De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:22

Top. Vooral corona patiënten hebben baat bij een schoner lucht. Ook zorgt het ook voor minder ernstige ziekte patiënten.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:24

Nou dan weten we wat ons te doen staat. Thuis blijven werken en geen vliegvakanties :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42087
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:39

Blussem schreef:
Top. Vooral corona patiënten hebben baat bij een schoner lucht. Ook zorgt het ook voor minder ernstige ziekte patiënten.

Iedereen heeft er baat bij. Maar voornamelijk mensen met luchtwegproblemen, denk ik ja.


verootjoo schreef:
Nou dan weten we wat ons te doen staat. Thuis blijven werken en geen vliegvakanties :)

Stiekem wisten we dat toch al wel :P?

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:52

_San87_ schreef:
Blussem schreef:
Top. Vooral corona patiënten hebben baat bij een schoner lucht. Ook zorgt het ook voor minder ernstige ziekte patiënten.

Iedereen heeft er baat bij. Maar voornamelijk mensen met luchtwegproblemen, denk ik ja.


verootjoo schreef:
Nou dan weten we wat ons te doen staat. Thuis blijven werken en geen vliegvakanties :)

Stiekem wisten we dat toch al wel :P?


Nee, want het lag toch allemaal aan de boeren? }:0

Nu is het tenminste bewezen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42087
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:55

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:

Iedereen heeft er baat bij. Maar voornamelijk mensen met luchtwegproblemen, denk ik ja.



Stiekem wisten we dat toch al wel :P?


Nee, want het lag toch allemaal aan de boeren? }:0

Nu is het tenminste bewezen :')

Oh ja, k*tboeren.

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:55

Deze link kreeg ik van mijn zoon en gaat over een prachtige film van Mongoliërs en het laat een documentaire zien van een paarden fluisteraar. De film is soms ruig, het gaat absoluut anders als bij ons, maar ik vind het zo mooi en soms zelfs hartverscheurend mooi en ontroerend.

Ik kan hem via deze link bekijken zonder in te loggen. Ik hoop jullie ook en want het is echt mooi en we hebben er nu toch de tijd voor.

https://www.arte.tv/en/videos/084688-000-F/horse-tamer/

Qimm

Berichten: 15220
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:05


joyce_eddy
Berichten: 4018
Geregistreerd: 01-08-10

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:14

Ik heb momenteel tijd om mijn hobby uit te oefenen.. ik verzamel flippos en heb nu tijd om veel op internet te speuren

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 13:13

Ik blijf de rust toch echt als een groot voordeel zien!

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:11

Vind hem zelf erg leuk.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42087
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:16

fransje23 schreef:
Ik blijf de rust toch echt als een groot voordeel zien!

Ja, ik ook. Het onthaasten sowieso, mensen hebben meer tijd, doen rustiger aan. Dat merk je in de winkels ook terug vind ik. Niet even snel snel snel boodschappen doen waarbij iedereen opzij gebeukt wordt, maar gewoon rustig je rondje doen, op elkaar letten.

Ik vind dat wel erg prettig.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:44

Dat onthaasten vind ik nog wel heeeeeel moeilijk :')

tones

Berichten: 5296
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:41

Minder “bewerkelijke” was. De leuke en de werkkleding wordt niet meer gedragen.

De hele dag de tijd om me kapot te lachen om de fratsen van de miniponies. }>

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:38

verootjoo schreef:
Nee, want het lag toch allemaal aan de boeren? }:0

Nu is het tenminste bewezen :')

Dit plaatje laat NO2 zien, stikstofdioxide, wat oa vrij komt bij verbrandingsmotoren.
Veeteelt stoot voornamelijk ammoniak uit als het om stikstof gaat.
Dus niet gek dat je de koeien niet terug ziet op het plaatje ;)

Maar natuurlijk wel geweldig om het verschil te zien, en het zou fantastisch zijn als het mensen wakker schudt en er vanaf nu minder auto-, vlieg- en scheepverkeer nodig zou zijn.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:17

Wat gebeurt er met paarden mark?

Dit vraag ik mij echt af. Paarden zijn luxe goederen. Zou het zomaar kunnen dat vraag naar paarden minder wordt doordat men minder besteden heeft met als gevolg dat de paarden markt overspoeld raakt?

