Gelukkig had ik ook een super lieve oma aan de andere kant.
Godszijdank zijn de meeste families gewoon in staat tot „houden van“.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:Jij hebt van de Goede Heer verstand gekregen. Gebruik het. Het is niet omdat ik ergens achter een scherm zit, en jij niet kunt zien of inschatten welke ervaring ik eventueel heb, dat ik die ervaring niet heb.De enige conclusie die ik kan trekken is dat jij geen ervaring hebt met verstoorde relaties tussen ouders en kinderen en van ons twee heb jij dan toch echt de minst nuttige ervaring in dit topic.
BigBen schreef:Ayasha schreef:Jij hebt van de Goede Heer verstand gekregen. Gebruik het. Het is niet omdat ik ergens achter een scherm zit, en jij niet kunt zien of inschatten welke ervaring ik eventueel heb, dat ik die ervaring niet heb.De enige conclusie die ik kan trekken is dat jij geen ervaring hebt met verstoorde relaties tussen ouders en kinderen en van ons twee heb jij dan toch echt de minst nuttige ervaring in dit topic.
BigBen schreef:Jij hebt van de Goede Heer verstand gekregen. Gebruik het. Het is niet omdat ik ergens achter een scherm zit, en jij niet kunt zien of inschatten welke ervaring ik eventueel heb, dat ik die ervaring niet heb.
En volg je eigen advies op zou ik zeggen.
Je draagt niets bij aan de discussie behalve persoonlijke aanvallen.
En dat is amper een bijdrage te noemen. BigBen schreef:Ayasha schreef:Jij hebt van de Goede Heer verstand gekregen. Gebruik het. Het is niet omdat ik ergens achter een scherm zit, en jij niet kunt zien of inschatten welke ervaring ik eventueel heb, dat ik die ervaring niet heb.De enige conclusie die ik kan trekken is dat jij geen ervaring hebt met verstoorde relaties tussen ouders en kinderen en van ons twee heb jij dan toch echt de minst nuttige ervaring in dit topic.
heidy_wilco schreef:Excuus? Je hebt al meerdere antwoorden gegeven die op het randje zitten, maar iemand zeggen dat ze haar verstand niet gebruikt omdat jij het niet eens bent is echt not done. Wat een nare manier van communiceren heb jij, en niet enkel in dit topic. Dit is je al enkele malen verteld door verscheidene mensen, een suggestie is om hier ook wat mee te doen.
Ibbel schreef:BigBen schreef:Jij hebt van de Goede Heer verstand gekregen. Gebruik het. Het is niet omdat ik ergens achter een scherm zit, en jij niet kunt zien of inschatten welke ervaring ik eventueel heb, dat ik die ervaring niet heb.
Grinnik. Practice what you preach....
BigBen schreef:Mss eerst eens lezen wat er staat ? Ik zegt niet dat Ayasha haar verstand moet gebruiken omdat ze het niet met mij eens is. Ik geloof dat iedereen zijn eigen mening mag hebben en mag formuleren. Ik zeg wél dat ze haar verstand moet gebruiken omdat ze zonder meer aanneemt dat ik geen ervaring zou hebben met verstoorde kind-ouderrelaties, terwijl ze er geen flauw idee van heeft welke ervaringen ik al dan niet heb.
Ayasha schreef:BigBen schreef:Mss eerst eens lezen wat er staat ? Ik zegt niet dat Ayasha haar verstand moet gebruiken omdat ze het niet met mij eens is. Ik geloof dat iedereen zijn eigen mening mag hebben en mag formuleren. Ik zeg wél dat ze haar verstand moet gebruiken omdat ze zonder meer aanneemt dat ik geen ervaring zou hebben met verstoorde kind-ouderrelaties, terwijl ze er geen flauw idee van heeft welke ervaringen ik al dan niet heb.
jouw berichten in dit topic staan vol aannames terwijl je geen flauw idé hebt van andermans ervaringen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
BigBen schreef:Ayasha schreef:jouw berichten in dit topic staan vol aannames terwijl je geen flauw idé hebt van andermans ervaringen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Welke aannames ? Laat maar zien.
Dat je toevallig gelijk hebt maakt het niet minder een aanname. We zullen nooit weten of mijn aanname wel of niet correct is want als ze correct zou zijn. Zou jij de laatste zijn om dat toe te geven. Dat past niet in je stijl. 
BigBen schreef:Sorry Bigone. Dat zijn jouw zaken niet.
Ibbel schreef:Het is alsof je tegen je cardioloog zegt: jij kan me niet diagnosticeren want je hebt zelf nooit een hartinfarct gehad. En dat is natuurlijk onzin. Maar zodra het gaat om kinderen is het: jij kan hier niet over oordelen want je hebt zelf geen kinderen.

Ibbel schreef:Het is alsof je tegen je cardioloog zegt: jij kan me niet diagnosticeren want je hebt zelf nooit een hartinfarct gehad. En dat is natuurlijk onzin. Maar zodra het gaat om kinderen is het: jij kan hier niet over oordelen want je hebt zelf geen kinderen.
liedje89 schreef:Ik denk dat het hebben/krijgen van kinderen ook een ervaring is die voor 20 mensen best 20x verschillend kan zijn. Er zijn zo veel verschillende mensen die in verschillende omstandigheden en uit verschillende motieven kinderen krijgen, die ervaring is heus niet universeel hetzelfde. Het lijkt me eerlijk gezegd juist moeilijk voor mensen die een goede relatie hebben met hun eigen kinderen om je er een voorstelling van te maken dat er mensen zijn die daadwerkelijk niet van hun kinderen houden, of in elk geval veel minder van hun kinderen houden dan van zichzelf of hun reputatie.