Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:37

cissy schreef:
Ze moeten een minimum bedrag hanteren vanuit de regering om funshoppen tegen te gaan en om dat pick up regeltje te mogen gebruiken.

En ook vanuit hun oogpunt lijkt het me logisch, als je een bestelling van 7 euro moet inpakken leg je er nog meer op toe dan je met 15 euro misschien al doet.

corinep

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:36

Bij scapino geld geen minimumbedrag(bestelde er een stel handschoenen van 6.30) dus of dat echt wettelijk is?

Zat net te kijken bij de action maar die rekenen ook 1 euro kosten erbij???

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:39

Scapino en Action zijn toch wel andere winkels. Scapino is ook al die tijd 'open' geweest (middels de webshop) terwijl Action 2 maanden dicht is geweest. Ik snap wel dat ze niet voor elke bestelling van een rolletje boterhamzakjes van 29 cent een nieuwe order uit kunnen schrijven en dat ze ergens een ondergrens in moeten stellen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:44

Die 1 euro zal voor de tas zijn _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:46

jen schreef:
Misschien eens bij bonprix kijken voor bh 's?

Ik heb vandaag op m'n werk een bestelling voor handschoenen de deur uitgedaan, voorheen betaalde we 4 euro voor een doosje en nou zijn ze 15 euro per doos excl. Btw :x kwaliteit en alles is precies hetzelfde als voor de corona maar de vraag is enorm gestegen waardoor de prijs lekker omhoog gekrikt is :

Dat wilde ik net ook zeggen. Ik heb laatst dus bij BonPrix echt een paar hele fijne BH's gekocht die ook echt een goede pasvorm hebben (beter dan die bij Primark). En onder 15 euro

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 20:03

corinep schreef:
Bij scapino geld geen minimumbedrag(bestelde er een stel handschoenen van 6.30) dus of dat echt wettelijk is?

Zat net te kijken bij de action maar die rekenen ook 1 euro kosten erbij???

Op rijksoverheid staat er niks over. De Action winkels krijgen 80-150 bestellingen per dag waarvoor ze dus bezetting hebben staan. Ik denk dat ze dan ook prima lagere orders kunnen verwerken. Die extra euro is voor de shopper inderdaad. Half december gingen ze nog open omdat "veel mensen met een kleine beurs van hun afhankelijk waren". Nu hebben ze vast een ander mooi verhaal. Maargoed het is een vrije markt, moeten ze zelf weten. Voor mij wel een reden - samen met alle misstanden in het voorjaar - dat het niet mijn eerste keus is als ik iets nodig heb.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 20:43

Ik vraag mij inderdaad af wat echt bij de actiom moet wat niet bij andere zaken als goedkoop merk kan.
Action mis ik wat dat betreft vooral voor wat speelgoed (maar voor dat geld kan het ook gewoon 2ehands) of thema dingen zoals sinterklaas e.d. maar dat is nu ook niet aan de orde. Zeep e.d. heb je in zoveel merken ook gewoon heel goedkoop van andere merken. Dan maar even een ander merkje? Wat heb je echt nodig bij ee action wat niet kan wachten denk ik dan voor nog een paar weekjes?

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:06

Ik denk dat het niet de Action specifiek is, maar alles wat 'niet essentieel' is en je in 2-3 maanden tijd toch wel een keer nodig hebt en online ineens een stuk duurder is door verzendkosten/ minimum bestelbedrag. Voor mensen met een klein budget dan, als je dat kan betalen is er niet zoveel aan de hand.

Al is het wel irritant dat het bezorgen zo'n puinhoop is. Afgelopen weekend bleken laarzen niet meer waterdicht, meteen nieuwe besteld, die zijn nu nog niet binnen. Gebeld naar de winkel of we ze niet konden ophalen (expres lokaal gekocht), maar ze waren al lang verstuurd. Het gekke is dat bol.com nergens last van lijkt te hebben, die bezorgen gewoon de dag erna. Misschien andere afspraken dan kleine winkeliers?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:10

Miekje23 schreef:
Idd en ik ben er ook 1. Heb 70 euro. Voor 1 week. Moet er alles mee doen. Boodschappen, Kleding, kapper etc. Moet dus erg uitkiezen wát ik haal en waar.

