Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:10

ingedebruijn schreef:
Hoezo mag ik er niet op reageren? Stel je even aan zeg. :+

Als je niet tegen een tegengeluid kunt, moet je misschien vaker op een kruisje klikken. Dit is gewoon kinderachtig.

ingedebruijn schreef:
Relaxed schreef:
Even heel flauw he, maar ik quote even je bericht van een pagina eerder..

Misschien zelf ook even toepassen, je puntje qua tegengeluid..

Waarom? Wat is er kinderachtig aan mijn gevoel?

Ik benoem het zelfs nog specifiek, het puntje tegengeluid, niks over dat je gevoel kinderachtig is, dat maak je er zelf van.. Je blaast alles iig wel gigantisch op zeg, wauw.. :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:12

karuna schreef:
Wat denk je te bereiken als je iets dergelijks doet? Alleen aan je eigen ik en niet aan de risicos voor anderen? _-:(

...en niemand hier rijdt ooit te hard met de auto :=

Of wat van ´Mijn SUV is zo lekker veilig´? Alleen aan je eigen ik en niet aan de risicos voor anderen? _-:(

Gewéldig dat Covid19. Nu er eens over nadenken in breder verband allemaal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:13

karuna schreef:
Wat denk je te bereiken als je iets dergelijks doet? Alleen aan je eigen ik en niet aan de risicos voor anderen? _-:(

Citaat:
De GGD's hebben bij meerdere priklocaties maatregelen genomen om een nieuwe manier van fraude te voorkomen: mensen lopen met een vaccinatiebewijs uit de rij weg, nog voordat ze hun prik hebben gekregen. Ongeveer tien mensen zijn betrapt op deze fraude, zegt GGD GHOR tegen de Volkskrant. De koepelorganisatie denkt dat sommige fraudeurs ook in hun opzet geslaagd zijn, maar de omvang van deze fraude is onbekend. De mensen die werden betrapt moesten hun bewijs inleveren. In het systeem is een aantekening gemaakt.

Op een aantal locaties krijgen gevaccineerden nu hun bewijs pas nadat ze zijn ingeënt, worden de rijen beter afgeschermd of wordt er extra toezicht ingesteld. Een vaccinatiebewijs komt bijvoorbeeld van pas bij reizen naar het buitenland. "Maar denken degenen die zich daarvoor niet willen laten prikken ook na wat dit kan betekenen voor hun medemens?", zegt een woordvoerder van GGD Utrecht tegen de krant. "Je hebt dan wel het benodigde papiertje en de QR-code, maar je brengt mogelijk jezelf en anderen in gevaar."

Waar ik geprikt ben kreeg ik alles wel vooraf en was omkeren mogelijk geweest, alleen dat was wel wat lastiger geweest tegen de stroom in. Maar waarom komt zoiets in je op? Naast de fraude en het besmet risico neem je iemand die wel geprikt wil worden de afspraak tijd af en ligt er een vaccin op iemand te wachten die niet geprikt wordt

Och ik zei het ook voor de gein tegen die vrouw hoor. Moest best lang wachten omdat ik als 1 van de laatsten was en ze nog spuiten klaar moesten maken en had het vaccinatiebewijs al gekregen. Maar ik vond het dus sowieso al geen logische werkwijze, hoezo geef je die papieren al voordat er geprikt is? Is vrij simpel om dat systeem gewoon waterdicht te maken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:14

Pandora2 schreef:
ingedebruijn schreef:
Kan nog wel komen. Vriendin van mij was pas na 10 dagen positief. Maar dat is eerder uitzondering dan regel denk ik.

Het is ondertussen al 3 weken geleden... :P

:') oh ja dan zal het inmiddels wel klaar zijn

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:16

Huh wat een logica ook.. Dan ga je voor je vaccinatie maar smeer je 'm omdat je het papiertje al hebt? Wat kom je daar dan überhaupt doen? Heel bijzonder inderdaad en weer een mooi voorbeeld van onverantwoord gedrag.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:16

Dit soort praktijken komt natuurlijk helemaal niet onverwacht. Mensen zijn soms bijzonder inventief :+
Waarschijnlijk ook een stuk goedkoper dan een vals pasje kopen op de zwarte markt :$
Krijg je met al dat gehussel met attesten, pasjes, kaarten, paspoorten, certificaten en wat weet ik nog allemaal.
De gelegenheid maakt de dief. De kat bij de melk zetten. Enz....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:17

ingedebruijn schreef:
Huh wat een logica ook.. Dan ga je voor je vaccinatie maar smeer je 'm omdat je het papiertje al hebt? Wat kom je daar dan überhaupt doen? Heel bijzonder inderdaad en weer een mooi voorbeeld van onverantwoord gedrag.

