volgens de tranplantiestichting kunnen mensen met een donorhart prima gevaccineerd worden.

‘Alle vaccins zijn toegestaan. Er is een voorkeur voor de mRNA vaccins vanwege de effectiviteit.' De NTS en de artsen van de Nederlandse Transplantatie Vereniging gaan er vanuit dat er geen bijwerkingen zijn bij transplantatiepatiënten en dat de vaccinaties goed beschermen tegen corona. Blijf wel de afweer onderdrukkende medicatie in de voorgeschreven dosering gebruiken en wijzig de inname van de medicijnen alleen als de arts dit aangeeft.

Beide vaccins die nu beoordeeld worden (Pfizer en Moderna) zijn na goedkeuring toegestaan. Zodra er meer gegevens beschikbaar zijn, volgt er een update van deze informatie.

Dan zijn er nog steeds mensen die niet gevaccineerd kunnen worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:20

dat wat jan schreef schreef ik eerder ook al.

En dat er mensen zijn die vast el gevaccineerd kunnen worden, zeker.
Maar de OP klopt gewoon weinig van.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:55

janderegelaa schreef:
Sjaco schreef:

Mijn broer heeft een donor nier en is 2x geprikt met Pfizer. Toch kreeg hij laatst bericht van het ziekenhuis dat hij niet goed beschermd is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:06

Niet goed beschermd is wat anders dan ik mag niet prikken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:41

Exact. Deze mensen mogen gewoon geprikt worden en bij onvoldoende bescherming is een booster the way to go.
Dus al dat drama om niet geprikt kunnen worden is gewoon uit de lucht gegrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:46

Avalanche81 schreef:
Exact. Deze mensen mogen gewoon geprikt worden en bij onvoldoende bescherming is een booster the way to go.

Maar dan zijn er nog steeds allergische mensen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:51

[***] schreef:
Avalanche81 schreef:

Als alle gezonde mensen gewoon hun prikje gingen halen, waren deze maatregelen niet nodig en kon iedereen gaan staan hoe en waar hij/zij wil.

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:56

janderegelaa schreef:

Dit betreft idd de beschreven situatie van Anna. Waarbij het er meer op lijkt dat er wel gevaccineerd kan worden, maar er rekening moet worden gehouden dat de bescherming na vaccinatie mogelijk onvoldoende is.

Ik doelde meer op de aandoening van Barry waar verder niet over uitgeweid wordt in de openingspost (en we dus weinig zinnigs over kunnen zeggen) (of heb ik mogelijk verderop iets gemist?)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:57

[***] schreef:
Avalanche81 schreef:

Allergische mensen kunnen geprikt worden en zeer goed behandeld mocht er een reactie optreden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:59

[***] schreef:
Avalanche81 schreef:

Ook dat is uitgebreid getest:

During December 14–23, 2020, monitoring by the Vaccine Adverse Event Reporting System detected 21 cases of anaphylaxis after administration of a reported 1,893,360 first doses of the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine (11.1 cases per million doses); 71% of these occurred within 15 minutes of vaccination.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7002e1.htm

Een snelle rekensom leert ons dat dit in 0,00111% van de gevallen gebeurt. De overige 99,998% van de mensen kan dus gewoon gevaccineerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:01

bigone schreef:
Allergische mensen kunnen geprikt worden en zeer goed behandeld mocht er een reactie optreden.

En daarom mag ik niet meer geprikt worden? Ik mag echt niet meer, hoe graag ik het ook wil.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:03

Heb je contact hierover gehad met de huisarts of met je GGD? De kans is vrij groot, dat het met wat aanpassingen gewoon kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:04

Avalanche81 schreef:
Heb je contact hierover gehad met de huisarts of met je GGD? De kans is vrij groot, dat het met wat aanpassingen gewoon kan.

Beide, en het mag echt niet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:06

Ok, het gaat te ver om hier op je persoonlijke situatie in te gaan, maar juist voor mensen als jij is het belangrijk dat de vaccinatiegraad hoog genoeg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:08

[***] schreef:
bigone schreef:

En daarom mag ik niet meer geprikt worden? Ik mag echt niet meer, hoe graag ik het ook wil.

Deze discussie weer?

Jij bent gewoon volledig geprikt. Dus wat is het probleem?

Een 3e prik is hier niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:11

Spenk schreef:
Deze discussie weer?

Jij bent gewoon volledig geprikt. Dus wat is het probleem?

Een 3e prik is hier niet.

Daarom zijn er miljoenen vrijgemaakt voor eventueel een derde en zelfs vierde prik?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:16

Omdat van tevoren inplannen handig is. Geld terug beschikbaar stellen is een stuk makkelijker dan nieuwe potjes moeten opentrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:17

Mizora schreef:
Omdat van tevoren inplannen handig is. Geld terug beschikbaar stellen is een stuk makkelijker dan nieuwe potjes moeten opentrekken.

Dus dat betekent dat er zeker een reële kans op is. Anders was het niet nodig.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:20

Er is een reële kans dat het virus dusdanig muteert dat het mogelijk verstandig is om een derde vaccinatie te nemen voor de meeste mensen. Dat is iets anders dan dat het verplicht wordt om een derde vaccinatie te nemen. Idem dito met de vierde.

En 5-10% kans is ook al een reële kans voor een dergelijke begroting. Dat hoeft dus absoluut niet hetzelfde te zijn als veel kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:23

[***] schreef:
Mizora schreef:

Dus dat betekent dat er zeker een reële kans op is. Anders was het niet nodig.

Dat zie je verkeerd ze moeten nu reserveren in de begroting.

Maargoed als je geen prik kan nemen mocht het wel moeten dan is er dan allang weer meer informatie er zijn zat mensen die allergisch waren die gewoon mochten.

En anders is het alternatief dat je zelf de drukte niet opzoekt en test als je iets wil mocht het zover komen dat ze de QR code intrekken als je geen 3e prik haalt. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat dat nu aan de orde komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:25

Spenk schreef:
Dat zie je verkeerd ze moeten nu reserveren in de begroting.

Maargoed als je geen prik kan nemen mocht het wel moeten dan is er dan allang weer meer informatie er zijn zat mensen die allergisch waren die gewoon mochten.

En anders is het alternatief dat je zelf de drukte niet opzoekt en test als je iets wil mocht het zover komen dat ze de QR code intrekken als je geen 3e prik haalt. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat dat nu aan de orde komt.

Testen is voor mij geen optie, ik heb pech gehad als het zover komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:31

Tja er is altijd een keuze :) dus als je én niet kan prikken en niet testen en geen afstand kan houden dan houdt het natuurlijk ergens op. Ze kunnen niet uitzondering op uitzondering maken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:33

Sjaco schreef:
janderegelaa schreef:

Dit betreft idd de beschreven situatie van Anna. Waarbij het er meer op lijkt dat er wel gevaccineerd kan worden, maar er rekening moet worden gehouden dat de bescherming na vaccinatie mogelijk onvoldoende is.

Ik doelde meer op de aandoening van Barry waar verder niet over uitgeweid wordt in de openingspost (en we dus weinig zinnigs over kunnen zeggen) (of heb ik mogelijk verderop iets gemist?)

Mjah...ik denk dat die "aandoening" een beetje verzonnen is.