Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:49

Loretta schreef:
Zertab schreef:
Vind dat wel heftig hoor eigenlijk. Stel ik moet met spoed met mijn moeder naar de HAP. Dan heb ik geen tijd om een verklaring in te vullen, laat staan te printen. Dan zou ik al een strafblad krijgen? Dat vind ik echt niet normaal.

Nee juist geen strafblad alleen een boete van 95 euro voor een overtreding.

Je krijgt alleen een strafblad wanneer ze vinden dat je de formulieren niet naar waarheid hebt ingevuld.

Maar in spoed heb ik ze niet bij. Dus vraag me af hoe ze daar mee omgaan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:49

Blue_Eyes schreef:
Laten zien in je telefoon dat je het nummer van de huisartsenpost gebeld hebt op een bepaalde tijd?

Dat is idd een goede!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:50

Loretta schreef:
Marije_1997 schreef:
Maatje van me is meegenomen naar het bureau vanwege het tonen van de verklaring digitaal (dus digitaal ingevuld) blijkbaar mag dan niet.

Wss vandaag dus hier wel staande houding
Begin het idee te krijgen dat ze heel flauw aan het doen zijn.

Ze hebben er wel bijgezegd vanaf het begin dat fraude met de formulieren strafbaar is en dus een aantekening in je justiteel dossier (strafblad) op kan leveren. Maar wanneer is het fraude? Ben je bij het verkeerd invullen gelijk al de sjaak? Misschien is het wel veiliger om in sommige twijfelgevallen gewoon de boete van 95 euro te riskeren. Want dat is dan een gewone ovrrtreding en levert geen strafblad op.

Flauw zijn ze op het moment zeker.

Hij is zzper. Dus ja. Maar fraude plegen zou hij nooit doen. Vriendin is ook al staande gehouden. Maar die heeft alles op papier net als mij. Hij had het dus zoals mag, volgens rijksoverheid, op de telefoon digitaal ingevuld. Er is een felle discussie gaande ben benieuwd naar de uitkomst

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:52

Zertab schreef:

Zal aan de agent liggen maar op veel plaatsen hebben ze de werkinstructie om op elke overtreding een bon uit te schrijven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:54

Marije_1997 schreef:
. Vriendin is ook al staande gehouden. Maar die heeft alles op papier net als mij. Hij had het dus zoals mag, volgens rijksoverheid, op de telefoon digitaal ingevuld. Er is een felle discussie gaande ben benieuwd naar de uitkomst

Ik zal oppassen met een discussie over het formulier. Maar gelijk een advocaat in de arm nemen. Als ze vinden dat het formulier niet deugt moet je je echt laten bijstaan door een advocaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:54

Zertab schreef:
Vind dat wel heftig hoor eigenlijk. Stel ik moet met spoed met mijn moeder naar de HAP. Dan heb ik geen tijd om een verklaring in te vullen, laat staan te printen. Dan zou ik al een strafblad krijgen? Dat vind ik echt niet normaal.

Paar uitprinten en de datum open laten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:57

Loretta schreef:
Zertab schreef:

Zal aan de agent liggen maar op veel plaatsen hebben ze de werkinstructie om op elke overtreding een bon uit te schrijven.

Vind het toch wel bizar allemaal...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:01

purny schreef:
Zertab schreef:

Paar uitprinten en de datum open laten.

Waar print je dat uit dan? Ik vind dat echt een vreemde verwachting. Heel veel mensen hebben geen printer.

sureido

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:03

En de print shop is dicht :+

Kwam ik laatst ook achter toen ik iets voor de uni wilde uitprinten.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:05

Bij de buren, bij je ouders, bij vrienden, even op kantoor, noem maar op. Denken in oplossingen ipv in problemen. Er is altijd wel iemand in de buurt die wél even wat kan printen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:07

Nou, ik kon oprecht nergens printen op dat moment :') weinig studentenhuizen en dus vrienden die een printer hebben en kwam ook niet meer bij mijn ouders voor mijn tentamen. Maar ik denk dat doorgaans veel werkgelegenheden inderdaad wel een printer hebben. Miste toen wel even de printshop :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:09

Blue_Eyes schreef:
Bij de buren, bij je ouders, bij vrienden, even op kantoor, noem maar op. Denken in oplossingen ipv in problemen. Er is altijd wel iemand in de buurt die wél even wat kan printen.

