Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:16

Meestal door langzaam verkeer wat opeens linksaf gaat om in te halen , langzaam

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:43

Lag vanmiddag ook nog bijna op een motorkap met mijn fiets...

Situatie: eenrichtingsfietspad loopt parallel aan rijbaan, dat is tweerichtingsweg 50km per uur (binnen bebouwde kom), zit alleen een berm tussen rijbaan en fietspad. Nader weg van rechts, fietsers hebben daar voorrang bij oversteken, dit is geregeld middels haaientanden.

Ik ging rechtdoor over fietspad, steek weg naar rechts over. Auto komt over rijbaan aanrijden in zelfde richting als ik (nadert mij van achteren) en wil rechtsaf. Haaientanden op de weg werden genegeerd en auto rijdt enkele cm voor mijn voorband langs.

Gok dat ik in de blinde hoek zat of dat bestuurder auto mij om een andere reden niet heeft gezien. Had wel even zoiets van: WTF? Ik ga rechtdoor op dezelfde weg én de auto heeft haaientanden... Tsjongejonge...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 07:36

Hier net iemand die bijna in mijn zijkant zat omdat ze zonder te kijken terug naar rechts ging. Blijkbaar was ze daarna pissig want ze stoof er vandoor met 130 :roll:

Mensen die heel heeeeeel langzaam naar de maximumsnelheid kruipen. Die haal ik dan in, want ik geef wel gas en probeer gewoon snel de max snelheid te halen. Vervolgens bedenkt diezelfde persoon dat ze ineens harder dan de maximumsnelheid gaan rijden en komen ze je weer terug ingehaald? :')

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 07:44

Of mensen die op het moment dat je ze inhaalt ineens bedenken dat ze wat langzaam rijden en dan harder gaan rijden. Waardoor je naast elkaar blijft hangen. En dat gebeurt héél vaak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:05

Ik moet voor mijn werk deze week elke week naar Den Haag. Op de A44 gunnen ze elkaar echt het licht niet in de ogen he? Je mag daar hele stukken 120, ik rij dan net over 120 op mijn teller, maar als ik dan iemand die op de rechterbaan best keurig 110 rijdt in wil halen geven ze gas bij en zwenken lekker naar links toe, bijna mij in de vangrail drukkend. >;) Why? Of als ik ze dan inhaal en nog steeds zo om en nabij 120 voor ze rij dat zij ineens gas geven en op mijn bumper komen hangen. Ga gewoon weg. Kssssst!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 10:27

Ja iets met ego ofzo... zelfde voor mensen die dan al een tijdje 90 / 95 rijden. Je haalt ze in en gaat weer terug rechts voor ze rijden... Niet veel later komen ze ( veel) harder voorbij rijden. Echt waarom kun je dan ineens wel het gas vinden?!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:34

Ik had er laatst een die vlak voor het 100 stuk op de A2 amper 95 reed. Ik kwam hem voorbij met 110, ga naar rechts en laat mijn snelheid afzakken tot circa 103. Hij bedacht zich ineens, geeft gas en schuift 2 banen opzij om daar met ruim 120 voorbij te gassen.

Die dacht volgens mij dat de 100 en 120 trajecten precies andersom waren _O-

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:29

Ghostattack schreef:
En toch vind ik dat persoonlijk van jouw kant ook een inschattingsfout Jenara :o Blijkbaar heb je dan toch te lang even niet op de weg gelet, want iemand die 70 rijdt verschijnt niet ineens uit het niets op de rechterbaan. Dat het gevaarlijk is om langzaam te rijden op de snelweg, akkoord. Absoluut mee eens, maar dat zijn wel de dingen waar je zelf ook rekening mee moet houden en dus ver vooruit moet anticiperen.

Op zo'n manier is er trouwens iemand bij mij achterop geklapt. Ze keek 'heel even op haar navigatie', toen ze opkeek stond ik net bijna stil voor het stoplicht. Als ze netjes haar ogen op de weg had gehouden, had ze makkelijk kunnen anticiperen en was er niks gebeurd. Overigens poedersuiker voor ons beiden hoor, want zoiets doe je niet bewust met de intentie om iemand aan te rijden natuurlijk.

