Mondkapjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Mondkapjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:48

Ik moet er meer om lachen dat er een dispuut is geopend en dat verwacht word geld terug te krijgen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 17:06

purny schreef:
Ik moet er meer om lachen dat er een dispuut is geopend en dat verwacht word geld terug te krijgen.

De dispuut is geopend vanwege het feit dat ik een mondkapje inclusief vervangbaar koolfilter heb besteld en het koolfilter niet bij de geleverde bestelling zit. Niet vanwege de te lange verzendtermijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:59

LadyMadonna schreef:
Tiggs schreef:
Tsja goedkoop is duurkoop.

Ik betaal nu via Ali nog steeds 3x zoveel als ik voor de crisis bij de groothandel betaalde, voor precies hetzelfde product... dus ik mis je punt geloof ik?

Daar noem je precies het punt. Vóór de crisis.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:48

mvdende schreef:
purny schreef:

De dispuut is geopend vanwege het feit dat ik een mondkapje inclusief vervangbaar koolfilter heb besteld en het koolfilter niet bij de geleverde bestelling zit. Niet vanwege de te lange verzendtermijn.

Zit die koolfilter niet al in het kapje? In de kunststof filterhouder?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:00

Ik reis 5 dagen per week tussen Zwolle en Almere en heb maar zelf mondkapjes gemaakt waar je een filter in kan schuiven.
Supermakkelijk patroon en ze zitten prima.

Afbeelding

Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:08

Is dat het patroon van de Libelle?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:24

Leuk!!

Ik droeg vorige week zwarte kapjes maar voelde me net een ninja. Dus dit weekend ga ik ook maar aan de slag voor leuke motief kapjes. Welk patroon heb jij gebruikt, Jolien87?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:56

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:54

Tweede levering van Ali vandaag ontvangen

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:30

Kan iemand mij adviseren in mondkapjes waar je heel gemakkelijk door kunt ademhalen? Een combinatie van meerdere (medische) dingen zorgt ervoor dat ik het heel erg benauwd krijg met een mondkapje op.

Ik gebruik nu wegwerpmaskers.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:34

Chiren schreef:
Kan iemand mij adviseren in mondkapjes waar je heel gemakkelijk door kunt ademhalen? Een combinatie van meerdere (medische) dingen zorgt ervoor dat ik het heel erg benauwd krijg met een mondkapje op.

Ik gebruik nu wegwerpmaskers.

Kijk maar op marktplaats. Als het van twee lagen katoen gemaakt is kan je er vrij goed doorheen ademen. Met filter misschien wat lastiger.
Ik maak ze zelf ook, al sta ik zelf niet achter het hele idee van die mondkapjes, idd om wat hier wel gezegd wordt, ze kunnen alleen functioneren als men er niet aanzit.
Je moet er gewoon vanuit gaan dat de stof besmet kan zijn geraakt.
Ik maak ze dus zo goed mogelijk, twee lagen beide met plooien (naar beneden wijzend).
Kan een filter tussen, sluit bij de wangen af en is uitwasbaar op 60 graden. What else can you do, gezien officiële mondkapjes door particulieren niet gebruikt mogen worden.

Dit is zoals ik ze maak:

Afbeelding

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 17:51

2e mondkapje net op Ali besteld. En extra filters. Het mondmasker wat ik al heb zit nl wel goed. Sluit overal mooi aan en fijne stof.

Dan heb ik 2 uitwasbare mondkapjes en die doos met wegwerp.

Ik ben bang dat we nog lang niet van Corona en de mondkapjes af gaan zijn...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:58

Is het probleem ook niet gewoon dat we het niet gewend zijn? Op sommige plekken in Azië is het omdoen van een mondkapje net zo normaal als schoenen aantrekken als je naar buiten gaat....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:59

Ik heb vandaag twee mondkapjes via Etsy besteld. Beiden bij een andere verkoper, in een leuke print. Dan heb ik ze maar in huis. Was nu € 13 voor twee kwijt, helemaal prima.

Geen haar op mijn hoofd die erover peinst om iets op Ali te bestellen waar ik doorheen moet ademen :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:01

Ik gebruik ze dagelijks in de salon, en ik leef nog ;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 18:01

Berdien schreef:
Ik heb vandaag twee mondkapjes via Etsy besteld. Beiden bij een andere verkoper, in een leuke print. Dan heb ik ze maar in huis. Was nu € 13 voor twee kwijt, helemaal prima.

Geen haar op mijn hoofd die erover peinst om iets op Ali te bestellen waar ik doorheen moet ademen :=

Je weet toch ook niet waar de stof van de maskers op Etsy vandaan komt? Kan net zo goed uit China komen.

Edit: ik zit even op Etsy te kijken en zie daar héél véél AliExpress tussen staan.....je pikt de titels en de foto's er zo uit. Je betaalt via Etsy alleen bijna het dubbele voor zn Ali mondmasker dan als je zelf op AliExpress besteld.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 19-06-20 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:03

Wat al niet kan. Maar die kans acht ik niet eens zo heel groot. Daarnaast vind ik bestellen op Ali op meerdere manieren niet perse tof, ook vanwege het milieu-aspect. Maar he, ieder zo zijn ding.

Ik weet in ieder geval dat ik die van mij morgen binnen heb :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 18:05

Berdien schreef:
Wat al niet kan. Maar die kans achter niet eens zo heel groot. Daarnaast vind ik bestellen op Ali op meerdere manieren niet perse tof, ook vanwege het milieu-aspect. Maar he, ieder zo zijn ding.

Ik weet in ieder geval dat ik die van mij morgen binnen heb :D

Zie mijn edit....

Op etsy staat heel veel wat van AliExpress afkomstig is. Lijkt veel dropshipping..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:06

Het milieu ding ben ik dan in principe met je eens... alleen weiger ik nu 40/50/60 € voor een doos te betalen, waar ik voorheen €5/6 voor een doos betaalde. En ik gebruik er meerdere per dag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:40

Ik ga zoiets ook echt niet bij ali kopen nee. (Eigenlijk koop ik daar niets, maar goed.) En voor de duurzaamheid ook alleen wasbare. In Nederland een wasbaar mondkapje kopen, dat is toch op de lange duur goedkoper dan die troep van AliExpress. Ik vind al dat extra afval nu ook vreselijk. Mensen gooien die wegwerpmondkapjes en handschoenen ook nog eens vaak gewoon op straat ;(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:13

Fijne mondkapjes die wasbaar zijn en verantwoord geproduceerd hoeven helemaal niet duur te zijn.
Ik heb die van snurk, verantwoord geproduceerde stof en die kapjes worden gemaakt van reststoffen. 5€ per stuk.

En zo heb je nog meer merken die dat doen. En dan heb je gewoon een veilig en goed geproduceerd mondkapje en geen alitroep incl bijbehorende milieu en mensenrechten aspecten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:52

Stropdassenwinkel is ook 5 euro. In alle kleuren van de regenboog!

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:57

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:06

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:18

In Duitsland zijn ze verplicht. En ik moet er dus aan voor vakantie.

Als het moet, dan wel mooie :+:

Afbeelding
Buitenkant
Afbeelding
Onderste twee binnenstebuiten, vrolijke voering met ruimte voor filter