En het is de bedoeling dat je die op zoekt? Nee dus. Het hele idee hiervan is beperken van sociaal contact
Verder ken ik dus echt letterlijk niemand met een printer. Ik zou het dus totaal achterlijk vinden als de telefoon niet geaccepteerd zou worden. Je mag (moet in veel gevallen, contant geld kan allemaal niet ) betalen met je telefoon maar een verklaring tonen niet? Heel bijzonder. Dat heeft niet eens meer met handhaven te maken. Ik zie echt geen verschil tussen een papiertje wat ik uitprint of m’n telefoon.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 30-01-21 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:12

lenaa_tje schreef:
Blue_Eyes schreef:

En het is de bedoeling dat je die op zoekt? Nee dus. Het hele idee hiervan is beperken van sociaal contact
Verder ken ik dus echt letterlijk niemand met een printer. Ik zou het dus totaal achterlijk vinden als de telefoon niet geaccepteerd zou worden. Je mag betalen met je telefoon maar een verklaring tonen niet? Heel bijzonder

de ironie. Sociale contacten moeten aangaan om de verklaring voor de avondklok uit te kunnen printen.

Volgens mij staat er nog altijd op de officiele site van de overheid dat je de eigen verklaring digitaal in mag vullen.
Er staat zelfs bij met welk programma je het kunt doen.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... n-meenemen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:14

Dan hoop ik maar dat, dat niet de reden is dat de kennis van de gene hierboven om die reden werd meegenomen zeg! Zeker als het zo duidelijk op de website staat ook.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:14

lenaa_tje schreef:

Hier gaat dat ongeveer zo (mijn printer zit zonder inkt en ik kan nou eenmaal niet even naar de mediamarkt voor nieuwe):
* Appt buurman: hé, ben je thuis? Buurman: ja. Ik: Kan ik je wat mailen om te printen? Buurman: tuurlijk.
* Buurman: print
* Ik: belt aan
* Buurman: doet deur open en geeft aan mij.
Nou nou, wat een sociaal contact. In sommige gevallen schuift hij het door de brievenbus. Nog minder contact.

Ik ga sowieso één keer in de week even bij mijn ouders langs. Alleen, zonder mijn gezin, en op afstand. Zie boven maar vervang 'buurman' door 'vader'. Etcetera.

Doe niet zo vijandig alsjeblieft.
Overigens hoort de telefoon ook geaccepteerd te worden, maar voor de mensen die het toch graag geprint bij zich willen hebben, valt er echt wel wat te verzinnen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:22

Ik mag de verwachting toch wel gek vinden? Een printer is niet een eerste levensbehoefte en het feit dat er gesuggereerd werd dat er wel aan te komen valt vind ik gek?
Het ging mij ook om het feit dat iemand het digitaal bij zich heeft en dat je dan niet zo moet zeuren want printen kan toch ook? Heel vreemd.

En ja wij zaten in een situatie waarin we een opzegformulier moesten printen en opsturen, mail mocht niet en ons hele huizen blok (6 huizen) en onze kennissen/vrienden hebben geen printer. Ja mijn vriend zijn ouders maar die wonen 350 km verder op :+
Bij een eventuele verplichting moeten we als straat maar collectief een printer aanschaffen (papierverspilling)
Ik kan gewoon erg chagrijnig worden van zulke onzinnige bureaucratie. En ik ben helemaal niet tegen controles maar houdt het even simpel.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:36

Prima hoor, van mij hoef je niet te printen. Het gaat me erom dat er zo ongelooflijk gedacht wordt in problemen in plaats van oplossingen. Niet specifiek of alleen door jou overigens, maar in het algemeen: bij iedere nieuwe (corona)regel die er doorgevoerd wordt, krijg je honderdduizend keer 'ja maar...' in plaats van 'okee, dat kunnen we wel regelen'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:38

Loretta schreef:
Marije_1997 schreef:
. Vriendin is ook al staande gehouden. Maar die heeft alles op papier net als mij. Hij had het dus zoals mag, volgens rijksoverheid, op de telefoon digitaal ingevuld. Er is een felle discussie gaande ben benieuwd naar de uitkomst

Ik zal oppassen met een discussie over het formulier. Maar gelijk een advocaat in de arm nemen. Als ze vinden dat het formulier niet deugt moet je je echt laten bijstaan door een advocaat.

