Buitengebied te populair dankzij corona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:07

Ineke2 schreef:
“ jij schreef het woord verdomme” Doubtless dat heb ik niet geschreven en niet gezegd.
En ja met over het kleedje springen komt zand mee, net als met een noodstop moeten maken.
En ja ik sprong er expres overheen. Hoe anders? Ik kon niet van het pad af daar stonden woedende mensen.

Die post was niet aan jou gericht en was meer een situatieschets. Dus het was zeker niet bedoeld alsof jij dat geschreven of gezegd hebt.

Zoals je het nu schrijft lijkt het alsof het een noodsituatie was waar je geen andere mogelijkheid had. Dat is niet hoe je het de eerste keer plaatst ;-) Maakt mij verder niet uit hoor, maar je moet nu niet doen alsof ik jou heel negatief weg zet, terwijl je zelf een situatie schetst waarin je zoveel mogelijk zand op iemand z'n picknick probeert te dumpen.

@Echwel: Couldn't agree more.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:09

Doubtless schreef:
Ineke2 schreef:
“ jij schreef het woord verdomme” Doubtless dat heb ik niet geschreven en niet gezegd.
En ja met over het kleedje springen komt zand mee, net als met een noodstop moeten maken.
En ja ik sprong er expres overheen. Hoe anders? Ik kon niet van het pad af daar stonden woedende mensen.

Die post was niet aan jou gericht en was meer een situatieschets. Dus het was zeker niet bedoeld alsof jij dat geschreven of gezegd hebt.

Zoals je het nu schrijft lijkt het alsof het een noodsituatie was waar je geen andere mogelijkheid had. Dat is niet hoe je het de eerste keer plaatst ;-) Maakt mij verder niet uit hoor, maar je moet nu niet doen alsof ik jou heel negatief weg zet, terwijl je zelf een situatie schetst waarin je zoveel mogelijk zand op iemand z'n picknick probeert te dumpen.

De eerste keer was het ook al een noodsituatie want ook daar schreef ik immers dat ik een noodstop moest maken.

En ja toen ik wegreed deed ik zeker niet mijn best om zo zandloos mogelijk over te komen.

Doubtless

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:12

Wat mij betreft sluiten we daar dan de detailhandel mee af en gaan we terug on topic.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:21

Voor mij betekenen de bijdragen van Doubtless hetzelfde als het zeer toepasselijke Duitse spreekwoord:
"Wie man in den Wald hinein ruft, so schallt es heraus." Oftewel: zoals je anderen behandelt word je zelf (vaak) ook behandeld.
Hoe meer aangename ervaringen mensen met ruiters hebben, hoe positiever mensen mensen over ruiters gaan denken en op hen reageren. Dit geldt uiteraard ook andersom voor nare ervaringen.

Het zijn moeilijke tijden voor iedereen en het is logisch dat nu meer mensen zoeken naar afwisseling, rust en ontspanning. Ieder op zijn eigen manier en ja, er zijn best wat zwarte schapen bij helaas. Maar ik geloof ook dat we meer bereiken met vriendelijkheid en uitleg geven dan door de strijd aan te gaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:26

Doubtless schreef:
Wat mij betreft sluiten we daar dan de detailhandel mee af en gaan we terug on topic.

Je begon er zelf over, ik was er allang mee klaar.
In de randstad is het allemaal veel drukker en ik laat veel maar gewoon, in de zin van schouders ophalen en weer door. Groet wandelaar en fietsers dus ook in de randstad en word dan regelmatig gek aangekeken dat ik vriendelijk gedag zeg :')

Tenzij er dus bijna of echt ongelukken gebeuren.

Vorig jaar April door een stel rotjochies op crossmotoren van mijn paard gelanceerd.
Paard alleen naar huis over een 60km weg, ik nét in het gras gevallen ipv op het asfalt.

En die gasten er keihard vandoor, want ze zouden eens iemand in nood moeten helpen of sorry zeggen.

