Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:25

Ik zou zeggen: rennen. Wat een raar verhaal. Een ex die al zeker een maand zwanger was bij het verbreken van een relatie, man onder bewind, medicijnen die hem onvruchtbaar maakte ( welke zijn dat dan) en eerst wel een test en nu niet? Klopt van geen kanten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:29

Misschien kun je een crowdfunding organiseren? Ik wil best wat doneren, het is zo'n verdrietige situatie.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:31

MarcoBorsato schreef:
Misschien kun je een crowdfunding organiseren? Ik wil best wat doneren, het is zo'n verdrietige situatie.

Ik doe mee!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:37

Wat een bizar verhaal, wat een toestand.

TS, als dit mijn vent zou zijn gaat hij maar eens een paar weken orde op zaken stellen: nadenken, testen, afhankelijk van uitslag met ex praten en regels opstellen. En daarna praten wij pas weer.

Geen smoesjes, geen gemiep, gewoon doen.

En ondertussen denk ik ook na: wil ik dit theater wel in mijn leven? Kan ik dit aan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:38

Ts, het vermoeden dat het zijn kind niet is is nu wel heel groot maar zeker weten is veel belangrijker. Voor zijn ex was zo’n test niet nodig en nu vind ze weer een mogelijkheid om het niet door te laten gaan. Zet door samen met je vriend want in onzekerheid leven of het wel of niet zijn kind is is niet de juiste weg, zijn ouders steunen hem, jij steunt hem dus praat er wat gezond verstand in of neem helemaal afstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:39

MarcoBorsato schreef:

Stille meelezer hier, maar ik wil jullie hier ook wel in helpen!
Je bent al zolang op zoek naar liefde, gun het jullie zo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:13

Palmera schreef:

TS, als dit mijn vent zou zijn gaat hij maar eens een paar weken orde op zaken stellen: nadenken, testen, afhankelijk van uitslag met ex praten en regels opstellen. En daarna praten wij pas weer.

En ondertussen denk ik ook na: wil ik dit theater wel in mijn leven? Kan ik dit aan?

Dit is wat ik ook dacht.
Als dit al zo'n drama geeft en dat kind blijkt van hem te zijn.... succes met de soap dan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:18

DuoPenotti schreef:
Palmera schreef:

Dit is wat ik ook dacht.
Als dit al zo'n drama geeft en dat kind blijkt van hem te zijn.... succes met de soap dan.

Zelfde hier. Lijkt een wespennest van problemen te zijn op alle vlakken. En eerlijk gezegd medelijden met het kindje, die wordt geboren onder omstandigheden die allerminst optimaal zijn. Sneu.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:26

Kindje is altijd de dupe bij dit soort drama mensen, altijd.
Voor alles moeten cursussen, diploma's toelatingseisen en weet ik veel gehaald worden, behalve voor kinderen.
Maar ik hoop maar dat moeder het toch goed gaat doen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:40

Wat ik vreemd vind is dat volgens TS haar vriend voldoende spaargeld heeft, waarom kan hij daar niet die 185.- vandaan halen om de test te betalen?
Hoe gaat hij nu verder dan? Ondertussen wel contact met de moeder van kleine en de kleine ook zien? Dan lijkt me de klap nog groter als blijkt dat hij de vader toch niet is. Je kunt nu eenmaal niet je gevoel uitschakelen als je zo'n kleine ziet met in je achterhoofd de gedachte dat het jouw kleine kan zijn...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:49

Ik zou ook zorgen dat dat geld voor die test er wel komt. Je kan je niet 5 maanden of afzijdig houden of betrokken zijn. Het kind blijft toch elke dag in het achterhoofd zitten want 'stel nou dat'. Dat gaat je opbreken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:51

DuoPenotti schreef:
Palmera schreef:

Dit is wat ik ook dacht.

Inderdaad...

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:33

meggiemeg schreef:
Wat ik vreemd vind is dat volgens TS haar vriend voldoende spaargeld heeft, waarom kan hij daar niet die 185.- vandaan halen om de test te betalen?
Hoe gaat hij nu verder dan? Ondertussen wel contact met de moeder van kleine en de kleine ook zien? Dan lijkt me de klap nog groter als blijkt dat hij de vader toch niet is. Je kunt nu eenmaal niet je gevoel uitschakelen als je zo'n kleine ziet met in je achterhoofd de gedachte dat het jouw kleine kan zijn...

