Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:40

Dinopino schreef:
Ik reageer op de titel en zeg dat ik tegen ben en waarom. Vind het al belachelijk dat ik uberhaupt een paspoort moet tonen wanneer ik ergens heen wil. Waarom zou ik toestemming nodig hebben om ergens heen te gaan.

Maar ik begrijp dat jij het wel graag wil. Ook prima toch. Maar hoe zou ik ooit jou kunnen besmetten jij bent dan toch ingeent.

Ik herhaal: het gaat niet om een vaccinatiebewijs, maar een niet-besmettelijkheidsbewijs. Een groen vinkje voor antistoffen danwel negatief testbewijs, waarbij het onderscheid tussen die twee niet wordt aangegeven.

Oftewel, ik kan daar zijn als gevaccineerde, of als negatief geteste. In het laatste geval heb ik geen enkele bescherming tegen jou als potentieel besmette. Daarom, als geen vaccin wilt, prima, maar dan moet je even testen en kan je alsnog je gang gaan bij negatief resultaat.

Dinopino

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:15

Een niet besmettelijk bewijs. Sorry dat haalde ik uit de titel niet. Interessant om de andere mens als een potentiële besmetter te gaan bekijken. En waarom dan alleen bij het vliegveld. Ik kan je dan toch ook op straat besmetten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:15

Ik denk dat er een verkeerd idee bestaat over vaccinatie paspoorten.
Het is een bewijsje voor jou dat je gevaccineerd bent, dat je kunt tonen waar nodig.
Niemand heeft er belang bij om miljoenen vaccinatie paspoortgegevens in een computer te gaan zitten checken of Pietje of Marietje nog wel een geldig vaccin heeft en ergens heen mag.
Er wordt helemaal niets met de gegevens gedaan behalve dat het opgeslagen is en mocht je in een ziekenhuis belanden, dan weten ze dat je al of niet bent ingeënt mochten ze dat na gaan zoeken en je hebt je paspoort niet bij je. Verder zit er echt niemand aan, want ze hebben er totaal niks aan.
Het is voor de gevaccineerde. Een bewijs dat je kunt tonen als dat nodig is.
Net als een vaccinatie boekje bij je paard. Dan zit je toch ook niet te denken dat iemand in een computer zt te kijken of die nog geldig zijn ofzo?
En je gewone paspoort. Mensen zitten daar ook niet in een computer naar te kijken of alle uitgegeven paspoorten nog geldig zijn ofzo. Dat is je eigen verantwoording.
Waarom zijn mensen zo geobsedeerd met de gedachte dat mensen bezig zijn met jouw vaccinaties?
Computerwerk is juist geen mensenwerk. Het is gewoon opslag en opvraagbaar als het nodig is. Men gaat niet willekeurig gegevens opvragen, waarom zou men?
En je wordt niet uitgesloten als je geen paspoort hebt, je moet dan gewoon een test ondergaan.
Het grote voordeel van een paspoort is dat je kunt bewijzen dat je gevaccineerd bent en dus geen testen hoeft te ondergaan, maar er zitten geen consequenties aan het niet hebben, behalve dan dat je dan testen met ondergaan, die je TOCH AL had moeten ondergaan in die omstandigheden.
Er is geen plotselinge verandering dat je ergens niet in mag.Je mocht daar toch al niet in, of alleen met bewijs van zeer recent negatief testresultaat . En nu kun je daar ook in met een paspoort. Wat is in hemelsnaam het bezwaar tegen het kunnen bewijzen dat je gevaccineerd bent?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:20

Mijn bezwaar er tegen heb ik dacht ik genoemd. En dat is mijn mening. En jij hebt een andere mening. Gelukkig want dat kan volgens Karl66 en een paar andere in een democratie.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:21