MairiMacBran, hier van de week ook. Twee tractors die 35 rijden met harde windstoten op een 60 weg. Meneer in een Polootje achter mij was het daar niet mee eens, dus die maakte er ook een mooie actie van. Weer 2 seconden gewonnen *\o/* :')

Oh, ik geef je daar geen ongelijk in hoor! Ik was inderdaad even afgeleid door mijn radio, dus het was inderdaad ook zeker een inschattingsfout van mij. Maar het is en blijft echt heel erg gevaarlijk om zo traag te rijden op een autosnelweg, want hoe perfect we allemaal ook proberen te rijden, iedereen is wel eens een moment zijn radio aan het verzetten of op zijn gps aan het kijken of even een seconde afgeleid, dat is gewoon menselijk.

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:20

Jenara schreef:
Ghostattack schreef:
En toch vind ik dat persoonlijk van jouw kant ook een inschattingsfout Jenara :o Blijkbaar heb je dan toch te lang even niet op de weg gelet, want iemand die 70 rijdt verschijnt niet ineens uit het niets op de rechterbaan. Dat het gevaarlijk is om langzaam te rijden op de snelweg, akkoord. Absoluut mee eens, maar dat zijn wel de dingen waar je zelf ook rekening mee moet houden en dus ver vooruit moet anticiperen.

Op zo'n manier is er trouwens iemand bij mij achterop geklapt. Ze keek 'heel even op haar navigatie', toen ze opkeek stond ik net bijna stil voor het stoplicht. Als ze netjes haar ogen op de weg had gehouden, had ze makkelijk kunnen anticiperen en was er niks gebeurd. Overigens poedersuiker voor ons beiden hoor, want zoiets doe je niet bewust met de intentie om iemand aan te rijden natuurlijk.

MairiMacBran, hier van de week ook. Twee tractors die 35 rijden met harde windstoten op een 60 weg. Meneer in een Polootje achter mij was het daar niet mee eens, dus die maakte er ook een mooie actie van. Weer 2 seconden gewonnen *\o/* :')

Oh, ik geef je daar geen ongelijk in hoor! Ik was inderdaad even afgeleid door mijn radio, dus het was inderdaad ook zeker een inschattingsfout van mij. Maar het is en blijft echt heel erg gevaarlijk om zo traag te rijden op een autosnelweg, want hoe perfect we allemaal ook proberen te rijden, iedereen is wel eens een moment zijn radio aan het verzetten of op zijn gps aan het kijken of even een seconde afgeleid, dat is gewoon menselijk.

Het is zeker menselijk om te lang afgeleid te zijn maar het is wel een fout. Daarom ben ik op de duitse snelweg zo min mogelijk met mijn radio bezig omdat je daar sowieso al snel een verschil van 50/100kmh hebt. Oh maar over de duitse snelweg gesproken, de kwaliteit van het wegdek is ook een ergernis. Het regent al 3 uur niet meer en alsnog moeten de ruitenwissers op de 2e stand tegen het opspattende water

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:26

Duitse snelweg moest ik de eerste keer ook erg aan wennen! Heb daar eens hele stukken op de cruise control 167 gereden (lekker benzine slurpen haha), maar dat voelt zo enorm langzaam met al die mega snelle auto's die voorbij vliegen. Daar moet je echt extra vaak in je spiegels kijken als je iets wil inhalen.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:46

Ik moest vooral aan het grote tempoverschil en gesein wennen. Seinen naar de langzamer rijdende voorganger is daar beleefd, hier bepaald niet. En dus eerder naar rechts als je een auto aan ziet komen want voor je het weet zit ie achter je.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:49

Ik houd van rijden in Duitsland. Het verkeer is daar zo enorm duidelijk, je houdt gewoon altijd rechts aan, rijdt niet onnodig links, haalt in en voegt direct weer terug in naar rechts, mensen kijken goed. Ik houd daarvan.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:53