En ook verwacht ik dat men gaat bezuinigen op lessen en paarden spullen die je eigenlijk niet echt nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:24

Blussem schreef:
Wat gebeurt er met paarden mark?

Dit vraag ik mij echt af. Paarden zijn luxe goederen. Zou het zomaar kunnen dat vraag naar paarden minder wordt doordat men minder besteden heeft met als gevolg dat de paarden markt overspoeld raakt?

En ook verwacht ik dat men gaat bezuinigen op lessen en paarden spullen die je eigenlijk niet echt nodig hebt.

Dit past niet echt in een topic dat "de "voordelen" van de corona-maatregelen" heet?
Misschien beter in deze:
[CV] Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

lovelucydan

Berichten: 2070
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:20

Weet je wat mij ontzettend opvalt als "voordeel" het leven lijkt een stuk simpeler. ( Als je er zelf of je omgeving er niet door besmet is natuurlijk want dan liggen de prioriteiten heel anders, maar dat lijkt me logisch)
1x per week boodschappen
Elke dag naar het paard
Werken volgens rooster in de zorg
En verder niets geen sociale verplichtingen
Geen dingen moeten doen( bios terras uitjes enz) alles onder het mom van ja gezellig
Elke dag ff de tijd om het huis bij te houden.
Eindelijk tijd om klusjes te doen op stal.

Ik voel me vrijer omdat het leven simpeler lijkt.

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:07

Ik hou geld over denk ik... Want ik geef het niet uit aan leuke dingen en uitjes en shoppen voor niet noodzaak gebeurd ook niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:22


Mizora

Berichten: 18159
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:35

Bij mij veroorzaakte de kantine op het werk nogal eens een kuil in de begroting en een probleem qua kcal. Ook de snoepla (ja, een la vol met allerlei lekkers Die strak bijgehouden werd voor de +-30 collega's) was een uitdaging om de negeren. Thuis is het iets gemakkelijker om me aan mijn dieet te houden, of in ieder geval niet boven onderhoud te eten. Zeker omdat het niet langer gecombineerd wordt met toch semi-dagelijks naar de supermarkt te gaan om even iets te halen en met meer terug te komen. Het lijkt erop dat het deze week echt lukt om slechts maar 1x te gaan (vrijdagochtend).

Doordat even naar de supermarkt er niet meer in zit, ben ik ook eerder geneigd om voorraden aan de spreken. Ik ben van nature een hamsteraar, al heb ik het bewust beperkt tot wat extra droge bonen en mijn groenten en fruit wat ruimer te hebben ingekocht, maar waar ik dacht dat ik nog een half keukenkastje had aan eten, bleek in mijn vorige keuken (half december begonnen met verhuizen) ook nog 1.5 kastje te liggen aan langdurig houdbare producten. Ik heb nu alles bij elkaar gebracht en met houdbaarheidsdatum op een lijst gezet, inclusief vriezer. Die lijst is dankzij corona, waardoor het consequenter opeten van de voorraden dat ook is.
En sommige dingen zijn al enigszins over de datum, maar kunnen nu nog. Had ik het controleren nog een half jaar uitgesteld, had ik het waarschijnlijk gewoon weggegooid.

Financieel lever ik wel wat in. Ik was net (vrijwillig) terug gegaan naar 32 uur werken, wat me net boven (fulltime) minimumloon bracht. Echter kwam daar mijn kilometervergoeding nog bovenop a 12.50€/dag. Aangezien mijn auto op lpg rijdt, zat ik slechts aan 4€/ dag aan brandstof. Aan de auto zal geen echt onderhoud gepleegd meer worden want hij gaat er in augustus uiterlijk uit (4.6 ton op de teller), wegenbelasting en verzekering lopen gewoon door. Het scheelt voor mij dus netto 34 euro per week. Daarmee is de winst van geen kantine meer dan verdampt en een deel van het veel minder boodschappen doen ook. Gelukkig blijven de dieettechnische voordelen wel overeind.

