Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:20

@Mindim: ik werk met ouderen en ik zie de dood en overlijden op allerlei manieren en vanuit allerlei standpunten. Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik er misschien makkelijker vrede mee heb? Het doet niet af aan het verdriet, wel om het een plaats te kunnen geven.

@lenaatje: er is een nuance binnen niet vaccineren. Je hebt diegene die er goed over nagedacht hebben, geïnformeerd en daarop besluiten het niet te doen, zonder respect te verliezen naar diegene die het wel gedaan hebben.
En dan heb je er die gillen dat niet vaccineren het enige juiste is want alles is samenzwering, opgezet spel, vergiftigen van de mensheid en noem maar op. En je hebt er die niet vaccineren omdat ze twijfelen maar geen goed antwoord vinden op hun vragen.

Iemand die niet vaccineert en uitleg geeft vanwaar de twijfel komt en iemand die wel vaccin heeft gehad kan daar correct op antwoorden, wat toch aanzet tot prikje halen... Dat noem ik elkaar helpen en informeren. En niet onder druk zetten of bekeren.

BigOne
Berichten: 38621
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:21

neetoch schreef:
Thanks voor de uitleg Bigone! Hier kan ik wel iets mee namelijk.

Fijn, anderen zien dit meteen weer als pro vaccinatie praatje, ze doen maar. Ik geef normale uitleg op jouw post en jij reageert tenminste normaal terug in plaats van meteen boven op de kast te zitten.
Dit is ook de laatste wat ik hier post, ik wil namelijk geen mensen overtuigen, zeker geen mensen overhalen om te vaccineren maar de kulverhalen proberen te weerleggen zodat mensen die twijfelen meerdere zaken horen en zo een gerichte keuze maken of dat nu wel of geen vaccinatie betekend.

Sakura789

Berichten: 2833
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:31

neetoch schreef:
Sorry Janderegelaar, waar waarom moet jij en sommigen anderen perse iedereen willen overhalen om wel te gaan vaccineren?


Mag ik vragen waarom dit zo overkomt uit zijn posts? Ik lees dat namelijk nergens, sterker nog ik lees zelfs een post waarin hij aangeeft het niet vaccineren prima te vinden.

Ik zie hem vooral informatie weerleggen. Als ik daar verder op inzoom zie ik daar een goede onderbouwing voor.

Waarom komen deze postst over als ‘bekeren’, ‘overhalen’ of ‘kapen’?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15984
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:31

neetoch schreef:
Sorry Janderegelaar, waar waarom moet jij en sommigen anderen perse iedereen willen overhalen om wel te gaan vaccineren?

Ikzelf en ik denk Ayasha misschien nog wel veel meer hebben toch zeer gegronde redenen om niet te gaan vaccineren. Dat jij ons op andere gedachten wilt brengen, vind ik echt niet ok.

Dat wil ik helemaal niet. Ik wil mensen die hun beslissing baseren op fakenews op andere gedachten brengen. Niets meer en niets minder.

Doubtless

Berichten: 8541
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:32

Askja schreef:
Op FB.
Of hier op Bokt, in de Huiskamer.

Het gebeurt vrij regelmatig dat mensen een bepaald topic voor gelijkgestemden willen claimen.
Dat werkt niet. Het is zoals gezegd een openbaar discussieforum.


Lees jij de regels van Corona vragen dan anders dan ik?

Citaat:
Om te voorkomen dat alle topics in dezelfde discussies belanden, is het niet toegestaan offtopic discussies te voeren.
Hiervoor kun je terecht in de volgende topics:
[CV] Algemeen coronatopic #6
[CV] Viruswaanzin


Ik maak daar namelijk uit op dat corona gerelateerde vragen gewoon hier geplaatst mogen worden. En dat het niet toegestaan is om in zo'n topic als deze offtopic discussies te voeren... Omdat dan alle topics in dezelfde discussie belanden...Maar misschien lees ik het verkeerd hoor...

Echwel

Berichten: 12525
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:44

Net loop.ik langs tijdelijke vaccinatie locatie zegt een vader tegen zijn dochter van.ong 8 jaar.
Kijk daar die.schapen in de rij.staan voor een.prikje....

Dat is toch ook niet correct

Poekkie

Berichten: 7372
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:47

Echwel schreef:
Net loop.ik langs tijdelijke vaccinatie locatie zegt een vader tegen zijn dochter van.ong 8 jaar.
Kijk daar die.schapen in de rij.staan voor een.prikje....

Dat is toch ook niet correct


Nee dat is ook niet correct, alhoewel ik vermoed dat een 8 jarige toch niet zelf zal mogen kiezen.

Echwel

Berichten: 12525
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:51

Maar daar ge je dus dat pa.geen respect heeft voor mensen die wel vaccineren

Het werkt 2 kanten op
Met goede niet fake argumenten hoor je beiden elkaar te respecteren

I don't give a oliebol of de buurman zich vacineerd als.hij daar goede redenen voor heeft..
Maar.....de vraag is of ik hem voor.mezelf nog over de vloer zou willen...en dat puur uit angst ziek te worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:53

Respect voor elkaars beslissing zou voldoende moeten zijn, en dan zou niemand druk mogen ervaren oftewel het idee dat ze zich moeten verantwoorden voor hun keuze.

