Waarom wc papier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: Waarom wc papier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 01:52

Ik hoorde van een supermarkt dat zij bepaalde schappen expres wat leger laten, om hamsteren te voorkomen. Als je dan vraagt om bijv. een pak wc-papier, hebben ze dat wel op voorraad voor jou.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 02:01

Normaal ga ik naar de plus toe, vandaag naar de Albert Heijn omdat ik naar de boerenbond moest die daar vlakbij zit. Bij Plus is alles gewoon vol, behalve het wc papier. Bij de Albert Heijn was het echt triest.. Dan heeft de Plus het wat beter voor elkaar, daar komt sowieso elke dag naast de gewone vracht ook een extra vrachtwagen.

Heb zelf voor een maand vlees in mijn vriesvak, pasta, rijst etc.. heb ik ook genoeg en net een groente en fruit box besteld die elke 2 weken komt. 2 maanden voer voor de honden. Ik hoef nergens meer heen. Ben klaar met de domme mensen die geen afstand kunnen houden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 06:41

Hondenvoer heb ik ook gehamsterd.. :o maar dat is omdat ik eentje heb die erg gevoelig is voor verandering en ook lang niet alles kan verdragen. Ik bestel dat altijd via zooplus, omdat het hier nergens is te krijgen. Mijn moeder was gelukkig een maand geleden al zo slim om het allemaal goed serieus te nemen en wees mij toen daar ook even op. Dat het wellicht handig was om alvast goed in te slaan, want you never know. Daarnaast voor de bezorgers ook wel zo fijn, die konden toen nog redelijk zorgeloos rondrijden, maar hebben nu ook wel een hoog risico beroep... ben blij dat ze voorlopig iig niet meer voor mijn hondenvoer hoeven te rijden.

Ik ben wel benieuwd hoe het momenteel in de Sligro en Makro is, sinds dat iedereen er nu gewoon mag komen boodschappen. De laatste keer dat ik bij de Makro was, toen was het nog niet open voor iedereen, was het daar heel relaxed en alles stond nog bomvol. Alleen de broodsectie was wat karig, maar dat is daar altijd zo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:02

Ik ben al ruim een week niet meer bij de supermarkt geweest, dus geen idee hoe het daar nu is. Maar wij hebben er een stuk of 10 in de omgeving, dus ik denk dat er hier in de buurt nog genoeg te vinden is. Tijdens de eerste hamsterdagen was het hier ook al vrij rustig en alles nog op voorraad.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:35

Ik was toevallig vorige week bij de makro een dag na dat de hamster ellende begon toen mochten er nog geen particulieren komen maar ook daar een en al lege schappen. Geen wc papier geen bak mixen Met brood cake of pannenkoeken, geen brood, geen melk of aanmaak limonade. Dus ik gok dat het daar net zo is als de rest nu. Al liep ik gister in de jumbo en alles was er gewoon ook eindelijk de bloem om m’n zondags broodje te kunnen bakken.
Ik heb gister ook de pakken van de trekpleister gehaald was een mooie aanbieding hou er mooi een voor als iemand in mijn omgeving mis grijpt want voorlopig ben ik voorzien. Ik haal normaal dagelijks mijn boodschappen maar nu wel voor meerdere dagen wat gehaald.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:41

Ik doe normaliter ook elke dag boodschappen en nu haal ik voor 2 of 3 dagen, niet om te hamsteren maar om de supermarkt zoveel mogelijk te mijden .

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:17

Weet iemand toevallig hoe het zit met de bezorgmomenten van de AH? Voor hier zijn ze al voor 3 weken compleet vol en elke ochtend als ik probeer een gaatje te vinden, dan zijn ze voor de volgende dag (nou ja, over precies 3 weken dan, want zo lang kun je vooruit reserveren) ook al compleet vol. Iemand die weet hoe laat die momenten aangevuld worden?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:24

Oscar schreef:
Weet iemand toevallig hoe het zit met de bezorgmomenten van de AH? Voor hier zijn ze al voor 3 weken compleet vol en elke ochtend als ik probeer een gaatje te vinden, dan zijn ze voor de volgende dag (nou ja, over precies 3 weken dan, want zo lang kun je vooruit reserveren) ook al compleet vol. Iemand die weet hoe laat die momenten aangevuld worden?

Om 0.00 's nachts komen er weer nieuwe momenten op een nieuwe dag vrij.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:00

Thanks voor de info. Dan moet ik maar een keer wat langer op blijven om voor over 3 weken te kunnen reserveren.
Hoe bizar dit......

