Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 22:39

_Nadia_ schreef:
Wij wonen nu in Engeland maar weet niet of we hier voor altijd blijven. Canada heeft ook een tijd op t lijstje gestaan maar ivm medische problemen krijgen we geen visum. Zelfde voor Australie. Binnen Europa is Ierland nog een optie, maar geen idee of we die stap ooit gaan zetten.

Wat is dan de reden dat je weg zou willen en wat hoop je te vinden?

sureido

Re: Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:47

Ik zou trouwens momenteel ook wel naar nieuw Zeeland willen :+ gewoon omdat daar geen Corona meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:22

sureido schreef:
Ik zou trouwens momenteel ook wel naar nieuw Zeeland willen :+ gewoon omdat daar geen Corona meer is.

Ik ben momenteel inderdaad extreem jaloers op mijn vrienden daar die gewoon weer kunnen doen en laten wat ze willen. :))

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 06:17

Het 50 jaar terug in de tijd in hongarije vind ik heerlijk. Onder normale omstandigheden kom ik er regelmatig, mijn beste vriendin woont er.
We hebben een vakantiehuis overwogen (maar te ver), maar om er te wonen is wel een ander verhaal.
Je zag het al tijdens de lockdown. Als je bijv op Facebook iets negatiefs over Orban zei, kon je opgepakt worden...

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:09

Mijn schoonouders hebben eventjes gedacht over Kroatië, maar de salarissen liggen daar te laag helaas. Oost Europa heeft mij nog nooit getrokken (zal er wel eens op vakantie willen gaan!). Qua talen ken ik geen Portugees, maar ik ken wel een woordje Spaans.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:16

Mkango schreef:
sureido schreef:

Ik ben momenteel inderdaad extreem jaloers op mijn vrienden daar die gewoon weer kunnen doen en laten wat ze willen. :))

Dat doen veel mensen in Nederland ook gewoon hoor, met alle gevolgen van dien, maar toch...

Oostblok vind ik vreselijk interessant, maar vooral voor vakantie. Het leven daar is gemiddeld echt wel zwaar :j

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:10

Hallo allemaal! Ik vind dit een erg intrigerend topic, aangezien ik hier het laatste jaar steeds meer mee in mijn hoofd zit.

Ik vroeg me af wanneer in jullie leven jullie je eigenlijk realiseerde dat je wilde emigreren? :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:12

Ik ben niet bewust geemigreerd. Ben gegaan met het idee: we zien wel. De eerste keer ben ik weer terug gekomen. Nu zijn we inmiddels 12 jaar weg.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 09:29

M'n hele leven :') ik heb het altijd gezegd en altijd het gevoel dat ik weg wil uit Nederland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:30

moonsparkle schreef:
M'n hele leven :') ik heb het altijd gezegd en altijd het gevoel dat ik weg wil uit Nederland
Same. := We hebben toen ik jong was even in Zuid Afrika gewoond, dus ik roep al sinds m'n zesde actief dat ik niet in Nederland wil blijven. SA is ook wel echt mijn thuis, maar puur op rationele gronden zou ik er niet willen wonen.

Achterom schreef:
Dat doen veel mensen in Nederland ook gewoon hoor, met alle gevolgen van dien, maar toch...

Oostblok vind ik vreselijk interessant, maar vooral voor vakantie. Het leven daar is gemiddeld echt wel zwaar :j
Hier in Engeland is het niet veel beter (eerder slechter :o ), maar het feit dat het in NZ gewoon weer allemaal kan en mag, maakt het natuurlijk wel anders. :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:16

Mijn tante woont in Zuid-Afrika en soms ben ik wel jaloers. Maar op andere momenten ben ik eigenlijk heel blij dat ik in Nederland woon. Het is daar echt geen rozengeur en maneschijn.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:48

_Floortje schreef:
Hallo allemaal! Ik vind dit een erg intrigerend topic, aangezien ik hier het laatste jaar steeds meer mee in mijn hoofd zit.