Ja dit, ik kan me niet voorstellen dat bewind een ouderschapstest in de weg gaat liggen....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:40

Wellicht klopt het verhaal van vriend toch niet helemaal

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 11:00

Het is meer dat hij steeds meer begint te geloven dat het niet van hem is.
De ex wou eerst de gehele test betalen.
Nu het zover was dat de test bestelt zou worden kroop ze ingenieur terug en zou ze geen geld hebben ervoor.

Dus ging hij zelf ook eens nadenken hoe en wat.
Toen heeft hij in die periode medicijnen gehad waardoor hij tijdelijk onvruchtbaar zou zijn geweest.
Dit hoorde ik ook van zijn moeder.
Maar dit hoeft niet zo te zijn zij de huisarts je kan nog steeds vruchtbaar zijn alleen de kans is gewoon klein.

Als ik zelf het geld had dan had ik gewoon gelijk die test besteld.
Maar zelf heb ik gewoon een bijstandsuitkering en moet gewoon van weinig rondkomen.
Zou zelf gewoon die zekerheid willen.

Bedankt voor al jullie reacties

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:03

Er zijn wel medicijnen die de vruchtbaarheid verminderen, maar om nou direct te zeggen dat iemand onvruchtbaar is geloof ik niet zo in.
Wat een rot situatie waar je in zit TS, zeker nu er niet op korte termijn duidelijkheid komt.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:05

Ik vind het ook vreemd dat vriend niet alles doet om z’n nieuwe partner (ts dus) gerust te stellen of duidelijkheid te geven. Zelf is hij er blijkbaar van overtuigd dat hij de vader niet is, de gemoedsrust van je nieuwe vriendin is je dan ook wat waard lijkt me. Hij gaat er nogal nonchalant mee om zo.

Heel goed dat je nog eens nadenkt over al dit gedoe dat je leven in komt. Weet je vriend dat ook, dat je twijfelt of je hier wel zin in hebt, zolang wachten? Jij verdient ook gewoon een leuke relatie, het zou niet zo snel al zo moeilijk moeten zijn. Het siert je dat je niet gelijk de benen neemt maar pas wel op dat je niet te lang blijft hangen. Er is niks mis met voor jezelf kiezen in zo’n ingewikkelde situatie.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:12

Mavelle schreef:
Ik vind het ook vreemd dat vriend niet alles doet om z’n nieuwe partner (ts dus) gerust te stellen of duidelijkheid te geven. Zelf is hij er blijkbaar van overtuigd dat hij de vader niet is, de gemoedsrust van je nieuwe vriendin is je dan ook wat waard lijkt me. Hij gaat er nogal nonchalant mee om zo.

Heel goed dat je nog eens nadenkt over al dit gedoe dat je leven in komt. Weet je vriend dat ook, dat je twijfelt of je hier wel zin in hebt, zolang wachten? Jij verdient ook gewoon een leuke relatie, het zou niet zo snel al zo moeilijk moeten zijn. Het siert je dat je niet gelijk de benen neemt maar pas wel op dat je niet te lang blijft hangen. Er is niks mis met voor jezelf kiezen in zo’n ingewikkelde situatie.

Eens. Struisvogelpolitiek."als ik de test niet doe dan is het niet van mij."

Juist als ie zou geloven dat het kind niet van hem is, zou die de test moeten doen. Dan kan ie het mooi bewijzen.

Even los van het feit dat ik als vriendin echt boos zou zijn als ie die test niet gelijk had laten doen toen ie er achter kwam. Ik zou er geen trek in hebben om zo een tijd onzeker te zijn over zoiets. Als jullie met elkaar verder willen is dit wel een enigszins belangrijke factor zeg maar..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:17

AfricanLady schreef:
Het is meer dat hij steeds meer begint te geloven dat het niet van hem is.
De ex wou eerst de gehele test betalen.
Nu het zover was dat de test bestelt zou worden kroop ze ingenieur terug en zou ze geen geld hebben ervoor.

