Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sheran schreef:Door ze het komende jaar maar gewoon niet meer te zien?
mvdende schreef:Sheran schreef:Door ze het komende jaar maar gewoon niet meer te zien?
Door oudere en kwetsbare mensen zo veel mogelijk afzijdig te houden.
Is heel rot voor hun, ook mijn super sociale oma is nu heel eenzaam, maar voor hun veiligheid en de economie echt wel het beste.
Ik ben dan ook echt tegen versoepelen in de verpleeghuizen!
De andere kant van het verhaal is dat als er een vaccin beschikbaar is, dat deze groep die het als eerste mag krijgen.
Dan hebben ze als eerste weer hun complete vrijheid en veiligheid terug.
Ik ben dan ook van mening dat als je in de risico groep valt, je zelf extra moet opletten in de supermarkt bijvoorbeeld.
Ik houdt me aan de 1,5m in winkels, maar ik ontsmet niet mijn winkelmandje of kar.
Dat moet je zelf maar doen als je in de risico groep valt en/ of je jezelf daar beter bij voelt.
Ninx schreef:Goed kritisch verhaal van een jonge longarts.
Verstandig zijn, maar ook kritisch blijven denken.....
https://www.instagram.com/tv/B_-kuaeg3M ... g73kj205zq
Ninx schreef:Goed kritisch verhaal van een jonge longarts.
. Als je dat maar vaak genoeg blijft herhalen heb je altijd mensen die het gaan geloven hè. Gewoon de zoveelste complotdenker, die heb je ook onder longartsen blijkbaar. Marie_Anne schreef:Ninx schreef:Goed kritisch verhaal van een jonge longarts.
Daar hebben we Bill Gates weer. Als je dat maar vaak genoeg blijft herhalen heb je altijd mensen die het gaan geloven hè. Gewoon de zoveelste complotdenker, die heb je ook onder longartsen blijkbaar.
Marie_Anne schreef:Ninx schreef:Goed kritisch verhaal van een jonge longarts.
Daar hebben we Bill Gates weer. Als je dat maar vaak genoeg blijft herhalen heb je altijd mensen die het gaan geloven hè. Gewoon de zoveelste complotdenker, die heb je ook onder longartsen blijkbaar.
Ann schreef:Als de jongere generaties zich wat beter aan de maatregelen zouden houden en daardoor verdere besmetting zoveel mogelijk indammen, zou de oudere generatie misschien wat betere kwaliteit van leven kunnen hebben d.m.v. bezoek enz. We moeten hier SAMEN doorheen zien te komen.
purny schreef:@mvdende fijn dat je je oma vereenzaming gunt. Veel ouderen overlijden niet alleen aan corona maar ook aan eenzaamheid.
Ik begin jou steeds minder te begrijpen
En er zijn mensen in risico groepen die al zeker maanden geen supermarkt of zelfs buitenlucht gezien hebben.
mvdende schreef:Maar de lockdown zoals nu is niet vol te houden. Daarom komen er ook versoepelingen, als jij (of oma) in een risico groep valt, dan moet je dus zélf gaan bedenken welk risico je acceptabel vind en hoe je daar mee om gaat.
mvdende schreef:purny schreef:@mvdende fijn dat je je oma vereenzaming gunt. Veel ouderen overlijden niet alleen aan corona maar ook aan eenzaamheid.
En er zijn mensen in risico groepen die al zeker maanden geen supermarkt of zelfs buitenlucht gezien hebben.
Ik gun het oma absoluut niet! Vind het echt heel vervelend voor haar!
Maar de lockdown zoals nu is niet vol te houden. Daarom komen er ook versoepelingen, als jij (of oma) in een risico groep valt, dan moet je dus zélf gaan bedenken welk risico je acceptabel vind en hoe je daar mee om gaat.
En bezoek in een verzorgingshuis is gewoon echt niet handig nu en verspreid het virus alleen maar. En die mensjes zijn heel kwetsbaar.
Daarnaast mag je je winkelmandje ontsmetten, het hóeft niet...
Ninx schreef:Hij heeft een heel aantal steekhoudende argumenten.
. Ik snap het wel dat mensen de economie weer op gang willen brengen, maar zelf zet ik mensen boven economie. Ik vind die hele wereld waarin we leven toch een beetje verwerpelijk. Maar dat is een andere discussie. mvdende schreef:purny schreef:@mvdende fijn dat je je oma vereenzaming gunt. Veel ouderen overlijden niet alleen aan corona maar ook aan eenzaamheid.
Ik gun het oma absoluut niet! Vind het echt heel vervelend voor haar!
Maar de lockdown zoals nu is niet vol te houden. Daarom komen er ook versoepelingen, als jij (of oma) in een risico groep valt, dan moet je dus zélf gaan bedenken welk risico je acceptabel vind en hoe je daar mee om gaat.
En bezoek in een verzorgingshuis is gewoon echt niet handig nu en verspreid het virus alleen maar. En die mensjes zijn heel kwetsbaar.
Daarnaast mag je je winkelmandje ontsmetten, het hóeft niet...
Sheran schreef:Ik vind het zo raar dat mensen zeggen 'het niet vol te kunnen houden'. Psychiatrische en zware psychische aandoeningen daargelaten, maar hóe kun je dit niet volhouden? Niet leuk, natuurlijk niet. Maar wat voor een ideaal leven zonder enige tegenslag heb je dan, als je dit al niet vol kunt houden voor een goed doel?
Het verschil tussen links en rechts wordt nu ook erg duidelijk in de samenleving, zie ik. Ik snap het wel dat mensen de economie weer op gang willen brengen, maar zelf zet ik mensen boven economie. Ik vind die hele wereld waarin we leven toch een beetje verwerpelijk. Maar dat is een andere discussie.
mvdende schreef:Met niet vol te houden bedoel ik voor de economie enz.
Voor bedrijven is de lockdown zoals nu niet vol te houden nee....
lenaa_tje schreef:Sheran schreef:Ik vind het zo raar dat mensen zeggen 'het niet vol te kunnen houden'. Psychiatrische en zware psychische aandoeningen daargelaten, maar hóe kun je dit niet volhouden? Niet leuk, natuurlijk niet. Maar wat voor een ideaal leven zonder enige tegenslag heb je dan, als je dit al niet vol kunt houden voor een goed doel?
Het verschil tussen links en rechts wordt nu ook erg duidelijk in de samenleving, zie ik. Ik snap het wel dat mensen de economie weer op gang willen brengen, maar zelf zet ik mensen boven economie. Ik vind die hele wereld waarin we leven toch een beetje verwerpelijk. Maar dat is een andere discussie.
Toch vind ik depressie hier in wel wat vergeten en ik vrees naar de cijfers. Vooral onder jongeren .