Ik haat motoren ( niet sindsdien, altijd al) vanwege het meestal bizar harde onnodige geluid dat ze maken.
Er zijn ook goede rijders die wel rekening houden met andere weggebruikers en normaal passeren. Die zijn helaas wel ver in de minderheid. Degene die wel hun best doen groet ik ook ( met een gebaar dan, want horen doen ze mij niet :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:38

Ineke2 schreef:
Er worden hier nogal wat dingen uit zijn verband getrokken door Doubtless.
Ik geef ts gelijk hoor en ik hoop dat de dagjesmensen eens wat meer verantwoording nemen waar dat nodig is.

De reactie op mijn post: Als ik nadat ik mij echt rotgeschrokken ben, geprobeerd heb om nog uitleg te geven en dan ook nog uitgescholden word. Nee dan ben ik niet lief meer.

Degene die dat wel is of hier dat beweerd te zijn is een heilig boontje.

Overigens is dit ehm plus minus 16 jaar geleden gebeurd.

Bedankt <3

Mijn melding is er ook niet zomaar gekomen. 2 jaar geleden zocht ik buiten rij maatjes en zo is een groep gekomen op fb voor ruiters in mijn gemeente. Rond die periode werden ruiters aan de ene kant van het dorp plots geconfronteerd met bruggetjes die geen paard kunnen dragen, dus geen toegang meer tot het natuurgebied daar. De vraag kwam toen om op een veilige manier tot aan onze kant te geraken, de politiek wilde niet mee.
Sinds maart namen de ergernissen toe in de groep, op de openbare groepen van het dorp verschenen er meer en meer verhalen van ruiters die in een gevaarlijke situatie terecht gekomen waren. De frustraties groeiden en iedereen wilde dat er verandering kwam. Er zijn best wel mails gestuurd naar de gemeente en naar het ANB, maar we vinden nergens gehoor. In tegendeel, het ANB besliste afgelopen zomer om een deel van de ruiterroute in te richten als schapenweide met poorten die je amper open krijgt met je paard aan de hand. Nog meer frustratie en ergernissen, ook bij de mountainbikers trouwens, zij worstelen ook met de ijzeren poorten en zijn niet happig op een kudde schapen die achter een bocht op je pad kunnen staan. Is daar trouwens enkel ruiterroute, maar daar houdt niemand rekening mee. Mensen zijn hier dus sowieso al meer gespannen. Gooi daar nog de dagjesmensen bij, gelokt door verschillende fb groepen, die het losloopverbod compleet negeren en de boel ontploft hier.
Ik ben al uitgeweken naar het minder populaire stuk, net zoals de local mountainbikers overigens en die snappen de frustraties van de ruiters als geen ander. Je merkt het wij/zij gevoel hier, waarbij locals op mekaars paden gaan en een babbeltje maken met mekaar. Waarbij je echt duidelijk merkt dat iedereen dezelfde ergernissen heeft. De mountainbikers van de regio, zijn evenzeer de dagjesmensen al dan niet met mtb beu.
Half november is er midden in een mensenmassa (het was mooi weer dus pokke druk tegen het einde an de rit en de ene mus waar alles wel een eindje samen op 1 pad moet, terwijl er amper volk was toen wevertrokken) een loslopende hond blaffend op mijn paard afgestormd. Mijn verzorgster reed, ik was nog aan het begin van het pad, zij op het einde. De eigenaars vonden het niet nodig om hun hond terug te roepen, paard schrok zich rot maar kon geen kant uit door al de mensen die er rond liepen. Verzorgster heeft paard met zijn neus tegen een boom moeten zetten om te voorkomen dat ie door de mensen zou razen. Toen maar beslist om niet meer naar de ruiterroute op het drukke stuk te gaan zelfs al lijkt het er rustig bij aanvang van de rit. Een halve week later schieten er op het andere stuk 2 loslopende honden volle vaart het ruiterpad op. Paard schrikt, bokt 1 keer en voelt nadien niet rad aan. Bleek nadien dat ie geblokkeerd zat. Een paar dagen later een verhaal op fb van een mederuiter die ook bijna een ongeval had en toen kwamen er nog meer verhalen van de afgelopen maanden naar boven met de vraag of er nu eindelijk eens iemand stappen wil ondernemen voor er iemand van ons een serieus ongeval heeft.
Dat gemeenteraadslid is een enorme dierenvriend en heeft me afgelopen zomer met iets anders uit de brand geholpen. Ik heb haar gebeld met de vraag wat we kunnen doen om de veiligheid voor de ruiters op de ruiterpaden te vergroten, want dat we ons niet veilig voelde. Ze vertelde me dat het op de gemeente klachten regent over honden die los lopen en andere mensen hinderen. Kreeg ook de vraag om de knelpunten op de ruiterroute door te geven, met bemerkingen. Heb alles opgelijst, aangegeven waar de knelpunten zijn, maar ook mogelijke oplossingen aangerijkt. Heb oa zelf voorgesteld om de ruiterroute helemaal te scheiden van wandel en fietspaden. Daar waar het kan met een strook in de berm die afgescheiden wordt van de andere paden met een hegje, daar waar het niet kan de lus zo omleggen dat ruiters een apart pad hebben. Er zijn hier parallelle paden genoeg om dat te realiseren. Heb ook het voorstel gelanceerd om met vignetten te werken, zodat je als ruiter betaald voor de paden en de gemeente ipv het ANB dan het onderhoud op zich neemt. Iets waar de toeristische dienst wel oren naar heeft, waarbij ze mij gevraagd hebben om op luchtfoto's de knelpunten aan te duiden zodat ze met het ANB aan tafel kunnen gaan zitten om de zaken verder uit te werken. Mondt dit uit op niets, wil men er mee verder gaan op Vlaams niveau. Wij, ruiters, hebben in onze gemeente al lang genoeg braaf geweest, de corona drukte is hier de druppel geweest die de emmer heeft doen overlopen. En dit topic toont aan dat ik (en de andere ruiters in mijn dorp) niet de enige ben die dat gevoel heeft. Er zijn hier duidelijk nog mensen die het gehad hebben met honden die los lopen waar het niet mag, mountainbikers die je van het pad rijden en wandelaars (al dan niet met krijsende kinderen) die zich onbehoorlijk gedragen in de natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:06

