[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:54

Dan nog. Veel mensen werken gewoon en gooien de kiddo's in de opvang he.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:54

Niet om op je parade te rainen, maar ik zou me nog niet rijk rekenen tot je er daadwerkelijk woont :P.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:55

_San87_ schreef:

Waar ik woon niet hoor, biblebelt dus moeders is broeds en blijft vervolgens thuis bij het grut.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:11

Denk ook dat mensen die goed verdienen niet met een kind op een appartementje gaan zitten. Of überhaupt huren.

Dus veel woonplezier! *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:17

Captain schreef:
_San87_ schreef:

Waar ik woon niet hoor, biblebelt dus moeders is broeds en blijft vervolgens thuis bij het grut.

Oeh dat is wel een voordeel :D.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:23

MarcoBorsato schreef:
Denk ook dat mensen die goed verdienen niet met een kind op een appartementje gaan zitten. Of überhaupt huren.

Dat gaat helemaal goedkomen, dank je wel! :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:46

MarcoBorsato schreef:

Denk dat veel alleenstaande bijstandsmoeders juist in appartementjes zitten.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:48

elnienjo schreef:
MarcoBorsato schreef:

Die verdienen dan ook niet zo goed

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:49

Of ze zitten lekker thuis ‘fulltime mama <3 ‘ te wezen al terend op de centen van hun man/vriend.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:57

elnienjo schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ja, dat zijn toch geen goed verdienende mensen? Dit zijn dure appartementen. Joeeee.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:08

Mars schreef:
Of ze zitten lekker thuis ‘fulltime mama <3 ‘ te wezen al terend op de centen van hun man/vriend.

En dát vind ik dan weer minder een probleem.

Als er bewust gekozen wordt dat 1 van de twee vooral thuis is, huishouden, kinderen, en de ander voor de financiën zorgt, príma.

Dat zie ik liever dan koppels die de gemiddelde 2,3 kinderen op de wereld schoppen, en die gezamenlijk 100 uur werken per week.

Áls je dan kiest voor koters, kies er dan ook echt voor.

Overigens ken ik ook (geweldige mensen overigens) die het andersom doen.
Moeders werkt fulltime, en vaders is thuis. Voor de kinderen en een stuk mantelzorg. (Die had ooit echt een heel goede baan overigens, maar was dat zat...)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:15

Nou ik moet zeggen dat ik het idee van studeren en werken wel lekker vind hoor, maar zolang we nog zoveel doktersafspraken en therapieën hebben voor onze jongste ben ik thuis. Liever dat dan om de haverklap vrij moeten vragen of collega's op laten draaien voor mijn afwezigheid.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:17

Eens met MB. Heb liever dat collega's maar gewoon helemaal stoppen met werk dan bij elke dwarszittende scheet van hun kinders het werk laten vallen en naar huis rennen zonder over de consequenties richting de andere werknemers na te denken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:19

Mijn auto na 5 weken weer terug.Heerlijk rustig boodschappen gedaan.Geen kinderen gezien in de winkel en maar een paar bejaarden :) Geen zaterdagen meer voor mij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:36

__Sannne schreef:
Eens met MB. Heb liever dat collega's maar gewoon helemaal stoppen met werk dan bij elke dwarszittende scheet van hun kinders het werk laten vallen en naar huis rennen zonder over de consequenties richting de andere werknemers na te denken.

Dat moet je je ook maar kunnen veroorloven natuurlijk.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:36

Captain schreef:
Wij krijgen volgende week de sleutel van ons appartement, zijn huurwoningen met een hele hoge inkomenseis dus ik verwacht geen stelletjes met kinderen omdat je fulltime moet werken met z'n 2en om dat op te brengen. }>

Ik hoop het voor je :D
Ik krijg ook volgende week de sleutel van een huurappartement, een aanleunwoning in een zorgcentrum. Dat appartement verhuren ze nu als sociale woning, omdat het gebouw half leeg is. En het is eigenlijk voor 55+ers. Daar verwacht ik ook geen kinderen, hoogstens kleinkinderen. Er zit wel een basisschool naast, maar dat hoor je niet in het appartement gelukkig. En het is tijdelijk, ik hoop dat mijn tiny house dit jaar gebouwd wordt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:48

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:52

Ja? En?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:53

Wat mijn vriendin weer heeft meegemaakt met haar zoontje. Tis toch niet te geloven hoe sommige kinderen worden opgevoed? (of niet)

"Mama, mag ik met G naar de winkel om chips te kopen".

Staat hij af te rekenen en stond ze het eens te bekijken van een afstand zonder dat ze het door hadden. Het is een zak spekkies geworden. Zoontje betaald, en G smeert hem met de spekkies. "Doei Zoontje, tot morgen".

Dus mijn vriendin spring er tussen en fluit dat kind terug.
"WIE heeft die spekkies betaald?"

Zoontje zegt "Ik".
Dus van wie zijn de spekkies dan???
Dus zoontje zijn zak spekkies terug en ze heeft heel duidelijk gezegd dat zo iets niet meer gebeurd. Je kan best een spekkie uitdelen, en als je samen de helft betaald is de helft van hem.

Daar valt je bek toch van open?

Qua vakanties ben ik vrij flexibel, alleen nu ik geen auto heb is het drama. Vanuit werk wordt er gevraagd om buiten de vakanties te boeken. Zonder auto kan je alleen nergens heen (ik ga eigenlijk altijd naar CenterParcs) dus wilde samen met bovenstaande vriendin. Moest dus opeens in de vakantie periode. Gelukkig had werk geen activiteiten die ik moest begeleiden dus het was mogelijk. En het was ook nog eens 300 euro duurder... zucht. Eens maar niet nog eens. Pak liever de openbaar vervoer en een taxi naar het park de volgende keer. Aangezien een auto huren even duur is als mijn hele vakantie.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:18

_San87_ schreef:
__Sannne schreef:

Klopt hoor! Maar wel zo collegiaal. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:22

__Sannne schreef:
_San87_ schreef:

Klopt hoor! Maar wel zo collegiaal. :)

Ja dat wel. Zou er ook van zitten balen dat moeders om de haverklap naar huis kleppert, hoor. Maar volgens mij valt het in de praktijk wel mee?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:27

Voor ieder klein dingetje is wel irritant, maar als de kinderen echt ziek zijn, dan snap ik dat wel. Plus dat ik het zelf ook zou willen als mijn beesten helemaal niet oké zijn, dus daar zou ik niet over klagen.

Ik heb een collega met een kind, die al op kamers woont, maar die heeft al maanden geen complete dienst gedraaid, omdat ze telkens eerder weg wil voor allerlei redenen := Ook irritant, maar ik voel me daarentegen dan ook niet schuldig dat ik vaak te laat ben omdat ik heel slecht mijn bed uit kom vanwege depressieve verschijnselen.
Maar ik blijf dan eigenlijk altijd wel langer, maar dat is mijn eigen keus.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:29

Mhwa ik heb wel een keer een baa gehad waar sommige moeders bijna meer thuis zaten met zieke kinders dan daadwerkelijk op werk waren. Leidinggevende was te vriendelijk en daar werd maar wat graag misbruik van gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:32

Ik mag echt niet klagen. De boel is hier netjes rechtgetrokken en alle vakanties zijn volledig verdeeld naar ieders wens zonder dat een ander ervoor moet aanpassen. Heb collega's ook nog nooit thuis geweten ivm zieke kinderen. Zo kan het dus ook :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:37

Ik doen gewoon mijn vakantie in en anders mijn ontslag. Ik ga niet hun personeelsprobleem oplossen. :+