Ik vroeg me af wanneer in jullie leven jullie je eigenlijk realiseerde dat je wilde emigreren? :o

Toen ik de relatie toentertijd aanging met mijn man wist ik dat ik moest emigreren (vanwege zijn langdurige studie). Als ik, helemaal los van hem, zou mogen kiezen zou ik ook echt niet in Zuid-Afrika gaan zitten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:14

Ik was er nooit zo erg mee bezig, totdat ik een relatie kreeg met iemand uit het buitenland en ik een semester in Duitsland ging studeren in 2017/2018. Het buitenland was me toen toch wel erg goed bevallen, dus voor mijn stage 2019 heb ik voornamelijk naar stages in het buitenland gekeken en zodoende kwam ik in België terecht. Toen mijn vriend binnen Duitsland moest verhuizen voor zijn werk, was het voor ons een logische stap dat we samen een woning zouden gaan zoeken en zodoende woon ik nu ook in Duitsland. Voor hem was naar Nederland komen geen optie i.v.m. werk, dat was eigenlijk al wel duidelijk toen we elkaar leerden kennen in 2016.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:29

_Floortje schreef:

Hier vrij laat. De banken in Nederland gingen ah overheidsinfuus, het was crisis en anders zouden ze omvallen. Wij hadden door omstandigheden wat geld en wilden dat absoluut niet op de bank zetten. Teveel gedoe rondom veroorzaken crisis door op geld beluste mensen, dus onze wens gerealiseerd en leuk huis in Zuid-Frankrijk gekocht dat met de paarden te rijden was op één dag. Na 2 jaar de kboop doorgehakt en bedrijf en huis verkocht en hier gaan wonen.
Nog geen dag spijt gehad. We leven al jaren van aow met klein pensioentje van mijn man en zo nodig leggen we er wat spaargeld bij.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:33

Ik heb altijd naar de UK willen emigreren, maar ben nu heel blij dat ik dat plan nooit heb doorgezet, wat een puinhoop daar. Alhoewel ik nog steeds kan kwijlen als ik naar al die geweldige huisjes en de prachtige landschappen kijk, ik houd het wel op vakanties (over een tijd, als corona weg is :+ ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:48

Geen idee... Al van kinds af aan heeft het wel gebroeid denk ik. We gingen altijd naar Uzès op vakantie en ik heb dat weemoedige terugkeergevoel al sinds ik me kan herinneren. Ik vond dat ruige zo prachtig, ging met alle liefde slapen in de auto omdat ik bij ontwaken dan kon genieten van de prachtige landschappen.
Maar toen kende ik enkel de Provençe.

In 2002 voor het eerst kennis gemaakt met de omgeving bij mijn tante. Vond het er leuk maar was er nog niet weg van. Dat is jaren later wel gegroeid en nu ben ik er gek op. Paar jaar terug roadtrip gedaan door Frankrijk en vanaf tante naar Avignon gereden en dan 2 dagen later door naar Clermont-Ferrand. Ik was dolgelukkig om nog een keer op de Pont du Gard te kunnen lopen, dat was thuiskomen. Ook lekker kunnen pootje baden in de rivier, deden we vroeger ook nooit. Kon (en kan) uren blijven kijken naar dat prachtige staaltje bouwwerk.

Maar wat me toen wel "tegenstond" was het enorm warme, dorre en ergens triestige van de Provençe. Mooi, maar de ziel ontbrak... En die vond ik terug in de Auvergne. Op de Puy-de-dôme. Dus daarom mijn voorkeur voor deze 2 regio's.

Het is altijd bij dromen gebleven, tot ik mijn vriend leerde kennen. Die werkt overal ter wereld en kan van overal werken. Die roept ook al langer dat hij niet in België wil blijven.

Vandaar dat het bij ons toch wel speelt...

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:00

Wij willen misschien emigreren naar ... Nederland :+ Exotisch :P Over een paar jaar ten vroegste wel, zeker nog geen concrete plannen.

