De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:21

superpony schreef:
Even alleen deze gequote.

Dit is dus wel wat er mis gaat. Jij vindt dat mensen die niet willen vaccineren niet goed voorgelicht zijn, verkeerde artikelen lezen of fake news.

Nee hoor, lang niet allemaal. Sorry als dat zo over komt. Ik lees hier in dit topic mensen voor wie het niet goed voelt, of die bang zijn vanwege een medische reden. Daar heb ik alle respect voor en hoewel het wetenschappelijk gezien misschien juist beter is wél te vaccineren, zal ik daar niet tegenin gaan omdat dat m.i. een prima onderbouwing is (ook al ben ik het er wellicht niet mee eens).
Maar er zijn óók mensen in dit topic die meteen beginnen over niet-geteste vaccins, DNA-veranderingen etc. Díé zijn wél verkeerd geïnformeerd (het is immers aantoonbaar foutieve informatie die ze delen). Die zijn niet goed voorgelicht. Kunnen ze daar zelf iets aan doen? Nee, meestal niet. Meestal zijn zij 'slachtoffer' van de bubbel waarin ze zich bevinden, of de social media die ze gebruiken.

superpony schreef:
Dan beweer je dus dat alleen pro vaccineren de juiste informatie biedt. En dat is precies waarom mensen hun anti vaccinatie kant willen versterken.

Ja, maar wel genuanceerder. Instellingen als het CDC, RIVM en diverse wetenschappelijke instanties bieden de correcte informatie, gebaseerd op het onderzoek en de cijfers die ze tot hun beschikking hebben. Op basis daarvan wordt informatie gedeeld. En dat ten opzichte van anti-vaccinatie mensen die zich berusten op 'feiten' van bijv. 9fornews, Willem Engel etc, die gewoon aantoonbaar onwaar zijn. Maar vaak hebben die mensen zelf de kennis en kunde niet die informatie te vergelijken en is er blijkbaar een flink wantrouwen t.o.v. de overheid waardoor ze toch naar de foutieve informatie gaan luisteren. Dat die kennis en kunde er niet is, is niet gek (dat is écht een vak apart waar ik als researcher of iemand met een achtergrond in de biologie zelfs nog moeite mee kan hebben) omdat het vaak erg diepgaande en specifieke informatie bevat.

superpony schreef:
Er zijn wel degelijk goede argumenten, OOK gesteund door artsen, om niet te vaccineren. Maar die worden op een andere manier in het nieuws gebracht, dan ook een keus/kant waar je naar kan en mag luisteren.

Ben ik het mee eens hoor, en ik vind het lang niet altijd acceptabel hoe items in het nieuws worden gebracht. Maar ik vind echt aantoonbare foutieve informatie (t.o.v. framing) wel echt een aparte situatie.

superpony schreef:
Mensen lezen bijv artikelen, maar op tv komen vooral de voorstanders van het vaccineren en steeds weer dezelfde artsen. Niemand nodigt een keer een arts uit die er niet zo voor is, zodat het publiek die mening ook mag horen.

Die artsen worden vast uitgenodigd, maar willen niet op de 'reguliere media' verschijnen omdat ze dan de informatie vaak niet naar hun hand kunnen zetten. Dat kan overkomen alsof de reguliere media ontzettend biased is, maar vaak is dat niet de oorzaak van de onevenwichtige berichtgeving. Ook zijn veel artsen met kennis van zaken (i.e., IC-arts, immunoloog, viroloog) het gewoon eens of zijn ze van mening dat door extra nadruk te leggen op nuances het verkeerde beeld kan worden gebracht (ie., vaccineren is niet nodig). Wat je vaak ziet bij artsen die tegen zijn, is dat dit artsen zijn zonder kennis van zaken. Een algemeen-opgeleid huisarts. Een chiropractor. Fysiotherapeut. Etcetera. Ze komen wellicht betrouwbaar over maar zijn dat niet. Want zeg nu zelf, wie geloof je liever als het om COVID gaat? Een viroloog met jaren van research over corona-types en een immunoloog met jaren ervaring binnen de vaccinatiebranche, ten opzichte van een huisarts die voorheen nog nooit in aanraking is geweest met COVID-achtige ziektes of vaccins?

superpony schreef:
En wat ik al eerder schreef; Bij mijn medicatie staan veel bijwerkingen en dan heb je; 1op10, 1op 100 en 1op 1000. Dan worden door artsen veel bijwerkingen geaccepteerd en weggewuifd. Maar of ik nou die ene op de 10 ben of die ene op de 1000, voor mij blijft het heel vervelend.

