Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:03

Ik al een jaar of 2. Gestart toen we gingen verbouwen met een bezorgbundel en nooit meer opgezegd. Ik vind het echt ideaal. Al mis ik wel de Lidl en de service is er moet ik zeggen niet beter op geworden. De hele tijd slots vol, alleen hele ruime slots etc. Ik betaal extra voor in het weekend bezorgen maar daar heb ik sinds Corona niks aan want dan moet je 2-3 weken vooraf reserveren.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:03

PSvanLot schreef:
Laten veel mensen hier hun boodschappen bezorgen?

Ja, ik heb een hekel aan boodschappen doen. Dus picnic is hier 1 a 2 keer per week.

Ook de Etos laat ik bijvoorbeeld bezorgen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:05

mmm dat is dan niets voor mij. Woon midden in het dorp en ben zo bij de winkels, maar hier zijn de winkels wat kleiner en daardoor hebben ze minder assortiment dan op internet.

Dan kan ik beter vanuit mijn werk een keer langs de XL rijden.

Valess is bv volgende week in de aanbieding, hier hebben ze allen de gewone en de kaasschnitzel terwijl er nog een paar soorten meer zijn.

Picnic komt hier niet helaas.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:09

PSvanLot schreef:
Laten veel mensen hier hun boodschappen bezorgen?

Wij hebben al jaren een bezorgservice: abbo bij AH - wat we heel makkelijk eruit halen qua kosten. Ik vind het echt ideaal, want ik doe bv. ook veel minder impulsaankopen door veel online in te slaan ipv dat ik door de winkel loop - NO selfcontrol, en al helemaal niet als ik dan ook vaak nog niet gegeten heb van te voren :'). En sinds dit jaar met Corona is het dan sowieso wel extra handig want elk winkel bezoekje dat ik me dan kan besparen, ben ik blij mee. Ik ga meestal wel nog 1x voor kleine verse boodschapjes, maar soms laat ik die ook nog bezorgen en bestel ik boodschapjes mee voor m'n schoonmoeder ook bv, maar de grote boodschappen worden sowieso bezorgd 1x per week.

En wat wasverzachter betreft. Ik gebruik het al zolang als ik zelf de was draai en heb het m'n moeder ook altijd zien gebruiken, maar kan niet zeggen dat m'n kleding er nu perse echt sneller van kapot gaat? Nu heb ik het nooit vergeleken en onderzocht natuurlijk, maar van wat ik zo zelf ervaar kan ik niet zeggen dat ik daar iets negatiefs aan merk. Het bespaart natuurlijk wel mooi geld als je het niet gebruikt haha. Wij kopen het dus in met goede acties, en daar komen we dan meestal net mooi mee uit tot een volgende grote actie.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:13

Tiggs schreef:
Magrathea schreef:
Mijn wasmiddel ruikt helemaal niet volgens mij :=
Ik gebruik een ecologisch merk en azijn. Wordt je was heerlijk zacht van en als je het aan de lucht laat drogen vervliegt de azijn ook weer. Ook erg geschikt voor erg vieze / zweterige kleding! En je wasmachine blijft er goed schoon mee. (En erg goedkoop :D )

Wasverzachter is gewoon geldklopperij en ook niet echt goed voor je kleding, schijnt.

Waarom geldklopperij? Het maakt je kleding minder statisch en, zoals de naam al doet vermoeden, zachter en soepeler. Ik vind het fijn aanvoelen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:20

FleurVP schreef:
Ik al een jaar of 2. Gestart toen we gingen verbouwen met een bezorgbundel en nooit meer opgezegd. Ik vind het echt ideaal. Al mis ik wel de Lidl en de service is er moet ik zeggen niet beter op geworden. De hele tijd slots vol, alleen hele ruime slots etc. Ik betaal extra voor in het weekend bezorgen maar daar heb ik sinds Corona niks aan want dan moet je 2-3 weken vooraf reserveren.

Wat raar. Ik heb een vast tijdslot van 2 uur op maandagmiddag.
Ik mis de Lidl ook en de Hema. Maar ik ben al vanaf maart niet meer in een winkel geweest en zal er voorlopig ook niet in de buurt komen.

caro29

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:29

Wij hebben alleen pick up van de jumbo hier. Ah bezorgt helaas niet en kan er ook niet ophalen. Van de andere supermarkten weet ik het niet. Ga verder vooral naar de Lidl en Aldi

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:30

Morrie schreef:
FleurVP schreef:

Wat raar. Ik heb een vast tijdslot van 2 uur op maandagmiddag.
Ik mis de Lidl ook en de Hema. Maar ik ben al vanaf maart niet meer in een winkel geweest en zal er voorlopig ook niet in de buurt komen.

