Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ghostattack schreef:En toch vind ik dat persoonlijk van jouw kant ook een inschattingsfout JenaraBlijkbaar heb je dan toch te lang even niet op de weg gelet, want iemand die 70 rijdt verschijnt niet ineens uit het niets op de rechterbaan. Dat het gevaarlijk is om langzaam te rijden op de snelweg, akkoord. Absoluut mee eens, maar dat zijn wel de dingen waar je zelf ook rekening mee moet houden en dus ver vooruit moet anticiperen.
Op zo'n manier is er trouwens iemand bij mij achterop geklapt. Ze keek 'heel even op haar navigatie', toen ze opkeek stond ik net bijna stil voor het stoplicht. Als ze netjes haar ogen op de weg had gehouden, had ze makkelijk kunnen anticiperen en was er niks gebeurd. Overigens poedersuiker voor ons beiden hoor, want zoiets doe je niet bewust met de intentie om iemand aan te rijden natuurlijk.
MairiMacBran, hier van de week ook. Twee tractors die 35 rijden met harde windstoten op een 60 weg. Meneer in een Polootje achter mij was het daar niet mee eens, dus die maakte er ook een mooie actie van. Weer 2 seconden gewonnen![]()
Jenara schreef:Ghostattack schreef:En toch vind ik dat persoonlijk van jouw kant ook een inschattingsfout JenaraBlijkbaar heb je dan toch te lang even niet op de weg gelet, want iemand die 70 rijdt verschijnt niet ineens uit het niets op de rechterbaan. Dat het gevaarlijk is om langzaam te rijden op de snelweg, akkoord. Absoluut mee eens, maar dat zijn wel de dingen waar je zelf ook rekening mee moet houden en dus ver vooruit moet anticiperen.
Op zo'n manier is er trouwens iemand bij mij achterop geklapt. Ze keek 'heel even op haar navigatie', toen ze opkeek stond ik net bijna stil voor het stoplicht. Als ze netjes haar ogen op de weg had gehouden, had ze makkelijk kunnen anticiperen en was er niks gebeurd. Overigens poedersuiker voor ons beiden hoor, want zoiets doe je niet bewust met de intentie om iemand aan te rijden natuurlijk.
MairiMacBran, hier van de week ook. Twee tractors die 35 rijden met harde windstoten op een 60 weg. Meneer in een Polootje achter mij was het daar niet mee eens, dus die maakte er ook een mooie actie van. Weer 2 seconden gewonnen![]()
Oh, ik geef je daar geen ongelijk in hoor! Ik was inderdaad even afgeleid door mijn radio, dus het was inderdaad ook zeker een inschattingsfout van mij. Maar het is en blijft echt heel erg gevaarlijk om zo traag te rijden op een autosnelweg, want hoe perfect we allemaal ook proberen te rijden, iedereen is wel eens een moment zijn radio aan het verzetten of op zijn gps aan het kijken of even een seconde afgeleid, dat is gewoon menselijk.
Saranghea schreef:Het is zeker menselijk om te lang afgeleid te zijn maar het is wel een fout. Daarom ben ik op de duitse snelweg zo min mogelijk met mijn radio bezig omdat je daar sowieso al snel een verschil van 50/100kmh hebt. Oh maar over de duitse snelweg gesproken, de kwaliteit van het wegdek is ook een ergernis. Het regent al 3 uur niet meer en alsnog moeten de ruitenwissers op de 2e stand tegen het opspattende water
Goof schreef:Ik houd van rijden in Duitsland. Het verkeer is daar zo enorm duidelijk, je houdt gewoon altijd rechts aan, rijdt niet onnodig links, haalt in en voegt direct weer terug in naar rechts, mensen kijken goed. Ik houd daarvan.
Goof schreef:En die ene Duitser staat garant voor alle Duitsers?
Jenara schreef:Saranghea schreef:Het is zeker menselijk om te lang afgeleid te zijn maar het is wel een fout. Daarom ben ik op de duitse snelweg zo min mogelijk met mijn radio bezig omdat je daar sowieso al snel een verschil van 50/100kmh hebt. Oh maar over de duitse snelweg gesproken, de kwaliteit van het wegdek is ook een ergernis. Het regent al 3 uur niet meer en alsnog moeten de ruitenwissers op de 2e stand tegen het opspattende water
Ik zeg ook niet dat het niet fout was, alleen dat het onmogelijk is om van mensen te verwachten dat ze elke milliseconden hun 2 ogen op de baan hebben. Aan dit snelheidsverschil, had ik hetzelfde probleem gehad als ik gewoon had moeten niezen achter mijn stuur. Als je op voorhand trouwens weet dat er grote snelheidsverschillen mogelijk zijn, hou je daar ook meer rekening mee en ga je meer anticiperen. Als je echter verwacht dat het traagste voertuig voor je rond de 90km/u rijd en plots rijdt er een gek amper 70 of zelfs dat nog niet, ja dan schrik je wel eens.
Ik beweer hier ook helemaal niet dat ik niets "misdaan" heb in deze situatie ... Het is toch een topic over ergernissen in het verkeer, of niet soms? Wel, mensen die zonder duidelijke reden +/-70km/u rijden op een autosnelweg van 120km/u is een grote ergernis van mij en vind ik levensgevaarlijk.
Ghostattack schreef:Hier net iemand die bijna in mijn zijkant zat omdat ze zonder te kijken terug naar rechts ging. Blijkbaar was ze daarna pissig want ze stoof er vandoor met 130![]()
Mensen die heel heeeeeel langzaam naar de maximumsnelheid kruipen. Die haal ik dan in, want ik geef wel gas en probeer gewoon snel de max snelheid te halen. Vervolgens bedenkt diezelfde persoon dat ze ineens harder dan de maximumsnelheid gaan rijden en komen ze je weer terug ingehaald?