Maar als je ziet hoe graag men alles in hokjes wil duwen in de maatschappij, dan is dat een kleine utopie helaas

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:54

Ik laat mij ook niet vaccineren, mijn man ook niet.
Veel mensen die ik ken eigenlijk niet.
Maar voor wie hem wel wil; dikke prima lijkt mij.

Ik vind de druk en propaganda echt bizar om je te laten prikken met een versneld goedgekeurd 'vaccin'-waarvan al bizar veel bijwerkingen bekend zijn maar 0 % bekendheid over gevolgen op de lange termijn-.
Waar aan de andere kant prima medicijnen in de verdomhoek gezet worden.
Bizarre tijd maar het komt vast weer goed.

Ik ontstip hier trouwens gelijk weer, ben alle discussies inmiddels wel zat. Wil alleen de medemensen die geen spuit willen steunen, je bent echt niet alleen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:57

Ongekend, boh. Ze waren al lange tijd bezig met vaccins omtrent SARS waarvan een deel van het proces was doorlopen. Het is ergens "geluk" dat covid ook onder sars valt en dat ze die basis konden gebruiken. Ik geloof écht niet dat ze zoveel lef zouden hebben om wat bij elkaar te gooien en als vaccin in te zetten. Mijn petje over de farmacie industrie is niet altijd even hoog en er zit heus een hoop gesjoemel bij en geld zal zeker wel een grote vinger in de pap hebben. Maar de halve wereldbevolking riskeren? Mmmmm... Nee. Zo gek zijn ze nou ook weer niet in de politiek volgens mij.

mysa

Berichten: 10618
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:59

Het procédé werd daarnaast toch ook al in kankertherapie gebruikt?

nps
Berichten: 2007
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:00

corine1981 schreef:
Ik vind de druk en propaganda echt bizar om je te laten prikken met een versneld goedgekeurd 'vaccin'-waarvan al bizar veel bijwerkingen bekend zijn maar 0 % bekendheid over gevolgen op de lange termijn-.


Sorry, toch nieuwsgierig, wat ervaar jij dan als druk en propaganda, waar zit dat 'm in (en wat vind jij bizar veel?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:14

Ik heb een vraag aan diegene die niet vaccineren maar die wel tegelijk met de vrees zitten dat ze daardoor beperkt gaan blijven in de toekomst, als de vaccinatiecampagnes gedaan zijn en de minimale vaccinatiegraad is bereikt.

Waarom denken/vrezen jullie dat er dan voor jullie nog verdere restricties of gevolgen zouden zijn dan voor diegene die wel geprikt zijn? Zoals langer/meer moeten testen of altijd blijven testen, beperkingen in spontane uitstappen, reizen, zeg maar. Waar komt dat voorgevoel van discriminatie vandaan? Voor zover ik begrijp is dat niet het plan van de overheid. Nu wel nog tijdelijk wat verschil, dat klopt, maar ze zeggen toch nergens dat dat eeuwig zo zal blijven?
Of mis ik ergens iets?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:28

janderegelaa schreef:
Dat wil ik helemaal niet. Ik wil mensen die hun beslissing baseren op fakenews op andere gedachten brengen. Niets meer en niets minder.

Om in bokttermen te blijven, "je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het niet dwingen te drinken..."
;)

Poekkie

Berichten: 7372
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:30

Varekaj schreef:
Ik heb een vraag aan diegene die niet vaccineren maar die wel tegelijk met de vrees zitten dat ze daardoor beperkt gaan blijven in de toekomst, als de vaccinatiecampagnes gedaan zijn en de minimale vaccinatiegraad is bereikt.

Waarom denken/vrezen jullie dat er dan voor jullie nog verdere restricties of gevolgen zouden zijn dan voor diegene die wel geprikt zijn? Zoals langer/meer moeten testen of altijd blijven testen, beperkingen in spontane uitstappen, reizen, zeg maar. Waar komt dat voorgevoel van discriminatie vandaan? Voor zover ik begrijp is dat niet het plan van de overheid. Nu wel nog tijdelijk wat verschil, dat klopt, maar ze zeggen toch nergens dat dat eeuwig zo zal blijven?
Of mis ik ergens iets?


De gevolgen op lange termijn zijn mij niet bekend. Wel boezemt het in leven roepen van een ‘vaccinatiepaspoort’ mij enige angst in, aangezien dat eerder iets als lange termijn klinkt maar het mij niet duidelijk is wat hier aan verbonden zal/kan worden.

Ik heb niets tegen extra tests voor grote evenementen of voor reizen. Wel voor ‘normale’ dingen in het dagelijks leven zoals bezoeken aan winkels, feestje, dierentuin. Maar nogmaals, ik weet niet naar waar het zal evolueren.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:46

janderegelaa schreef:
neetoch schreef:
Sorry Janderegelaar, waar waarom moet jij en sommigen anderen perse iedereen willen overhalen om wel te gaan vaccineren?