Morrie, ooh ook binnen 2uur dus? Da's handig! Ik heb op de vrijdag maar dan tussen 8-14. Kon daar geen 2uur tijdsslot kiezen. Misschien dan toch maar naar een andere dag switchen. Want telkens rekening houden met 8-14 en dan pas de dag zelf meer precies horen hoe laat, is ook soms wel onhandig als je afspraken wilt maken.

FleurVP
Dat probleem hadden wij eerder dit jaar dus toen Corona op kwam: Slots vol en wij grepen telkens mis, betaalden abbo kosten en mensen die normaal nooit online bestellen gingen ons voor (en ik snap het volledig hoor dat meer mensen online wilden bestellen, daar niet van. Maar we mochten idd wel bezorgkosten doorbetalen en dat vond ik wel erg rot). Maar toen hoorden we dus idd dat je met een abbo een vaste dag/tijdstip kunt kiezen en dat bezorgmoment wordt dan voor jou gereserveerd dus sindsdien hebben we dat probleem gelukkig niet meer. Was met de feestdagen ook telkens hetzelfde gezeik; dat opeens mensen die normaal niet bestellen online je dan je tijdsvakken onder je neus wegkapen, en wij maar bezorgkosten betalen haha.

Maar voor de rest zijn we eigenlijk dus al jaren tevreden over de AH bezorgservice :j

Lidl zou ik idd ook wel heel graag nog online willen zien gaan. En ok, geen boodschappen maar ook: action!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:40

Picknick is hier net begonnen, ik sta nr. 2000 op de wachtlijst :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:43

Ik heb ook een AH bezorgbundel. Boodschappen komen elke zaterdag tussen 18-22. Wij zijn dan altijd wel thuis. Ik heb bewust een 4-uursslot gekozen, dat is beter voor het milieu.

@Fleur; bij AH bezorgbundel kan je toch elke week een vast tijdstip kiezen? Ik hoef niet wekelijks opnieuw een tijd te kiezen, maar heb een vast moment die voor mij gereserveerd wordt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:44

@badeendje: dat doet azijn dus ook.
Voor de details moet ik je naar een vriend van me verwijzen die op een scheikundig onderwerp gepromoveerd is.

@Morrie: die wachtlijsten kunnen heel snel gaan!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:45

Dat vaste tijdstip moet je dan idd wel even in je profiel selecteren.
Ik kwam daar dus pas na 1,5 jaar achter, dat die optie er was hihi :')
Ik heb nu idd ook tussen 8-14 wat dan milieuvriendelijker is ja.

Morrie
2000? my goddd :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:09

Tiggs schreef:
Voor de details moet ik je naar een vriend van me verwijzen die op een scheikundig onderwerp gepromoveerd is.

Ik ben zelf ook chemicus :P. Ik was ook wel eens met azijn, maar azijn maakt niet anti-statisch. Vooral in de winter vindt ik dat wel fijn!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:54

Badeendje schreef:
Tiggs schreef:

Ik ben zelf ook chemicus :P. Ik was ook wel eens met azijn, maar azijn maakt niet anti-statisch. Vooral in de winter vindt ik dat wel fijn!

Oh haha, sorry!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:05

Ik gebruik nooit wasverzachter, mijn man wel :') scheelt toch dat we het niet allebei gebruiken. Vloeibare wasmiddel haal ik bij de lidl.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 08:44

Wij laten bezorgen door de Plus, AH was hier een ramp, telkens alleen een tijdstip waardoor je de aanbiedingen van die week niet meer kreeg.
En vastzitten aan een duur bezorg abbo had ik ook geen zin in.

Picnic is hier momenteel ook nog niet mogelijk, ook als nr 3000+ op de wachtlijst.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:40

Ik heb wel zo'n bezorgslot maar dat komt niet altijd uit, en voor een week aanpassen gaat bijna niet. Ik heb het nu gewijzigd omdat ik van 16.00-22.00 had en ze laatst pas om 22.15 kwamen. Ohja en we kregen geen biertjes meer bezorgd ;). Maar dan vervallen dus al je komende slots en het nieuwe slot was pas over 2 weken beschikbaar. Ook kon je nu alleen nog maar kiezen tussen 8 en 14.00 uur en geen kortere tijdvakken. Normaal vind ik dat prima maar omdat je niet makkelijk kan wijzigen (omdat dus altijd alles vol is), vind ik het wel irritant. En ik betaal extra om ook op vrijdag en zaterdag uw kunnen laten bezorgen, maar in de praktijk lukt dat nu nooit, want ik wil geen vast slot op die dagen. Nouja naar de supermarkt is nog altijd vervelender en ik vind het automatisch koopzegels sparen wel heel fijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:04

