Oma teleurgesteld, boos omdat dochter geen jurken aan wil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:53

Inderdaad realiseer ik me sinds ik ouder ben inderdaad nog veel meer in welke top hufter klasse mijn oma speelde -O-
Gelukkig had ik ook een super lieve oma aan de andere kant.

Godszijdank zijn de meeste families gewoon in staat tot „houden van“.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:55

Ayasha schreef:
De enige conclusie die ik kan trekken is dat jij geen ervaring hebt met verstoorde relaties tussen ouders en kinderen en van ons twee heb jij dan toch echt de minst nuttige ervaring in dit topic.
Jij hebt van de Goede Heer verstand gekregen. Gebruik het. Het is niet omdat ik ergens achter een scherm zit, en jij niet kunt zien of inschatten welke ervaring ik eventueel heb, dat ik die ervaring niet heb.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:01

BigBen schreef:
Ayasha schreef:
De enige conclusie die ik kan trekken is dat jij geen ervaring hebt met verstoorde relaties tussen ouders en kinderen en van ons twee heb jij dan toch echt de minst nuttige ervaring in dit topic.
Jij hebt van de Goede Heer verstand gekregen. Gebruik het. Het is niet omdat ik ergens achter een scherm zit, en jij niet kunt zien of inschatten welke ervaring ik eventueel heb, dat ik die ervaring niet heb.

Excuus? Je hebt al meerdere antwoorden gegeven die op het randje zitten, maar iemand zeggen dat ze haar verstand niet gebruikt omdat jij het niet eens bent is echt not done. Wat een nare manier van communiceren heb jij, en niet enkel in dit topic. Dit is je al enkele malen verteld door verscheidene mensen, een suggestie is om hier ook wat mee te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:03

BigBen schreef:

Ik geloof niet in de goede heer. :) En volg je eigen advies op zou ik zeggen. :) Je draagt niets bij aan de discussie behalve persoonlijke aanvallen. :) En dat is amper een bijdrage te noemen.

Ibbel

BigBen schreef:

Grinnik. Practice what you preach....

BigOne

BigBen schreef:
Ayasha schreef:

Waarom reageer je niet op mijn vraag ?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:09

heidy_wilco schreef:
Excuus? Je hebt al meerdere antwoorden gegeven die op het randje zitten, maar iemand zeggen dat ze haar verstand niet gebruikt omdat jij het niet eens bent is echt not done. Wat een nare manier van communiceren heb jij, en niet enkel in dit topic. Dit is je al enkele malen verteld door verscheidene mensen, een suggestie is om hier ook wat mee te doen.

Mss eerst eens lezen wat er staat ? Ik zegt niet dat Ayasha haar verstand moet gebruiken omdat ze het niet met mij eens is. Ik geloof dat iedereen zijn eigen mening mag hebben en mag formuleren. Ik zeg wél dat ze haar verstand moet gebruiken omdat ze zonder meer aanneemt dat ik geen ervaring zou hebben met verstoorde kind-ouderrelaties, terwijl ze er geen flauw idee van heeft welke ervaringen ik al dan niet heb.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:11

Ibbel schreef:
BigBen schreef:

Grinnik. Practice what you preach....

Tot nog toe heb ik niets zonder meer aangenomen over andere gebruikers. Van Ayasha heb ik gegokt dat ze geen kinderen had. Dat was niet zo moeilijk, en het was juist.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:12

BigBen schreef:
Mss eerst eens lezen wat er staat ? Ik zegt niet dat Ayasha haar verstand moet gebruiken omdat ze het niet met mij eens is. Ik geloof dat iedereen zijn eigen mening mag hebben en mag formuleren. Ik zeg wél dat ze haar verstand moet gebruiken omdat ze zonder meer aanneemt dat ik geen ervaring zou hebben met verstoorde kind-ouderrelaties, terwijl ze er geen flauw idee van heeft welke ervaringen ik al dan niet heb.

jouw berichten in dit topic staan vol aannames terwijl je geen flauw idé hebt van andermans ervaringen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:13

Ayasha schreef:
BigBen schreef:

jouw berichten in dit topic staan vol aannames terwijl je geen flauw idé hebt van andermans ervaringen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Welke aannames ? Laat maar zien.

BigOne

Re: Oma teleurgesteld, boos omdat dochter geen jurken aan wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:15

Bigben , lees je wel of richt je je pijlen nu op één persoon om je gelijk te halen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:20

B
Laatst bijgewerkt door BigOne op 16-05-21 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:21

Sorry Bigone. Dat zijn jouw zaken niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:21

Moderatoropmerking:
Hierbij het dringende verzoek de discussie op de bal te houden en niet op de man.
Het is niet nodig om persoonlijk te worden, dit is niet constructief en komt de sfeer in het topic niet ten goede.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:23

BigBen schreef:
Ayasha schreef:

Welke aannames ? Laat maar zien.

Dat ik geen kinderen heb was een aanname. :+ Dat je toevallig gelijk hebt maakt het niet minder een aanname. We zullen nooit weten of mijn aanname wel of niet correct is want als ze correct zou zijn. Zou jij de laatste zijn om dat toe te geven. Dat past niet in je stijl.

Je nam "aan" dat TS 13 pagina's geleden ook al wist wat ze moest/wilde doen met deze situatie. Insinueerde daarmee dus indirect en al dan niet onbewust dat TS dit topic alleen opende om een stel onbekenden over haar moeder heen tel aten lopen. Die aanname is ook niet perse correct. Integendeel, op basis van de posts van TS komt het op mij over alsof ze oprecht niet wist wat te doen met deze situatie en of ze wel of niet in haar recht stond door voor zichzelf te kiezen.
Gebaseerd op jouw posts dan weer een dubio dat jij je niet kan voorstellen blijkbaar.