Denk dat een belletje naar m'n werkgever of opdrachtgever genoeg is. Die kunnen het bevestigen. Als zzper is het helaas nogal k*'t. Gelukkig heeft hij een advocaat.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:29

Blue_Eyes schreef:
Prima hoor, van mij hoef je niet te printen. Het gaat me erom dat er zo ongelooflijk gedacht wordt in problemen in plaats van oplossingen. Niet specifiek of alleen door jou overigens, maar in het algemeen: bij iedere nieuwe (corona)regel die er doorgevoerd wordt, krijg je honderdduizend keer 'ja maar...' in plaats van 'okee, dat kunnen we wel regelen'.

Maar dat jij een buurman hebt met printer wil niet zeggen dat iedereen dat heeft. Ik print altijd op me werk maar verder ken ik niemand met een printer. Dus als ik thuis zou moeten werken had ik dat niet kunnen printen. Dat is niet denken in problemen maar zo is het nu eenmaal. Ja je zou naar de bibliotheek kunnen maar die zit ook dicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:31

Jester_ schreef:
Blue_Eyes schreef:

Maar dat jij een buurman hebt met printer wil niet zeggen dat iedereen dat heeft. Ik print altijd op me werk maar verder ken ik niemand met een printer. Dus als ik thuis zou moeten werken had ik dat niet kunnen printen. Dat is niet denken in problemen maar zo is het nu eenmaal. Ja je zou naar de bibliotheek kunnen maar die zit ook dicht

Ik heb dan wel een printer, maar de inktpatronen zijn leeg. En levering van die dingen aan huis duurt even. Best lastig, ook met printen van schoolwerk.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 08:53

Blue_Eyes schreef:

Helemaal met bovenstaande eens!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:50

Ann schreef:
Blue_Eyes schreef:

Helemaal met bovenstaande eens!

Ben ik totaal met je eens, tot aan die printer want die oplossing is er gewoon, een telefoon, iPad, laptop etc. Etc. Dat heeft ook niks te maken met klagen over de regel.

Ik ga nu toch van mijn leerlingen ook niet verwachten dat ze een printer hebben?
Je hebt in oplossingen denken en je hebt ook regels waar de overheid zijn burgers in benadeelt. En als iemand dan wordt meegenomen door de politie vanwege een digitale verklaring terwijl dit gewoon mag. Is dat echt belachelijk.
Beetje inleven in situaties moet ook van 2 kanten komen.
Dingen zijn niet vanzelfsprekend en het is ook niet vanzelfsprekend dat iemand zelf niet aan oplossingen heeft gedacht.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:53

Nou, printen zonder printer gaat echt heel lastig worden. :+ Niet iedereen is in de gelukkige omstandigheid dat deze dichtbij iemand kent met een printer. Ik zou er 130 km voor moeten rijden. Dat lijkt me nu ook weer niet de bedoeling van een lockdown.
Gelukkig is er geen probleem, want je mag gewoon digitaal het formulier opslaan.
Mogelijk had diegene het niet als pdf opgeslagen? Want dat staat er wel bij.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:55

Mindim schreef:
Ik heb dan wel een printer, maar de inktpatronen zijn leeg. En levering van die dingen aan huis duurt even. Best lastig, ook met printen van schoolwerk.

Ik had een printer maar op het moment dat je eens een keer wat wilde printen ws het inkt opgedroogd. Toen dacht ik ach waarom heb ik eigenlijk ook een printer.

Het meest merkwaardige is dus dat het op de site van de overheid staat dat een digitale verklaring voldoende is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:14

Ik vind het eigenlijk best zalig zo. We hebben hier in België nu al bijna een jaar de verplichting om zoveel mogelijk van huis uit te werken en een avondklok die al verschillende keren verstrengd en versoepeld is. Heb amper nog fille als ik ga werken, zalig! Vooral n'a een nachtdienst is het super fijn om nergens vast te staan.

Mis het knuffelen en het kussen bij gelegenheden ook totaal niet. Ik hou er niet van om aangeraakt te worden door Jan en alleman, heb maar een beperkt aantal mensen die me mogen knuffelen, dus ik geniet er nu echt wel van. Ben eigenlijk nogal een eenzaad en eindelijk moet ik eens geen excuses zoeken om niet buiten te komen.