Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:15

Popstra schreef:
Mensen lijken te denken of ze gewoon lekker vakantie hebben ofzo!?

Dit inderdaad ! Met z'n allen naar de Aldi, die is al 3 dagen zo goed als leeg. Hebben de kinderen tenminste ruimte om te spelen... 8)7

Ik heb 4 winkels gedaan voor 1L melk te scoren trouwens :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:16

Ik moet zeggen, wij kijken dagelijks in dit topic en zijn er op die manier de hele tijd mee bezig. Ook worden hier door verschillende verhalen verteld, ervaringen gedeeld, met je neus op de feiten gedrukt...
Het lijkt wel alsof iedereen buiten Bokt om er niét serieus mee om gaat, maar besef ook dat veel alleen het nieuws hebben gezien en oudere niet de hele dag op sociaal media kijken en de ernst er niet van in zien. Resultaat is misschien 2 keer het nieuws gekeken en de persconferentie en het niet zo serieus nemen nog....

Voordeel van social media misschien. :)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:16

Popstra schreef:
Nu besef je eigenlijk wat een enorm veel dom volk er in dit land rond loopt...
Lekker met z’n allen naar het tuincentrum...

Ik besef nog meer dat de meeste mensen deugen:
https://decorrespondent.nl/10644/vergee ... 0-f3e1f3be

Op werk waren er patiënten die lief bedoeld toch mijn hand pakten.
En mensen die juist mijn hand weigerden, terwijl ik hun hand toch echt nodig had om ze uit bed te kunnen helpen. :o

Ik merk wel dat alle onzekerheid veel met ze doet. Gaan ingrepen wel door? En ondertussen is er weinig afleiding doordat oa bezoek is beperkt.
Mocht je iemand kennen die momenteel in een instelling verblijft: stuur ze gerust een extra kaartje! Die mensen kunnen die aandacht nl zo goed gebruiken!
Laatst bijgewerkt door Astorga op 17-03-20 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:17

Destination schreef:
De Jumbo in de buurt van mijn ouders had al op Facebook staan of mensen alsjeblieft zoveel mogelijk alleen naar de winkel wilden komen. Er liepen daar hele gezinnen die er een familie-uitje van hadden gemaakt :=

Maar sommigen hebben geen keuze. Ik ben alleenstaande moeder van 2 kleine kinderen. Als ik boodschappen doe, moeten ze mee... #)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:17

Destination schreef:
De Jumbo in de buurt van mijn ouders had al op Facebook staan of mensen alsjeblieft zoveel mogelijk alleen naar de winkel wilden komen. Er liepen daar hele gezinnen die er een familie-uitje van hadden gemaakt :=

Hier in de Jumbo werd een bandje gedraaid over het houden van afstand..
Vervolgens bij de cassiere, waar maar 3 mensen stonden, gooit ze mijn boodschappen door de boodschappen van de volgende klant (de mevrouw was nog bezig met inpakken en mijn boodschappen liepen van de band zo bij haar spullen erbij). Dus ik vraag beleefd : "kun je even wachten, mevrouw is nog niet klaar met inpakken?" Kijkt ze nijdig :')
Om het vervolgens weer te doen als ik mn spullen in sta te pakken en ze de boodschappen van de volgende klant er doorheen laat schuiven..
Wacht gewoon even! Dan kunnen we allemaal op t gemakje inpakken zonder naast elkaar te gaan staan..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:19

Storm schreef:
Destination schreef:

Maar sommigen hebben geen keuze. Ik ben alleenstaande moeder van 2 kleine kinderen. Als ik boodschappen doe, moeten ze mee... #)

Daarom ook 'zoveel mogelijk'. Er waren mensen waarbij beide ouders boodschappen aan het doen waren inclusief hun kinderen. In jouw geval is het niet mogelijk om je kinderen thuis te laten, maar een vader kan prima op de kinderen letten terwijl de moeder boodschappen doet of andersom.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:19

Pandora2 schreef:
tienus63 schreef:
Dan had ie de toko al dicht moeten gooien.
Of strikte regels moeten instellen en handhaven.
Zijn bedrijf, zijn feestje.
Of ie franchise ondernemer?

Jep. Franchise ondernemer en veel dierenvoeder.

Vaste klanten hun bestelling door laten geven, betaalverzoek/elektronische factuur en tijdslot geven voor afhalen?
Dat personeel bestelling in de kofferbak legt zoiets?

