Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:30

Letten jullie nu alleen op de tolk of ook nog wat van Rutte meegekregen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:31

bigone schreef:

Ik dus wel :') ik vind de horeca goed. Al gebeurde dat hier waar ik kwam ook nog steeds met de registratie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:31

bigone schreef:

Voor mij is het teveel informatie binnen korte tijd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:34

Ik vind het prima maatregelen. Ben benieuwd wat er as zondag met Feyenoord gaat gebeuren. (Feyenoord Sparta volgens mij).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:36

Jammer dat de introducties door mogen gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:37

purny schreef:
Jammer dat de introducties door mogen gaan.

Ik vind het jammer dat de algemene introducties door mogen gaan. Dus van de studie stad en verengingen.
Ik vind het positief dat introducties van studies wel door kunnen gaan omdat die gewoon wel een belangrijk onderdeel zijn van de studie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:39

Die gaan dus niet door zoals studenten die gewend waren. Alleen "inhoudelijke" introducties, online, tot 10 uur savonds, geen alcohol, of de sport-evenementen. Die wel. Geen ontgroeningen, geen feesten, geen bras partijen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:41

Van de nos:
Sommige ministers vonden het erg belangrijk dat er voor de sociale contacten van nieuwe studenten toch activiteiten konden worden georganiseerd.

Half Nederland heeft de afgelopen maanden geen sociale contacten gehad...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:42

rien10 schreef:
Die gaan dus niet door zoals studenten die gewend waren. Alleen "inhoudelijke" introducties, online, tot 10 uur savonds, geen alcohol, of de sport-evenementen. Die wel. Geen ontgroeningen, geen feesten, geen bras partijen.

Toch zie ik dat bij de algemene introductie van stad/verenigingen eerder mis gaan. Ook die zijn best inhoudelijk maar als je daar niet heen gaat als student valt dat allemaal ook wel mee.
Dat ligt op de studie zelf wel anders. Daar zie in dus meer het nut van in.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:44

Iedere Uni of HBO moet zijn eigen verantwoording nemen en de zaken goed organiseren. Je kan zoveel opleggen van boven als je wilt, maar als de boel niet goed wordt nageleefd, houdt het op.

Edit: wel zuur hoor, eindelijk je HAVO of VWO diploma op zak: geen feestje. Eindelijk naar HBO of Uni, geen introweek.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 06-08-20 19:45, in het totaal 2 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:44

purny schreef:
Van de nos:
Sommige ministers vonden het erg belangrijk dat er voor de sociale contacten van nieuwe studenten toch activiteiten konden worden georganiseerd.

Half Nederland heeft de afgelopen maanden geen sociale contacten gehad...

Dat is wel heel kort door de bocht. Als jij aan een nieuwe studie begint heeft dat veel invloed op je leven. Bedenk dat voor een groot deel van de nieuwe studenten dit ook een heel raar jaar is hè. Geen examens, geen diploma uitreiking, niet kunnen vieren dat je geslaagd bent, geen gala.
Kan je weg schuiven als dat is jammer maar de psychische impact is vrij groot.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:45

Bovendien krijg je aan het begin van het jaar veel info die je nodig hebt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:48

rien10 schreef:

Ook inderdaad. Het is gewoon een spannende nieuwe fase. Die volledig online moeten starten zonder de nodige fysieke begeleiding wordt gewoon wel heel lastig. Dat zou ook veel uitval betekenen. Een introductie is dus wel degelijk belangrijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:50

Ik denk ook dat het een heel, heel moeilijke start wordt voor de jongelui die niet zo zelfredzaam zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:51

Er is nu al bewezen dat het overgrote deel van de besmettingen onder studenten vallen... dus ik snap echt niet waarom dit dan perse door moet gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:51

rien10 schreef:

Zoom of mailcontact...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:52

purny schreef:
Er is nu al bewezen dat het overgrote deel van de besmettingen onder studenten vallen... dus ik snap echt niet waarom dit dan perse door moet gaan.

Als we het dan over de term student hebben .. zijn ze dat dan wel? Het grootste gedeelte is net 6 week scholier af ;)

purny schreef:
rien10 schreef:

Zoom of mailcontact...

Stel de vraag even bij jezelf. Zou jij dat redden met alleen dat contact(ook op deze leeftijd 16-20)
Jij was ook maar al te blij met weer meer kans op je werk. Stel je nu voor dat jij nu met een nieuwe baan moet starten. In je eentje en thuis... dat is zwaar hoor.

Edit. Totaal eens met Rien10 dus :)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 06-08-20 19:54, in het totaal 2 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:53

purny schreef:
rien10 schreef:

Zoom of mailcontact...

En toch is dat anders. Even sparren met een collega student, die het net zo schijt-eng vind als jijzelf. Even polsen of je het wel goed begrepen hebt. Even dat fluister momentje "pff, lastig he? Snap jij het allemaal".

Echt, het is anders.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:54

purny schreef:

Het gaat niet per-se door. Het gaat aangepast door. En als dat niet lukt zal er wel verder ingegrepen worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:57

Ik hoop gewoon dat er niet teveel besmettingen komen. En dat iedereen zich in NL gaat gedragen en gaat luisteren naar het kabinet.
@lenaa: ik was superblij dat ik weer mocht, daar heb je gelijk in

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:58

purny schreef:
Ik hoop gewoon dat er niet teveel besmettingen komen. En dat iedereen zich in NL gaat gedragen en gaat luisteren naar het kabinet.

Dat hopen de meeste natuurlijk (om ga uit van heel Nederland maar dat zal vast niet zo zijn)

Ik snap jou eerste reactie ook wel hoor! Maar een introductie staat niet gelijk aan een zuip en feest festijn voor studenten hoor haha. En dat stukje is er nu zelfs dus uit gehaald.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:25

Ik ben ook blij met de teststraat op de luchthavens. Moet toch wel laagdrempeliger zijn dan anders.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:54

purny schreef:
lenaa_tje schreef:
Ik stoor mij dus echt niet aan andere doventolken. Doen allemaal belangrijk werk voor de mensen die het nodig hebben. Niet voor vermaak van het volk.

Jij niet maar sommige mensen wel. Een rustige doventolk kan ook voor minder prikkels zorgen of afleiding

Ik vind dat gezwaai in beeld idd vaak storend (ASS-er), maar Irma kon ik wel goed hebben. Plezierig gezicht om naar te kijken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 01:13

purny schreef:

O ja? Volgens mij gaat het om een leeftijdscategorie, het is helemaal niet gezegd dat al die mensen bij een hogeschool of universiteit ingeschreven staan.

Als ik het goed begrijp mogen er nu dus helemaal geen activiteiten van studentenverenigingen? Volkomen belachelijk, wij waren al ingericht op een digitale info-week met livestreams enzo maar volgens mij mag zelfs dat niet..
Maar we mogen wel naar een oranje land op vakantie en niemand die ons tegenhoudt om daarna niet in thuisisolatie te gaan. :n

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 01:54

Magrathea schreef:
purny schreef:

O ja? Volgens mij gaat het om een leeftijdscategorie, het is helemaal niet gezegd dat al die mensen bij een hogeschool of universiteit ingeschreven staan.

Als ik het goed begrijp mogen er nu dus helemaal geen activiteiten van studentenverenigingen? Volkomen belachelijk, wij waren al ingericht op een digitale info-week met livestreams enzo maar volgens mij mag zelfs dat niet..
Maar we mogen wel naar een oranje land op vakantie en niemand die ons tegenhoudt om daarna niet in thuisisolatie te gaan. :n

Dat is niet zo. Het gaat aangepast door.