Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 12:35

Maar wel waanzinnige cadeaus <3 Ik houd van Le Creuset! Vorig jaar een pan cadeau gekregen van mijn man, ben er nog steeds zó blij mee! Maar inderdaad geen betaalbare cadeaus, haha. Wel heel duurzaam, dus misschien als cadeau voor het leven? :)* :+

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:38

Nickeltje schreef:
Ah, slimme oplossing Mews!
Maar heb je dan een pre-fab adventskalender (met van die chocolaatjes ofzo) die je zelf onder handen neemt of bestaat er zoiets als blanco advent kalenders die je zelf nog in kan vullen?

Hier in Duitsland word je er (figuurlijk) mee doodgesmeten, kalenders om zelf te vullen: doosjes, stoffen of papieren zakjes, houten laatjes,... met nummers er op. Maar het is ook heel eenvoudig om zelf te maken. Sommige mensen nemen ook gewoon geschenkpapier. Het hele idee is 24 genummerde kleine cadeautjes; de verpakking maakt helemaal niet uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:39

Nickeltje schreef:
San, ik zie nu ik er op Google dat hij inderdaad erg duur geweest is...

Le Creuset is dat meestal. Ik heb er een fluitketel en wat pannen van, het geld meer dan waard, maar voor kerst iets te :)).

Ik twijfel nu ook of ik een koffiezetter wel een leuk cadeau vind :'). Vriendje houdt wel echt van koffie, en wij hebben er geen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:40

soesita schreef:
Nickeltje schreef:
Maar heb je dan een pre-fab adventskalender (met van die chocolaatjes ofzo) die je zelf onder handen neemt of bestaat er zoiets als blanco advent kalenders die je zelf nog in kan vullen?

Hier in Duitsland word je er (figuurlijk) mee doodgesmeten, kalenders om zelf te vullen: doosjes, stoffen of papieren zakjes, houten laatjes,... met nummers er op. Maar het is ook heel eenvoudig om zelf te maken. Sommige mensen nemen ook gewoon geschenkpapier. Het hele idee is 24 genummerde kleine cadeautjes; de verpakking maakt helemaal niet uit.

:o? er gaat echt een nieuwe wereld voor mij open hier...

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:40

Ik heb vorig jarig op eBay van die houten cijfers besteld van 1 tot 24 en dan op ieder cadeautje geplakt. Alle cadeautjes leuk ingepakt en samen op een kast gezet..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:42

Nickeltje schreef:
soesita schreef:

:o? er gaat echt een nieuwe wereld voor mij open hier...

De Action heeft ze ook liggen. Kun je zelf vullen met mini cadeau's.

Ik heb vorig jaar eentje in Engelse bus vorm gekocht, in ieder laatje een snoepje en een briefje welk cadeautje erbij hoort.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:42

Ik kende het ook niet. Ik ben belgische en toen ik met 16 jaar mijn duitse vriend (nu: man) leerde kennen, maakte hij zo'n kalender voor me, vol met chocolade, gedichtjes, kleine (ook zelfgemaakte) prulletjes,...

Ik vond het geweldig! <3

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:21

Nickeltje schreef:

Er bestaan blanco advent kalenders. Dat heb ik echter niet gedaan, vanwege de wisselende groottes en bij zo'n blanco ding zijn de vakjes vaak niet heel groot.

Ik heb alle cadeautjes individueel ingepakt, dan per cadeau een groot vakje van karton gemaakt met het cijfer van de dag erop, en daarin dan het lieve berichtje van die dag. En dan allemaal bij elkaar in een tas of doos of mand. :)

Nickeltje

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:29

En daar begin je dan 1 december mee, tot aan kerstavond toch?
Met andere woorden, ik heb nog iets minder dan een maand om hier mee aan de gang te gaan als ik dat wil?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:31

Nickeltje schreef:
En daar begin je dan 1 december mee, tot aan kerstavond toch?
Met andere woorden, ik heb nog iets minder dan een maand om hier mee aan de gang te gaan als ik dat wil?

:j

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:33

https://www.bol.com/nl/p/lego-star-wars ... gJPcPD_BwE

Aangezien het voor ons niet alleen aftellen is naar kerst maar ook naar zijn verjaardag, ga ik deze wellicht als basis gebruiken... :o

En dan kleinere en grotere cadeautjes gaan bedenken naast de lego poppetjes die er in zitten...