Ik beweeg ook wat meer, want nu mest ik ook die 4 dagen een stal en laat ik de hond een aantal keer uit. Helaas kan ze niet ver of op vreemd terrein meer, dus lekker naar het bos zat er voor mij toch al niet in. Eigenlijk valt het extra bewegen me nog tegen. Ik zit nog niet consequent boven de 10.000 stappen, laat staan bij mijn doel van 15.000 stappen. Maar goed, dat ligt niet aan corona.

Wat voor mij wel ook echt een voordeel is, is dat ik nu thuis werk en dus mijn moeder wat kan ontlasten en mijn eigen werkschema wat kan aanhouden. Dus nu werk ik van ongeveer 6-9, 10-13 en 14-17. Er valt links en rechts nogal eens een kwartiertje uit, en anders heb ik donderdag minder uren (of werk ik over). Dit geeft mij best wel wat rust.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:40

Marie_Anne schreef:
Deze werd net in een ander topic geplaatst. Meer gewoon positief nieuws dan een voordeel, maar toch mooi om even te delen misschien:
Mevrouw van 101 is weer hersteld van het coronavirus.

https://www.ad.nl/rotterdam/101-jarige- ... ~a2dd111e/


Sterk lichaam! In Italië was er ook een 101-jarige weer hersteld. Ook nog twee andere van rond de 95, en in Zuid-Korea ook iemand zo rond die leeftijd.

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 18:49

Ik ga volgens mij ook geld overhouden en van de maand. Geen etentjes, lunchen, dagjes uit, concerten en doordat ik maar 1 keer per week naar de supermarkt ga minder impulsaankopen van lekkere dingen.
Ga normaal meteen na het werk boodschappen doen. Dan heb ik dus honger en koop ik sneller lekkere dingen.

Wel besloten om vast nieuwe gympen te kopen bij de schoenwinkel in de stad. Die kunnen wel wat omzet gebruiken en ik heb mijn andere gympies afgedragen. :j

Had net voor de Corona een zadel besteld dus wat extra aanvulling naar de spaarrekening is wel mooi meegenomen.

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:20

Voordeel is dat PVV en FvD flink gedaald zijn in de peilingen :D
Al zal niet iedereen het daar mee eens zijn. ;)

Lynnepinny

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:38

Electra63 schreef:
Voordeel is dat PVV en FvD flink gedaald zijn in de peilingen :D
Al zal niet iedereen het daar mee eens zijn. ;)


Daar kan ik best blij om zijn, ja :+ Ik vraag me af hoe dat zou komen?

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:40

Electra63 schreef:
Voordeel is dat PVV en FvD flink gedaald zijn in de peilingen :D
Al zal niet iedereen het daar mee eens zijn. ;)

_O- foei jij ~~}>

Voordeel is ook dat mij steeds duidelijker wordt, hoe vervelend de lock down is hier en pittig (Nl mag echt zoveel meer als België en Frankrijk) → dat wij het hier, ongeacht hoe lang het gaat duren, aan blijven kunnen. Zolang we maar niet ernstig ziek worden, dat vooropgesteld. Maar daar doen we dan ook echt alles aan door ons zeer strikt aan de regels te houden.
Financieel wordt het een drama net als bij heel veel anderen, maar gezondheid staat toch echt op nr 1.
De grapjes via de app, de betrokkenheid om ons heen, dat is wel heel erg hart verwarmend. <3

Lynnepinne waarschijnlijk komt dat omdat PVV en FVD een totale lock down iedere keer voorstaan en politiek blijven voeren in de tweede kamer terwijl hun achterban de huidige regels over het algemeen OK vinden en juist niet voor een lock down zijn.
Daarnaast is in NL toch over het algemeen de cultuur dat tijdens crisis, ook al is het niet jouw premier als het gaat om de politieke kleur, dat iedereen zich boven de partijen uit laat stijgen en achter de crisismanagers gaat staan want het is allemaal al pittig genoeg op dit moment.

Of anders gezegd, opschalen van IC bedden, verkrijgen van alle noodzakelijke hulpmiddelen zodat de zorg haar werk goed kan doen en veilig voor hen zelf, dat is op dit moment belangrijker als politiek gewin. PVV en FVD doen nogal stevige debatteren en dat wordt nu juist niet op prijs gesteld.