Natuurlijk! Het is ook vervelend als je net de 'pech' hebt die ene persoon te zijn. Als een arts het wegwuift vind ik dat niet goed, maar nuance moet er wel zijn (aka, de kans is klein dus statistisch gezien is het beter het medicijn wel te nemen tov niet, omdat de gevolgen van de ziekte groter zijn dan het risico op die bijwerking).

Maar dat haalt niet weg dat het voor die ene persoon super vervelend is.

superpony schreef:
Zelfde als er echt mensen problemen hebben door het vaccineren. Ik ken de cijfers, snap hoe die tot stand komen, maar niemand wil net die ene zijn die met trombose in het ziekenhuis komt, of erger, net gemist wordt. of noem een andere ernstige bijwerking........

Snap ik, en als iemand de angst voor de bijwerkingen noemt als reden om niet te vaccineren kan ik daar echt begrip voor opbrengen. Maar dat staat niet gelijk aan het geloven van foutieve informatie, maar juist een (niet-rationele maar juist emotionele) risicoinschatting.

superpony schreef:
In de media wordt momenteel erg veel aandacht gegeven aan de lager geschoolden en anderstaligen die betere voorlichting moeten. Je hoort niet anders dan; Hoe krijgen we die groep zover dat ze wel gaan vaccineren............

En op zich wel logisch toch? Want het is ook eng dat zo'n virus steeds terugkomt, wereldwijd, met allerlei enge mutaties. Maar ik ben het met je eens dat de media er vaak wel te ongenuanceerd mee om gaat.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 01-06-21 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:22

Poekkie schreef:
Waarom is dat meeliften?
Als alleen de risicogroepen zich laten vaccineren is dat voor mij ook helemaal prima.
Ik doe het omdat voor mij het risico op nare bijwerkingen van het vaccin VOOR MIJ mij groter lijkt dan de ernst van corona. Het risico dat ik ooit wel corona zal krijgen is redelijk groot en dat accepteer ik ook gewoon. Al hou ik mij wel ongeveer aan de maatregelen , breng ik niemand bewust in gevaar en meld ik voordien altijd duidelijk aan toekomstig bezoek als ik klachten heb die eventueel op corona zouden wijzen (buiten twee dagen keelpijn nog niet voorgekomen). Wat is daar nu meeliften aan?

En zelfs moest het meeliften zijn... wat is het probleem? Met mijn pensioenponies die niet van het erf komen lift ik ook mee op het feit dat de andere paarden rondom hen de volledige resem inentingen hebben gehad. So what?

Dat de maatregelen straks niet meer nodig zijn, doordat anderen zich laten vaccineren. Iemand eerder in het topic verwoorde het mooi, maar kan het zo gauw niet terug vinden. Je plukt de vruchten van iets waar je niet aan mee werkt. Want ik ga ervan uit dat je niet de mondkap nog opzet straks als de vaccinatiegraad hoog genoeg is, om de mensen te beschermen die niet kunnen of mogen enten?

Ik vind de instelling dat een ander de kolen voor je uit het vuur haalt gewoon een erg vervelende of dat nu met corona is of er prat op gaan dat je stalgenoten wel vaccineren, zodat jij het niet hoeft te doen.

Ik ken meerdere mensen die zich niet vaccineren, de een snap ik volkomen, de ander totaal niet. Mensen die een grote mond hebben over de maatregelen, maar zich niet willen laten testen of vaccineren, vind ik nog wel de ergsten. Maar de instelling, laten we eerst maar eens kijken of een ander er niets aan over houdt voordat wel zelf een enting nemen, tja, dat vind ik een waardeloze instelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:25

Pandora2 schreef:
Tja... in een samenleving die al jaren gekenmerkt wordt door individualisme en egocentrisme mag zo'n instelling dan toch niet verbazen. :+

Oh, maar het verbaasd me ook niet, maar de samenleving is er dan ook niet mooier op geworden. Maar ik mag het nog steeds asociaal en afschuwelijk vinden toch, want dat is het ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:30

Wat leuk lees net ook dat het hele Duitse voetbal team zich weigert te laten inenten.

