Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:45

Dat is oud nieuws.

Iris82

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:55

Ik ga zo de boeken ophalen...

Hier hebben ze (groep 4) helaas een hele bult huiswerk gekregen.

5 lessen rekenen, 5 taal, 5 spelling, 5 dictee, 5 begrijpend lezen, 5 leeswerkjes.

Mn zoontje is echt niet blij. :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:06

Afbeelding

Ik heb net het huiswerk pakket opgehaald voor m'n zoon (7 jaar, groep 3)
Hier zitten ook nog inlog codes bij van Squla + Ganzy, dus we komen wel even vooruit.
Vind dat ze het nog heel snel allemaal hebben weten klaar te maken voor ons.
Een aardig pakket in ieder geval haha en dit gaan we oa doen; Rekenen, verhaalsommen, spelling, lezen en schrijven

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:09

Wij kunnen morgen alles halen juf krijgt nog les in online uitleg geven. Dus vandaag nog een beetje zelf aanklooien. Vanmorgen Squla opgestart maar loopt steeds vast. Kan de extra klanten niet aan denk ik. Vind ik wel slecht want het is niet gratis.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:10

Bizar eigenlijk dat de meeste het moeten afhalen alsnog. Hier komen de leerkrachten het brengen door de brievenbus.
Van mijn zoon alleen online, maar die zit op speciaal onderwijs en dus veel kinderen en leerkrachten uit allerlei verschillende gebieden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:11

pffff.. valt me toch erg tegen hoeveel dochterlief (groep 3) moet gaan doen zeg... hele bergen lezen, rekenen, schrijven etc.. En dan heeft ze natuurlijk thuis moeite om de aandacht erbij te houden. Klein zusje dat zich loopt te vervelen, grote zus die loopt de chagrijnen... en ik zit op hete kolen want er moet nog zo veel in huis en op stal gebeuren..

weet niet of dit gaat werken zo drie weken lang (of langer)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:11

Saskia9 schreef:
Bizar eigenlijk dat de meeste het moeten afhalen alsnog. Hier komen de leerkrachten het brengen door de brievenbus.
Van mijn zoon alleen online, maar die zit op speciaal onderwijs en dus veel kinderen en leerkrachten uit allerlei verschillende gebieden.

Ja en de juffen staan bij ons met uitdelen gewoon binnen een meter afstand van de ouders/kinderen aan wie ze uitdelen :') Ik ben 'm zsm gepeerd :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:12

Het is voor ons echt geen doen om alles te bezorgen bij de kinderen. Bij ons komen ze in kleine groepen binnen om het huiswerk op te halen. Ook bij ons is het vrij veel, maar goed. Deze weken zijn tenslotte geen vakantie ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:18

hier moesten de ouders gespreid komen. voor groep 3 was het vanmorgen tussen 8.30 en 9.30.. dit zijn maar 15 kinderen, dus goed verdeeld. ik kwam maar een andere moeder tegen. Voor andere groepen zijn andere tijden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:19

juval schreef:
pffff.. valt me toch erg tegen hoeveel dochterlief (groep 3) moet gaan doen zeg... hele bergen lezen, rekenen, schrijven etc.. En dan heeft ze natuurlijk thuis moeite om de aandacht erbij te houden. Klein zusje dat zich loopt te vervelen, grote zus die loopt de chagrijnen... en ik zit op hete kolen want er moet nog zo veel in huis en op stal gebeuren..

weet niet of dit gaat werken zo drie weken lang (of langer)

Ja zelfde verhaal hier.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:21

Ik maak me vooral zorgen om het rekenen. Dat kan ik zelf niet :+ dus hopelijk kan ze dat zo veel mogelijk zelf.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:28

Mijn schoonzusje had binnen een half uur na het bekend worden dat de scholen gingen sluiten al een tasje met huiswerk voor de jongste aan de deurknop hangen.

Wij kunnen morgen werk ophalen bij school. Groep 2 dus is vast niet zo veel. Hoop wel dat ze de inlogggegevens van Squla erbij doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:33

SusanH schreef:
Ik maak me vooral zorgen om het rekenen. Dat kan ik zelf niet :+ dus hopelijk kan ze dat zo veel mogelijk zelf.