Nou Doubtless, over elitair gesproken :')

Hier lopen veel mensen extra in de bossen. Mensen die er schijnbaar normaliter niet komen en zo gedragen ze zich ook. De hoeveelheid zakdoekjes, mondkapjes, snoeppapiertjes, blikjes en ander materiaal wat niet in de natuur thuis hoort wordt veelvuldig gedeponeerd. Tijdens de wandeling poepende mensen tegen komen, of gebruikte tampons vinden, tja, moet dat nu.

Verder de wereld aan mensen met loslopende honden, parkeren zo dicht mogelijk bij het bos, dus op plekken waar ze niet moeten zijn. De honden lopen door de bossen, met als gevolg schrikkend wild. De reeen blaffen en dat doen ze bijna nooit.

Routes die middels vlaggetjes worden uitgezet en vervolgens niet worden opgeruimd, mtbers die op alle paden verwachten dat je aan de kant gaat, terwijl hier geen routes zijn, maar goed, die fabriceren ze dan zelf maar (zie boven).

Schaapskooien die last hebben van kinderen en ouders ivm gedrag jegens de dieren.

Dus wees welkom in de natuur, maar in godsnaam gedraag je een beetje en anders ga fijn naar elders.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:19

Ik heb me vandaag op een drukke parkeerplaats aan het Rozendaalse Veld staan verbazen.
Mensen met hond komen terug bij de auto. Geven hond water uit een plastic bak.
Hond de auto in, mensen de auto in, rijden achteruit over de vergeten plastic bak.
Man stapt nog uit, ziet kapotte plastic bak, haalt z'n schouders op en stapt weer in en rijdt weg...?