Saranghea schreef:
Het is zeker menselijk om te lang afgeleid te zijn maar het is wel een fout. Daarom ben ik op de duitse snelweg zo min mogelijk met mijn radio bezig omdat je daar sowieso al snel een verschil van 50/100kmh hebt. Oh maar over de duitse snelweg gesproken, de kwaliteit van het wegdek is ook een ergernis. Het regent al 3 uur niet meer en alsnog moeten de ruitenwissers op de 2e stand tegen het opspattende water

Ik zeg ook niet dat het niet fout was, alleen dat het onmogelijk is om van mensen te verwachten dat ze elke milliseconden hun 2 ogen op de baan hebben. Aan dit snelheidsverschil, had ik hetzelfde probleem gehad als ik gewoon had moeten niezen achter mijn stuur. Als je op voorhand trouwens weet dat er grote snelheidsverschillen mogelijk zijn, hou je daar ook meer rekening mee en ga je meer anticiperen. Als je echter verwacht dat het traagste voertuig voor je rond de 90km/u rijd en plots rijdt er een gek amper 70 of zelfs dat nog niet, ja dan schrik je wel eens.
Ik beweer hier ook helemaal niet dat ik niets "misdaan" heb in deze situatie ... Het is toch een topic over ergernissen in het verkeer, of niet soms? Wel, mensen die zonder duidelijke reden +/-70km/u rijden op een autosnelweg van 120km/u is een grote ergernis van mij en vind ik levensgevaarlijk.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:55

Niezen in de auto is sowieso doodeng _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 17:33

Jenara ik ben het met je eens hoor dat 70 km rijden op de snelweg indien er geen bijzondere omstandigheden zijn, echt gevaarlijk is.

Ja niezen in de auto vind ik echt niet tof :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:36

Goof schreef:
Ik houd van rijden in Duitsland. Het verkeer is daar zo enorm duidelijk, je houdt gewoon altijd rechts aan, rijdt niet onnodig links, haalt in en voegt direct weer terug in naar rechts, mensen kijken goed. Ik houd daarvan.

Nou... ik heb een filmpje waar je een Duitser toch echt een idiote invoeg actie ziet doen...

2 baans, onbeperkte snelheid en laat in de avond, nat wegdek, bijna geen verkeer (lees; ik zag niks voor mij en achter mij alleen een auto die op linkerbaan met een hoge snelheid aangereden kwam) Ik reed rechts, 125 ofzo, vriendin wou dat ik rustig reed dus deed ik dat. Zie ik een auto op de oprit komen op lage snelheid en de auto achter mij gaat mij inhalen. Invoegende auto gaat naar links , ik kan niet naar links door de auto die op hoge snelheid aangereden komt en ik ga niet remmen met zo een verraderlijk wegdek. Enige wat ik kon doen was op het midden van de weg gaan rijden toen die auto dus gewoon naar links ging }:0 echt die vriendin begin te gillen, ik reed rustig maar wel vloekend naar midden van weg om de auto te ontwijken en de andere auto haalt mij links in, paste net aan zonder een rare manouvre te maken. Maar echt, wat een achterlijke gladiool was dat. Had die even geremd had die zo achter mij kunnen invoegen en lekker langzaam doorrijden want er was helemaal niemand! Pffff.... heb het dus met mn dashcam gefilmd en je ziet mij uitwijken op het moment dat die auto naar links gaat en dan die andere auto mij inhalen. Dit was de enige optie om het veilig op te lossen. Voortaan rijd ik gewoon mijn tempo maar die vriendin scheet echt alle kleuren toen het gebeurde en geeft nog wel even nageshaked. :+ ik blijf rustig gelukkig xD

Heb de vriendin daarna de situatie terug laten zien op het filmpje want zij vond dat ik gevaarlijk reed, maar toen ze het filmpje zag, begreep ze pas waarom ik niet eerder naar links ging :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:40

En die ene Duitser staat garant voor alle Duitsers?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:44

Goof schreef:
En die ene Duitser staat garant voor alle Duitsers?