Ik denk dat ik zoiets zou instellen als dierenvoeder zaak.
Diervoeders worden gewoon geproduceerd en uitgeleverd naar de bedrijven.
Hamsteren niet nodig.
Alleen ophoping van mensen in een winkel is absoluut niet wenselijk.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:22

Mensen waren gister massaal aan het onzin shoppen in de winkel waar ik werk. Ik vind het echt belachelijk. Ik kan voor mezelf door mijn werk niet beslissen om thuis te blijven maar loop wel enorm risico omdat heel veel mensen zo dom zijn en zich niet aan de adviezen houden. En bedankt mensen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:22

tienus63 schreef:
Vaste klanten hun bestelling door laten geven, betaalverzoek/elektronische factuur en tijdslot geven voor afhalen?
Dat personeel bestelling in de kofferbak legt zoiets?

Ik denk dat ik zoiets zou instellen als dierenvoeder zaak.
Diervoeders worden gewoon geproduceerd en uitgeleverd naar de bedrijven.
Hamsteren niet nodig.
Alleen ophoping van mensen in een winkel is absoluut niet wenselijk.

Ik denk dat hij inderdaad die richting uitgaat. Enkel nog diervoer af te halen.
Hij kan het in z'n ééntje ook niet lang meer bolwerken op deze manier. Is een familiebedrijf en zijn vrouw is geopereerd aan haar rug en dochter is hoogzwanger, dus die komt niet in de winkel nu.

Storm

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:23

Weet iemand wat de plannen met betrekking tot de Olympische spelen zijn?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:24

Storm schreef:
Destination schreef:

Dan heb je geen andere keuze idd.
Maar die gezinnen met beide ouders en kids tussen 9 en 16 zeg maar, daar is toch een andere oplossing mogelijk lijkt me.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 17-03-20 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:24

Hoi, ik heb een vraag over de verspreiding van corona.. (weet niet of het hier al besproken is, anders mijn excuses)

Maar ik vroeg mij af. Er wordt nu aangeraden om zo veel mogelijk binnen te blijven, en je niet in een groep te begeven. Maar hoe zit het dan als iedereen over een paar weken ineens wel weer naar buiten/in groepen gaat? Dan wordt je toch alsnog besmet?

Voor mijn gevoel is het binnen blijven alleen maar uitstellen van dat je het virus krijgt..

Nu snap ik wel dat Nederland wil voorkomen dat de ziekenhuizen/zorg overbelast raken. En dat dus geleidelijk mensen ziek "moeten" worden ipv iedereen in 1 keer. Maar hoe zal dat moeten gebeuren dan? Als iedereen binnen blijft zitten (en daarna na een tijdje weer naar buiten mag) lijkt het me dat het juist niet geleidelijk zal gaan. Dus hoe werkt dit dan wel? Kan iemand me hier verheldering over geven?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:25

Storm schreef:

Tot hiertoe verwachten ze dat die nog doorgaan. Ze hopen dat daartegen het ergste geweest is

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:25

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:27

IsaCalixa schreef:
Hoi, ik heb een vraag over de verspreiding van corona.. (weet niet of het hier al besproken is, anders mijn excuses)

Maar ik vroeg mij af. Er wordt nu aangeraden om zo veel mogelijk binnen te blijven, en je niet in een groep te begeven. Maar hoe zit het dan als iedereen over een paar weken ineens wel weer naar buiten/in groepen gaat? Dan wordt je toch alsnog besmet?

Voor mijn gevoel is het binnen blijven alleen maar uitstellen van dat je het virus krijgt..

Nu snap ik wel dat Nederland wil voorkomen dat de ziekenhuizen/zorg overbelast raken. En dat dus geleidelijk mensen ziek "moeten" worden ipv iedereen in 1 keer. Maar hoe zal dat moeten gebeuren dan? Als iedereen binnen blijft zitten (en daarna na een tijdje weer naar buiten mag) lijkt het me dat het juist niet geleidelijk zal gaan. Dus hoe werkt dit dan wel? Kan iemand me hier verheldering over geven?

Het is inderdaad net om de verspreiding tegen te gaan. Ze weten nu al niet hoeveel mensen het hebben maar sowieso meer dan de officiële cijfers. Met iedereen binnen te houden blijven de besmette mensen wel besmet, maar geven ze het niet meer door. En dus proberen ze zo de verspreiding af te zwakken zodat ten minste de ziekenhuizen kunnen volgen.