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:24

Ik zag dat de buren boodschappen krijgen van de Poiesz, maar dat is er geloof ik niet in Brabant. De coop bezorgd hier ook. Desnoods even bellen met een winkel om te kijken of er iets mogelijk is.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:26

Heb je evt picnic? Die hebben elke ochtend om 9 uur nieuwe routes en hoef je maximaal maar een week te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:26

Picnic kreeg normaal ook de nieuwe momenten om 00.00 uur maar dat hebben ze aangepast naar 09.00 uur zodat mensen er niet zo lang wakker voor hoeven te blijven. Ik ben heel benieuwd of het binnenkort weer wat rustiger wordt, maar ik betwijfel het eigenlijk. Zo lang mensen binnen moeten blijven is boodschappen bestellen gewoon handiger.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:38

Poiesz is inderdaad alleen in het noorden. Picnic hebben we hier niet (we zitten in buitengebied ver van de steden af) en Coop ook niet. Wel Jumbo en AH. Van Jumbo ben ik niet zo'n fan, maar daar kan ik nog wel wat regelen voor volgende week en de week daarna, dus dan wordt het maar een keer Jumbo. Hoop wel voor over 3 weken weer een plekje te bemachtigen bij AH. Nu weet ik wat ik daarvoor moet doen: wat later naar bed gaan en zorgen dat ik om 00:00 uur paraat sta.
Zelfs rond kerst was het nog een stuk minder druk.......

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:14

Kun je bij de AH niet over 4 weken al een plek reserveren?
Zet je er 5 kratten bier in die je een week van te voren aanpast in je echte boodschappenlijst.
Misschien niet netjes, maar ik vermoed dat dat nu meer word gedaan als het al zover vol staat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:23

Ik was gisteren in de dierenwinkel en voor zover hij wist werden die ook als essentieel gezien en ging hij open blijven. Ook had hij al bedacht dat hij in het ergste geval een bezorgservice op ging zetten. Dus dat is wellicht een geruststelling voor de mensen die zich hier zorgen om maakten :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:58

_Penotti schreef:
Zet je er 5 kratten bier in die je een week van te voren aanpast in je echte boodschappenlijst.
Misschien niet netjes, maar ik vermoed dat dat nu meer word gedaan als het al zover vol staat.

Nee, dat gaat helaas niet.
Je kunt maximaal 3 weken vooruit reserveren en die momenten zitten allemaal al vol.
Bij Jumbo is er in de laatste week nog wel wat plek en dan doe ik het inderdaad zoals jij het zegt. Ik mik dan wat spullen ter waarde van 50 euro in mijn mandje en dan reserveer ik dat moment. Tegen de tijd dat die datum in beeld komt dan pas ik de bestelling aan.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:11

Oscar schreef:
Je kunt maximaal 3 weken vooruit reserveren en die momenten zitten allemaal al vol.
Bij Jumbo is er in de laatste week nog wel wat plek en dan doe ik het inderdaad zoals jij het zegt. Ik mik dan wat spullen ter waarde van 50 euro in mijn mandje en dan reserveer ik dat moment. Tegen de tijd dat die datum in beeld komt dan pas ik de bestelling aan.

Wacht met dat aanpassen ook niet te lang, voor de zekerheid. Want als de druk weer toeneemt, sluiten ze ook de mogelijkheid om aan te passen. Laten we het er op houden dat mijn man nog heel erg lang vooruit kan met zijn quinoa :+ .

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:25

Ik bestel wel eens wat bij een Duitse apotheek, en ik wilde nu ook weer mijn normale bestelling doen, zijn alle prijzen minimaal verdubbeld! Sommige zijn wel drie keer zo hoog. En dat zijn niet eens artikelen die iets met corona te maken hebben.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:47

Oscar schreef:
_Penotti schreef:

Waar kom je vandaan?
Als je in de buurt woont kan ik wel wat meenemen voor je?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:34

Wat lief van je, Esther. Ik woon in de gemeente Altena, niet echt om de hoek dus. Maar op zich ook niet nodig, we zijn eigenlijk goed voorzien zolang we de bezorgdiensten te pakken kunnen krijgen. Dat lukt op zich goed, alleen had ik liever vaker de AH gehad i.p.v. de Jumbo, maar dat is natuurlijk een luxeprobleem.

Marlies, daar was ik inderdaad ook al achter. Vorige week kon in mijn Jumbo-bestelling een aantal dagen achter elkaar niet aanpassen. Dus ik wacht zeker niet tot het laatste moment. Wel bedankt voor je tip :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:41

Vanmiddag heerlijk rustig in de Lidl denk 15 mensen.
Ik heb nu plastic handschoentjes in de auto liggen ik was de enige die daarmee rond liep.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:05

Bij Plus kan je ook het online bestellen en dan het ophalen. Voor als er geen bezorgmomenten meer zijn. Hoef je in ieder geval niet eerst de hele winkel door en is 2,50 extra.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:48

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:57

Mijn moeder is vandaag ook bij de Lidl geweest. Er stond iemand die de boodschappenkarren na elke klant ontsmette, en iedereen kreeg een muntje mee zodat ze bij konden houden hoeveel mensen er binnen waren.
Toch fijn dat ze zo hun best doen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:59

8nnemiek schreef:
Mijn moeder is vandaag ook bij de Lidl geweest. Er stond iemand die de boodschappenkarren na elke klant ontsmette, en iedereen kreeg een muntje mee zodat ze bij konden houden hoeveel mensen er binnen waren.
Toch fijn dat ze zo hun best doen.

Dat is heel fijn, zeker die ontsmette karren :j