Ik was te ver weg om er wat van te kunnen zeggen.
Heb de stukken plastic maar in een plastic zak gestopt die ik nog in m'n auto had liggen en gooi 't thuis wel weg.

Hoezo laten mensen dat nou liggen?
De reeën, zwijnen en ander wild hebben toch niks aan hun kapotte plastic troep???

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:28

Marije_jiplover schreef:
Ik heb me vandaag op een drukke parkeerplaats aan het Rozendaalse Veld staan verbazen.
Mensen met hond komen terug bij de auto. Geven hond water uit een plastic bak.
Hond de auto in, mensen de auto in, rijden achteruit over de vergeten plastic bak.
Man stapt nog uit, ziet kapotte plastic bak, haalt z'n schouders op en stapt weer in en rijdt weg...?

Ik was te ver weg om er wat van te kunnen zeggen.
Heb de stukken plastic maar in een plastic zak gestopt die ik nog in m'n auto had liggen en gooi 't thuis wel weg.

Hoezo laten mensen dat nou liggen?
De reeën, zwijnen en ander wild hebben toch niks aan hun kapotte plastic troep???

Serieus? Het nog zien en laten liggen ook... :oo

Hoeveel moeite is het om dat gewoon mee te nemen.

Enige wat ik in de struiken gooi is bvb een appelklokhuis. Wordt vaak nog gebruik van gemaakt door vogels en insecten.

Maar afval, nee. Kreeg van mn moeder vroeger altijd behoorlijk op mn kop als ik dat liet slingeren :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:32

Ja ik stond echt perplex toen ik het zag gebeuren.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:35

Snap ik. Liggen hier in de omgeving ook bizar veel handschoenen en mondkapjes. Om over blikjes drinken nog maar te zwijgen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:38

Hier staan nergens vuilbakken langs de wandelroute. Enkel aan de campings kan je er vinden. Vind het zelf ook best vervelend, zeker als de hond aan het begin van de wandeling poept, maar toch ruim ik het op en zeul ik het zakje mee. Gaan we met de rugzak, dan hebben we een afvalzakje bij voor onderweg. Jammer genoeg zie je hier ook veel rommel liggen en helaas ook glasafval op de paden. Ben echt bang dat hond of paard in glas zou trappen. Mijn verzorgster gaat soms joggen en heeft al een voetwonde gehad doordat een stuk glas door haar schoenzool was gegaan.
Soms blijven er ook dingen achter waarvan ik denk huh wat doen die hier? Er staat al maanden een witte helm op een houten paal van de ruiterroute, af en toe geeft iemand hem een andere plaats en er staat ook ergens een krukje tussen de bosjes.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:41

Ik kwam vorige week een bankstel tegen midden in een stuk natuur:

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:45

Goof schreef:

[ [url=m/Wc9ubZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe dan?? :')

Kost toch enorm veel moeite om die daar te krijgen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:46

TV'S en noem maar op dumpen mensen
Van de week langs n348 een stoel op parkeerplaats..

Volle zakken chips meenemen maar de lege zijn te zwaar om.mee terug te nemen

Dat vind ik echt erger dan iemand die op foute route loopt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:56

Goof schreef:

[ [url=m/Wc9ubZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk niet dat de gemiddelde corona bosbezoeker die mee neemt :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:56

Bij ons in het bos staat een plastic tuinstoel, maar keurig met een briefje erop dat ie er staat i.v.m. fysiotherapie. En het verzoek of we 'm willen laten staan. Geen probleem, alleen had de pony de eerste keer een halve hartverzakking :') Inmiddels is ie er aan gewend en zal hij het wel weer raar vinden als het ding een keer verdwijnt.

Ik ben vaak te paard of loop met twee pony's, dan vind ik het niet handig om ook afval op te rapen. De MTB'ers hier in het bos doen regelmatig een rondje zooi rapen op / langs hun tracks en delen dan hun 'buit' op FB. Wat een troep soms, niet normaal. Wat dat betreft vind je langs ruiterpaden vaak vrij weinig, moet ik zeggen. Af en toe een peesbeschermer (die ik dan bij het eerstvolgende ruiterpadpaaltje om doe), en laatst in Ede een hoefijzer (ook netjes op een paaltje gehangen).