Dus ging hij zelf ook eens nadenken hoe en wat.
Toen heeft hij in die periode medicijnen gehad waardoor hij tijdelijk onvruchtbaar zou zijn geweest.
Dit hoorde ik ook van zijn moeder.
Maar dit hoeft niet zo te zijn zij de huisarts je kan nog steeds vruchtbaar zijn alleen de kans is gewoon klein.

Als ik zelf het geld had dan had ik gewoon gelijk die test besteld.
Maar zelf heb ik gewoon een bijstandsuitkering en moet gewoon van weinig rondkomen.
Zou zelf gewoon die zekerheid willen.

Bedankt voor al jullie reacties

Maar dan wil je als mogelijke vader toch nog alsnog zeker weten of je de vader bent of niet?
Het gaat niet om een stuk kaas dat je bij de supermarkt koopt..
Ik blijf het vreemd vinden hoe hij reageert en snap dat je zekerheid wilt!
Zijn houding lijkt me ook niet bepaald eerlijk naar het kindje toe.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:18

Je bent meegaand en flexibel TS, dat zou ik ook zijn tot op zekere hoogte. Maar pas op dat dit niet ten koste gaat van jezelf.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:21

Ik vind het er meer op lijken dat hij wel denkt de vader te zijn en als je dan geen test doet bestaat het niet. Heb je geen verantwoording, hoef je niet te handelen.
Meer zoiets als vrouwen die geen zwangerschapstest doen, al voelen ze zowat de baby schoppen want als je het niet weet is het er niet.

Die 2 (ex en vriend) lijken eigenlijk wel bij elkaar te passen, beide net kleine kinderen die de verantwoording niet nemen. Jammer genoeg is er nu een kind.

Ga inderdaad op je strepen staan, jij wilt zekerheid en dat lijkt me geen rare eis.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:23

Dat zij niet wil betalen, kan ook komen omdat zij 100% zeker weet dat het zijn kind is en niet gaat betalen omdat hij zekerheid wil
oe dan ook zorgde ik dat er een test kwam als ik hem was, je gaat toch niet maanden in onzekerheid zitten en of een band opbouwen met een kindje wat misschien niet van hem is, of andersom, een kind niet zien of voorzichtig zijn met het contact terwijl het wel zijn kind blijkt te zijn.
Lijkt ij toch dat een bewindvoerder hier niet moeilijk om doet zeker als die geen schulden heeft maar puur om met geld om te gaan geeft

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:27

DuoPenotti schreef:
Ik vind het er meer op lijken dat hij wel denkt de vader te zijn en als je dan geen test doet bestaat het niet. Heb je geen verantwoording, hoef je niet te handelen.
Meer zoiets als vrouwen die geen zwangerschapstest doen, al voelen ze zowat de baby schoppen want als je het niet weet is het er niet.

Die 2 (ex en vriend) lijken eigenlijk wel bij elkaar te passen, beide net kleine kinderen die de verantwoording niet nemen. Jammer genoeg is er nu een kind.

Ga inderdaad op je strepen staan, jij wilt zekerheid en dat lijkt me geen rare eis.

Dit, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Juist als je denkt niet de vader te zijn wil je die test. Ze nemen echt een loopje met je, TS.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:27

Ik zou dan afspreken dat de vriend van ts de test betaalt als hij blijkt de vader te zijn. Als hij niet de vader is,dan moet de moeder van de baby de test betalen en dat geld dan zien te verhalen op degene die wel de vader is.Want dan moet er toch elders een vader rondlopen en dan kan het drama zich daarheen verplaatsen.Wel erg allemaal. En kennelijk wil niemand van de betrokkenen nu even geld voorschieten voor die test om zekerheid te krijgen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:29

Ik zou toch zo snel mogelijk een test laten doen. Leen het anders van ouders, of iemand anders in jullie kring. Maar dat is de enige manier op zekerheid en kan iedereen door met zijn leven. Lijkt me echt wel belangrijk om dit nu te doen en niet te verzanden in allerlei theorieën over de vruchtbaarheid in die tijd of de geloofwaardigheid van de moeder. Als je test is de rest niet meer belangrijk.