Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:12

Ik vind het wel lastig. Boodschap doen moet je toch. En gisteren ben ik naar een (klein) tuincentrum gegaan voor tuinaarde. Was amper iemand. Maar veel mensen die daar oook al boos om worden. Ik ga niet snuffelen, ik pak wat ik nodig heb en weer weg. En supermarkt net zo.

We zouden vanmiddag paarden opladen en mini rondje bos eind van de middag. Met z'n 2. Maar zal ook wel niet iedereen oké vinden...

Ik hoop overigens wel dat het tegen de avond weer rustig is daar. Dat is ook de reden dat we pas laat gaan. Normaal zoudem we veel. Eerder in de middag gaan.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 22-03-20 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:18

Zeggen jullie ook alle afspraken af zoals fysiotherapie? De fysiotherapeut werkt door, dus ik zit ff in dubio.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:20

Hannanas schreef:
Zeggen jullie ook alle afspraken af zoals fysiotherapie? De fysiotherapeut werkt door, dus ik zit ff in dubio.

Ik ben wel naar de fysio geweeat vrijdag. Maar eerlijk had ik hem liever afgezegd maar ik was te laat. Als de fysio verkouden of iets is zou hij het afzeggen. Het is voor m'n knie dus niet heel dichtbij mijn hoofd ofzo.

MarlindeRooz

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:22

Zit er aan te denken om de fysio te bellen als mijn nek weer erger wordt, maar stel het liever uit. Maar niet volledig naar links en rechts kunnen kijken is eeehmm... niet echt goed. :=

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:25

MarlindeRooz schreef:
Zit er aan te denken om de fysio te bellen als mijn nek weer erger wordt, maar stel het liever uit. Maar niet volledig naar links en rechts kunnen kijken is eeehmm... niet echt goed. :=

Misschien kun je de fysio vragen om wat oefeningen. Beweging is toch meestal de clou.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:26

senna21 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Misschien kun je de fysio vragen om wat oefeningen. Beweging is toch meestal de clou.

Is helaas zo diep in de spieren dat dry needling nodig is/was. Maar ga wel thuis wat proberen ja.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:33

Ik ga wel om de week naar de fysio, wij moeten nu wel onze eigen handdoeken meenemen. Als ik 1 keer oversla heeft dat serieuze gevolgen voor mijn privé en werk.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:34

Tancreda4 schreef:
Ik vind het wel lastig. Boodschap doen moet je toch. En gisteren ben ik naar een (klein) tuincentrum gegaan voor tuinaarde. Was amper iemand. Maar veel mensen die daar oook al boos om worden. Ik ga niet snuffelen, ik pak wat ik nodig heb en weer weg. En supermarkt net zo.

We zouden vanmiddag paarden opladen en mini rondje bos eind van de middag. Met z'n 2. Maar zal ook wel niet iedereen oké vinden...

Ik hoop overigens wel dat het tegen de avond weer rustig is daar. Dat is ook de reden dat we pas laat gaan. Normaal zoudem we veel. Eerder in de middag gaan.

Mensen moeten eens ophouden met dat oordelen. Ik moest er ook zijn voor vissenvoer. In en weer uit. Tja het is niet anders. Ik hou ook alle regels in acht, afstand houden, handen ontsmetten, pinnen en dan heb je van die mensen die gaan schelden op fb dat mensen die daarheen gaan k*tvolk is ect.. hallo ik die het niet voor mijn plezier maar de dieren moeten wel eten.
Zijn zeker niet die hamsteraars of #doeliefmensen vraag ik mij dan af

En veel plezier. Ik ben laatst ook geweest met mijn moeder. Was heerlijk

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:39

Ik rijd ook gewoon buiten en als je dat alleen of met z’n tweeën doet is daar echt niks fout aan...
Fout zijn die groepen mensen die dicht bij elkaar op een klein oppervlak rond wandelen...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:40

En zo vind iedereen z'n eigen uitjes verantwoord, maar die van anderen asociaal. Dat hou je toch...