Bij onze MTB hebben ze nu twee keer vignetcontrole gehad en daarbij waarschuwingen uitgedeeld (behalve de pipo's die drank stonden te verkopen op de parkeerplaats, die kregen gelijk een boete). De volgende keer dat ze gaan controleren, worden er ook gewoon bekeuringen uitgedeeld. En terecht. Af en toe zou ik best BOA willen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:34

Probleem is dat boas niet overal zijn. Hier nooit, boswachter zie ik ook nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:48

Mondkapjes vliegen hier vooral rond aan de ingangen van het bos, omdat men ze alleen op hoeft op het stuk straat tot aan de ingang. Er is geen echte parkeerplaats voorzien, dus parkeren ze waar het uitkomt. Tot op de oprit van buurtbewoners. Er zijn er een aantal heel creatief geworden om die auto's blok te zetten zodat ze niet meer weg kunnen.
Toppunt was dit najaar, toen een buurtbewoner een uitgesteld lentefeest had van een kleinkind. Die had auto's van familie op de oprit staan. Tegen de avond stond alles vol met bosbezoekers, die hadden zich er gewoon bij gezet. Politie heeft toen een fikse taak gehad aan wegslepen _O-

Onze paden zien er op drukke dagen uit alsof je tussen de hordes mensen loopt die richting festivalweide gaan. En dat is best wel lastig als je net dan met auto en trailer naar je weiland moet om water te gaan brengen bijvoorbeeld. Je wordt nog net niet doodgebliksemd.
Qua buitenrijden, soms is er bij vertrek geen kat te zien en kan je een uur later bij terugkomst amper nog over of door van de drukte.
Niemand de berichten gehoord over de Hoge Venen in België? Daar ligt nu 10cm sneeuw. Afgelopen zaterdag pokkedruk, gewoon rijtje schuifelen zelfs. Politie roept op om NIET naar ginds af te reizen: enerzijds natuurlijk ivm Corona, anderzijds wegens drukte en als laatste omwille van gigantische verkeershinder, problemen en overlast.
En wat denk je was gisteren in het nieuws? Het was NOG drukker dan de dag voordien, de oproep van de politie werd compleet genegeerd. Want allemaal vonden ze dat zij wél die ene uitzondering waren die wél mocht gaan.

Die tendens zie je overal. Net zoals bij andere Bökkers lopen ze waar ze willen, je ziet paden ontstaan waar er geen horen te zijn, buurtbewoners klagen van overlast, de standaard gebruikers blijven weg, iemand met mtb komt amper nog stapvoets vooruit soms omdat de wandelaars hen gewoon er niet langs laten. Ruiters die hier normaal niet komen, die nu onze routes komen terroriseren. Maar ook mooi weer recreanten die gaan zeuren als ze een spatje op hun broek krijgen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:47

Ik snap Doubtles helemaal, het gaat om de mindset waarmee je wil kijken. :) Maar Varekaj bij jou is het wel heel extreem en dan snap ik jouw ergernis en kwaadheid heel erg goed.
Ik ben vanmiddag nog een rondje gaan rijden en kwam maar een paar mensen tegen. Het was niet zulk mooi weer dat scheelt, gisterochtend toen het prachtig weer was konden we zelfs nog over de zandverstuiving. We kwamen niemand dichtbij tegen. Toen we het zand weer af kwamen stond wel alles volgeparkeerd.
Het is wel enorm afhankelijk van waar je woont.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:06

Vanmorgen miezerig weer dinsdagochtend en het leek wel filefietsen op de mtb paden. Ook buiten die paden in een normaal fietsloos bos kwam ik ze tegen. Je ziet ook buiten de mtb paden veel fietssporen en paden die er onder beginnen te lijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:27

karuna schreef:
Vanmorgen miezerig weer dinsdagochtend en het leek wel filefietsen op de mtb paden. Ook buiten die paden in een normaal fietsloos bos kwam ik ze tegen. Je ziet ook buiten de mtb paden veel fietssporen en paden die er onder beginnen te lijden.