Wat ik nu oprecht zou willen weten is wat jij nu eigenlijk denkt te bereiken/probeert bij te dragen aan deze discussie? :)
Tenminste, ik hoop dat je het niet erg vind dat ik aan neem dat je een doel hebt/iets wil bijdragen in deze discussie en niet alleen komt trollen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:29

BigBen schreef:
Sorry Bigone. Dat zijn jouw zaken niet.

Nee maar je oordeelde wel over anderen.
En ook al heb je kinderen dan kun je nog een stapje verder gaan door te beweren dat je er niet over kunt oordelen zonder het meegemaakt te hebben. Dus eigenlijk doen wel of geen kinderen er helemaal niet toe.
Op het moment dat kinderen of ouders of broers en zussen besluiten om banden te verbreken is er vaak al zoveel gebeurd dat wanneer ze er openlijk over zouden praten iedereen zou zeggen: Ik snap het volkomen. Maar er rust een groot taboe op terwijl ik denk, je kiest als kind niet voor familie, die krijg je er automatisch bij. En het kan maar zo zijn dat de loyaliteit van kinderen grenzen kent, in veel gevallen terecht. Ook breken ouders soms met hun kinderen voor hun eigen veiligheid , bvb bij zwaar drugsgebruik. Makkelijk ? Nooit, niemand neemt zo’n beslissing snel maar vaak pas wanneer het echt niet anders kan. En zelf kinderen hebben is absoluut geen voorwaarde om te beseffen welke moeite dat kost.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:39

Het is alsof je tegen je cardioloog zegt: jij kan me niet diagnosticeren want je hebt zelf nooit een hartinfarct gehad. En dat is natuurlijk onzin. Maar zodra het gaat om kinderen is het: jij kan hier niet over oordelen want je hebt zelf geen kinderen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:41

Ibbel schreef:
Het is alsof je tegen je cardioloog zegt: jij kan me niet diagnosticeren want je hebt zelf nooit een hartinfarct gehad. En dat is natuurlijk onzin. Maar zodra het gaat om kinderen is het: jij kan hier niet over oordelen want je hebt zelf geen kinderen.

Dat terwijl het hier gaat over een kind dat breekt met de ouder. Niet andersom. Dus dat maakt het helemaal onlogisch. :+
Uitgaande van die logica zou je dus enkel een mening mogen hebben indien je ooit gebroken hebt met je ouders.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:42

Waarschijnlijk is het topic laten verwateren op dit moment niet zo slecht.
TS en haar moeder hebben zo hun eigen meningsverschillen en opvattingen maar op basis van de reacties van TS gaan ze daar zo goed mogenlijk mee om met inderdaad gezond verstand.
Ik hoop ook van harte dat ze verder een goed midden vinden samen.
Gelukkig voert niet ieder conflict in het leven tot een drama.

Helaas zijn er ook genoeg situaties die wel oprecht een drama zijn en dan komen daar logisch ook emoties bij. Deze situaties gaan veel te diep voor een topic als en voor een ander vaak niet eens voor te stellen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:49

Ayasha schreef:
Uitgaande van die logica zou je dus enkel een mening mogen hebben indien je ooit gebroken hebt met je ouders.

Maw, zonder hands-on experience word je dus beticht van geen inlevingsvermogen te hebben. Dat is nogal wat.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 19:01

Wat een verspilling van cyberspace deze "discussie".

Ik ken zowel ouders als kinderen die geen "houden van" ervaren en geen loyaliteit naar de ander. Er is niks zo ingewikkeld als familiedynamiek. En ik denk dat niemand ooit licht gaat over dergelijke beslissingen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 19:10

Dan kun je iedere discussie in een willekeurige kroeg ook wel een verspilling van zuurstof (en bier) noemen :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 19:19

Ibbel schreef:

Die had ik ook in mijn hoofd, maar dan met een psychiater die alle psychische stoornissen moet hebben (gehad). Knap als je dan nog zo'n beroep kunt uitoefenen, maar dat terzijde.

Maar wellicht is BigBen de (groot)ouder in dit verhaal wel.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:07

Ik denk dat het hebben/krijgen van kinderen ook een ervaring is die voor 20 mensen best 20x verschillend kan zijn. Er zijn zo veel verschillende mensen die in verschillende omstandigheden en uit verschillende motieven kinderen krijgen, die ervaring is heus niet universeel hetzelfde. Het lijkt me eerlijk gezegd juist moeilijk voor mensen die een goede relatie hebben met hun eigen kinderen om je er een voorstelling van te maken dat er mensen zijn die daadwerkelijk niet van hun kinderen houden, of in elk geval veel minder van hun kinderen houden dan van zichzelf of hun reputatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:31

liedje89 schreef:
Ik denk dat het hebben/krijgen van kinderen ook een ervaring is die voor 20 mensen best 20x verschillend kan zijn. Er zijn zo veel verschillende mensen die in verschillende omstandigheden en uit verschillende motieven kinderen krijgen, die ervaring is heus niet universeel hetzelfde. Het lijkt me eerlijk gezegd juist moeilijk voor mensen die een goede relatie hebben met hun eigen kinderen om je er een voorstelling van te maken dat er mensen zijn die daadwerkelijk niet van hun kinderen houden, of in elk geval veel minder van hun kinderen houden dan van zichzelf of hun reputatie.

En zelfs dan blijven kinderen in eerste instantie loyaal tot de bom barst of de ouders er de stekker uittrekken omdat een kind zich totaal asociaal gedraagt .