Bronvermelding:
Hier heb je een officieel bericht uit de msm:-) https://www.msn.com/de-de/sport/fussbal ... r-BB1cvjGx

Daar wordt het een beetje gebagatelliseerd. Ze laten zich niet inenten, vanwege de kans op bijwerkingen en die kunnen ze niet gebruiken. Het is te gevaarlijk i.v.m. de bijwerkingen.

https://www.ran.de/fussball/europameist ... der-121123

Er zit trouwens ook nog een filmpje bij waarbij de trainer uitlegt waarom ze zich niet laten inenten.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 02-06-21 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bron toegevoegd i.o.m. plaatser

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:32

Mindim schreef:
Poekkie schreef:
Waarom is dat meeliften?
Als alleen de risicogroepen zich laten vaccineren is dat voor mij ook helemaal prima.
Ik doe het omdat voor mij het risico op nare bijwerkingen van het vaccin VOOR MIJ mij groter lijkt dan de ernst van corona. Het risico dat ik ooit wel corona zal krijgen is redelijk groot en dat accepteer ik ook gewoon. Al hou ik mij wel ongeveer aan de maatregelen , breng ik niemand bewust in gevaar en meld ik voordien altijd duidelijk aan toekomstig bezoek als ik klachten heb die eventueel op corona zouden wijzen (buiten twee dagen keelpijn nog niet voorgekomen). Wat is daar nu meeliften aan?

En zelfs moest het meeliften zijn... wat is het probleem? Met mijn pensioenponies die niet van het erf komen lift ik ook mee op het feit dat de andere paarden rondom hen de volledige resem inentingen hebben gehad. So what?

Dat de maatregelen straks niet meer nodig zijn, doordat anderen zich laten vaccineren. Iemand eerder in het topic verwoorde het mooi, maar kan het zo gauw niet terug vinden. Je plukt de vruchten van iets waar je niet aan mee werkt. Want ik ga ervan uit dat je niet de mondkap nog opzet straks als de vaccinatiegraad hoog genoeg is, om de mensen te beschermen die niet kunnen of mogen enten?

Ik vind de instelling dat een ander de kolen voor je uit het vuur haalt gewoon een erg vervelende of dat nu met corona is of er prat op gaan dat je stalgenoten wel vaccineren, zodat jij het niet hoeft te doen.

Ik ken meerdere mensen die zich niet vaccineren, de een snap ik volkomen, de ander totaal niet. Mensen die een grote mond hebben over de maatregelen, maar zich niet willen laten testen of vaccineren, vind ik nog wel de ergsten. Maar de instelling, laten we eerst maar eens kijken of een ander er niets aan over houdt voordat wel zelf een enting nemen, tja, dat vind ik een waardeloze instelling.

Ik denk dat wij elkaar niet begrijpen.
Hoe veel er zijn ingeent laat me koud.
En momenteel wordt alles versoepeld terwijl we hier in belgie aan 18% vaccinatiegraad zitten, dat zet echt geen zoden aan de dijk.

Kijk... als ik op een stal ga staan waar ze zeggen dat het 100% vrije keuze is om naast de volle weide nog hooibakken te installeren. En ik vind dat niet nodig voor mijn paard, maar stalgenoten beginnen wel steeds hooibakken te zetten en netten te vullen etc terwijl het hun vrije keuze is. Liften ik en mijn paard dan mee als mijn paard mee hooi gaat eten ipv het gras dat er staat? Nee toch, ‘t is hun keuze, niet de mijne...

Ik vind het vervelend als profiteur weggezet te worden omdat anderen een keuze maken die niet mijn keuze is. Ik bepaal zelf wel of ik een spuit wil of niet, je hoeft je daarvoor niet superieur te voelen.

PeerAppel

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:36

@Dinopino, ik ben nog steeds benieuwd naar het medicijn tegen covid-19?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:38

Dinopino schreef:
Wat leuk lees net ook dat het hele Duitse voetbal team zich weigert te laten inenten.

