Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:59

Maatregelen kunnen ook betreffen 1,5 meter afstand of geen handen schudden. Zonder toelichting op welke maatregelen het betreft, kun je daar toch weinig info uithalen.
Al denk ik wel dat reizen nog heel lang problematisch blijft. Zeker in een klein vliegtuig en naar eilanden, waar ze veel problemen kunnen krijgen.

Whale

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:01

In China is op Flightrader ieder geval overduidelijk te zien dat ze weer mogen vliegen :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:07

Whale schreef:
In China is op Flightrader ieder geval overduidelijk te zien dat ze weer mogen vliegen :=

Niet handig dus... -O- Kunnen we straks weer opnieuw beginnen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:07

Winged schreef:
Whale schreef:

Niet handig dus... -O- Kunnen we straks weer opnieuw beginnen.

Binnenlandse vluchten als ik het goed heb. Lijkt me sterk dat ze naar Europa vliegen waar geen fiets te doen is.
Laatst bijgewerkt door Whale op 08-04-20 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:08

Joman schreef:
Maatregelen kunnen ook betreffen 1,5 meter afstand of geen handen schudden. Zonder toelichting op welke maatregelen het betreft, kun je daar toch weinig info uithalen.
Al denk ik wel dat reizen nog heel lang problematisch blijft. Zeker in een klein vliegtuig en naar eilanden, waar ze veel problemen kunnen krijgen.

Nee precies Joman, daar is nog niet veel aan te verbinden, behalve dat het heel lang gaat duren blijkbaar.

Maar goed, met geen handen schudden en afstand houden valt in mijn ogen nog te leven voor langere tijd.

Hoop zo dat de kids weer snel naar school mogen en de contactberoepen en horeca weer aan het werk kunnen, zij het in aangepaste vorm. Het eerste voor de veiligheid van menig kind en de ontwikkeling en het tweede voor de economie en financiële situatie van veel werkgevers en werknemers.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:08

SinneJ schreef:
Ik ben altijd iemand die roept 'Waarom zou je nu een zwembad willen in je tuin in België of Nederland? Je kan dat bijna nooit gebruiken!'
Vooral omdat ik zelf een koukleum ben natuurlijk.

Maar nu vind ik eigenlijk dat die mensen dat heeel goed gezien hebben :+

*\o/*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:09

Afstand houden op school is een dingetje lijkt me.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:11

Zonnetje81 schreef:
Afstand houden op school is een dingetje lijkt me.

Snap ook niet hoe ze dat zouden willen gaan doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:14

Ik zit in het onderwijs en ik hoop echt dat de scholen nog even dicht blijven. Niet dat ik de kinderen niet mis of omdat ik zoveel lol beleef aan het online lesgeven, maar omdat ik weet hoe het eraan toegaat en 1,5 echt een utopie is en het voor onnodig veel meer risico zorgt. Maar goed, ik ben geen viroloog he.

Het lijkt me wel echt naar als deze maatregelen nog bestaan tijdens de zomervakantie (7 weken!!! Je kunt niks doen!) dus het liefst zoveel mogelijk maatregelen voor die tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:23

Cayenne schreef:
Ik had het juist liever in de winter gehad ipv de zomer :P Dan zit je toch meer binnen dus dan mis je voor het gevoel minder.

Ik ook, echt ja. Dit is voor mij de mooiste tijd van het jaar, dan wil ik zo min mogelijk binnen zitten. In de winter maakt het me minder uit. Maar ja, volgend jaar dan maar weer extra genieten van het voorjaar.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:24

Ik vind het nu juist heerlijk, je kunt extra genieten van het voorjaar :). Maar dan heb ik dus geluk dat ik een klein tuintje heb. Als je dat niet hebt kan ik me heel goed voorstellen dat de winter fijner zou zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:28

Ik vind het ook heerlijk om 's middags even lekker buiten in de zon te kunnen zitten (in de tuin). Heb ook het idee dat mijn weerstand hier erg veel baat bij heeft.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:29

Ann schreef:
Ik vind het ook heerlijk om 's middags even lekker buiten in de zon te kunnen zitten (in de tuin). Heb ook het idee dat mijn weerstand hier erg veel baat bij heeft.

Dat is zeker zo! Wij doen het ook nu. En dan ben ik zo blij met een tuin, vind het echt erg voor mensen die nu in de stad op een appartement zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:36

Ik heb geen tuin helaas, heb een bovenwoning. Wel een balkon, maar dat is niet heel geschikt om lekker te zitten.
Het is wel een hoekwoning met veel ramen, dus die dan maar lekker open om nog een soort buitengevoel te hebben {:} .

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:37

Ben wel een beetje jaloers op degene met een tuintje. Hier alleen balkon wat pas om 1500 een beetje licht krijgt en voor mijn huis is een grote bouwplaats. Lekker buiten ontspannen is er niet bij helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:40

Princess_ schreef:
Ben wel een beetje jaloers op degene met een tuintje. Hier alleen balkon wat pas om 1500 een beetje licht krijgt en voor mijn huis is een grote bouwplaats. Lekker buiten ontspannen is er niet bij helaas.

