Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:26

Citaat:
Dus ja ik jank nu uit onmacht om alles, om mijn lijf en om een stel schoenen.
moonfish hou vol en hou je taai. Knuffel :*

Raket lief bericht, maar wij hebben genoeg te doen hoor. Ik voel me af en toe klote vanwege verlies van Chico ons paardje vorige week met gaskoliek.
Gelukkig hebben wij niet dat verlies of spanning wat we meer en meer om ons heen zien, want dat is vreselijk.

Vandaag eigen gemaakte sushi gemaakt voor vanavond. Een mens moet toch wat.

Afbeelding

En ik geniet van onze Polleke die omdat ze alleen is nu bij ons mag staan in de tuin.
Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:30

@Moonfish dat is echt heel veel. Een potje janken is dan heel normaal. Ff lekker uithuilen. Ik zou willen dat ik je meer kon bieden dan dit. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:32

nynke55 schreef:
Ik bedoel met wachtperiode niet zozeer dat er negatiefs gaat gebeuren, maar dat ik mijn leven op wacht heb gezet, tot de dingen weer normaal gaan worden. En dat is niet handig, want wat als dat nog heel lang gaat duren? Sowieso, het is prachtig weer, ik heb genoeg te doen, kan ook leuke dingen gaan doen, dus het leven gaat gewoon door.

Ik snap wel wat je bedoelt ja.

Ik heb zat te doen, verveel me niet. Maar ik zit onbewust toch te wachten tot ik weer vrij ben om te doen wat ik wil doen.
Alles staat on hold, maar je moet dan oppassen dat je niet het leven aan je voorbij laat gaan inderdaad. Want het kan nog wel even duren.

Dat is wel een goede om in het achterhoofd te houden.

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:36

Krijg net een appje van mijn schoonzus. De artsen willen de narcose "lichter" maken. Dus dat zwager minder diep weg is. Eerlijk gezegd vind ik dat doodeng. Zolang hij diep weg is, en de machines alles voor hem doen dan.... ja, nou ik dit zo opschrijf, wat vind ik dan. Weet ik eigenlijk niet. Ik vind het gewoon eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:40

Is het geen goed nieuws dan? Ik heb er geen verstand van, maar dat zou ik denken. Maar ik snap dat je het eng vindt.

BigOne

Is volgens mij juist een zeer hoopvol rien10, dan zien ze misschien enige vooruitgang. En lukt het dat hij met minder druk ook stabiel blijft dan is dat een goed teken. Andersom maar nog even niet aan denken . Die zware maximale beademing is slecht voor langere duur dus snap wel dat ze dit gaan doen .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 18-04-20 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

rien10 schreef:
Krijg net een appje van mijn schoonzus. De artsen willen de narcose "lichter" maken. Dus dat zwager minder diep weg is. Eerlijk gezegd vind ik dat doodeng. Zolang hij diep weg is, en de machines alles voor hem doen dan.... ja, nou ik dit zo opschrijf, wat vind ik dan. Weet ik eigenlijk niet. Ik vind het gewoon eng.

Dat doen ze volgens mij zodat er wat meer spierkracht blijft en de revalidatie/ herstel wat beter makkelijker gaat.

Moonfish, is een jacuzzi zo'n opblaasding een mogelijkheid? In warm water oefeningen doen werkt vaak goed. Misschien kan je fysio je dan zelfs tips geven? Ik weet niet of het qua ruimte en budget mogelijk is, maar je zit dan wat dieper, ruimer en warmer dan in een gewoon bad.

Het regent hier. Heerlijk, even de pollen uit de lucht en de wei bij het paard is ingezaaid.

rien10

Ja, ik denk het wel. Maar ik vind het eng. En dat zal best een ongefundeerd gevoel zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:41

rien10 schreef:

Dat is voorzichtig goed nieuws. Zo zijn ze met onze vriend ook begonnen vd week. Misschien mag onze vriend morgen vd beademing af. Gisteren heeft hij video gesprek gehad met zijn vrouw. Zwaaien en kijken en alles begrijpen!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 18-04-20 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:41

bigone schreef:
Is volgens mij juist een zeer hoopvol rien10, dan zien ze misschien enige vooruitgang. En lukt het dat hij met minder druk ook stabiel blijft dan is dat een goed teken. Andersom maar nog even niet aan denken .

Nou. Precies. Jij omschrijft mijn grootste angst. Als het niet gaat?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:42

pien_2010 schreef:
rien10 schreef:

Dat is voorzichtig goed nieuws. Zo zijn ze met onze vriend ook begonnen. Misschien mag onze vriend morgen vd beademing af.