OK en nu even het hele verhaal delen? Dit is weer duidelijk trollen...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:38

Dinopino schreef:
Brainless je stond me bij als iemand van dat clubje. En je had gewoon heel beschaafd mij een pb kunnen sturen. Wat je beschrijft is niet uniek. Heleboel mensen laten hun leven bepalen door hun ziektes en lijden aan pijn. Die niet nodig is en waar oplossingen voor zijn. Dat is een keuze.

Wat ik eigenlijk niet snap is dat je een stuk terug zegt dat je je tegen niets laat vaccineren en vertrouwd op jouw immuunsysteem maar vervolgens zeg je dat als je dan toch in het ziekenhuis komt is er dankzij Trump een medicijn. Hoe zit dat dan met jouw immuunsysteem?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:39

Mindim schreef:
Pandora2 schreef:
Tja... in een samenleving die al jaren gekenmerkt wordt door individualisme en egocentrisme mag zo'n instelling dan toch niet verbazen. :+

Oh, maar het verbaasd me ook niet, maar de samenleving is er dan ook niet mooier op geworden. Maar ik mag het nog steeds asociaal en afschuwelijk vinden toch, want dat is het ;)

Vermeend hogere moraal geïllustreerd.

Is een dimensie enger dan egoïsme omdat het zich zwaarwegender rechten aanmeet.

In míjn ogen vertragen de gevaccineerden een groepsimmuniteit.
Ja het is een ethische noodzaak omdat er anders teveel mensen dood gaan. Vaccins beschermen tegen de ergste gevolgen, verlagen de druk op de gezonheidszorg.
Voor een groepsimmuniteit is het optimaal dat de meest kwetsbaren gevaccineerd worden in een % dat de ziekenzorg niet meer overbelast en de rest niet.
Dus de vraag over wie nu wat voor wie doet en wie egoïstisch is, is... lastig te beantwoorden.

Vermeend hogere moraal echter is altijd verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:39

PeerAppel schreef:

Ivermectine toch? :))

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:41

Relaxed schreef:
PeerAppel schreef:

Ivermectine toch? :))

Geen idee of het helpt maar je zal alvast niet sterven aan wormen als je dit probeert :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:41

Poekkie schreef:
En momenteel wordt alles versoepeld terwijl we hier in belgie aan 18% vaccinatiegraad zitten, dat zet echt geen zoden aan de dijk.

Kijk... als ik op een stal ga staan waar ze zeggen dat het 100% vrije keuze is om naast de volle weide nog hooibakken te installeren. En ik vind dat niet nodig voor mijn paard, maar stalgenoten beginnen wel steeds hooibakken te zetten en netten te vullen etc terwijl het hun vrije keuze is. Liften ik en mijn paard dan mee als mijn paard mee hooi gaat eten ipv het gras dat er staat? Nee toch, ‘t is hun keuze, niet de mijne...

Ik vind het vervelend als profiteur weggezet te worden omdat anderen een keuze maken die niet mijn keuze is. Ik bepaal zelf wel of ik een spuit wil of niet, je hoeft je daarvoor niet superieur te voelen.

40 procent in Belgie heeft de eerste prik al gehad.

We begrijpen elkaar prima, we zijn het alleen niet eens. Maar jij vind het dus prima om deze nieuwe samenleving met social distancing, lockdowns en mondkap voort te zetten? Want na een jaar zonder vaccins, zitten we nog steeds in die situatie.

Verder ben ik niet superieur en vind ik me zelf dat ook niet, ik snap niet hoe je erbij komt?

De keuzes zijn misschien niet de jouwe, maar de uitkomsten zijn wel verrekte handig of niet dan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:42

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:
Pandora2 schreef:

Vermeend hogere moraal geïllustreerd.

Is een dimensie enger dan egoïsme omdat het zich zwaarwegender rechten aanmeet.