Funshoppen is voor mij dus niet meer aan de orde en 15 euro is erg veel

Maar wat zou jij bijvoorbeeld dan nodig hebben van de action wat je elders niet kan krijgen?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:20

Shaggy09 schreef:
Miekje23 schreef:
Idd en ik ben er ook 1. Heb 70 euro. Voor 1 week. Moet er alles mee doen. Boodschappen, Kleding, kapper etc. Moet dus erg uitkiezen wát ik haal en waar.

Funshoppen is voor mij dus niet meer aan de orde en 15 euro is erg veel

Maar wat zou jij bijvoorbeeld dan nodig hebben van de action wat je elders niet kan krijgen?

Nodig/essentieel misschien niet, maar wat wij nergens anders betaalbaar kunnen/konden vinden zijn de 240l containerzakken (voor plastic, dus moeten helder zijn).

Als je ze al helder kan vinden dan ben je voor 10 stuks minstens 8€ kwijt, bij Action 1,50.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:24

Misschien denk ik dan weer te simpel maar dan koop je toch een paar rolletjes meer,heb je gelijk voorraad, het eet geen brood en het neemt amper ruimte in beslag.

2x ergens anders moeten kopen en je hebt de kosten van de action er al uit..

En anders wat al eerder is gezegd,dan samen kopen om toch op de 15,- te komen. Ik zie het probleem niet zo in..

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:02

Klopt, gelukkig zit het voor ons niet op de mogelijkheden vast, maar igv de zakken was het meer principe dat we niet 5* zoveel gaan betalen.

En kan me voorstellen dat er meer producten zijn die niet/lastig te verkrijgen zijn voor vergelijkbare/action prijzen. Als je elke week/maand al moet puzzelen om rond te komen kan ik me goed voorstellen dat dat voor erg veel stress zorgt, laat staan dat je dan met geld uitkomt dat je wat groter in kan kopen/voorraad in kan slaan

Zit me net te bedenken dat de medicamente hier in de regio een goed alternatief is geweest voor verzorgingsspullen als shampoo en dergelijke (soort prijsmepper/opisopshop).

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:45

Nou ja, ik had al een aantal keren geprobeerd een thermometer voor de honden mee te bestellen bij de boodschappen, niet leverbaar. Prijs rond de 7 euro.
Ik kon er nu mooi een bij de action meebestellen, klaar voor 1.50 euro.

En dan niet perse omdat ik moet puzzelen per week hoe ik rondkom, maar ik héb er nu tenminste een...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:48

Ik heb dat ook niet. Maar waarom zou je 2 euro bij AH betalen voor biozakken als je ze bij de Action voor 0,89 hebt? Of 13 euro voor een gezichtscrème terwijl ik die bij de Action voor 5 euro koop. Ik ben echt Action-fan :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:53

Krijgen jullie de PMD zakken niet vanuit de gemeente? Hier kan ik ze gratis afhalen bij het gemeentehuis, de stort en diverse supermarkten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:56

Neonlight schreef:
Krijgen jullie de PMD zakken niet vanuit de gemeente? Hier kan ik ze gratis afhalen bij het gemeentehuis, de stort en diverse supermarkten.

Ja, in een winkel die dicht is. Kledingwinkel, dus al tijd dicht.(en normaal ook aparte openingstijden heeft.) Ipv de supermarkt die ernaast zit. Stort dichtbij is dicht en die andere is veel verder rijden. Net als gemeentehuis, die is half uur rijden en geennidee of dat nu nog zo is of dat die vanwege corona niet meer open zijn voor zulke dingen

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:06

Daan13 schreef:
Misschien denk ik dan weer te simpel maar dan koop je toch een paar rolletjes meer,heb je gelijk voorraad, het eet geen brood en het neemt amper ruimte in beslag.

