Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:43

Ik ben ook zo, hoor. Ik kan dat altijd erg waarderen vooral als ik iets specifieks wil :)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:45

Zie ik ook wel eens bij de kruidvat, dan lopen ze direct naar de kassa en melden dan wat ze willen hebben, en als dan de medewerkers niet snel genoeg de spullen ophalen of dit gewoon weigeren dan worden ze toch boos.
Als je zelf niet meer in staat ben je eigen spullen uit een rek te pakken dan moet je zorgen dat er iemand met je meegaat, of het gewoon even vriendelijk bij personeel aangeven en dan niet bij de kassa gaan staan bleren met een lange lijst spullen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:56

Ik doe dat vooral bij de doe-het-zelf.
Oh de ironie sijpelde langzaam binnen terwijl ik dat typte, maar dat zijn echt van die winkels waar ik na 26 jaar nog steeds verdwaal. En ik weet toch ook helemaal niet hoe ‘zo’n rubbertje voor over een draadje’ heet :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 01:17

Isolatie tape.

Zo. Nu weet je het :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 05:56

Er zit natuurlijk wel een verschil in meteen roepen dat je iets wil hebben en netjes groeten en je vraag stellen. Meteen blèren roept bij mij ook vrij snel irritatie op en ik zeg dan ook altijd eerst goedemorgen/middag voordat ik op de vraag in ga, je bent als verkoopster idd geen hond en de toon maakt de muziek wat dat betreft.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:50

We gingen altijd met Oma toen ze nog beter te been was nog wel eens nog naar het graf van mijn moeder,
en we gingen er altijd met de auto er heen maar er paste ook maar 4 mensen in.

En mijn Oma toen nog ergens rond de 80 dacht ik zei ze ineens van ik ga wel achterin zitten, laat haar (ik) maar voor in zitten want zij is te dik!

Ben toen zoo boos geworden, dat ik niet meer mee wou naar het graf van mams en dat ik dit niet leuk vond!
Werd toen wel door mn broer gevraagd of ik mee wou gaan want mams zou het niet leuk gevonden hebben als ik niet mee was gegaan.
Ben uiteindelijk met de tram samen met mijn vader naar het graf gegaan, en mijn Oma en de rest van de familie is met de auto gegaan.

Zo heeft Oma altijd de pik op mij gehad, het was nooit goed en we hadden een traditie dat Oma
altijd mee mocht met uiteten maar als ik einde van het etentje een Baileys vroeg was het altijd
>;) :oo :oo Dat mag jij helemaaaaaaaal niet hebben!! Ohhhh!!!!

En daar is mijn vader heel boos op geworden dat zij niet mijn moeder was,
en dat zij dat niet hoefde te bepalen dat ik geen alcohol mocht hebben.

Ik wou de opleiding Brood&Banket gaan doen ook uiteindelijk gedaan.
Maar dat mocht van haar niet want daar zou ik te dik van woorden,
volgens haar was dat een snoep opleiding dat was helemaal niet goed voor mij.

Ook een middag na dat ik uit school kwam had ze pepernoten op tafel gelegd,
en ze wist dat we zo gingen eten en toen leefde mijn moeder nog en die zat er naast.
En mijn Oma zei ineens 'Wil je ook?? *Steekt zak pepernoten bijna in mn neus!*''
terwijl ik van haar nooit mocht snoepen als ik thuis kwam..
Gaf daar mijn moeder wel zo commentaar op zo van Ze mag van jouw nooit snoepen,
en dat doe nu ineens wel voor het eten? Dat is niet eerlijk!

Ze had ook ooit van die Reuzen krakelingen bij ons thuis gehaald, en ik hoefde dat na schooltijd niet.
Had er geen behoefte voor, dus ik wou wat Nibbit (chips) dat mocht wel dus ik zat aan de chips,
en zij met mijn broer met een krakeling in hun handen.
Had toen denk ik 5 chipjes eruit gegeten en het was meteen HOOOOOO STOP! JE HEBT GENOEG GEHAD! RUIM MAAR OP!!!