Nee, ik denk dat ze komen voor het papiertje, niet voor de vaccinatie :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:18

Pandora2 schreef:
ingedebruijn schreef:

Klopt maar ze wisten van te voren niet dat ze het bewijs al eerder zouden krijgen toch? Dus dan gingen ze er met een goede intentie heen.. Soort van dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:18

Pandora2 schreef:
ingedebruijn schreef:

Pcies en als de werkwijze bekend is zullen mensen dit ook bewust doen en het is zo simpel te voorkomen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:20

Oh ik kan mij goed voorstellen dat de werkwijze per locatie aan elkaar doorgespeeld wordt. Er gaat ééntje all the way om het zo maar even te noemen en de rest van de vriendenkring is dezelfde dag nog op de hoogte gebracht :Y)
Dus daar zit de moeilijkheid niet volgens mij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:25

Pandora2 schreef:

Denk jij dat het voor veel jongeren anders is? Wel/geen toegang tot disco/concert/uni met of zonder. Daarom kan je het vaccinatie-chantage noemen.
Nog even het het komt bij kinder-dagverblijven omdat veel ouders anders bang zijn voor ?????
Ja maar, het is niet verplicht; je (m/v) kan ook ophouden met werken

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:28

Huertecilla schreef:
Pandora2 schreef:

Denk jij dat het voor veel jongeren anders is? Wel/geen toegang tot disco/concert/uni met of zonder. Daarom kan je het vaccinatie-chantage noemen.
Nog even het het komt bij kinder-dagverblijven omdat veel ouders anders bang zijn voor ?????

Als je de volksgezondheid in gevaar brengt, maar er best een gevolg tegenover staan ja.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:32

karuna schreef:

Citaat:
De GGD's hebben bij meerdere priklocaties maatregelen genomen om een nieuwe manier van fraude te voorkomen: mensen lopen met een vaccinatiebewijs uit de rij weg, nog voordat ze hun prik hebben gekregen. Ongeveer tien mensen zijn betrapt op deze fraude, zegt GGD GHOR tegen de Volkskrant. De koepelorganisatie denkt dat sommige fraudeurs ook in hun opzet geslaagd zijn, maar de omvang van deze fraude is onbekend. De mensen die werden betrapt moesten hun bewijs inleveren. In het systeem is een aantekening gemaakt.

Op een aantal locaties krijgen gevaccineerden nu hun bewijs pas nadat ze zijn ingeënt, worden de rijen beter afgeschermd of wordt er extra toezicht ingesteld. Een vaccinatiebewijs komt bijvoorbeeld van pas bij reizen naar het buitenland. "Maar denken degenen die zich daarvoor niet willen laten prikken ook na wat dit kan betekenen voor hun medemens?", zegt een woordvoerder van GGD Utrecht tegen de krant. "Je hebt dan wel het benodigde papiertje en de QR-code, maar je brengt mogelijk jezelf en anderen in gevaar."

Waar ik geprikt ben kreeg ik alles wel vooraf en was omkeren mogelijk geweest, alleen dat was wel wat lastiger geweest tegen de stroom in. Maar waarom komt zoiets in je op? Naast de fraude en het besmet risico neem je iemand die wel geprikt wil worden de afspraak tijd af en ligt er een vaccin op iemand te wachten die niet geprikt wordt

Ik vind vooraf sowieso vreemd. Ik kreeg het gewoon mee toen ik geprikt was. Gewoon 2 personen in een hokje. 1 de prikker en 1 de administratie

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:32

ingedebruijn schreef:
Huertecilla schreef:

Als je de volksgezondheid in gevaar brengt, maar er best een gevolg tegenover staan ja.

en Covid19 staat op de A-lijst van risico ziektes; hoppa!

Zoals ik vorig maart 2020 schreef komen we nooit mee van de overheidsdwang/controles af. Ze drukken via de media op de angstknop en de meerderheid is voor.
Óf de volksgezondheid daadwerkelijk énig gevaar loopt wordt niet over nagedacht.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:35

Nouja de risico's worden nu steeds kleiner dankzij de mensen die zich gewoon laten vaccineren. Wat denk je dat er gebeurt als niemand zich zou laten vaccineren. Nee hoor mag best druk achter zitten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:39

ingedebruijn schreef:
Lekker kort door de bocht. Dat kun je niet zomaar voor iedereen bepalen. Fijn dat jij het anders kunt zien maar bagatelliseer iemand anders zijn criteria op levensgeluk niet.

Ik vind het zeker niet kort door de bocht.
Als jij ‘luxe’ nodig hebt om gelukkig te zijn is er imo wel degelijk iets mis. Want zo ga je nooit echt gelukkig worden. Want als je die vakantie gehad hebt ben je weer ongelukkig.
Leer genieten van het hier en nu en wat je wel kan. Mensen zijn alleen maar bezig met dingen die al geweest zijn of nog moeten komen. Geeft alleen maar frustratie. Je leeft nu! Op dit moment. Gister en morgen bestaan niet.

Wel raar dat er dus blijkbaar plekken zijn waar je vooraf je bewijs krijgt. Heel bijzonder.
Wou dat ze dat ook met betaalbewijzen deden :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:41

ingedebruijn schreef:
Nouja de risico's worden nu steeds kleiner dankzij de mensen die zich gewoon laten vaccineren. Wat denk je dat er gebeurt als niemand zich zou laten vaccineren. Nee hoor mag best druk achter zitten.