Skippy01

IsaCalixa schreef:

Bijna niemand zal 100% vd tijd binnen zitten. Meeste mensen moeten eruit voor boodschappen, om de hond uit te laten, etc. En dan vindt kleinschalige besmetting plaats. Door dat te blijven herhalen, komt zo'n 60-70% 'aan de beurt' is het idee. Maar dan dus geleidelijk.

Pandora2

IsaCalixa schreef:

Dit is hetgeen waar de artsen en wetenschappers ook wel degelijk rekening mee houden.
Je kan maatregelen nemen, maar die moeten ook op een bepaald moment weer teruggeschroefd kunnen worden.
Daar wordt ondertussen ook aan gewerkt achter de schermen met het hoe of wat.
Dus zal wel loslopen tegen dat de tijd daar is.

Femke_Tweety

IsaCalixa schreef:

Omdat de verspreiding ook nu toch wel doorgaat.

Er zijn nog steeds contacten natuurlijk, als je in heel Nederland kijkt.

Maar in totaal minder contacten dan gebruikelijk, en wat meer afstand waar mogelijk.

Dus als je landelijk kijkt, gaan de besmettingen echt wel nog steeds door.

Maar met minder snel dan wanneer iedereen zijn normale ding doet.

En dat is dus ook het doel op dit moment.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:29

IsaCalixa: ga er vanuit dat alle maatregelen die nu gelden tot bv zes april, daarna niet meteen stoppen. Overal waar het gaat over 'gesloten tot' is het 'ga ervan uit dat het in ieder geval tot die datum is.' Maar misschien ook langer.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:30

Destination schreef:
Storm schreef:

6 dagen geleden werd er nog gezegd dat ze niet gecanceld worden. De vlam is ook al onderweg naar Japan.
https://www.theguardian.com/sport/2020/ ... shiro-mori

Ik vermoed dat dit ook nog kan veranderen.

Ze zullen per dag kijken hoe het gaat.

Maar het zou mij niet verbazen als het uiteindelijk in aangepaste vorm doorgaat, of dat het uitgesteld wordt.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:30

The_Cat schreef:
IsaCalixa schreef:

Het is inderdaad net om de verspreiding tegen te gaan. Ze weten nu al niet hoeveel mensen het hebben maar sowieso meer dan de officiële cijfers. Met iedereen binnen te houden blijven de besmette mensen wel besmet, maar geven ze het niet meer door. En dus proberen ze zo de verspreiding af te zwakken zodat ten minste de ziekenhuizen kunnen volgen.

Oke.. dus het binnen blijven is puur gebaseerd op mensen die al besmet zijn.

Ik hoorde ook dat je nadat je het 1x hebt gehad het nog een keer kunt krijgen. Dus dat je niet gelijk immuun bent. Dat maakt het allemaal ook niet makkelijker..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:31

Maar MOET je je aan die 1,5 m afstand houden want ik zit tijdens mijn werk met mijn handen in iemand haar bilnaad en oksels te tasten etc :+ dus nee, zonder grap, vind het maar raar dat er bij mijn werk dus geen aanpassingen zijn, alleen dat we met handschoenen mogen werken....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:31

De afgelopen weken, voordat veel dichtging zijn er nog duizenden mensen besmet, die zullen het krijgen waarvan enkelen weer in het ziekenhuis terecht komen. Dus bijna alles op slot is vooral om die golf die we de komende tijd krijgen op te vangen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:32

Muurp schreef:
lifaya schreef:
Nou bij mijn werk toch geen aanpassing bij de fouillering op de luchthaven :7 als er “random” is moeten we vooralsnog de gehele persoon handmatig controleren. Lekker handig als mensen klachten hebben en je dus in iemands gezicht staat te hijgen...

Dat lijkt me ook wel nodig bij handhaving... :=
Ik snap dat het niet ideaal is, maar het risico is te groot m.b.t. tot veiligheid om te stoppen met fouilleren.

Lijkt mij ook niet meer dan logisch eigenlijk..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:33

lifaya schreef:
Maar MOET je je aan die 1,5 m afstand houden want ik zit tijdens mijn werk met mijn handen in iemand haar bilnaad en oksels te tasten etc :+ dus nee, zonder grap, vind het maar raar dat er bij mijn werk dus geen aanpassingen zijn, alleen dat we met handschoenen mogen werken....

Hoeveel word er nu nog onderzocht, vliegen is minimaal, veel landen zitten op slot en van een bilnaad of oksel krijg je geen corona. Hygiëne zoveel mogelijk in acht nemen.