2x ergens anders moeten kopen en je hebt de kosten van de action er al uit..

En anders wat al eerder is gezegd,dan samen kopen om toch op de 15,- te komen. Ik zie het probleem niet zo in..

Ik denk dat het voor een hoop mensen is dat ze iets óf bij de action voor de lage prijs kunnen kopen óf niet kunnen kopen. En dat dat voor de hogere prijs elders kopen of voor 15 euro bij de action bestellen(en dus ook nog 1 euro voor de tas) dus beiden gewoon geen optie is.

Ik kan geen dingen bedenken die je nergens anders dan bij de action kan kopen maar wel dat je ze nergens anders zo goedkoop kan kopen. Wat ik nergens anders dan bij de action koop:

-stofzuigerzakken
-verfkwasten en verf
-opladerkabels van 2.5 meter
-knutselspullen
-bepaalde schoonmaakartikelen(bezemsteel, zeepsponsjes)
-hoeslakens
-soft bh topjes

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:40

Neonlight schreef:

Geen idee, maar dat zijn geen containerzakken (hier dus container ipv zakken aan de straat.

Weet toevallig dat je gemeente hiernaast er wel 10/jaar gratis kan krijgen(zakken hè, geen rollen :7 ) , heb je meer nodig mag je er gewoon voor betalen in supermarkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:14

PMD is hier enkel in zakken, geen container (wist eigenlijk ook niet dat er gemeentes met containers voor waren) en onbeperkt aantal gratis zakken.
Wel vreemd dat het een doorzichtige zak moet zijn, neem aan dat de container die aan de weg staat niet doorzichtig is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:18

Omdat ze willen controleren of er wel echt PMD afval inzit. Hier wordt dat ook gedaan. Er blijven regelmatig zakken liggen omdat er ook ander afval tussen zit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:34

Dat snap ik, maar hier ging het om een container waar een zak in zit. Bij ons zijn de PMD zakken ook doorzichtig zodat ze het kunnen zien, maar hier gaan zakken aan de weg en geen containers.
Edit: het is juist omdat het doorzichtige zakken moeten zijn dat ze bij de Action gekocht moeten worden vanwege de prijs, niet doorzichtige 240L container zakken zijn overal goedkoop te vinden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:39

Bij ons mag je alleen de zakken aan de weg zetten die gratis verstrekt worden door de gemeente en die zijn duidelijk herkenbaar. Gewoon zakken bij de Action halen zit er dus niet in.
In mijn vorige gemeente had ik wel een container, en daar deed ik gewoon de doorzichtige pedaalemmerzakken in. En die hoef je weer niet per se bij de Action te halen maar daar zijn ze wel het goedkoopst.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:46

Fitzroy schreef:
Omdat ze willen controleren of er wel echt PMD afval inzit. Hier wordt dat ook gedaan. Er blijven regelmatig zakken liggen omdat er ook ander afval tussen zit.

Inderdaad. Zo heb ik het plastic een keer in een grijze komo zak bij de weg gezet, omdat de doorzichtige maar niet geleverd werden. Maar werd dus niet meegenomen. 2 weken later waren de doorzichtige er eindelijk wel en heb ik de grijze in een doorzichtige gestopt. Die namen ze wel mee...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:49

Hahaha, dat is wel heel onnadenkend van de vuilnisdienst. Dan is het principe toch wel weg.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:55

nynke55 schreef:
Fitzroy schreef:

Inderdaad. Zo heb ik het plastic een keer in een grijze komo zak bij de weg gezet, omdat de doorzichtige maar niet geleverd werden. Maar werd dus niet meegenomen. 2 weken later waren de doorzichtige er eindelijk wel en heb ik de grijze in een doorzichtige gestopt. Die namen ze wel mee...

8)7...

Wij willen ook de grote zakken van de Action gaan gebruiken. Eens navragen of dat hier mag. Als ze ze niet meenemen is dat ook zonde.