In míjn ogen vertragen de gevaccineerden een groepsimmuniteit.
Ja het is een ethische noodzaak omdat er anders teveel mensen dood gaan. Vaccins beschermen tegen de ergste gevolgen, verlagen de druk op de gezonheidszorg.
Voor een groepsimmuniteit is het optimaal dat de meest kwetsbaren gevaccineerd worden in een % dat de ziekenzorg niet meer overbelast en de rest niet.
Dus de vraag over wie nu wat voor wie doet en wie egoïstisch is, is... lastig te beantwoorden.

Ik ben toch benieuwd naar de wetenschappelijke onderbouwing van deze uitspraak, of heb je die al ergens gedeeld? :) .

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:43

nps schreef:
Maar hoe je het ook wend (wenden of keert - de IC's liggen / lagen zo vol dat de reguliere zorg opgeschort moet worden. En of dat nou gebeurt doordat 2% van de bevolking ziek is of 85%, een volle IC is een volle IC en artsen die ivm covid behandelingen moeten weigeren of reguliere zorg moeten opschorten blijven artsen die ivm covid behandelingen moeten weigeren of reguliere zorg moeten opschorten.

Het voorbeeld wat je noemt, 2% of 85% maakt daadwerkelijk verschil. Niet qua lockdown, die was absoluut nodig om de zorg niet te laten overstromen en om tijd te hebben om ouderen en kwetsbaren te vaccineren. Dus helemaal eens op dat punt.
Ik ken de exacte getallen niet qua percentages. Maar als die 2% uit jouw voorbeeld gevaar loopt met Corona, waarom zouden die andere 98%, terwijl die 2% nota bene gevaccineerd kan zijn nu, zich allen moeten laten vaccineren? En steeds weer opnieuw, terwijl ze het virus prima kunnen doorstaan en er weerstand mee op kunnen bouwen? Corona blijft, het gaat niet meer weg.

nps schreef:
Geen groot gevaar meer. Je plukt dus de vruchten van het feit dat anderen zich wél hebben laten vaccineren. Dat bedoel ik een beetje met wel de lusten, niet de lasten - als een ander het doet hoef jij het niet te doen.

Nogmaals; ik heb al Corona gehad en zou niet weten waarom ik de lusten pluk van de vaccinatie bereidheid van anderen. Ik vind het fijn dat de vaccins er zijn voor wie het nodig heeft of wie het wil, maar ik zie voor mezelf geen enkel risico meer. Tot de vaccins beschikbaar kwamen voor kwetsbaren zijn we zelf in lockdown geweest. De kwetsbaren om ons heen zijn inmiddels volledig gevaccineerd.

AppleSter schreef:
Mijn leeftijdsgroep is nu pas zo’n beetje aan de beurt voor vaccinaties, maar toch nemen de getallen in de ziekenhuizen en op de ic al een poosje af. Hogere leeftijdsgroepen komen bijna niet meer in het zh met Corona nu, omdat ze gevaccineerd zijn.
En dat terwijl de jeugd (nu zelfs gewoon weer fulltime) naar school gaat. Wellicht om het virus toch nog wat rond te laten gaan onder minder kwetsbaren om meer groepsimmuniteit te verkrijgen?

nps schreef:
Nee, omdat het altijd een superlastige afweging is tussen totaal geen onderwijs volgen en het risico van corona. Er is hier geen goede keuze in - je weegt het zwaar achterlopen op schoolgebied van de alle kinderen en het sociaal gemis wat ze hierbij hebben af tegen het risico van covid. Er is hier geen goede keuze in.

Het feit dat de ziekenhuizen leger lopen mbt Corona wil toch zeggen dat de vaccinatie van kwetsbaren helpt in dit geval en dat de jongeren (en hun directe omgeving dat nog niet gevaccineerd is) grotendeels goed door de besmettingen komen? Als het voor jongeren ook zo gevaarlijk was zouden de scholen immers niet volledig open zijn gegaan en zou de ic weer toch weer vol moeten liggen? Hoe verklaar je dat de uitbraken van de laatste maand op scholen niet voor hogere ziekenhuis opnames zorgen?