Ik dacht even dat we buren zijn, want ook ik heb een bouwplaats voor de deur :D . De straat ligt helemaal open.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:45

MarliesV schreef:
Autumm, had al even gekeken of ik hem zo snel kan vinden, maar het werd op het Journaal van 18.00 uur getoont of in 1 vandaag wat er achteraan komt. Dan zouden we langzaam weer dingen toe staan en dan loopt het op, weer maatregelen iets aan halen om het af te vlakken enz.
Dat werd gebracht als het meest haalbare voor de zorg.

November 2021 he, niet 2020. Dat model zou betekenen dan we nog anderhalf jaar maatregelen hebben, in meer of mindere vorm. Laten we hopen dat dat niet nodig is!

Ze verwachten wel volgend voorjaar een vaccin gereed te hebben toch? Dan zou het in ieder geval niet veel langer dan dat mogen duren. Maar dat we hier voorlopig nog mee bezig zijn, lijkt me duidelijk.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:17

Niet echt vakantie, maar ik heb zojuist een voucher van eurostar ontvangen van ongeveer €500. Ik reis sins decemeber elke maand voor 5 dagen naar London, mijn vriend is helaas terug moeten verhuizen voor zijn werk en we hadden het zo gepland en voor 4 maand ook treins geboekt, kon ik het ook ineens combineren met familie bezoeken in Engeland. Nu is dat sins Febuari niet meer gebeurt en natuurlijk is het €500 dat ik lever cash terug ontvangen had, maarja, als iedereen dat doet is het snel gedaan.

Ook een weekend Disneyland in July nog staan, Ik ga er al vannuit dat het niet doorgaat. Maar ik hoop toch ergens op dat de grenzen tegen july al terug open zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:33

Marie_Anne schreef:
Cayenne schreef:
Ik had het juist liever in de winter gehad ipv de zomer :P Dan zit je toch meer binnen dus dan mis je voor het gevoel minder.

Ik ook, echt ja. Dit is voor mij de mooiste tijd van het jaar, dan wil ik zo min mogelijk binnen zitten. In de winter maakt het me minder uit. Maar ja, volgend jaar dan maar weer extra genieten van het voorjaar.

Maar je kan nu toch juist volop buiten zitten? En wandelen (én fietsen én paardrijden)!

Vind het juist een heerlijke tijd en het is hier nu veel stiller dan anders dus ik geniet des te meer van mijn tuin.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:36

Ik vind het ook rustgevend. Geen tijdsdruk door afspraken. Ik werk nu en dan naar mn ponys. Normaal heb ik naast alles nog 101 afspraken met klanten en is altijd passen en meten. Race tegen de klok. Nu lekker in de zon buiten zitten en volledige aandacht op mijn ponys.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:48

Ik had er de eerste 2 weken echt moeite mee. Inmiddels vind ik het wel lekker eigenlijk. Heb een nieuw ritme gevonden en met dit weer is het zeker geen straf.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:58

Ik denk dat ik na deze tijd enorm moet wennen aan alle drukte weer... Eerste weken bond ik niets. En het thuiswerken is nog wel een ding. Maar verder de rust vind ik eigenlijk wel fijn... Vooral ook de rust op straat en de weinige vliegtuigen is ook heerlijk zo

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:10

Ik heb mijn draai gevonden meer mensen dus. Voelde me al bijna schuldig.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:15

Ik merk dat ik wat meer moeite heb met op gang komen. (lees: 'kantoor is nog geen 15 seconden lopen, dus ik kan nog even blijven liggen). Ik moet gewoon weer gaan hardlopen om half 7. Ben ik ook van dit geneuzel af :')

Mijn appartementencomplex heeft tot 2 uur zon... En aan de achterzijde heb je aan de rechterkant een grote parkeerplaats voor... de supermarkten. En daar is het toch best druk.
(inmiddels weet ik dus ook wanneer het rustig is bij de supermarkt. En dat is wel ideaal!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:39

elnienjo schreef:
Marie_Anne schreef:

Maar je kan nu toch juist volop buiten zitten? En wandelen (én fietsen én paardrijden)!

Vind het juist een heerlijke tijd en het is hier nu veel stiller dan anders dus ik geniet des te meer van mijn tuin.

Niet als je in Amsterdam in een bovenwoning woont. Wandelen doe ik sowieso normaal buiten de stad, ik heb geen auto, dus dat gaat nu al niet. Je kunt in de ochtend ommetje maken, maar later op de dag wordt het drukker. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat heel Amsterdam heel de dag buiten gaat lopen en zitten, dan is het alsnog hartstikke druk overal. Dat doen mensen ook niet gelukkig.