Zeg ik dat ? ;) ik vind juist dat normaal de Nederlanders in Duitsland levensgevaarlijk rijden, niet vooruitkijken etc. Maar dit was toch wel 1 van de idiootste acties die in mn top 10 staat :+ en heb een hoop idioten op de weg meegemaakt :+ maar dit is, juist voor een Duitser en de omstandigheden, wel echt een ontzettend riskante situatie. Je hebt overal idioten op de weg ;) ook in Duitsland

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:25

Ach, Mijn ervaring is dat er in Duitsland net zo goed een hoop idioten op de weg rondrijden als dat we er hier een hoop hebben

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:46

In Duitsland ben je ten alle tijden verplicht invoegend verkeer de ruimte te geven (voor de volgende keer )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:57

Is ook logisch trouwens als je de gemiddelde invoegstrook Ziet in DE
Over het algemeen vrij kort

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:41

Jenara schreef:
Saranghea schreef:

Ik zeg ook niet dat het niet fout was, alleen dat het onmogelijk is om van mensen te verwachten dat ze elke milliseconden hun 2 ogen op de baan hebben. Aan dit snelheidsverschil, had ik hetzelfde probleem gehad als ik gewoon had moeten niezen achter mijn stuur. Als je op voorhand trouwens weet dat er grote snelheidsverschillen mogelijk zijn, hou je daar ook meer rekening mee en ga je meer anticiperen. Als je echter verwacht dat het traagste voertuig voor je rond de 90km/u rijd en plots rijdt er een gek amper 70 of zelfs dat nog niet, ja dan schrik je wel eens.
Ik beweer hier ook helemaal niet dat ik niets "misdaan" heb in deze situatie ... Het is toch een topic over ergernissen in het verkeer, of niet soms? Wel, mensen die zonder duidelijke reden +/-70km/u rijden op een autosnelweg van 120km/u is een grote ergernis van mij en vind ik levensgevaarlijk.

Sorry volgens mij kwam mijn reactie verkeerd over. Ik bedoelde het in een iets algemenere zin heb het alleen niet correct verwoord. Zo iets zou mij ook kunnen gebeuren en zeker gezien ik graag 150 rijdt hier.

@little_birdy het is geen verplichting invoegend verkeer ruimte te geven, ook hier moet je als invoegende goed kijken of je moet remmen of gas moet geven. Wel vind ik dat er hier op de snelweg vaak sneller ruimte wordt gegeven dan in Nederland.

@ghostattack ik vind dat verschil in tempo echt heerlijk alleen jammer dat in deze omgeving de wegen gewoon zo slecht zijn

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:06

Ghostattack schreef:
Hier net iemand die bijna in mijn zijkant zat omdat ze zonder te kijken terug naar rechts ging. Blijkbaar was ze daarna pissig want ze stoof er vandoor met 130 :roll:

Mensen die heel heeeeeel langzaam naar de maximumsnelheid kruipen. Die haal ik dan in, want ik geef wel gas en probeer gewoon snel de max snelheid te halen. Vervolgens bedenkt diezelfde persoon dat ze ineens harder dan de maximumsnelheid gaan rijden en komen ze je weer terug ingehaald? :')

Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is, maar ik ben zo’n iemand die langzaam naar de max snelheid kruipt. Maar ik kan er niets aan doen, mijn auto is gewoon zo traag. :') ik heb een TwinAir en die is helaas niet zo snel

Zelf kan ik me soms wel druk maken wanneer de spitsstrook open is en (bijna) niemand daar gebruik van maakt. Ik zie overigens veel mensen dan wel rechts inhalen omdat zij zich schijnbaar ook irriteren, maar ik vind dat toch wel wat gevaarlijk....

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:10

Maar geef je dan amper gas in je hoogste versnelling? Want sommige mensen kruipen echt zo langzaam vooruit, dat ze pas aan het eind van de 80 of 100 weg op de max snelheid zitten en dus weer kunnen afremmen :+

Ik schakel pas naar zijn 6 als ik op mijn gewenste snelheid zit. Invoegen doe ik in zijn 3, inhalen schakel ik ook vaak terug naar de 4 of 5 voor meer vermogen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:33

Oh dat is dan weer een klein ergernispuntje van mij bij die moderne auto's, die beginnen 3 versnellingen te vroeg al te vragen of je een versnelling hoger kan.
Nee, ik ga niet naar 5de bij 50, trek eerst maar eens door voor je een hogere versnelling wil }> .