AppleSter schreef:
Zou jij vanaf nu elk jaar, net als bij de griepprik, de vaccinatie gaan halen voor de vaccinatiegraad? Dat kun je zeker van jongeren (zoals mijn kinderen) toch niet verwachten als ze bijna niet ziek worden van Corona?

nps schreef:
Sure, als dat ervoor zorgt dat Covid onder controle blijft heb ik daar echt geen enkel probleem mee. Het enige wat het me kost is een beetje tijd. Dat jongeren het niet hoeven zou ik prima vinden mits de IC laag bezet blijft en de zorg niet onder druk komt te staan.

Nobel dat jij daar geen problemen mee hebt. Ik heb dat wel. Uiteraard denk ik hetzelfde over de zorg die niet onder druk moet komen te staan, maar we staan anders erin qua oplossing. Ik denk dat je er al grotendeels bent door ouderen/kwetsbaren en bereidwilligen te vaccineren. Iedereen maar vaccineren is nu ook niet het geval en toch neemt de druk op de zorg af.

nps schreef:
@Palmera - hier zullen we nooit uitkomen. Ik ben zelf perfect gezond, vrijwel nooit ziek, slik geen enkele medicatie. Ik vind die vaccinatie voor mezelf dus niet zo boeiend, ik overleef het (waarschijnlijk wel). Maar ik neem hem dus wél voor ook voor anderen. Voor mijn ouders (al zijn die inmiddels gevaccineerd, hiep hoi! *\o/* ) en de rest van mijn familie, die ik dan weer kan knuffelen zonder bang te zijn ze ziek te maken. Maar ook voor de rest van de maatschappij. Hoe meer er gevaccineerd wordt, hoe meer er kan en mag voor iedereen en hoe beter het is voor de zorg. Het zorgt er ook voor dat kwetsbare personen die niet gevaccineerd kunnen worden ook vrij kunnen bewegen. De wereld is een beetje groter dan mij alleen.

Waarom zou je pas kunnen knuffelen met je familieleden die al gevaccineerd zijn als je zelf gevaccineerd bent? Het hele idee is toch dat ze na volledige vaccinatie beschermt zijn tegen het virus en het nog hooguit in heel lichte mate kunnen krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:44

Huertecilla schreef:

En van alle mensen op Bokt, zeg jij dat, dat verbaasd me nou werkelijk :=

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:46

Mindim schreef:
Poekkie schreef:

40 procent in Belgie heeft de eerste prik al gehad.

We begrijpen elkaar prima, we zijn het alleen niet eens. Maar jij vind het dus prima om deze nieuwe samenleving met social distancing, lockdowns en mondkap voort te zetten? Want na een jaar zonder vaccins, zitten we nog steeds in die situatie.

Verder ben ik niet superieur en vind ik me zelf dat ook niet, ik snap niet hoe je erbij komt?

De keuzes zijn misschien niet de jouwe, maar de uitkomsten zijn wel verrekte handig of niet dan.

Ik zie voor de niet-risicogroepen geen voordeel van vaccins.
Ik vind het dus een prima idee om de samenleving gewoon verder te zetten van zodra de risicogroepen zijn gevaccineerd ja. En dat ik dan een risico loop op corona... ja, net zoals griep, verkoudheid, bronchitis, ... aanvaardbaar risico voor mijn persoonsprofiel.

De manier waarop je anderen wegzet als profiteurs (vruchten plukken, meeliften, ...) laat wel duidelijk uitschijnen dat je je superieur voelt. En dat vind ik niet nodig, ik heb niet meer of niet minder respect voor mensen die al dan niet gevaccineerd zijn. Doe gerust.

IMANDRA

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:48

Poekkie, geen voordeel van vaccins? Vindt jij 10% van de besmettingen (ook onder jongeren) die long-covid oplopen dan een acceptabel risico, versus een 0,000x% kans dat je een bijwerking krijgt die langer dan een paar dagen duurt van het vaccin? Oprechte vraag :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:48

Dinopino schreef:

_/-\o_ _/-\o_ Je mag dan wel in Duitsland wonen maar je beheersing van het Duits is nog niet fantastisch.
Op aanraden van de teamarts laten ze de nationale ploeg niet vlak voor of tijdens het EK vaccineren omdat een dag koorts al kan betekenen dat de speler niet inzetbaar is. En het EK begint over een week en ze hebben met de totale ploeg maar een paar trainingsmomenten wegens buitenlandse verplichtingen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 01-06-21 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:49

Mindim schreef:
Palmera schreef:
Ik lees te vaak "vaccineren doe je niet voor jezelf maar voor anderen".