Lusitana schreef:
Ik denk dat er een verkeerd idee bestaat over vaccinatie paspoorten.
Het is een bewijsje voor jou dat je gevaccineerd bent, dat je kunt tonen waar nodig.
Niemand heeft er belang bij om miljoenen vaccinatie paspoortgegevens in een computer te gaan zitten checken of Pietje of Marietje nog wel een geldig vaccin heeft en ergens heen mag.
Er wordt helemaal niets met de gegevens gedaan behalve dat het opgeslagen is en mocht je in een ziekenhuis belanden, dan weten ze dat je al of niet bent ingeënt mochten ze dat na gaan zoeken en je hebt je paspoort niet bij je. Verder zit er echt niemand aan, want ze hebben er totaal niks aan.
Het is voor de gevaccineerde. Een bewijs dat je kunt tonen als dat nodig is.
Net als een vaccinatie boekje bij je paard. Dan zit je toch ook niet te denken dat iemand in een computer zt te kijken of die nog geldig zijn ofzo?
En je gewone paspoort. Mensen zitten daar ook niet in een computer naar te kijken of alle uitgegeven paspoorten nog geldig zijn ofzo. Dat is je eigen verantwoording.
Waarom zijn mensen zo geobsedeerd met de gedachte dat mensen bezig zijn met jouw vaccinaties?
Computerwerk is juist geen mensenwerk. Het is gewoon opslag en opvraagbaar als het nodig is. Men gaat niet willekeurig gegevens opvragen, waarom zou men?
En je wordt niet uitgesloten als je geen paspoort hebt, je moet dan gewoon een test ondergaan.
Het grote voordeel van een paspoort is dat je kunt bewijzen dat je gevaccineerd bent en dus geen testen hoeft te ondergaan, maar er zitten geen consequenties aan het niet hebben, behalve dan dat je dan testen met ondergaan, die je TOCH AL had moeten ondergaan in die omstandigheden.
Er is geen plotselinge verandering dat je ergens niet in mag.Je mocht daar toch al niet in, of alleen met bewijs van zeer recent negatief testresultaat . En nu kun je daar ook in met een paspoort. Wat is in hemelsnaam het bezwaar tegen het kunnen bewijzen dat je gevaccineerd bent?

Mooi samengevat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:25

Ik heb er geen enkel probleem mee. Laat me vaccineren wanneer ik aan de beurt ben en dat mag wat mij betreft iedereen weten en wil ik overal laten zien. Voor het zo ver is zou ik ook geen problemen hebben met testen. Ik voel me daar toe niet gedwongen, want het zou dan mijn eigen keuze zijn. Heb ik het er voor over om mezelf te laten testen om naar dat festival te kunnen ja of nee. Ik zie het als meewerken aan een oplossing.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:43

Dinopino schreef:
Een niet besmettelijk bewijs. Sorry dat haalde ik uit de titel niet. Interessant om de andere mens als een potentiële besmetter te gaan bekijken. En waarom dan alleen bij het vliegveld. Ik kan je dan toch ook op straat besmetten

Wellicht niet uit de titel, maar hopelijk wel uit mijn bericht van twee zinnen waarop je op de eerste reageerde. :')

Een potentieel besmette, ja, geef het een naam. Dat is waar het hele gebeuren om draait. We willen weer zoveel als mogelijk terug naar normaal met zo min mogelijk besmettingen. Dat bereik je door te zorgen dat de aanwezigen bij je evenement (dus niet alleen op het vliegveld) ofwel antistoffen ofwel een negatieve test, zodat ze niet de mensen die daar aanwezig zijn kunnen besmetten. Dat is in mijn visie geen devaluatie van de medemens o.i.d.

Op straat is de besmettingskans overigens al bijzonder klein. Ook al zou je mij (of ik jou) op straat besmetten, dan blijft dat beperkt tot die persoon. Dat is natuurlijk alweer anders als je in het publiek van een concert dicht op anderen staat, zodat voor dat soort evenementen een dergelijke app mij zinvol lijkt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:38

Dinopino schreef:
Mijn bezwaar er tegen heb ik dacht ik genoemd. En dat is mijn mening. En jij hebt een andere mening. Gelukkig want dat kan volgens Karl66 en een paar andere in een democratie.

