Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:08

C_arola schreef:
Waarom zou je daarvoor een slechte review krijgen? Ik heb een item in overleg met verkoopster geannuleerd omdat ze niet had aangegeven in de advertentie dat ze de broek ingekort had. Dan zou het vreemd zijn om daar een slechte review voor te krijgen.

In overleg met de verkoper niet, maar wit wordt een eenrichtingsannulatie, dus zonder dat de verkoper ook zegt ‘we annuleren’, daar krijg je een slecht review voor(had een keer geannuleerd omdat in te laat zag dat ik de verkeerde maat gekocht had en daar een automatische slechte review voor gekregen.

Hier de kleerkast in de kijker. Enorm veel ‘op favorietenlijst’, en mss iets meer verkoop, maar voorlopig nog niet echt dat ik zoiets heb van ‘wauw’

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:27

Dat vind ik best zwart wit dan vanuit Vinted. Maar ik kan me voorstellen dat ze niet bij elke annulering kijken welke reden wordt aangegeven tot annulering toch lijkt me dat zuur.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:28

Nou dat zou me niks boeien, ik zou m'n geld terug willen.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:11

Liezel1 schreef:
Ik kreeg net bericht dat er een pakketje voor me klaarligt..... bij Nieuwegein... ik woon zelf boven Leeuwarden.
Daar klopt iets niet. Vond het al typisch dat hij er vrij lang over deed en dat er al een week geen update was.

Bij DPD? Zo ja, succes ermee :')
Een pakketje voor mij is bovenin Nederland geleverd terwijl ik zelf in het zuiden woon. Kreeg een mail met 'we konden niet naar je normale ophaalpunt dus we hebben het in de buurt afgeleverd'. Contact met DPD opgenomen en zij zouden het naar het juiste ophaalpunt laten sturen. We zijn nu meer dan 2 weken verder, de T&T werkt niet meer, mijn ophaalpunt heeft niets ontvangen, DPD zegt dat de verkoper contact moet opnemen maar zodra zij contact opneemt wordt ze weggedrukt zodra ze heeft uitgelegd wat er aan de hand is (al meerdere keren gebeurd). Vinted heeft de betaling nu bevroren en zij gaan het uitzoeken met DPD, dus ik hoop dat dat niet al te lang gaat duren..

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:05

Dit was bij mij na vier dagen etalage de opbrengst, heb uiteindelijk binnen de zeven dagen één wat duurdere jurk verkocht en een jas, die er al langer opstond, dus had mijn geld er wel mee terugverdiend
Afbeelding

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:08

Wat vervelend met dpd die op verkeerde plekken bezorgd.

Wat handig hierboven dien zichtbaarheid, is dat alleen door dingen in de etelage?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:13

eroslover schreef:
Wat vervelend met dpd die op verkeerde plekken bezorgd.

Wat handig hierboven dien zichtbaarheid, is dat alleen door dingen in de etelage?

Ja tijdens die week kun je je statistieken zien, erna verdwijnt die pagina weer. Best verslavend om te kijken hoeveel mensen er naar je items kijken :j

Ik had dit screenshot gemaakt omdat de teller in de grafiek zoals te zien is, die dag op 0 bleef staan en de dag erna ook.
Hierover contact met Vinted opgenomen, en na eventjes geduld te hebben voor een antwoord, hebben ze het heel netjes opgelost. Er was een technisch probleem en ik mocht gratis twee artikelen een week lang een "boost' geven.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:25

Liezel1 schreef:
Ik kreeg net bericht dat er een pakketje voor me klaarligt..... bij Nieuwegein... ik woon zelf boven Leeuwarden.
Daar klopt iets niet. Vond het al typisch dat hij er vrij lang over deed en dat er al een week geen update was.

Dit had ik pas ook. Pakketje lag in Almelo in plaats van Nijkerk. Ik had even gebeld naar de winkel in Almelo en die gaven aan het pakketje al retour te hebben gezonden (terug naar Mondial Relay) omdat hij dus verkeerd was bezorgd. Een paar dagen later lag hij alsnog netjes in Nijkerk :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:34

Wat suf dat die pakjes dan zomaar op de bonnefooi ergens terechtkomen....

Kaa-uuu-teeee vergeet ik weer dat papiertje er in te doen bij een net verkocht setje 8)7

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:46

hier ook een keer gehad en dat pakje is uiteindelijk toch op het juiste punt geleverd.(wel 2-3 weken op gewacht nadat ik bericht kreeg dat het ergens lag waar het dus niet hoorde)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:49

Leuk een vinted topic! Ik lees mee. Wij kopen veel kinderkleding via vinted en kijk nu ook steeds vaker voor mezelf. Ik wacht nu nog op 13 pakketjes, maar het schiet echt niet op.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:39

pmarena schreef:
Wat suf dat die pakjes dan zomaar op de bonnefooi ergens terechtkomen....