Ben toen wel even boos geworden zo van dat is niet eerlijk!

Zo heeft zij ooit haar alle kleinkinderen een x geld bedrag gegeven, en iedereen had der bedankt.
Ik heb der toen ook heel aardig bedankt voor het bedrag. En ze begon ook al wat Alzheimer te krijgen.
Dus zo vroeg mijn broers aan haar van heeft iedereen jouw al bedankt voor het geld?
Nee, L. heeft nog niet bedankt!!! En dat had ik van haar wel verwacht!!

Dus ik had 2 boze broers voor mijn neus staan van ''Ja, jij moet Oma wel bedanken!!!''
Ik heb ze uitgelegd dat ik het wel had gedaan maar dat (onze nichtje) B. dat nog niet gedaan had!!

Maar uiteindelijk heb ik ook de reden gehoord waarom mijn nichtje haar niet bedankt heeft.
Ze heeft dingen gezegd tegen haar en der ouders dacht wat niet door de beugel kan.

Wat er is gezegd en gedaan is ben ik nooit blij mee geweest was altijd mijn schuld, het was altijd mijn fout.
Ik ben ook op een gegeven moment hetzelfde naar haar gaan doen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:39

Avalanche81 schreef:
Isolatie tape.

Zo. Nu weet je het :D

Hah! Nee het heette krimpkous en lag in de middelste gang!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:36

alice0cullen schreef:
Zie ik ook wel eens bij de kruidvat, dan lopen ze direct naar de kassa en melden dan wat ze willen hebben, en als dan de medewerkers niet snel genoeg de spullen ophalen of dit gewoon weigeren dan worden ze toch boos.
Als je zelf niet meer in staat ben je eigen spullen uit een rek te pakken dan moet je zorgen dat er iemand met je meegaat, of het gewoon even vriendelijk bij personeel aangeven en dan niet bij de kassa gaan staan bleren met een lange lijst spullen.

nou vindt ik het kruidvat niet te vergelijken met een kledingzaak

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:39

:o Ik ben ook zo'n oude muts die altijd loopt te zoeken en zoeken naar spullen en het dan toch maar beleefd gaat vragen :o . Vreselijk vind ik dat, maar ik ben altijd de weg kwijt en dan ken ik de winkel en dan veranderen ze weer de hele boel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:42

Snap soms de echte oudjes in kleding en schoenenzaken wel, vroeger was er nog geen zelfbediening in winkels. Mijn schoonma wachtte ook altijd op de verkoopster( die niet kwam) daarom ging ik mee. Maar ze was heel lief en schreeuwde nooit , had ze in sommige zaken kunnen wachten tot ze een ons woog .

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:48

Vroeger had je nog klantvriendelijke verkoopsters die vroegen of ze je konden helpen of je zelf liever wilde kijken. Het is maar net hoe je het bekijkt inderdaad. Ik zie het als dienstverlening als een verkoopster zelf naar de klant gaat, ipv dat de klant naar de verkoopster moet en dan ook nog als lastig wordt gezien.
Uiteraard bij kledingzaken of schoenenwinkels ofzo, niet bij winkels als Kruidvat/Etos. Dat vind ik toch een wat ander soort winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:57

Daihyo schreef:
Vroeger had je nog klantvriendelijke verkoopsters die vroegen of ze je konden helpen of je zelf liever wilde kijken. Het is maar net hoe je het bekijkt inderdaad. Ik zie het als dienstverlening als een verkoopster zelf naar de klant gaat, ipv dat de klant naar de verkoopster moet en dan ook nog als lastig wordt gezien.
Uiteraard bij kledingzaken of schoenenwinkels ofzo, niet bij winkels als Kruidvat/Etos. Dat vind ik toch een wat ander soort winkel.