Een mening hebben en kunnen uiten is vanzelfsprekend, en in een discussie ook heel fijn dat die verschillen, maar dat is niet hetzelfde als gegrond bezwaar onderbouwen. Ik zie geen onderbouwing waarom het zo erg is dat je een bewijs kunt tonen om naar een evenement te gaan of het land uit te kunnen waar je zonder bewijs van niet besmet zijn sowieso niet zou kunnen komen.
Dat je niet wilt dat mensen iets van jou weten is gebaseerd op gevoelens. Het doet niemand kwaad als jij een bewijs kunt tonen waar gewenst. En dat gaat niet om de supermarkt, maar plekken waar het lastig is om afstand te houden. Mensen die een evenement organiseren hebben de plicht om dit zo veilig mogelijk te doen betreffende covid besmettingsgevaar en dus vragen om vaccinatie bewijs of bewijs van negatieve test lijkt mij in elk geval gewoon logish. Als niet gegarandeerd kan worden dat er afstand wordt gehouden, gaat het hele evenement niet door zonder dergelijke maatregelen als bewijsjes.

Wil je niet dat het virus gewoon verdwijnt zodat iedereen weer álle vrijheid heeft? Dan moet men nieuwe besmettingen voorkomen.
Wat lijkt jouw de oplossing?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:54

Lusitana ik heb mijn mening gegeven en onderbouwd, waarom ik mijn vrijheid wil inleveren met een soort pas. Dat is weer jouw mening dat privacy weg geven iets is met gevoelens. Ik zie het meer als mijn vrijheid en mijn grondrecht.

Wanneer er een organisator of wat dan ook is, die van mij een paspoort verlangt, dan zul je me er nooit vinden. Ik heb geen behoefte om tussen een stelletje gevaccineerden en pcr-test mensen te staan. Tevens wanneer een zanger of groep,met die onzin eens is, dan luister ik hun muziek wel op cd.

Hier in Duitsland eisen ze een pcr test, wanneer ik schoenen wil kopen. Nou gelukkig is er internet.

Besmettingsgevaar,volgens mij zijn ze er nu naar twee jaar nog niet achter, hoe zo n besmetting eigenlijk in zijn werk zou moeten gaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:00

Dinopino schreef:
Besmettingsgevaar,volgens mij zijn ze er nu naar twee jaar nog niet achter, hoe zo n besmetting eigenlijk in zijn werk zou moeten gaan.

Waarom denk je dat wetenschappers in de virologie niet weten hoe een besmetting in zijn werk gaat? :7

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:03

Ik vind dit de uitspraak van het jaar: "Ik heb geen behoefte om tussen een stelletje gevaccineerden en pcr-test mensen te staan".
(in negatieve zin dan)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:10

nynke55 schreef:
Ik vind dit de uitspraak van het jaar: "Ik heb geen behoefte om tussen een stelletje gevaccineerden en pcr-test mensen te staan".
(in negatieve zin dan)

Dan is zo’n paspoort toch best handig, weet je iig zeker dat je niet terecht komt tussen gevaccineerden en PCR mensen :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:12

nynke55 schreef:
(in negatieve zin dan)

Ja :D :D
Ik ga liever hossen met niet-gevaccineerde en niet-geteste mensen bij Lange Frans is dan het alternatief, denk ik ;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:21

Ik vind het wel bijzonder hoe hier direct wordt verwezen naar niet willen vaccineren. Dat is toch iets heel anders en staat toch eigenlijk los van elkaar? Je kan je prima willen laten vaccineren maar tegen een vaccinatie bewijs/test maatschappij zijn.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:24