Ik ga namelijk ook iederen avond in mijn eentje met de auto mijn paard voeren. Kom (bijna) niemand tegen, dus ik vind dat het kan. Maar ja, je gaat wel naar buiten, naar een andere plek. Dus ik snap ook dat anderen daar iets van vinden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:47

Belangrijkste is het houden van afstand en niet met groepen op pad gaan of op tijden dat het ergens druk is.
Ik rijd alleen ‘s morgens heel vroeg buiten als het nog rustig is.
En ik moet inderdaad ook zelf onze paarden verzorgen, daar zorgen we dat we zoveel mogelijk om de beurt komen dus we zijn daar nooit met meer dan 3 mensen op stal.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:32

Ik ben vanuit Brabant naar Noordwijk vertrokken waar we een vakantiehuisje hebben. Gezien de annuleringen is hij toch vrij. Gisteren wel even op het strand geweest maar het was wel heel druk. Op ons deel nauwelijks mensen omdat dat niet bij de grote parkeerplaats ligt maar in de verte rond de boulevard zag je heel veel mensen. Vandaag blijven wij hier ook binnen. Man is het balkon aan het schilderen. Ik lekker raampjes lappen en wat tekenen. Gisteren bij ons favo restaurant eten besteld. Was heel gezellig om thuis te eten en daarna een filmpje te pakken.
En ja, ik heb mij verplaatst uit Brabant. We komen met niemand in contact. Alleen met elkaar. We hebben alles hier. Hoeven niet naar de winkel. Ik heb 6 diensten gedraaid in het ziekenhuis en de volgende 6 komen er aan. Ondanks dat we hier binnen zitten is het toch een uitje.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:41

Fijn geregeld zo napie, ben je er toch even uit!

Ik probeer boodschappen doen ook tot het uiterst nodige te beperken, daarbuiten ga ik alleen naar de paarden, naar mijn werk en beperkt naar mijn ouders.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:44

Ik denk zelf ook dat sommige grote groepen mensen die je buiten ziet, gezinnen zijn? Dus die zitten thuis al samen op <1.5m, dus kan buitenshuis dan ook prima...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:51

Als ik zo de webcams van de stranden bekijk is het behoorlijk rustig. Lijkt de goede kant op te gaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:56

zonnebloem18 schreef:
Als ik zo de webcams van de stranden bekijk is het behoorlijk rustig. Lijkt de goede kant op te gaan.

Fijn!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:01

Ik wandel ook nog iedere dag in het bos. Altijd gedaan, en godzijdank is dit een rustig bos. Ben wel extra vroeg opgestaan zodat ik zeker weinig mensen zou zien. Klopte ook, een mountainbiker en 2 hardloopsters gezien, op meer dan 50 meter afstand. Dat is nu mijn dagelijkse uitje. Manlief doet de stal, paard staat bij de overburen.
Andere genomen maatregel is mijn nagels afgeknipt, na het lezen van een artikel dat wij niet zo goed de handen wasten. Nooit zo goed over nagedacht, maar de nagels zijn haarden en niet makkelijk schoon te maken met enkel handen wassen.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:03

Cherdenise schreef:
Tancreda4 schreef:

Mensen moeten eens ophouden met dat oordelen. Ik moest er ook zijn voor vissenvoer. In en weer uit. Tja het is niet anders. Ik hou ook alle regels in acht, afstand houden, handen ontsmetten, pinnen en dan heb je van die mensen die gaan schelden op fb dat mensen die daarheen gaan k*tvolk is ect.. hallo ik die het niet voor mijn plezier maar de dieren moeten wel eten.
Zijn zeker niet die hamsteraars of #doeliefmensen vraag ik mij dan af

En veel plezier. Ik ben laatst ook geweest met mijn moeder. Was heerlijk

Maar je bent het er toch wel mee eens dat uitjes naar plekken door het mooie weer die dan vol lopen gewoon niet okay is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:56

Ik loop dagelijks in het bos met de honden. Wel op tijd, want na tien uur komen er ineens een heleboel mensen.