Kaa-uuu-teeee vergeet ik weer dat papiertje er in te doen bij een net verkocht setje 8)7

Ja ik vond het ook erg apart! Het pakketpunt in Nijkerk was niet 'beschikbaar', dus hebben ze hem maar naar Almelo gebracht. 100 km verderop :+

En dat van die papiertjes is zo herkenbaar! Ik vergeet die ook zo vaak, en dan moet ik altijd mijn pakketje weer openmaken :')

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:12

Vandaag voor het eerst iets voor mezelf gekocht op vinted, had al eerder iets verkocht. Was wel verbaasd dat de afhaalpunten van Dpd niet allemaal mee doen? Ik moet het nu een stuk verderop ophalen straks terwijl hier in het dorp ook gewoon een dpd servicepunt zit.
En verder de verplichte kopersbescherming, hoeft voor mij niet perse voor een klein bedrag maar dat is dus blijkbaar hun verdienmodel.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:20

Ja ze moeten wel ergens geld mee verdienen natuurlijk :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:53

Ik vind het toch wel spannend hoor. Zit nu toch voor meer dan 200 euro in mijn portemonnee, hoop dat dat gewoon mijn kant op komt want heb een boodschappenmand vol pakjes die ik morgen weg ga brengen, en er zitten nog wat mensen tegen "een bestelling" aan :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:57

MarcoBorsato schreef:
Nou dat zou me niks boeien, ik zou m'n geld terug willen.

Precies... ik ga nu op bestelling afbreken klikken, hoelang duurt het dan voordat je je geld terug hebt?

Zucht
Afbeelding

Oh en nu komt er een reactie 8-)
Foutje wrs bij het verstuurpunt... we wachten nog even af.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:07

Dat is omdat ze het nog niet verstuurd heeft, maar dit wel al aangeeft.

Hier doe ik dat soms als ik pas op dag 6 naar het pakjespunt raak. Je krijgt van vinted 5 dagen, anders annuleren ze, maar je kan zelf aangeven dat je het al verstuurd hebt, dan wachten ze nog 2 dagen(denk ik) extra omdat het soms een tijdje duurt voor een pakje geregistreerd wordt.
(Maar ik laat het dan bv de koper weten dat het pas op dag x verstuurd zal worden)

Nu gok ik dat ze dus niet wil annuleren en dan vlug op ‘ik heb het al verstuurd’ heeft geklikt.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:11

pmarena schreef:
Ik vind het toch wel spannend hoor. Zit nu toch voor meer dan 200 euro in mijn portemonnee, hoop dat dat gewoon mijn kant op komt want heb een boodschappenmand vol pakjes die ik morgen weg ga brengen, en er zitten nog wat mensen tegen "een bestelling" aan :)

Als het al in je portemonnee staat kan je het laten uitbetalen.

Of staat het nog in de wacht?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:15

Ja klopt, in behandeling :j Er is al eerder wat uitbetaald.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:20

Ik ga morgen via Vinted bij iemand drie boeken ophalen. Ze woont hier redelijk in de buurt dus ik dacht ik vraag gewoon brutaal of ik het mag ophalen en dat mocht. Ik zou eerst 1 boek halen maar ze gaf zelf meteen aan nog 2 andere boeken van dezelfde schrijfster te hebben die in nog niet had.

Deze week ook 2 paar schoenen van Ecco binnengekregen via Vinted, nog helemaal nieuw en zitten helemaal goed. Ik had nog niet eerder 2e hands schoenen gekocht maar dit was een goede ervaring.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:13

Mreh ik had schoenen besteld, verkoper heeft ze al verzonden en nu vraagt ze of ik wil annuleren omdat het maat 40.5 is terwijl ze ze als 41 erop had staan. Maar annuleren gaat natuurlijk niet als ze al onderweg zijn.. Iemand al eens zoiets meegemaakt?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:29

Wil je ze nog? Anders niet afhalen, dan retourneren ze?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:33

tengeltje11 schreef:
Dat is omdat ze het nog niet verstuurd heeft, maar dit wel al aangeeft.

Hier doe ik dat soms als ik pas op dag 6 naar het pakjespunt raak. Je krijgt van vinted 5 dagen, anders annuleren ze, maar je kan zelf aangeven dat je het al verstuurd hebt, dan wachten ze nog 2 dagen(denk ik) extra omdat het soms een tijdje duurt voor een pakje geregistreerd wordt.
(Maar ik laat het dan bv de koper weten dat het pas op dag x verstuurd zal worden)

Nu gok ik dat ze dus niet wil annuleren en dan vlug op ‘ik heb het al verstuurd’ heeft geklikt.

Aha... duidelijk, ik wacht geduldig af wat er gaat komen, staat gelukkig niet in de brand en was niet een wereldbedrag.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:44

Nee ze zijn voor mij dan te klein, maar dan ga ik ze gewoon laten liggen bij het afhaalpunt inderdaad. Dankje!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:16

Had dus ook laatst een top verstuurd maar die werd maar niet opgehaald bij het pakketpunt. Ik de koper nog een bericht gestuurd dat het pakketje lag te wachten op het pakketpunt maar geen reactie.
Uiteindelijk is het teruggestuurd naar pakketpunt waar ik het had verstuurd maar ik zit daar helemaal niet op te wachten. Kan ik weer gaan rijden om het op te pikken. Was topje van paar euro..