Woon nu in België, maar zou het wel leuk vinden om op een plek te wonen (liefst noordelijker) met meer ruimte, natuur, ... Ik ben fan van Zweden, Noorwegen, Denemarken, ... maar mijn vriend ziet een nieuwe taal leren niet echt zitten. Landen waar ze Engels spreken (Schotland <3 ) zijn dus ook wel nog een optie. Ik vind Nederlanders wel fijne mensen eigenlijk :j in tegenstelling tot veel andere Belgen misschien, dus zou dat wel zien zitten, hahaha.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:23

moonsparkle schreef:
_Nadia_ schreef:
Wij wonen nu in Engeland maar weet niet of we hier voor altijd blijven. Canada heeft ook een tijd op t lijstje gestaan maar ivm medische problemen krijgen we geen visum. Zelfde voor Australie. Binnen Europa is Ierland nog een optie, maar geen idee of we die stap ooit gaan zetten.

Wat is dan de reden dat je weg zou willen en wat hoop je te vinden?

Ik heb t hier wel weer gezien, we wonen nu in noord oost London en we zijn wel klaar voor iets anders. Waarschijnlijk eerst een aantal jaar nog hier in Engeland maar misschien komt er iets anders op ons pad en grijpen we die kans.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:31

Wat interessant om iedereens gedachten hierover te lezen :D Ik zou zelf graag naar Spanje willen om de taal beter te leren (is toch wat anders dan elke woensdagavond een klasje..) Maar heb me verder nog niet voldoende verdiept in hoe het daar sociaal en politiek gezien in elkaar zit, dus voor nu geen concrete plannen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:08

Eigenlijk nergens want toen ik hier kwam wonen kreeg ik al een vakantie gevoel en dat is nooit weggegaan. :)
Heerlijk rustig hier, natuur en vooral veilig. Kan gewoon over straat in de avond met de honden en je ziet geen kip buiten heerlijk. Nooit geen overlast van herrie. Nee ik ben hier wel thuis...En ja is gewoon in Nl maar zo heerlijk rustig dat ik niks anders nodig heb.. op me honden na dan :)
Ik zit hier nog geen 10 min van Belgie af en ben in Parijs in 2,5 uur als ik dat zou willen...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:04

Zeeuwtje68 schreef:
Eigenlijk nergens want toen ik hier kwam wonen kreeg ik al een vakantie gevoel en dat is nooit weggegaan. :)
Heerlijk rustig hier, natuur en vooral veilig. Kan gewoon over straat in de avond met de honden en je ziet geen kip buiten heerlijk. Nooit geen overlast van herrie. Nee ik ben hier wel thuis...En ja is gewoon in Nl maar zo heerlijk rustig dat ik niks anders nodig heb.. op me honden na dan :)
Ik zit hier nog geen 10 min van Belgie af en ben in Parijs in 2,5 uur als ik dat zou willen...

Dat vakantiegevoel op de plek waar jij woont ( of nou ja, de regio dan :D ) kan ik mij wel heel goed voorstellen !

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:34

Nou idd en dan te bedenken dat ik best wel depressief was hiervoor, en vaak last van migraine had.
Nu niks meer ik voel me gelukkiger dan ooit, net even gewandeld met de honden is achter me huis een heel stuk autovrij en misschien 10 mensen tegen gekomen heerlijk :) dus emigreren ja dat wou ik vroeger wel maar nu niet meer..en dan naar Frankrijk waar nu ook zo ben eigenlijk..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:52

Woon je in Zeeuws Vlaanderen Zeeuwtje?
Want daar is het nog zo heerlijk stil.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:51

pien_2010 schreef:
Woon je in Zeeuws Vlaanderen Zeeuwtje?
Want daar is het nog zo heerlijk stil.

Ja klopt Pien en ik ga hier nooit meer weg.. zo heerlijk rustig hier :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 16:55

Wat fijn dat je een plek hebt gevonden waar je nooit meer weg wilt <3