Ikzelf en ik denk Ayasha misschien nog wel veel meer hebben toch zeer gegronde redenen om niet te gaan vaccineren. Dat jij ons op andere gedachten wilt brengen, vind ik echt niet ok.

Dat wil ik helemaal niet. Ik wil mensen die hun beslissing baseren op fakenews op andere gedachten brengen. Niets meer en niets minder.



Sorry dan had ik dat verkeerd begrepen. Ik vermoed omdat jij iets van ayasha quote.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 17:00

Ik denk wel, dat als er maatregelen blijven, of nieuwe maatregelen komen, die gaan gelden voor zowel gevaccineerden als niet gevaccineerden. Alleen reizen naar het buitenland en grote evenementen, daar zal het wel verschil maken, dus enten of testen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 17:06

Ja, maar heb je het dan ook over de basisregels zoals max. aantal mensen op bezoek, afstand, mondkapjes enz.?

Want heel eerlijk, dát ga ik zo meteen niet meer doen als iedereen de mogelijkheid gehad heeft zich te laten vaccineren. Ik ben er absoluut voor dat vaccinatie vrijwillig blijft. Het maakt mij echt niet uit wie zich wel laat vaccineren en wie niet en ik zal daar nooit druk op leggen. Maar mijn angst was wel dat als er te weinig mensen zich laten vaccineren, de maatregelen langer in stand gehouden worden.
En daar ben ik het dan niet mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 17:20

@ Poekkie maar wat geeft je het idee dat het echt in die mate beperkend gaat zijn? Volgens mij gaat dat paspoort enkel van belang zijn als je wil reizen en verder gewoon praktisch voor als je naar het ziekenhuis moet. Zoals ze ook weleens vragen of je nog goed zit voor tetanus bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 17:25

Poekkie schreef:
Varekaj schreef:
Ik heb een vraag aan diegene die niet vaccineren maar die wel tegelijk met de vrees zitten dat ze daardoor beperkt gaan blijven in de toekomst, als de vaccinatiecampagnes gedaan zijn en de minimale vaccinatiegraad is bereikt.

Waarom denken/vrezen jullie dat er dan voor jullie nog verdere restricties of gevolgen zouden zijn dan voor diegene die wel geprikt zijn? Zoals langer/meer moeten testen of altijd blijven testen, beperkingen in spontane uitstappen, reizen, zeg maar. Waar komt dat voorgevoel van discriminatie vandaan? Voor zover ik begrijp is dat niet het plan van de overheid. Nu wel nog tijdelijk wat verschil, dat klopt, maar ze zeggen toch nergens dat dat eeuwig zo zal blijven?
Of mis ik ergens iets?


De gevolgen op lange termijn zijn mij niet bekend. Wel boezemt het in leven roepen van een ‘vaccinatiepaspoort’ mij enige angst in, aangezien dat eerder iets als lange termijn klinkt maar het mij niet duidelijk is wat hier aan verbonden zal/kan worden.

Ik heb niets tegen extra tests voor grote evenementen of voor reizen. Wel voor ‘normale’ dingen in het dagelijks leven zoals bezoeken aan winkels, feestje, dierentuin. Maar nogmaals, ik weet niet naar waar het zal evolueren.

Ik vraag me af hoe vaak naar vaccinatie zal worden gevraagd. Ik zit nu in een restaurant en het enige wat ik hoef te doen is contactgegevens achter laten. Dus ik verwacht niet dat je bij restaurantbezoek je iets moet overleggen.

Sizzle

Berichten: 35744
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 17:30

In Duitsland zag ik gisteren op de deur van een bar: alleen met vaccinatie of testbewijs. Voor kapper ook.
Met als gevolg dat de peperdure Zwitserse kappers ineens Duitsers als klanten hebben en de Duitse jeugd nu massaal in Kreuzlingen afspreekt want grensverkeer mag zonder test _O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15984
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 17:39

Kuggur schreef:
janderegelaa schreef:
Dat wil ik helemaal niet. Ik wil mensen die hun beslissing baseren op fakenews op andere gedachten brengen. Niets meer en niets minder.

Om in bokttermen te blijven, "je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het niet dwingen te drinken..."
;)

Als je het paard maar dorstig genoeg maakt gaat het vanzelf drinken :D

Sizzle

Berichten: 35744
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 17:43

In Oostenrijk is er al een actrice uit een tv serie ontslagen omdat ze niet gecaccineerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 18:02

Kijk, dat vind ik dan weer onzin. Als ze een negatieve test kan voorleggen indien nodig is dat toch voldoende? Dit soort fratsen hoeven voor mij dus ook weer niet. Gewoon de basis maatregelen zolang niet alle vaccinaties zijn gezet, anders een negatieve test en als 80% of hoeveel het ook moet zijn de nodige prikken heeft gehad, gewoon afbouwen naar normaal zoals het voor Corona was.