Klopt hoor Lenaa'tje. Het valt mij op dat van de mensen die willen vaccineren er best veel zijn die geen paspoort willen en dat goed onderbouwen. Van de mensen die niet willen vaccineren ben ik er nog geen 1 tegengekomen die een paspoort wel een goed idee vindt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:27

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:30

Echwel schreef:
De Jonge: "stop met onsmakelijke WO II-vergelijkingen" - https://nos.nl/l/2379677#UPDATE-container-52934736

Dit soort fratsen blijven komen

Tja überhaupt iedere vergelijk met een oorlog is fout. Ook als mensen dat op hun manier goed bedoelen. De vergelijking in WO 2 was het veel erger is natuurlijk net zo goed niet te maken.

@nynke55 dat bedoel ik ook inderdaad!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:34

Ik begrijp dat vergelijk echt niet :( Dan heb je echt niks begrepen van de geschiedenislessen over WOII of heb je geen grootouders die de oorlog hebben meegemaakt :?
De mijne draaien zich om in hun graf denk ik als ze deze vergelijkingen horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:35

nynke55 schreef:
(in negatieve zin dan)

Ja, het is een beetje een sneue uitlating inderdaad. Nou dan blijven ze toch fijn thuis, denk ik dan, heb ik geen last van hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:37

verootjoo schreef:
Ik begrijp dat vergelijk echt niet :( Dan heb je echt niks begrepen van de geschiedenislessen over WOII of heb je geen grootouders die de oorlog hebben meegemaakt :?
De mijne draaien zich om in hun graf denk ik als ze deze vergelijkingen horen.

De gemiddelde intelligentie en fatsoen is nog nooit zo duidelijk komen bovendrijven als tijdens corona tijd. Tenenkrommend, die mensen hebben nog maar weinig meegemaakt in het leven, denk ik dan maar.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:45

Dinopino schreef:
Lusitana ik heb mijn mening gegeven en onderbouwd, waarom ik mijn vrijheid wil inleveren met een soort pas. Dat is weer jouw mening dat privacy weg geven iets is met gevoelens. Ik zie het meer als mijn vrijheid en mijn grondrecht.

Wanneer er een organisator of wat dan ook is, die van mij een paspoort verlangt, dan zul je me er nooit vinden. Ik heb geen behoefte om tussen een stelletje gevaccineerden en pcr-test mensen te staan. Tevens wanneer een zanger of groep,met die onzin eens is, dan luister ik hun muziek wel op cd.

Hier in Duitsland eisen ze een pcr test, wanneer ik schoenen wil kopen. Nou gelukkig is er internet.

Helemaal mee eens.
Hier ook tegen vaccinatiepaspoort.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:53

Ok, en mag ik vragen wat jouw bezwaar is om tussen gevaccineerden of negatief getesten te staan? Ik ben daar wel nieuwsgierig naar eigenlijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:56

En het mooie is dat je gewoon tegen een vaccinatiepaspoort kan zijn en dat je die niet hoeft te hebben. Dan mag je precies hetzelfde als wat je nou ook mag. Het klopt dat er dan beperkingen zijn, maar dat komt omdat we bezig zijn een pandemie te bestrijden.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:59

ik ben tegen een paspoort of negatieve test bewijzen, ook omdat dit alleen maar angst zaait en men de angst wil gebruiken om het virus er onder te krijgen in plaats van gezond verstand, dus voldoende afstand en regelmatig handen wassen en geen drukke plaatsen opzoeken ook ben ik niet van de muilkorven want dat valt onder het angstzaaien en dat helpt nu eenmaal niet.,

dat doelgroepen geen worden (lees mensen met verminderderde weerstand is logies maar gezonde mensen enten vind ik niet logies.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:03

Gezonde mensen enten is heel logisch hoor. Net als bij Polio, Mazelen of Difterie.

Ik heb helemaal geen angst en wil me graag laten prikken. Dat zie ik als gezond verstand.