Dierenvoeder bestel ik online, gaat prima, pakketbezorger zet de pakketjes op de oprit. Ik heb 3 bestellingen staan bij de jumbo (1 per week) zodat ik eens per week langs het pickup point kan rijden en contactloos betalen.

Mijn paard staat volpension en het is zo groot dat je elkaar niet in de weg loopt en ik ben maar 1 van de 2 pensionklanten, dat scheelt ook :D

Klusspullen bestel ik ook online trouwens. Dus in principe hoef je de deur helemaal niet uit.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:00

En als je toch moet niet op zaterdag of zondag. Ik probeer boodschappen ook op rustige tijden te doen. Ik laat niet bezorgen zodat mensen die hele dag werken of ziek thuiszitten er gebruik van kunnen maken. En ik ga alleen. Kinderen laat ik thuis

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:13

Ben ook naar Noordwijk getrokken vandaag. Bloemen halen bij wat kwekers.
Kinderen in de auto mee zodat ze ook even het huis uit waren. Die zijn echter de auto niet uit geweest.

Voel me enorm opgesloten in huis dus dit was wel fijn

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:00

Ik neem het wel echt serieus. Dus alleen boodschappen in de supermarkt en we blijven zoveel mogelijk in de tuin. Vanochtend vroeg wel wezen hardlopen en probeer ook wel elke dag stukje te fietsen. Heb een kleine meid van bijna 2 en die gaat ook even niet naar opa en oma. Liever zekere voor het onzekere.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:12

zonnebloem18 schreef:
Ik ga wel om de week naar de fysio, wij moeten nu wel onze eigen handdoeken meenemen. Als ik 1 keer oversla heeft dat serieuze gevolgen voor mijn privé en werk.

Had ik afgelopen dinsdag idd ook, twee grote badlakens mee zodat de hele bank bekleed is. Maar de fysio die hult zich natuurlijk niet in een pak met mondmasker.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:25

Anoeska schreef:
En zo vind iedereen z'n eigen uitjes verantwoord, maar die van anderen asociaal. Dat hou je toch...

Ik ga namelijk ook iederen avond in mijn eentje met de auto mijn paard voeren. Kom (bijna) niemand tegen, dus ik vind dat het kan. Maar ja, je gaat wel naar buiten, naar een andere plek. Dus ik snap ook dat anderen daar iets van vinden.

Ja precies, ik vind dat lastig want ik weet dat ik al het mogelijke doen om kans op besmetting te vermijden. Ik neem het wel echt serieus.
Alleen heel dubbel gevoel krijg je erbij idd.

Fysio ect heb ik al afgezegd.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:36

in dl werd vrijdag aangekondigd dat bouwmarkten dicht gingen zatwrdag om 18 uur. En een drukte op zaterdag (en ja.. ik was er dus ook... zit middenin een verbouwing.. keuken kan ik al vergeten, maar om nou tot minstens 18 april en wie weet langer op beton te leven is ook niet fijn.. niet goed voor mijn astma ook trouwens). Nu is er net besloten dat mensen gewoon naar buiten mogen goddank, maar hooguit met 2 personen.

weet je.. iets moet ook draagkracht hebben. Dit vind ik prima te doen. In Spanje mag niks.. wat krijg je dan? Mensen die speelgoedhondjes, varkentjes en geitjes achter zich aanslepen onder het mom van uitlaten). Ik vind het oordelen wat in Nederland gebeurt ook wel ernstig, hoor... denk dat er een groep is die hierdoor ook alleen maar recalcitranter word.. bij mij is het nu weg, omdat ik wel kan leven met het duitse beleid, maar dat gemier als mensen niet exact doen wat anderen vinden word ik ook opstandig van... vergeet niet dat het ook nogal een verschil maakt of je in een flatje woont met 5 kinderen, of in een villa met grote tuin... en vergeet ook niet dat er mensen zijn met psychische problemen voor wie het idd niet te doen is. beetje tolerantie naar elkaar mag ook wel.