Ik ervaar eigenlijk altijd dat verkoopsters meteen naar me toe komen zodra ik de winkel binnen stap van kan ik u helpen (en dan vooral bij divoza en epplejeck hahaha) alleen action drogisterij etc is het wat minder.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:47

Ik wil het juist bij zo'n winkel als de Kruidvat, Wat een onoverzichtelijke chaos winkel is dat zeg.
Alles staat hoog opgestapeld, als je er langs loopt valt het nog net niet om, alles ligt bij elkaar in de schappen.
Nee, ik zou daar juist eerder om hulp vragen (zeker als ik met en rollator zou lopen) (ik vermijd die winkel dus als de pest)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:13

Zojuist voor de deur bij de supermarkt: een oudere meneer in een scootmobiel die met veel te veel boodschappen aan het hannesen was met een karretje en al zijn tassen. Dus ik vraag, meneer kan ik u even mee helpen?
Het antwoord was "nee natuurlijk kan jij dat niet, jij bent een vrouw.

-O-
Nou zeg.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:19

Anoniem schreef:
Zojuist voor de deur bij de supermarkt: een oudere meneer in een scootmobiel die met veel te veel boodschappen aan het hannesen was met een karretje en al zijn tassen. Dus ik vraag, meneer kan ik u even mee helpen?

-O-
Nou zeg.

Jij hebt een vagina dus jij kan niet helpen. :') Dussss.....

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:19

Ik snap best dat oude mensen wat moeite kunnen hebben met dingen vinden maar ook in een kleding winkel vind ik het niet meer dan normaal dat je zelf rond kijkt en dan eventueel past wat je leuk vind.

Dat kun je toch niet meer verwachten van iemand die daar werkt, en al helemaal niet als je dan zelf ergens op een stoel gaat zitten en vervolgens een compleet vreemde kleren voor je moet uitzoeken.

Ik vind het soms zelfs zielig voor kassamedewerkers of personeel want heb gewoon regelmatig mogen zien hoe die worden uitgekaffert als ze niet snel genoeg meewerken of niet de juiste kleding uitzoeken.

Vinden jullie het echt normaal dan dat je meteen doorloopt naar de kassa zonder te kijken, en daar gaat eisen dat personeel hun werkt staakt om te helpen en dan een hele rij achter je laat wachten puur en alleen omdat ze slecht ter been zijn. En dan medewerkers die er niets van durven te zeggen omdat iemand dan oud is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:24

Anoniem schreef:

-O-
Nou zeg.

_O- fantastisch, ik lig helemaal in een deuk. Als mij dat overkomt zou ik zo moeten lachen _O- you make my day

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:30

Ik heb bij een oude dame van 96 gewerkt(super lief mens)maar ze maakte een afspraak in de kledingwinkel en dan hadden ze alle tijd voor haar.Ze kwam daar al jaren op die manier.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:50

pien_2010 schreef:
Anoniem schreef:

-O-
Nou zeg.

_O- fantastisch, ik lig helemaal in een deuk. Als mij dat overkomt zou ik zo moeten lachen _O- you make my day

Ik denk dat dat echt de beste reactie ever is. De slappe lach krijgen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:52

Ik keek ook alleen met een blik van oké :evaw:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:58

Ik zou gezegd hebben dat het mannelijke geslacht ook niet echt sterk was zo te zien. :o

Maar goed ik heb gister ook iemand die me geen voorrang gaf uitgescholden voor "trut". Het was op de fiets dus ze hoorde het. Mijn vriendinnen die ik die middag sprak lagen dubbel. Want zoiets zou ik nooooooit zeggen. Ik ben normaal altijd heel respectvol en beleefd in het verkeer en houd het bij een dodelijke blik. :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:10

_O-

Wat een banketstaaf toch Tica.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:41

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:36

Britta31 schreef:
Ik heb bij een oude dame van 96 gewerkt(super lief mens)maar ze maakte een afspraak in de kledingwinkel en dan hadden ze alle tijd voor haar.Ze kwam daar al jaren op die manier.

Dat is echt heel slim! Kan me voorstellen dat dat ook voor de winkel handig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:38

MarcoBorsato schreef:
_O-

Wat een banketstaaf toch Tica.

Mensen doen gewoon zo tegen mij. Het is een vloek.

Of karma. :')