Oh, dames hier, dankjewel!! Ik zit eigenlijk te werken, we hebben echt een k*tdag vandaag (COVID...) maar dit topic inspireert me enorm!!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:42

Ik heb deze besteld:
Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:51

Wauw, waar heb je die gevonden?? Heel tekenend voor 2020!!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:53

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:23

Ahh love it!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:24

Heel gaaf!!
Wij proberen al jaren als we een keertje een steden-tripje doen om uit die stad een kerstbal te scoren als herinnering (ik heb gruwelijk glimmende Baboushka kerspoppen uit Warschau bijvoorbeeld) maar die kersman met mondkapje zegt in een blik gewoon alles van 2020! Dankjewel voor de verkoper!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:27

Nickeltje schreef:
Oh, dames hier, dankjewel!! Ik zit eigenlijk te werken, we hebben echt een k*tdag vandaag (COVID...) maar dit topic inspireert me enorm!!

Wat leuk om te lezen dat je rotdag toch wat beter is nu. Succes met het in elkaar zetten! :) En leuk die Star Wars lego kalender als basis :D

Wat geinig elnienjo! Even op etsy gekeken, deze vind ik ook wel leuk :)) De verzendkosten zijn me alleen net wat te hoog. Zo te zien heeft Etsy nog wel alternatieven met lagere verzendkosten, dus ik snuffel even verder.
Laatst bijgewerkt door Mews op 04-11-20 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:28

Nickeltje schreef:
Heel gaaf!!
Wij proberen al jaren als we een keertje een steden-tripje doen om uit die stad een kerstbal te scoren als herinnering (ik heb gruwelijk glimmende Baboushka kerspoppen uit Warschau bijvoorbeeld) maar die kersman met mondkapje zegt in een blik gewoon alles van 2020! Dankjewel voor de verkoper!

Je kan t inderdaad ook zien als trip van een jaar :)
Man, wat ben ik die maatregelen zat -O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:32

Mews schreef:
Nickeltje schreef:

Wat leuk om te lezen dat je rotdag toch wat beter is nu. Succes met het in elkaar zetten! :) En leuk die Star Wars lego kalender als basis :D

Wat geinig elnienjo! Even op etsy gekeken, deze vind ik ook wel leuk :)) De verzendkosten zijn me alleen net wat te hoog. Zo te zien heeft Etsy nog wel alternatieven met lagere verzendkosten, dus ik snuffel even verder.

Die is ook grappig ja! Ik heb die kerstman besteld bij iemand uit Singapore voor 16 euro en gratis shipping.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:32

Hm, die bezorgkosten had ik nog niet eens gezien...
Misschien wat bestellingen poolen dan maar in dit topic? O:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:35

elnienjo schreef:
Op Etsy:
https://www.etsy.com/market/santa_face_ornament

Vind het ook leuk om een aandenken te hebben aan dit jaar op deze manier.

Dit vind ik ook leuk trouwens:
[ Afbeelding ]

Superleuk! Maar ik wil me dit jaar eigenlijk niet echt herinneren op die manier :)).

Dames, help. Wel een koffiezetter of niet? Ik heb een toffe vintage look gevonden die mooi in de keuken past. Maar is een koffiezetter een kerstcadeau :')?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:41

_San87_ schreef:
elnienjo schreef:
Op Etsy:
https://www.etsy.com/market/santa_face_ornament

Vind het ook leuk om een aandenken te hebben aan dit jaar op deze manier.

Dit vind ik ook leuk trouwens:
[ Afbeelding ]

Superleuk! Maar ik wil me dit jaar eigenlijk niet echt herinneren op die manier :)).

Dames, help. Wel een koffiezetter of niet? Ik heb een toffe vintage look gevonden die mooi in de keuken past. Maar is een koffiezetter een kerstcadeau :')?

Ik vind van wel hoor!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:42

Ze zijn wel heel grappig, maar ik zou dit jaar toch liever vergeten ipv volgend jaar kerst er aan terug te moeten denken. Ali heeft er ook best veel btw

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 14:47

_San87_ schreef:

Doen! Ik vind het een super leuk cadeau en zou er zelf heel blij mee zijn! Als hij een even grote koffieleut is dan vindt hij het vast ook geweldig!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:49

Ik ben echt de slechtste adviesgever hierover San. Bij ons in huis drinkt niemand koffie, dus hier zou het het slechtste cadeau ooit zijn. :') Als ik het vergelijk met iets anders nuttigs/leuks voor in huis, dan denk ik: Ja hoor, dat kan prima.

Qua 2020 kerstdecoratie: Ik dacht juist toen ik ze zag "En dan kan ik volgend jaar extra genieten van de vrijheden die we dan hopelijk hebben als ik die decoratie weer zie". :)) Maar aan de andere kant, als covid dan nog steeds flink aanwezig is is het wel een dubbele domper om je te realiseren dat het al zo lang gaande is.