Dat is wel voorbij :)*

Nu is er op uitzonderingen na geen risico-goep ongevaccideerd. Wat meer laten rondwaren van het virus is een complementaire manier om resistentie onder de bevolking te krijgen. Dit laatste geeft minder afhankelijkheid van vaccinatie, hervaccinatie.
Zie de Britse strategie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:44

We zullen wel zien hoe de Britse strategie uitpakt , is nog weinig van te zeggen behalve dat veel bedrijven geen of grote moeite hebben om personeel te laten werken. Meer dan 2 miljoen zitten in quarantaine.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:48

Misschien kan iemand dit bevestigen of ontkennen want ik vind de site dus echt super beroerd. Er zijn 124 opnames sinds gisteren maar de ziekenhuisbezetting is nog steeds maar 300 ongeveer? IC daarin niet meegenomen.

Als ik dat goed lees, worden dus veel mensen ook snel weer ontslagen uit het ziekenhuis.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:50

Huertecilla schreef:
Pandora2 schreef:

Ik begrijp de vraag niet helemaal goed denk ik maar ik doe een poging :o
Maar nee, ik denk niet dat het voor veel mensen in het algemeen anders is. De overgrote meerderheid laat zich toch vaccineren om op vakantie te kunnen in de eerste plaats. En om vrij te kunnen gaan en staan moesten er zo'n beetje overal beperkingen opgelegd worden in de toekomst.
Dat er dan slimmeriken tussenzitten die het systeem op een relatief éénvoudige manier weten te omzeilen, mag niet verbazen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:52

bigone schreef:
We zullen wel zien hoe de Britse strategie uitpakt ,

Klopt.
Scheef ik ook meermaals.

Schreef net ook dat de achterblijvende vaccin-leveringen het plan voor het nieuwe studiejaar van unis bv spaak laat lopen.
De jongeren lekker uit laten gaan en natuurlijke weerstand laten opbouwen lost dat op :)*

Ik blijf, blíjf het kortzichtig vinden dat onze bestuurders en dus wij als maatschappij in voorjaar 2020 blijven hangen: De situatie nu is volledige anders. Dénk dan nu ook eens wat breder, flexibeler dan vaccineren/beperken.
We zijn in een heel andere fase van de pandemie. Pas het beleid aan :roll:

Op deze manier zijn we volgend jaar zomer nog in hetzelfde cirkeltje van angstreflexen aan het ronddraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:54

Ik vind die vaccinatie chantage echt zo'n enorme bullshit van iemand die zich onder druk van zijn chickies heeft laten vaccineren om rond te kunnen n*uken :n Je wordt je hele leven gechanteerd als je het zo bekijkt, we zijn als baby allemaal al gevaccineerd, iedereen deed dat toen gewoon omdat het 'moest', was het toen ook al chantage? Zoals jij het bekijkt wel dus.. Of naar bepaalde landen op reis, het gros ging braaf naar de GGD voor zijn prikken, kom je in het betreffende land en geen hond die naar je boekje kijkt.

Is ook maar net hoe groot je het zelf maakt of hoeveel angst je jezelf aanpraat door het als 'chantage' te zien..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:57

ingedebruijn schreef:
Misschien kan iemand dit bevestigen of ontkennen want ik vind de site dus echt super beroerd. Er zijn 124 opnames sinds gisteren maar de ziekenhuisbezetting is nog steeds maar 300 ongeveer? IC daarin niet meegenomen.

Als ik dat goed lees, worden dus veel mensen ook snel weer ontslagen uit het ziekenhuis.

428 , gestegen met 13 . Maar in totaal 124 nieuwe opnamen , drie doden eraf en veel mensen die gelukkig weer ontslagen of naar revalidatie centrum of met zuurstof naar huis.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:59

bigone schreef:
ingedebruijn schreef:

428 , gestegen met 13 . Maar in totaal 124 nieuwe opnamen , drie doden eraf en veel mensen die gelukkig weer ontslagen of naar revalidatie centrum of met zuurstof naar huis.

Dan had ik het redelijk goed gevonden inderdaad. Wel een goed teken dat er ook zoveel ontslagen worden op zo'n korte termijn. Dan blijft de druk ok voor nu.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:05

Relaxed schreef:
Ik vind die vaccinatie chantage echt zo'n enorme bullshit van iemand die zich onder druk van zijn chickies heeft laten vaccineren om rond te kunnen n*uken :n

Honi soit qui mal y pense.

Dat jíj dit zo oppakt zegt wat over joúw denken en selectieve lezen:

1. Twee is rond kunnen n*euken?? :roll:

2. Ik heb letterlijk geschreven dat ik me heb laten vaccineren omdat ze zich zorgen over/voor mij maakten.
Ik vond dat lief. Zij vonden het lief dat ik me liet vaccineren. Waren beiden behoorlijk aangedaan dat ik er zo hevig last van heb gehad. Drie keer win en als bonus ben ik gevaccineerd: Dát geeft weer meer *\%/* mogelijkheden voor ons binnen de chantagemaatregelen van de overheid.