Foaly schreef:Ik vroeg me gister even het omgekeerde af: waarom de IC's Utrect - Den Haag/Rotterdam allebei niet reden, en de sprinter Den Haag - Utrecht wel (met dus Japanse taferelen tot gevolg). Maar toen bedacht ik dankzij dit topic dat het wss aan het beschikbare materiaal lag
Gister was ik gelukkig vrij.
Maar dat kan ook liggen aan de hele route van een treinserie en de mogelijkheden om te keren op utrecht (en dat is heeeeeeel lastig omdat veel wissels weg zijn). Zo komen de ic's die utrecht- den haag/rotterdam rijden veel vanaf amersfoort. Als daar problemen zijn en je kan niet keren op utrecht dan kan je dus niets.
Bij grote chaos en problemen zoals door een storm kan je soms niet anders dan maar 1 of 2 treinen laten rijden uit het oogpunt van veiligheid. Dan kan je die treinen via zo min mogelijk wissels, hoogspanningssecties en met aangepaste snelheid laten rijden en rijdt er tenminste nog iets. Dat lukt niet als je de gebruikelijke 10 treinen over hetzelfde stukje spoor wil jagen.