Is overal zo. Hier zijn de boswachters het zo beu, dat er door de heide gereden wordt en de planten stuk gaan, dat ze paaltjes met draad ertussen gezet hebben om de mtb-ers tegen te houden.

Ben vanmiddag even aan de hand op stap gegaan. Dacht even dat er een kindje zonder ouderlijk toezicht. Bleek dat mensen een plastiek zak aan een boom hadden gehangen. Paard keek zijn ogen uit.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:21

Ik heb vanochtend krom gelegen van het lachen. Eigenlijk absoluut niet netjes, maar het tafereel was te absurd en hilarisch.

Stond op mijn weiland om een baaltjes hooi uit mijn trailer te nemen. Op het paadje dat er vlak langs loopt komt een dame, nogal wiebelig, aangewandeld met een jonge hond aan een lange lijn. Fancy donsjas met pluizige kap, spijkerbroek en sportschoenen. Hoe je het bedenkt om met sportschoenen nu op modderige veldwegen te wandelen, mij een raadsel.
Er komt een mtb'er tegemoet, dame netjes opzij. Hond vrolijk achter de fietser aan en blijkbaar had ze de snok aan de lijn niet verwacht, want ze vloog een stukje door de lucht en ipv los te laten hield ze kranig vast. Waardoor ze op de buik toch een paar meter meegesleurd werd. _O-

De hond heeft het afgemaakt door haar te komen aflikken eens ze rechtgekrabbeld was en doodserieus met fikse tred weer richting de straat marcheerde.
Ik had het fatsoen moeten hebben om te vragen of ze zich bezeerd had, maar helaas was ik te druk bezig om mijn blaasinhoud binnenboord te houden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:18

Net even niet meer op mijn tanden kunnen bijten. Het was vandaag gezellig druk op de heide en eigenlijk best een hele fijne sfeer. Ook een heel eindje samen gewandeld met een man op een bakfiets en 2 los lopende honden. Paard lief heeft gisteren avond vast gelegen in de stal. Wilde vandaag aan de hand wat ontspannen stappen en observeren of ie stijf was of niet. Was gelukkig niet het geval, maar in zijn kopie had ie het vast liggen nog niet verwerkt dus wilde ik vooral de smalle paden vermijden. Zelfs op de brede ruiterpaden was ik al een paar keer de kant in gejaagd door mtbers, die luid bellend lieten merken dat heel het pad wilde hebben. Al een paar keer ingeslikt dat het mtb pad anders liep en zij wel op het ruiterpad zaten, maar uiteindelijk toch gezwegen. Tot ik mtbers hoorde klagen tegen mekaar dat ze het veel te druk vonden, er waren veel te veel wandelaars (de heren kwamen notabene net van het wandelpad, je deuh, logisch dat daar wandelaars zijn) en toen ze me met mijn paard zagen, begonnen ze ook nog eens over mijn aanwezigheid te klagen. Op dat moment was ik het echt zat! Heb hen toch wel even gezegd dat ik mij met mijn paard op de ruiterroute bevond, waar ik gewoon met mijn paard mag lopen en zij daar niets te zeuren over hebben. Echt, ik ben vandaag voor het laatst met mijn paard op de ruiterroute de kant in gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:32

Ik ben met de auto heel veel wandelaars tegen gekomen vandaag, heel veel fietsers en enorm veel mtb'ers. Om hooi te halen uit mijn aanhanger op weide 1 moet ik door 2 veldwegen. Kreeg ik me daar toch op een bepaald moment een hoop gekrijs naar mijn hoofd van een ouder echtpaar dat uit een zijweg kwam gestapt, dat het schandalig was dat ik met "dat lompe gedrocht" alle paden kwam stukrijden. Ja sorry hoor, maar ik kan het echt niet anders dan in mijn auto vervoeren...