Ik ben gek op rekenen (9.7 op mn eindexamen) dus als je vast loopt, stuur vooral wat opgaven door. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:39

Wij hebben ook best veel werk gekregen! Groep 4 en 5. Werkboeken en inlog voor online werk
Weet niet of ik de weektaak wel afkrijg :D en we beginnen toch al om 8.00 met stillezen
Programma tot 14.00 incl 2 x pauze om te eten en buiten te spelen en dan gewoon vrij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:00

Wij krijgen voor groep 1 alleen het weektaakje per social schools door. En verder hebben we een lijst met dingen die ze kunnen doen waaronder lekker buiten spelen (kan goed hier, klein groepje verder) en dingen als blokken bouwen, leerzaam spelletje op de ipad enzo.

Het is alleen echt even zoeken hoe mijn man en ik dit doen met ook moeten werken, maar komt goed.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:42

Schooltv is gratis zie ik net op Pepper, Film1 is gratis voor Ziggoleden net als de betaalde kinderzenders.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:10

Wij hebben een link gekregen en op de ouderportaal zeg maar tips en dingen om te gaan doen. Dit gaat wel om groep 2 dus, het is bij ons mogen en niet moeten. Is er ook duidelijk in de mail gezegd. Zo waren ze bezig met het thema de bakker. Aantal liedjes gekregen, aantal kleurplaten, memory online spel, knutsel ideeen. Ik ga indd niet alles oppakken met hem, vind ik niet nodig. Strak schema vind ik ook niet nodig. Heb ook nog een peutertje van 1,5.
Maar vanavond onder het afwassen kan ik wel paar liedjes doen, vanochtend heeft hij een andere memory gedaan maar die kan die een deze dagen ook nog wel eens doen op de computer. Kleurplaten kan ik wel uitprinten, heb ook nog paar kleurspelletjes uitgeprint. En wil deze week of volgende week, zoutdeeg gaan maken. En dan in de oven, en als droog en hard is lekker verfen.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:24

Wij kunnen via basispoort werkjes doen.
Verder konden we vandaag en donderdag eea op school opgalen, oa werkbladen en van die schoolopdrachten in spelvorm.
Groep 1/2. Fijn meegedacht door school!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:33

Vanaf morgen krijgt mijn dochter een schoolrooster en opdrachten per les. Tijdens die les is de vakdocent dan bereikbaar voor vragen. Brugklas VO.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:37

Afbeelding

Ons huiswerk voor de eerste week.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:09

Suzanne F. schreef:
Vanaf morgen krijgt mijn dochter een schoolrooster en opdrachten per les. Tijdens die les is de vakdocent dan bereikbaar voor vragen. Brugklas VO.

Dat gaan we hier ook doen, maar we zijn allemaal behoorlijk sceptisch over de uitvoering hiervan.
Bij gezinnen waar een ouder/verzorger thuis is, en waar de gehele dag een laptop voor handen is, daar is er geen probleem.
Maar kinderen die alleen thuis zijn, een laptop moeten delen of waar ouders minder betrokken zijn daar ben ik bang dat het gaat falen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:28

Ik ga echt opnieuw een burnout in als ik dit nog weken moet doen. ;(

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:34

Hier net ons ‘schoolwerk’ gekregen. In ons geval vooral tips en mogelijkheden om ze uit te dagen zich te ontwikkelen en uitleg over waar ze mee bezig zijn en tips hoe je hiermee verder kan gaan. Onze oudste is 3 dus het gaat echt om kleuterschoolniveau. Ook diverse links naar sites met liedjes en verhaaltjes die ze ook in de klas gebruiken. Super opgezet vanuit school die alles maken via een Google drive omdat de eigenlijke sites zwaar overbelast zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:57

PSvanLot schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat gaan we hier ook doen, maar we zijn allemaal behoorlijk sceptisch over de uitvoering hiervan.
Bij gezinnen waar een ouder/verzorger thuis is, en waar de gehele dag een laptop voor handen is, daar is er geen probleem.
Maar kinderen die alleen thuis zijn, een laptop moeten delen of waar ouders minder betrokken zijn daar ben ik bang dat het gaat falen.

Ja dat zou goed kunnen. Maar in haar klas VWO brugklas komt dat wel goed denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:07

Ik lees net dat de scholen weer opengaan voor eindexamenleerlingen.