IsaCalixa schreef:Hoi, ik heb een vraag over de verspreiding van corona.. (weet niet of het hier al besproken is, anders mijn excuses)
Maar ik vroeg mij af. Er wordt nu aangeraden om zo veel mogelijk binnen te blijven, en je niet in een groep te begeven. Maar hoe zit het dan als iedereen over een paar weken ineens wel weer naar buiten/in groepen gaat? Dan wordt je toch alsnog besmet?
Voor mijn gevoel is het binnen blijven alleen maar uitstellen van dat je het virus krijgt..
Nu snap ik wel dat Nederland wil voorkomen dat de ziekenhuizen/zorg overbelast raken. En dat dus geleidelijk mensen ziek "moeten" worden ipv iedereen in 1 keer. Maar hoe zal dat moeten gebeuren dan? Als iedereen binnen blijft zitten (en daarna na een tijdje weer naar buiten mag) lijkt het me dat het juist niet geleidelijk zal gaan. Dus hoe werkt dit dan wel? Kan iemand me hier verheldering over geven?
Het is inderdaad net om de verspreiding tegen te gaan. Ze weten nu al niet hoeveel mensen het hebben maar sowieso meer dan de officiële cijfers. Met iedereen binnen te houden blijven de besmette mensen wel besmet, maar geven ze het niet meer door. En dus proberen ze zo de verspreiding af te zwakken zodat ten minste de ziekenhuizen kunnen volgen.