Nee dus. Het is mijn lijf en daar laat ik niks inspuiten voor een ander. Wat een ander met zijn lijf doet is zijn probleem, niet het mijne.
Kijk, mezelf laten inenten om de bijensterfte tegen te gaan zou de moeite lonen. Maar om de vernietigende mensheid te helpen zie ik gewoon het nut niet van in, juist omdat het vaccin voor mezelf ook niet relevant is.

Maar je lift straks wel graag mee op de voordelen dat anderen zich wel hebben laten vaccineren.

Ja dat is een maatschappij hè. We liften mee en worden beperkt op/door anderen hun keuzes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:49

bigone schreef:
Dinopino schreef:

_/-\o_ _/-\o_ Je mag dan wel in Duitsland wonen maar je beheersing van het Duits is nog niet fantastisch.
Op aanraden van de teamarts laten ze de nationale ploeg niet vlak voor of tijdens het EK vaccineren omdat een dag koorts al kan betekenen dat de speler niet inzetbaar is.

En hier gewoon in het Nederlands :D En idd, het gaat om de timing van het vaccineren..

https://www.ninefornews.nl/coronavaccin ... werkingen/

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:50

PeerAppel schreef:

Ik wacht ook nog steeds op een reactie op mijn toelichting.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:51

Palmera schreef:
Ik lees te vaak "vaccineren doe je niet voor jezelf maar voor anderen".

Nee dus. Het is mijn lijf en daar laat ik niks inspuiten voor een ander. Wat een ander met zijn lijf doet is zijn probleem, niet het mijne.
Kijk, mezelf laten inenten om de bijensterfte tegen te gaan zou de moeite lonen. Maar om de vernietigende mensheid te helpen zie ik gewoon het nut niet van in, juist omdat het vaccin voor mezelf ook niet relevant is.

Dit dus :j . Niemand bepaald voor mij of ik dat vaccin wel/niet neem.

Anoniem

Poekkie schreef:
Ik zie voor de niet-risicogroepen geen voordeel van vaccins.
Ik vind het dus een prima idee om de samenleving gewoon verder te zetten van zodra de risicogroepen zijn gevaccineerd ja. En dat ik dan een risico loop op corona... ja, net zoals griep, verkoudheid, bronchitis, ... aanvaardbaar risico voor mijn persoonsprofiel.

De manier waarop je anderen wegzet als profiteurs (vruchten plukken, meeliften, ...) laat wel duidelijk uitschijnen dat je je superieur voelt. En dat vind ik niet nodig, ik heb niet meer of niet minder respect voor mensen die al dan niet gevaccineerd zijn. Doe gerust.

Tja, jij vind het gewoon een logisch gevolg van andermans keuzes die goed uitpakken voor degenen die de keus niet hebben gemaakt. Ik kan dat dan egoistisch noemen en tevens superieur (te goed voelen voor..)ook. Maar goed, daar gaan we het niet over eens worden.

Poekkie

IMANDRA schreef:
Poekkie, geen voordeel van vaccins? Vindt jij 10% van de besmettingen (ook onder jongeren) die long-covid oplopen dan een acceptabel risico, versus een 0,000x% kans dat je een bijwerking krijgt die langer dan een paar dagen duurt van het vaccin? Oprechte vraag :j

Alle jongeren die ik ken hebben van covid helemaal geen erge gevolgen ondervonden, maar diegene die gevaccineerd zijn waren wel echt goed ziek. 10% met langdurige effecten bij gezonde mensen <60 lijkt me erg straf.
Maar ja, voor mij persoonlijk loop ik liever het risico op covid dan om nu voor een vaccin te gaan.
Los daarvan ben ik nu ook niet roekeloos bezig en hou me gewoon overal netjes. Maar ooit zal ik het wel eens zitten hebben gok ik. Aangezien mijn oma is gevaccineerd, vind ik dat geen probleem meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:52

Grappig hè , dat we 9fornews moeten gebruiken om Dinopinos incomplete inbreng ( zoals gewoonlijk) moeten weerleggen.