FleurVP schreef:
Ik heb wel zo'n bezorgslot maar dat komt niet altijd uit, en voor een week aanpassen gaat bijna niet. Ik heb het nu gewijzigd omdat ik van 16.00-22.00 had en ze laatst pas om 22.15 kwamen. Ohja en we kregen geen biertjes meer bezorgd ;). Maar dan vervallen dus al je komende slots en het nieuwe slot was pas over 2 weken beschikbaar. Ook kon je nu alleen nog maar kiezen tussen 8 en 14.00 uur en geen kortere tijdvakken. Normaal vind ik dat prima maar omdat je niet makkelijk kan wijzigen (omdat dus altijd alles vol is), vind ik het wel irritant. En ik betaal extra om ook op vrijdag en zaterdag uw kunnen laten bezorgen, maar in de praktijk lukt dat nu nooit, want ik wil geen vast slot op die dagen. Nouja naar de supermarkt is nog altijd vervelender en ik vind het automatisch koopzegels sparen wel heel fijn.

ik kon laatst voor 1 x een tijdslot en zelfs de dag wijzigen, de rest bleef gewoon op het oude tijdslot/dag staan.
Als je een ander tijdslot wilt voor altijd, kijk dan rond een uur of 8 's avonds, dan hebben mensen hun bestelling geannuleerd en zijn er vaak plekken vrij. Ik had eerst een slot tussen 18.00 en 22.00 uur en nu tussen 16.00 en 18.00 uur. Het kost wat tijd en geduld, maar dan heb je ook wat!

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:23

Tja dat werkte hier in de zomer en voor corona ook zo, maar nu dus echt niet. Ligt denk ik ook aan regio, ze komen hier sowieso niet iedere dag op alle tijdslots. Ik denk dat ik ze maar gewoon eens ga mailen dat ik de goedkopere bundel wil aangezien het toch nooit kan op vrijdag/zaterdag.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:30

FleurVP schreef:
Tja dat werkte hier in de zomer en voor corona ook zo, maar nu dus echt niet. Ligt denk ik ook aan regio, ze komen hier sowieso niet iedere dag op alle tijdslots. Ik denk dat ik ze maar gewoon eens ga mailen dat ik de goedkopere bundel wil aangezien het toch nooit kan op vrijdag/zaterdag.

tip: als je Facebook hebt, kan je AH een bericht sturen via messenger, bij mij werd er binnen 5 minuten gereageerd en mijn "probleem" werd direct opgelost.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:46

Ik heb al 2 jaar een bezorgbundel.
De tijdsloten zijn nu wel irritant, maar alles is beter dan naar de supermarkt gaan. Ik heb een standaard tijdsslot op zaterdagavond tussen 4 en 8. Ik kan nu dus wel alcohol bestellen omdat ze het tijdstip hebben veranderd, wat in de eerste 2? weken na deze regel niet mogelijk was.

Vorige week nog heb ik de dag ervoor nog een ander slot weten te bemachtigen. In de ochtend tussen 8 en 10 ipv in de avond. Ook gelijk gekeken voor de week erna en die ook gelijk gepland.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:55

Maar wat is ook duur voor een abbo bij AH? Ik vind dat wel meevallen - tenzij je niet regelmatig laat bezorgen.

Als je bv. zoals ons de vaste boodschappen daar haalt; Ik haal de abbo kosten met Gemak eruit als ik alleen al 1x per week boodschappen bestel en dan heb je in principe de voordelen van; niet extra betalen voor populaire tijden oa, vaste dag/tijd dat voor je wordt gereserveerd en je kunt zo vaak bestellen als je wilt ook. Ik vind die abbo kosten dan niet duur in onze situatie. Als ik los zou moeten betalen voor de bezorgkosten zouden we Zoveel duurder uit zijn - en we doen gewoon het liefst onze boodschappen bij AH en willen niet voor de vaste boodschappen uitwijken naar een plus bv. En dan is een abbo echt niet duur imo.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:58

Idd, ik ben goedkoper uit met bezorgen wekelijks dan dat ik de auto moet pakken en naar de AH moet rijden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:22

blackstar schreef:
Idd, ik ben goedkoper uit met bezorgen wekelijks dan dat ik de auto moet pakken en naar de AH moet rijden.

ik ook en ook dat er maar 1 x in de week boodschappen komen, vroeger, voor corona, ging mijn man tussendoor vaak nog even naar AH, de Lidl of de COOP om de hoek en was ik veel meer geld kwijt aan boodschappen. Als ik nu iets vergeet te bestellen, is het jammer, dan is het er gewoon niet.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:52

Bezorgbundel (de dure versie) kost 120 euro per jaar. bezorgen is dan omgerekend 2.31 euro per week.
Daar kan ik niet voor rijden en ik ben dan minimaal anderhalf uur weg. En vaak ging ik dan nog een keer later in de week.