Joeee Dat is inderdaad goed nieuws!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:45

Astorga schreef:
Loretta schreef:

Ik hef mijn wenkbrauwen op om de toon in dit bericht.
Er zijn genoeg patiënten die een kuur chloroquine niet volhouden vanwege de bijwerkingen of zelfs verplicht moeten stoppen vanwege ecg-veranderingen. Dat dit bericht die bijwerkingen zo bagatelliseert begrijp ik dus niet. Over de rest vd inhoud hou ik maar mijn mond.

Bij ons kon het ook niet worden gebruikt.
Bijwerkingen zouden te ernstig zijn.
Long afdeling heeft nog extra overleg gehad met behandelend cardioloog.

Het is niet allemaal zaligmakend.
Verblijf van dagen en weken op ic geeft meestal ook beperkingen en restschade.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:47

Ik lees net dat de 15 feestbeesten van Vindicat geroyeerd zijn...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:48

Is dat door hun Corona feest gedrag? Of voor wat anders?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:49

safina schreef:

Nice!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:50

imaudy schreef:
safina schreef:

Nice!

Zeker nice. Google is mijn vriend.
Wat een eikels.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:52

Goede cijfers voor Spanje vandaag maar Engeland en Rusland , daar gaat het er heel heftig aan toe, die gaan Italië en Spanje heel snel achterna .
Ik kijk elke dag ook op de site allecijfers.nl , in onze gemeente maken ze geen cijfers bekend over overlijden en nu is daar ook die optie toegevoegd zodat je per gemeente het aantal sterfgevallen kunt zien per week. Schrok ervan , drie keer zoveel als normaal.
Lijkt er op dat heel veel mensen niet eens advertenties meer plaatsen aangezien naasten het toch wel horen. Want drie keer zoveel en veel minder advertenties is apart .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:27

Weer 34 mensen van de IC af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:32

En de minste ziekenhuisopnames sinds een maand. Goed nieuws gelukkig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:42

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:47

(Brrrr, Facebook.) Dat soort dingen zijn eigenlijk stiekem een oproep tot zo'n opstand. Zogenaamd als vraag, maar de bedoeling is dat mensen het gaan zien als redelijke optie. De eerste stap is niet bedenken dat je het gaat doen, maar bedenen dat het zou kunnen.

(Dus mijn voorkeur zou zijn om dat soort dingen nooit te delen als alleen een vraag en zelfs niet om het er alleen mee oneens te zijn.)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:49

Nou ik schrok er ook van. Helemaal omdat deze persoon het plaatste als een soort oproep.
Zal ik het weghalen hier?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:50

Jessix schreef:
Denken jullie dat er mensen in opstand komen als de lockdown nog langer aanhoud na 28 april? Een kennis van mij deelde iets daarover op Facebook...
https://www.quotenet.nl/nieuws/a3218170 ... RtEc1ydKpA

Denk dat, hoe langer het duurt, er meer discussie komt. In de zomer zullen mensen sowieso zich minder aan richtlijnen houden. Ik vrees dat je ondernemers niet telkens “ zoet” kan houden met telkens de termijn een paar weken op te schuiven. Uiteindelijk wordt men, denk ik, burgerlijk ongehoorzaam. En dan? Nederland is niet het land om het leger in te zetten tegen burgerlijke ongehoorzaamheid.
Ik hoop echt dat uiterlijk juni we grotendeels uit de lockdown kunnen.
Denk dat de intelligente lockdown voor nu het beste is, zeker met mooi weer. Geeft mensen nog gevoel van vrijheid.

Vraag mij af wat er gebeurd zou zijn als dit in het najaar was gebeurd en we maanden in de donkerte thuis hadden gezeten
Laatst bijgewerkt door Paardenfan25 op 18-04-20 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:51

Ik hoop toch dat mensen hun gemak kunnen houden. Maar als je leest wat sommige mensen van de maatregels vinden, brrr. Ik ben het ook niet overal mee eens. Maar we zullen het toch met zijn allen moeten ondergaan en er het beste van proberen te maken.

Die sushi ziet er lekker uit! Dat ga ik ook nog eens proberen. Ik heb geprobeerd pudding te maken. Van de week was hij mislukt. Hopelijk nu wel een stevige pudding. Zie het straks als we ons toetje gaan eten.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:51

Nee. Mensen zijn te bang voor covid.

Er zal heus wel wat gemorreld worden maar protesten komen er niet.

Zelfs in Frankrijk, de kampioen der stakingslanden, gaan er geen stemmen op om op straat te komen.
En wij hebben een strengere lockdown dan Nederland én sowieso al tot 11 mei.

Wel zullen de overheden in de buidel moeten tasten om de economie op poten te houden.
Als mensen het te hard in hun portomonee gaan voelen zullen ze uiteindelijk wel protesteren, eenmaal de angst voor de ziekte wat weggeebt.