Pareltjes schreef:Antwoord op de vraag
Omdat het kan.
Ik ben Brabantse van origine en enkele decennia geleden deden we daar niet moeilijk over.
Ge komt wanneer het oe uitkomt.Dus als Brabantse was ik altijd chronisch te laat. Dwz op sociale babbel afspraken. Bij belangrijke afspraken stipt op tijd. Zo werd je keurig opgevoed. Een arts laat je niet wachten, schoolhoofd ook niet.
De enige die te “ lijden “ hebben onder de “ laksheid “ zijn je vrienden. Maar die zijn exact hetzelfde dus niemand maakt zich druk. Waar ik me pas écht aan kan ergeren zijn mensen die chronisch te vroeg zijn.
Jij nog met de krulspelden of stofzuiger in de weer bent en ze “happy de peppy” al voor je deur staan: Jaaaa, we zijn wat vroeger!! Arghhhh!
Nu in het Belgische is het helemaal geen probleem, hier hebben ze de klok nog niet uitgevonden dus je ziet wel wanneer iemand “ afkomt “. Tot grote ergernis van mijn man, die is van Holland. Loopt te ijsberen door het huis. Of het nu zakelijke calls met midden Afrika zijn( zijn wat dat betreft halve brabanders ) of een gebuur die wat komt afhalen. Hij kan er niet tegen. De bloeddruk stijgt en gelijktijdig daalt het humeur.
Ben ik blij dat ik een Brabantse ben...who cares.
Ik als rasechte Brabander, en mijn familie tevens kennen dit niet hoor. Echt nog nooit van gehoord.